Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

    Die pc heeft enkele maanden stil gestaan. Wordt enkel gebruikt om te scannen en dat doe ik niet elke dag.

    Vandaag wil ik die opstarten en geen enkele mogelijkheid om een toetsenbord te doen werken. Heb er nu al 3 verschillende geprobeerd (logitech wireless, gewone logitech en een corsair). Alle andere kabels behalve scherm uitgetrokken. Andere usb poorten geprobeerd. Niks aan te doen. De muis werkt maar een toetsenbord wil hij niet.

    Is een W7. Iemand een idee wat nog te proberen?

  • #2
    Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

    USB of PS/2 toetsenborden ?
    Indien USB andere USB poorten al uitgeprobeerd ? (waarschijnlijk wel overbodige vraag)
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

      Alleen usb, en inderdaad, het stond al in de originele vraag

      Comment


      • #4
        Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

        Recovery restart uitvoeren

        Comment


        • #5
          Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Recovery restart uitvoeren
          Heel handig om doen zonder toetsenbord. [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

            Ik ga er van uit dat uit de koude stand het toetsenbord wel reageerd.

            Comment


            • #7
              pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              Ik ga er van uit dat uit de koude stand het toetsenbord wel reageerd.
              [emoji848]
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Die pc heeft enkele maanden stil gestaan. Wordt enkel gebruikt om te scannen en dat doe ik niet elke dag.
              Vandaag wil ik die opstarten en geen enkele mogelijkheid om een toetsenbord te doen werken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                De muis werkt maar een toetsenbord wil hij niet.
                Als er geen paswoord ingegeven wordt, dan zou je eens naar de toetsenborden kunnen gaan kijken in de instellingen en in apparaat beheer de eventuele geconfigureerde eens verwijderen zodat die opnieuw gedetecteerd kan worden.
                Kwaad kan het alvast niet om dit te proberen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                  (Als je geen paswoord moet ingeven om aan te melden)
                  Dan inderdaad, onder apparaatbeheer alle invoerapparaten en drivers verwijderen
                  opnieuw opstarten met de muis en toetsenbord aangesloten
                  Normaal zou de computer nieuwe apparatuur moeten ontdekken tijdens het opstarten en daarvan de drivers zoeken en installeren

                  Ik weet uiteraard niet in hoeverre je dit al allemaal geprobeerd hebt

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Die pc heeft enkele maanden stil gestaan. Wordt enkel gebruikt om te scannen en dat doe ik niet elke dag.

                    Vandaag wil ik die opstarten en geen enkele mogelijkheid om een toetsenbord te doen werken. Heb er nu al 3 verschillende geprobeerd (logitech wireless, gewone logitech en een corsair). Alle andere kabels behalve scherm uitgetrokken. Andere usb poorten geprobeerd. Niks aan te doen. De muis werkt maar een toetsenbord wil hij niet.

                    Is een W7. Iemand een idee wat nog te proberen?
                    Je schrijft na enkele maanden stil staan, zou het niet kunnen
                    dat het geheugen batterijtje er voor iets tussen zit?

                    Comment


                    • #11
                      Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als er geen paswoord ingegeven wordt, dan zou je eens naar de toetsenborden kunnen gaan kijken in de instellingen en in apparaat beheer de eventuele geconfigureerde eens verwijderen zodat die opnieuw gedetecteerd kan worden.
                      Kwaad kan het alvast niet om dit te proberen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      (Als je geen paswoord moet ingeven om aan te melden)
                      Dan inderdaad, onder apparaatbeheer alle invoerapparaten en drivers verwijderen
                      opnieuw opstarten met de muis en toetsenbord aangesloten
                      Normaal zou de computer nieuwe apparatuur moeten ontdekken tijdens het opstarten en daarvan de drivers zoeken en installeren

                      Ik weet uiteraard niet in hoeverre je dit al allemaal geprobeerd hebt

                      grts
                      Sieg
                      Er moet dus wel eerst een paswoord ingegeven worden. Dat was het grootste probleem.

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Je schrijft na enkele maanden stil staan, zou het niet kunnen
                      dat het geheugen batterijtje er voor iets tussen zit?
                      Dat zou wel eens het probleem kunnen zijn. Ik zet de bele boel altijd af met een stekkerblok. Heb nog in de berging een oud toetsenbord gevonden en daarmee ben ik opgestart geraakt. Maar die was alle drivers van de toestellen op usb kwijt. Telkens als ik iets instak (oude toetsenbord, document scanner, photo scanner) was het "installing drivers". Ze stonden er al op dus het ging vlot. Hij heeft nu rest van de nacht ingestoken en deze morgen was hij direct opgestart. Zal eens moeten opendoen.

                      Nochtans de klok was ok en die zit niet in het netwerk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                        Spanik, heb je een PS2 ansluiting op je mobo? Heb je die al geprobeerd?
                        Als dat ook niet lukt het volgende doen thet is toh geen Medion Pc?):
                        Je Pc niet opstarten.
                        De kabel uit je voeding trekken.
                        Je Pc openen.
                        Met een jumper je BIOS resetten gedurende 5 à 10 sec.
                        JJumper eruit halen en alles weer aansluiten.
                        Pc weer opstarten.
                        Last edited by Red Falcon; 13 maart 2022, 10:07.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Spanik, heb je een PS2 ansluiting op je mobo? Heb je die al geprobeerd?
                          Als dat ook niet lukt het volgende doen thet is toh geen Medion Pc?):
                          Je Pc niet opstarten.
                          De kabel uit je voeding trekken.
                          Je Pc openen.
                          Met een jumper je BIOS resetten gedurende 5 à 10 sec.
                          [BJJumper eruit halen en alles weer aansluiten.[/B]
                          Pc weer opstarten.
                          En als dan het toetsenbord niet werkt, dan geraakt ge niet meer door de settings van het BIOS zeker? [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En als dan het toetsenbord niet werkt, dan geraakt ge niet meer door de settings van het BIOS zeker? [emoji848]
                            Als zijn toetsenbord nu al niet werkt dan zal het resetten van het BIOS zeker geen kwaad kunnen.
                            En BTW heeft hij nu al geprobeerd met een PS/2 toetsenbord? (Dat schreef ik aan het begin, graag alles lezen Freddy).
                            Ik weet uit ondervinding dat Logitech USB toetsenborden soms na jaren koppig kunnen doen.

                            Trouwens, best mogelijk dat die Pc eens up to date gezet wordt wellicht?
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: pc voor scanner wil geen toetsenbord meer?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Je schrijft na enkele maanden stil staan, zou het niet kunnen
                              dat het geheugen batterijtje er voor iets tussen zit?
                              Die zou kunnen plat zijn (als er nog een in zit), maar zou dat deze impact kunnen hebben?
                              Stel batterij plat, geheugen gewist en toetsenbord wordt niet herkend.
                              Maar als de pc aan staat, dan heeft de batterij niet echt een nut en opstarten doet hij zonder in het BIOS scherm te starten om de basis instellingen te doen.
                              Maar laat ons aannemen dat de batterij effectief plat is en vervangen wordt … dan komen de verloren gegane settings toch niet terug? [emoji848]

                              Het is maar een redenering hé. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X