Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Den troep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Den troep

Mij moesten ze niet hebben. Allergie aan katten, en dat was genoeg voor de legerarts om me een jaar cadeau te doen (zijn woorden).

Heb wel een langer gesprek gehad met een van de miliciens op het CRS. Die verveelde zich steendood. Zijn taak was om 's morgens van het CRS te wandelen met een tiental man naar het hospitaal. (500m)
    En rond een uur of 5 mocht hij ons terug ophalen.

Die was content voor ons als we afgekeurd werden.
    Ik ken er ook die de bunkers onder de kemmelberg moesten bewaken. Meer dan slapen, drinken en TV kijken hebben die ook niet gedaan, laat staan dat ze iets geleerd hebben.

Maar wat wil je, als je als organisatie elk jaar een paar duizend man moet bezig houden. Dan begin je te smossen met je middelene hé, zeker als die gratis waren.

Comment

januari 1971 1 week Turnhout, toen naar Siegen Wellersberg bij 2A B-batterij, 6 weken artillerie-opleiding en daarna bar-bv. Ik woog 49 kg toen in binnenging en 83 toen ik in december afzwaaide. Kleine kazerne, goede keuken,allez die waar ik mocht eten dan toch, de barmannen hadden het privilege van mogen te genieten van de mess officieren Heel veel, zeer leuke anecdotes.... Veel ballen en pk gehad, de bar was altijd te laat toe. Afgezwaaid met lang haar, onze kapper was gedeserteerd en had zich aangesloten bij het vreemdelingenlegioen.Toch veel vrienden aan over gehouden....
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

RichKE, ik hoop dat die trend van je gewicht zich in je latere leven niet heeft verder gezet aan hetzelfde tempo!!!
        "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
          RichKE, ik hoop dat die trend van je gewicht zich in je latere leven niet heeft verder gezet aan hetzelfde tempo!!!
          Bijlange niet na zijn dienst is ie getrouwd en zijn schone heeft er wel aan geholpen dat hij terug wat minder woog

Leuke tijd = JA
          Verloren tijd = JA
          Veel geleerd = JA alle dingen die je best kon missen
          Veel gezien = JA
          Zou je terug gaan moest het mogelijk zijn = ZEKERS JA

Dus kortom het is een tijd die je moet meegemaakt hebben als jonge kadee die pas van school komt of nooit verder dan zijn eigen dorp is geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik ben nét dat beetje slimmer geweest en heb me laten afkeuren op medische grond.
            Ik heb niks gemist.
            ABOHZIS...?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben nét dat beetje slimmer geweest en heb me laten afkeuren op medische grond.
              Ik heb niks gemist.
              Rare uitspraak.
              Je hebt iets niet meegemaakt, en toch weet je dat je niks gemist hebt !?!?!?
              Glazen bol ????
              Groetjes

Comment

..............
                Ik haat uniformen en bevelen, zo ben ik nu eenmaal.
                ...............
                Jammer voor U, maar U zal er toch voor de rest van uw dagen mee te maken hebben .
                Of misschien maakt U wel een uitzondering voor die keer dat U wel zal blij zijn iemand met een uniform aan te zien.
                Groetjes

Comment

.....
                  Ik haat uniformen en bevelen, zo ben ik nu eenmaal.
                  heb er gelukkig iedere dag mee te maken.
                  geniet er ook nog iedere dag van.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                    Yes, yes yes..
                    als ik zo je reactie lees moet jij deel uitgemaakt hebben van de "b-batterij". Daar was/lag ik ook. De mannen van de "VAN" hadden een bijinkomen van mars-reepjes, lions en andere versnaperingen...in mijnen tijd toch
                    Als electricien van opleiding (school) werd ik ingedeeld als agregaat operateur en chaufeur van de kapitein.
                    Echt een toffe tijd gehad, veel geleerd ivm motoren en agregaten (groepkes). Tijdens de gewone dagen auto-electriciteit repareren (o.a. volledig herbekabeling van willy's).
                    Dikwijls met de Amerikanen op pad (hun geheime oefeningen en toen al hun geheime radioverbindingen - afluisterpraktijken??) Ik met een Unimog en een agregaat en zij met hun apparatuur.

De Amerikaanse militairen die daar zaten (rechtover de Belgische kazerne waren zij die in verlof, gestraft, verwond - maar meestal de stressy mannen- ... kwamen uit Vietnam).
                    Bij mij was het de tijd van de beginperiode van RAF -Baader-Meinhof-Groep- . Naast de kazerne was trouwens een gevangenis waar de aartsgevaarlijke gangsters zaten.

