Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Het moment om een nieuw keyplan op te starten?

    mir
    Als je graag elke dag kijkt naar verliezen zou ik zeggen: ja

    Ik ben lid van een beleggersclub met 27 leden. We hebben juist voor de -14% dag alles verkocht en hebben nog 8% WINST over tov het ingelegde bedrag. (dus de cash op de rekening is 8% hoger dan het door iedereen ingelegde bedrag)
    Mochten we niks gedaan hebben (wat volgens veel beleggers "heilig" is (eeuwig buy&hold, weet je wel)) dan hadden we nu een bijkomend verlies opgestapeld van nu reeds dik 20000 euro.
    Geen haar op ons hoofd dat eraan denkt om nu aandelen te gaan kopen als je vrijwel 100% zeker bent dat ze morgen een pak minder waard zijn.
    Wie dat nu wel doet is toch een halve masochist in mijn ogen.

    Dit is mijn opinie hé, niemand hoeft hiermee akkoord te gaan.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Aandelen

      Op 28/1/2021 plaatste ik een "limiet aankoop order" van het type GTC bij Keytrade voor 10 Sofina. Gezien de algehele euforie op de beurs, temidden van talloze waarschuwingen voor oververhitting, had ik die limiet wel redelijk laag gezet. (Dacht 10 of 15% lager dan koers).

      Dit order zou normaal 365 dagen geldig blijven volgens de transactieregels van Keytradebank.
      Een week geleden checkte ik eens en zag ik geen enkel order actief in mijn beursrekening. En dus stuur ik een mailtje om te vragen wat er aan de hand is.
      Antwoord van Keytrade:
      "Uw order werd door de markt geweigerd op de eerste April 2021. De reden is een verrichting op dit effect.
      Spijtig genoeg heb ik geen andere informatie over deze weigering.
      "

      Iemand iets gelijkaardigs al voorgehad of enig idee?

      Comment


      • Re: Aandelen

        Best even verdiepen in dit soort orders.
        Mogelijks heb je een en ander niet goed ingesteld.

        Het kan zijn dat een order niet uitgevoerd kan worden en dan is het verbeurt.

        Hier wat uitleg

        Comment


        • Re: Aandelen

          Volgens mij heb ik een tijdje terug van Keytrade bericht gekregen dat er een verandering ging gebeuren op een hàndelsplatform.
          Daardoor werden openstaande orders geannuleerd.

          Vroeger werden worden orders ook vaak geannuleerd als er dividenden geknipt werden, of een aandeel gesplitst werd.

          Mvv.
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • Re: Aandelen

            Vergeet niet dat je vanaf dit jaar (en vermoedelijk ook voor de laatste keer) je een deel van de voorheffing op dividenden van Franse aandelen kan terugvorderen.
            Voor zover de bezwaartermijn niet verstreken is, kan je dit zelfs terugvorderen voor het verleden.



            Je kan er maar baat bij hebben.

            Vriendelijke groeten

            Peter

            Comment


            • Re: Aandelen

              Het is hier al geruime tijd stil in dit topic.
              Nochtans, spannende dagen voor de beurzen.

              Wie al een tijd de financiële pers een beetje volgt kan niet anders dan zijn adem inhouden en met steeds grotere verwondering kijken hoe alle alarmlichten op rood staan en de beurskoersen…. toch vrij robuust bleven. De effecten van de oorlog en hoe de sancties, ook buiten Rusland, de rest van de wereldeconomie zullen aantasten, lijken geen invloed te hebben en worden volgens mij onderschat.

              Het verwondert mij dus dat de beurzen weer stijgen. Anderzijds zie ik de koersen van Chinese trackers stevig en steeds meer de dieperik in gaan!? Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

              Comment


              • Re: Aandelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                Het is hier al geruime tijd stil in dit topic.
                Nochtans, spannende dagen voor de beurzen.

                Wie al een tijd de financiële pers een beetje volgt kan niet anders dan zijn adem inhouden en met steeds grotere verwondering kijken hoe alle alarmlichten op rood staan en de beurskoersen…. toch vrij robuust bleven. De effecten van de oorlog en hoe de sancties, ook buiten Rusland, de rest van de wereldeconomie zullen aantasten, lijken geen invloed te hebben en worden volgens mij onderschat.

                Het verwondert mij dus dat de beurzen weer stijgen. Anderzijds zie ik de koersen van Chinese trackers stevig en steeds meer de dieperik in gaan!? Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
                In het begin van de oorlog was er uiteraard een paniekreactie en sterk dalende beurscijfers, doch die heeft zich logischerwijs hersteld net dankzij de opgelegde sancties vanuit de EU en VS

                Dat het hier voor de rest stil is, tjah de mensen moeten hun aandelen verkopen om hun energierekening te betalen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X