Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

www.bel-me-niet-meer.be

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• www.bel-me-niet-meer.be

Meer dan 151.000 mensen schreven zich in op www.bel-me-niet-meer.be
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: www.bel-me-niet-meer.be

Ben je er zeker van dat dat niet net het omgekeerde effect geeft?
    Ze kunnen net zo goed zo'n website maken om een heleboel telefoonnummers binnen te krijgen van mensen die ze lastig kunnen vallen met verkooppraatjes...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

De organisatoren van het bel me niet register zijn juist een duistere organisatie die aan de kant van de telecomoperatoren staat en dus niet jou belangen wil verdedigen of respecteren.
      Erger nog, als je er een en ander op gaat napluizen dan kom je tot de vaststelling dat je nummer idd op een lijst komt te staan voor een periode van 3 jaar !!!! nadien geven ze je nummer opnieuw door aan spammers waar ze grof geld voor krijgen.

Best is je nummer te laten veranderen en annoniem te laten maken van dag 1. Dan is het direct gedaan met die kloo.....ken die je steeds lastig vallen. Als je bij belgacom bent dan kan je dit laten doen op een gratis nummer ergens maar ze werken niet graag mee hieraan hoor. Tis DIK tegen hun goesting!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        De organisatoren van het bel me niet register zijn juist een duistere organisatie die aan de kant van de telecomoperatoren staat en dus niet jou belangen wil verdedigen of respecteren.
        Erger nog, als je er een en ander op gaat napluizen dan kom je tot de vaststelling dat je nummer idd op een lijst komt te staan voor een periode van 3 jaar !!!! nadien geven ze je nummer opnieuw door aan spammers waar ze grof geld voor krijgen.
        Bron?? Want ik vind daar niets over.

Walter
        D850

Comment

Best is je nummer te laten veranderen en annoniem te laten maken van dag 1. Dan is het direct gedaan met die kloo.....ken die je steeds lastig vallen. Als je bij belgacom bent dan kan je dit laten doen op een gratis nummer ergens maar ze werken niet graag mee hieraan hoor. Tis DIK tegen hun goesting!!!!
          uit de privacy policy van de website:

b) Gebruik van het ‘Bel-me-niet-meer’ bestand
          Het ‘Bel-me-niet-meer’ bestand werd gecreëerd bij toepassing van artikel 100 van de wet van 6
          april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming. De wet bepaalt de
          doeleinden van het bestand: het mag enkel worden gebruikt:

 om u in te schrijven op de lijst indien u niet meer wenst te worden opgebeld om direct marketing
          doeleinden;
           door een natuurlijke of rechtspersoon die direct marketing per telefoon wenst te doen teneinde u
          uit zijn bestand te schrappen indien u daarin bent opgenomen. Aldus wordt u niet langer
          opgebeld.

Ieder ander gebruik is streng verboden en wordt gerechtelijk vervolgd voor de hoven en rechtbanken.
          Als jij kan aantonen dat zij hier fouten tegen maken, dan kan je met een advocaat onder de arm een zeer sterke zaak maken.
          Niet zomaar iets roepen, als je het niet zeker weet.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

waar heb je dit gevonden of gelezen? Ik heb iets heel anders gevonden maar dan wel met de bron erbij:

Wij beantwoorden met plezier uw vragen over onze bedrijfsgegevens.& tools. Al onze producten op maat vraagt u ook hier aan.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Dat er winst uit moest komen : vanaf februari , is die lijst niet meer gratis....
              En bv. firma XXX belt me op om me iets aan te lappen, hoe ga ik dat bewijzen ??? Ik weet het dat dat "vindbaar" is, maar gaat het iets schelen, in hun gedrag ?? heb er mijn twijfels toch ook over....
              want zij moeten alleman op die lijst uit hun bestand wegdoen, dus dat zijn man/vrouw uren ( mag niet discrimineren ), gaan die dat doen ???
              nogmaals .. twijfels... want TV vlaanderen ... telenet, belgacom ... ge krijgt wat telefoontjes aan op verloop van tijd...