Van welke lichting was jij?
                    Mijn legerdienst was van 1 sept 77 tem 30 april 78.
                    Het was de tijd van verhoogde waakzaamheid omwille van de Baader Meinhoff Groep.
                    Was er toen geen ontsnapt uit de gevangenis. Ik weet het niet zo goed meer.
                    Van die bijverdienste van snoep herinner ik mij toch niets.
                    Wel weet ik nog dat wij de laatste lichting waren die een opleiding kregen betreffende
                    de Honest John raketten.Deze werden later vervangen door de Lance raketten.
                    Dit betekende dat we zeker géén kamp zouden moeten doen.
                    De laatste nucleaire koppen werden op het einde van mijn dienst weggehaald
                    door de Amerikanen met een vijftal Chinook helikopters en overgebracht naar
                    Wiesbaden. Dat was wel een spectaculaire dag om die vijf helikopters in formatie
                    te zien landen en later terug vertrekken.
                    Last edited by dyafani; 7 november 2013, 14:01.
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                      Documentaire Vanavond . Mss iets voor de iets minder jonge BDers.
                      Spijtig dat ik dit gemist heb.
                      1 December 1967 twee maand Koksijde opleiding vliegveld verdediging ( UDA ), het was daar toen brrrr redelijk koud.
                      En daarna nog 10 maand in Kapellen-Erft ( Duitsland ), op wacht bij de raketten met kernkoppen, samen met de Amerikanen.
                      Het was een plezante tijd buiten die wacht, we kregen daar toch meer zelfdiscipline, maar een jaar minder inkomen.
                      Last edited by Cois; 7 november 2013, 13:36.
                      mvg FrançoisVM
                      Canon 7D

Comment

neen, neen toch niet na 2 maanden werk was ik toch terug 63kg en dat ben ik nu nog steeds en heb de "ideale" bmi enkel op vakantie komen er altijd wel een paar kilootjes bij ....

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                        Bijlange niet na zijn dienst is ie getrouwd en zijn schone heeft er wel aan geholpen dat hij terug wat minder woog

Leuke tijd = JA
                        Verloren tijd = JA
                        Veel geleerd = JA alle dingen die je best kon missen
                        Veel gezien = JA
                        Zou je terug gaan moest het mogelijk zijn = ZEKERS JA

Dus kortom het is een tijd die je moet meegemaakt hebben als jonge kadee die pas van school komt of nooit verder dan zijn eigen dorp is geweest.
                        Wat betreft die schone: een juweel van een kok, maar ze zorgt er ook voor dat de calorietjes die ik binnenkrijg weer zeer snel weg zijn en voor de rest van je artikel, daar ben ik het volmondig mee eens.....
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                          Hier HM. Soest 1982.
                          Wat me vooral bijgebleven is, het openluchtzwembad van Soest.
                          Mij is vooral de Möhnesee bijgebleven, onze geregelde uitstap. Was gekazerneerd in Soest, 5de Linie en was medische dienst. Reed op met mijn eigen wagen. Veel tijd over natuurlijk eens het rapport van de dokter voorbij was. Via een ex-lief dat daar les gaf aan kinderen van beroepsmilitairen mijn status wat kunnen opkrikken zodat ik op den duur niet meer in de kazerne sliep, maar ergens waar er tweepersoonsbedden waren. Dus voor mij was den troep een echte troep met alles erop en eraan zoals je op hotel zou gaan. Je hoort mij dus niet klagen. Voor mij mag het nog eens herbeginnen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

't Is straf maar via BelgiumDigital hebben de programmamakers mij opgepikt om in hun eerste aflevering op te treden.
                            Ik deed het grootste deel van mijn legerdienst op het Klein Kasteeltje als selectieofficier in 1970. Veel leuke herinneringen aan die tijd!!
                            Naar aanleiding van mijn post in hetzelfde bericht(http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post3591464) hadden ze me ook gecontacteerd maar ik heb geweigerd omdat ik gewoonweg veel te weinig vrije tijd heb.
                            Ik ben van maandag tot vrijdag weg van 9h30 tot 21h15 voor het werk en ik ben alleenstaand dus alle was en plas moet in het weekend gebeuren.

Sven
                            Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                            Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                            Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Van '58 tot '73 te Siegen. (Twee jaar Bensberg waar de school van de mp's was en het internaat voor kinderen van de bv's)
                              Pa was er de boefer, maar heb er een mooie tijd gekend.
                              Bij aankomst in '58 werden de gehuwde bv's met hun families nog ondergebracht bij Duitse gastgezinnen.
                              In die beginperiode en met een stuk in hun botten kwam er maar één ding uit "Ich war Nazi und bin stolz darauf." Ronduit walgelijk in die tijd...maar is er stilletjes uitgegaan... Oh ja...niet van horen vertellen maar herinneringen.
                              Maar Heidenberg, Fischbacherberg, 2e artillerie, ATK op de Kulmberg, 6e Lanciers, TTR, plaatscommando, de cmc...ik kende ze allemaal.
                              Heb in die tijd ook ver alle garnizoenen gezien...Werl, Soest, Duren, Attendorn met zijn grotten, waar in die tijd de bakkerij van de BSD was, Keulen met zijn militair hospitaal, Weiden met zijn krijgsraad...enfin te veel om op te noemen.
                              Heb in Siegen nog tijdens bataljonsfeesten Amerikaanse chinooks de pannen van het dak zien vliegen...
                              Heb daar miliciens de raarste dingen zien doen...maar zoals altijd en overal...Onze Lieve Heer moest zijn getal hebben...
                              De ene maakte er het beste van, de andere liep hele dagen te "kreften" en dan diegenen die werkelijk stomme stoten uitstaken...

Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Rare uitspraak.
                                Je hebt iets niet meegemaakt, en toch weet je dat je niks gemist hebt !?!?!?
                                Glazen bol ????
                                Groetjes
                                Correctie : ik heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb. Daarvoor heb ik geen kristallen bol nodig.

Comment

Working...
                                X