Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La Question Jambon??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • La Question Jambon??

    Hey

    De Hamvraag

    Deze hobby kost redelijk wat $$$$$$ >> €€€€€€’s

    1.Wat geven jullie zoal uit aan het hobbygebeuren (per jaar)

    Voor de mensen (sukkelaars) met ne partner >
    Wat ‘mogen’ jullie zoal uitgeven aan het hobbygebeuren (per jaar)

    2.Geeft dat soms relatieproblemen, wegens de uitgaven, “TE” veel op het forum zitten, enz?


    agzz …zeer benieuw’te zijn
    I Love Leica

  • #2
    Re: La Question Jambon??

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Camera's - Chit Chat).

    Antwoorden op je vraag:
    1. Te veel. Een maximum is er niet afgesproken hier thuis (we hebben ieder onze eigen bezigheden waaraan we geld uitgeven op zijn tijd), dus op het 2e deel van je vraag kan ik niet antwoorden.
    2. Nee.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: La Question Jambon??

      Niet veel hier...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: La Question Jambon??

        1). Een hobby kost zoveel als je zelf wil spenderen. Om dat te berekenen is geen enkele formule beschikbaar. Maar, ik redeneerde zo.
        - Iemand die één pakje sigaretten per dag rookt !!!
        - Iemand die wekelijks voor 20 Euro op de Loto speelt, en geloof me zo zijn er veel mer dan we denkene en met veel hogere bedragen ...
        - een koersfiets kost al vlug xxxx Euro
        Maar.
        Analoge fotografie was al duur, digitale is nog veel duurder.
        - materiaal is vlugger voorbijgestreefd, maar dat is een item waar je mee kan leven of niet. Ik ben gelukkig bij de eerste
        - Naast je fototoestel heb je dan het glaswerk. Kost veel, maar blijft langer geldwaarde houden
        - Ook je randapparatuur is duur en vlug voorbijgestreefd. zoals PC, LEGALE software
        Kosten zijn bij mij gelukkig grotendeels gedekt door nu en dan een reportage voor één of ander (bv verkiezingen), ... en het verkopen van gebruiksrechten in tijdschriften, boeken ...
        2) Dat is een ander paar mouwen.
        Dat is volledig afhankelijk van de ingesteldheid van beiden. Alles met TE, buiten tevreden is gedoemd om te mislukken ...
        Het best is natuurlijk dat je beiden ervoor gaan, zijn, maar daar kan ik me niet bij mengen.
        Bij mij in ieder geval mits de TE-regel in acht te nemen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: La Question Jambon??

          Mijn eerste antwoord hier.

          Ik geef ieder jaar minder en minder uit.

          Het 1e jaar 10000, dan 9000, 8000, 7000....
          Last edited by Jan_10D; 2 september 2007, 07:08.

          Comment


          • #6
            Re: La Question Jambon??

            tja, 't kan je leven worden hee

            voor je het weet gaat elke vrije cent naar fotografie

            maar dat fotografie veel geld moet kosten is waarschijnlijk de grootste misvatting ooit

            het probleem is dat een mens meer wilt en zijn foto's liefst zo ver mogelijk gaat zoeken

            dan heb je lichtsterke objectieven, tele's, flitsers en ander duur spul nodig

            geef een goede fotograaf (amateur of niet) een 300D met een 50mm en die schiet ook plaatjes om " u " tegen te zeggen
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: La Question Jambon??

              1. Pas begonnen met deze hobby, dus kan daar echt nog geen getal op plakken. Langs de andere kant ben ik ook niet iemand die constant 't nieuwste van 't nieuwste wilt, eens ik materiaal heb waar ik tevreden mee ben (en ik ben dat eigenlijk vrij vlug) dan gebruik ik dat tot 't uiteen valt.
              En aangezien ik 't met mijn toestelletje toch al tot in den HoF geschopt heb, ben ik al zeer tevreden nu.

              2. Ge kunt natuurlijk ook de sjans hebben dat ge met 2 dezelfde hobby beoefend en dan hebt ge helemaal geen problemen, tenzij mss de kids die zagen omdat we overal wel iets zien wat we willen vastleggen. Maar das ook rap opgelost geraakt: zij mogen tegenwoordig de Nikon Coolpix 4600 gebruiken als we weg gaan en nu moeten wij soms op zoek naar hen!
              ~Lieve groetjes, Saskia~
              Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
              Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

              Comment


              • #8
                Re: La Question Jambon??

                Krijg je nu elk jaar geld terug?

                Comment


                • #9
                  Re: La Question Jambon??

                  Denk niet dat daar een constane in zit. Vorig jaar misschien 200-300 euro voor wat film, chemie en kleine rommel. En dan zijn er jaren dat het (veel) meer is omdat ik zin heb in een nieuwe lens/camera/specialleke. Het meeste van mijn materiaal is tweedehands. Gelukkig voor mij zijn er veel hobbyfotografen die altijd het nieuwste willen hebben

                  Maar zoals hierboven al staat, een hobby is zo duur als je die wil maken. Zolang je jezelf (of nog erger) anderen er niet mee tekort doet of in problemen brengt...

                  Comment


                  • #10
                    Re: La Question Jambon??

                    Oorspronkelijk geplaatst door imblockingyou Bekijk bericht
                    Krijg je nu elk jaar geld terug?
                    Na bijna 15 jaar een reactie posten...
                    Boeiend.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: La Question Jambon??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Na bijna 15 jaar een reactie posten...
                      Boeiend.
                      De poster gaat beslist met de trollenwandeling mee.
                      Dit is zijn eerste en waarschijnlijk laatste reactie.
                      Last edited by Binnenuit; 15 maart 2022, 14:40.

                      Comment


                      • #12
                        Re: La Question Jambon??

                        Topic is misschien zo oud als de straat,maar misschien toch up-to-date genoeg,om eens na te gaan,hoe er zoveel jaar nadien tegen aangekeken wordt?

                        Comment

                        Working...
                        X