Comment

Ik had me ingeschreven op de Robinson-lijst. Blijkbaar wordt het telefoon gedeelte nu afgehandeld door die bel-me-niet-meer site. Die Robinson lijst is gratis en er zijn slechts 450 bedrijven lid blijkbaar, wat niet wil zeggen dat je nooit meer reclame zal ontvangen.
                http://www.robinsonlist.be/faq_nl.htm

Zelf kreeg ik wel al een aantal keer een oproep om dezelfde winkel in Vorst telkens weer opnieuw te gaan openen. Die staan niet op de lijst, ofwel zijn het inbrekers die er zich van willen vergewissen dat ik niet thuis ben op een bepaald moment.

Comment

Wij zijn niet ingeschreven op de bel-mij-niet lijst maar blijkbaar is er toch een systeem waarmee je van telefoonspam af geraakt. Het is uitzonderlijk dat we tegenwoordig nog opgebeld worden door "verkopers" terwijl dat vroeger toch meer het geval was. Dikwijls zijn het dezelfde die het niet door hebben. Bofrost is er zo ééntje. Ik heb mij een paar keer kwaad gemaakt dat ze moesten stoppen met ons te bellen en dat is uiteindelijk ook gebeurd. Ik had hen gemaild dat we niet meer gecontacteerd wilden worden op gelijk welke manier. Een andere heeft hier op het forum ook al gespamd voor alarmsystemen. Voorlopig geen last meer van. Telenet was ook een notoir spammer maar laat ons nu ook al 2 jaar met rust nadat ik een verkoopster meer dan een half uur bezig heb gehouden. Eerst kostte digitale TV niets extra. "ah, de digiboxen zijn gratis?"... nee dus. "Dus kost het toch meer en je zei net dat het niet duurder was".... Direct ander onderwerp... Internet dan... dat was ook veel beter tot ik over de limieten (de kleurenboek) en de lage upload begon. Dan zou ik wel een duur abbo hebben, niet dus... Ik denk dat ze door hadden dat er niets te halen was want we zijn daarna nooit meer lastig gevallen.

Mijn reactie bij dit soort telefoontjes is meestal wel om nog eens duidelijk de naam van de beller te vragen en de firma waarvoor ze bellen. Dan zeg ik dat we niet meer willen gecontacteerd worden en dat ze onze gegevens maar uit hun database moeten schrappen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Robinson-lijst, Belgian Direct Marketing Association, Noordkustlaan 1, BE-1702 Groot-Bijgaarden.

Een marketing firma DEUH, ben je onozel mss?

Maar ik stel wel vast dat ze iets aangepast hebben aan de voorwaarden. VROEGER was het zo dat je op de lijst stond voor een periode van 3 jaar en dan opnieuw was "ingeschreven" (of uitgeschreven zoals je het wil interpreteren) en ze je nummer opnieuw op spamlijsten zette. Blijkbaar is dit NU aangepast en is de uitschrijving definitief (waarschijnlijk na alle klachten die er waren)

Vergeet niet dat dit om een zogezegd vrij initiatief gaat van de ondernemingen uit zoals door de minister voorgesteld in een zelfregulerende markt. Indien de operatoren niet met dit op de proppen waren gekomen zou er een (van overheid uit) een dwingend alternatief gekomen zijn zoals dat in nederland het geval is.

Voor wie het niet gelooft kan er het internet wel op napluizen en de vele klachten lezen over misbruik van de robinson lijst.
                    Voor zover ik weet is nog geen enkel overtreder in belgie veroordeelt tot een boete, in nederland is dat wel zo. Hiervan zijn bv op tweakers.net artikels over te lezen. Trouwens je kan hier op BD ook oude artikels er op nalezen.

Comment

De telefoon rinkelde straks.
                      Die telefoon heb ik nu voor de komende dagen constant opstaan.
                      Ik verwacht een bericht van mijn Pana broodmachine. Het is nu zo en niet anders.

Kreeg dus een telefoontje van een Franssprekend iemand en het ging over ING....
                      Het duurde één seconde en "boenk" zei de hoorn
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Working...
                      X