Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Je plaat blijft hangen hoor: ik schrijf hier al diverse keren dat ik het niet weet, dat niemand het weet, dat ik geen glazen bol heb, de analisten ook niet en dat ze er in wezen weinig of niets meer van weten dan u en ik.

    Weet je, diezelfde kennis verwoordt het in feite op een leuke manier: Als de analisten er zo dikwijls "boenk" op zouden zitten zouden ze toch hun eigen adviezen privé opvolgen en dan al lang op de Bahama's op het strand liggen ipv nog analist te spelen.

    Met alle respect voor wie een houvast heeft aan al die lectuur. En ik sta open om van het tegendeel overtuigd te worden.
    Dat is natuurlijk de dooddoener....
    Niks is 100% zeker op de beurs. Niemand kan voorspellen wat Trump gaat doen (hij weet het zelf niet), en dat heeft allemaal impact.
    En om geld te verdienen op de beurs moet je eerst geld hebben.
    Om van een paar duizend euro er een paar miljoen te maken moet je tijd hebben, behoorlijk veel tijd, en heel veel risico durven nemen. Dat gaat af en toe wel eens fout, en dan kan je naar Blankenberge ipv de Bahama's.

    De mening van analisten is voor mijn één bron van de velen. De andere bronnen zijn: jaarverslagen, persberichten, fora, bankadvies etc. Het interesseert me en ik lees daar wel wat over, en beleg in dingen waar ik me goed bij voel. En ik durf missers ook toe te geven, en bij missers slaap ik niet slecht.

    Elke bron heeft zijn zwakke punten. De berichten van de onderneming zelf zijn meestal te positief. Op fora zijn er mensen die correcte informatie verspreiden en een onderbouwde mening hebben, maar velen zijn niet gehinderd door enige kennis van zaken om onzin te posten. Te hard "believen" in een aandeel is ook onzin.
    Elke analist heeft zijn manier van waarderen. KBC is behoorlijk voorzichtig bv. Als hun waardering op bv 100 uit komt, maar er is een grote groeiverwachting, dan geven ze soms koopadvies met koersdoel 100 terwijl de koers al 110 is. In de VS zijn ze soms gek in het waarderen van groeibedrijven, en ze zijn ook absoluut niet afkering van risico. Dat leidt soms tot héél gekke aandeelkoersen die omhoog schieten bij een miniem succes, en heel hard dalen bij de minste tegenslag.
    Kijk naar de waardering van Tesla, dat bedrijf is op de beurs meer waard dan GM, terwijl het nog jaren kan duren eer ze echt winst gaan maken en die waardering echt terecht is. (ik heb ze niet gekocht)

    Maar om dan zomaar het beroep van analist af te schrijven is een brug te ver. Tuurlijk maken die fouten, wie niet.

    Comment


    • Re: Aandelen

      Ter info: De Belegger is heel open en transparant: het rendement wordt gepubliceerd, je krijgt een mail vooraleer ze het order in de markt zetten, dus je kan hen perfect volgen.

      Comment


      • Re: Aandelen

        Toch 2 spannende dagen geweest.
        Een paar maandlonen verdampt, maar we blijven vertrouwen hebben.

        Comment


        • Re: Aandelen

          Yep, en het is vermoedelijk nog niet gedaan. We gaan naar volatiele tijden.

          Maar toch 2 koopjes gedaan : melexis en atenor. Toch ook wat verkocht en spijtig genoeg je naamgenoot wat te vroeg, maar hier geloof ik op LT toch niet in.

          Of het goede koopjes zijn zien we volgend jaar wel.

          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

          Comment


          • Re: Aandelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Yep, en het is vermoedelijk nog niet gedaan. We gaan naar volatiele tijden.

            Maar toch 2 koopjes gedaan : melexis en atenor.
            Zeg dat wel.
            Je hebt Melexis vermoedelijk gekocht rond de 60 euro ? Hadden wij dat gekocht aan 60 euro in de beleggingsclub dan was het gisteren buitengevlogen rond 55 euro.
            We hebben het echter niet gekocht omdat het in juni 90 euro stond en sindsdien vrijwel onafgebroken in een dalende trend zit (en die is blijkbaar verre van voorbij crf. de optater gisteren).
            We zijn er van af gestapt om "zelf" te denken dat een aandeel een koopje is, het aandeel bewijst voor ons zelf wanneer het een koopje is, en dat is voor ons wanneer het uit het dal kruipt via een periode van hogere toppen en hogere dalen.
            Dan kopen we wel aan een wat hogere prijs, en zelfs dan is er totaal geen zekerheid. Maar iets aankopen dat al maanden aan een stuk daalt daar beginnen we niet meer aan.
            Voorlopig staan we dus vooral aan de zijlijn met veel cash te wachten op betere tijden.

            Nog dit: dit is een mening die we delen, uiteindelijk hebben we gelukkig nog een vrije keuze van handelen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Aandelen

              Ik heb vandaag bijgekocht aan 50

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

              Comment


              • Re: Aandelen

                En EVS buitengezwierd na de stijging van vandaag

                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                Comment


                • Re: Aandelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                  En EVS buitengezwierd na de stijging van vandaag

                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                  Wij zouden dan een stop-loss plaatsen op bv. 1% onder die topkoers. Als het dan nog verder stijgt nog meer winst (of minder verlies), als het terug daalt 1% minder rendement.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Re: Aandelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Wij zouden dan een stop-loss plaatsen op bv. 1% onder die topkoers. Als het dan nog verder stijgt nog meer winst (of minder verlies), als het terug daalt 1% minder rendement.
                    Hier stond al meer dan een maand een sell-order op een winst van 15% wegens geen vertrouwen meer in aandeel en management.

                    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                    Comment


                    • Re: Aandelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      Hier stond al meer dan een maand een sell-order op een winst van 15% wegens geen vertrouwen meer in aandeel en management.

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                      Daar kan ik perfect inkomen, die 15% kunnen ze je al niet meer afpakken. Maar stel dat EVS morgen nog eens 10% stijgt. Ga je dan niet een beetje knarsetanden ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Aandelen

                        Uit het oog uit het hart, gelet op de koersevolutie had ik eerlijk gezegd nooit gedacht dat ze vandaag met 13% zou stijgen.

                        Ps Melexis staat na 2 uur op 54. You win some and you loose some.

                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                        Comment


                        • Re: Aandelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Daar kan ik perfect inkomen, die 15% kunnen ze je al niet meer afpakken. Maar stel dat EVS morgen nog eens 10% stijgt. Ga je dan niet een beetje knarsetanden ?
                          Bij EVS ben ik al mijn vertrouwen verloren, en ik heb ze rond de 20 buiten gegooid.
                          Met mijn biotech zijn er nu veel meer aandelen die stevig gezakt zijn, maar daar slaap ik niet slecht van. In volatiele tijden gebeurt dit nu eenmaal.

                          Hier is nog geen stop-loss afgegaan omdat ik er geen heb.
                          Ik ben veel meer verwonderd over de diepe duik van bv Recticel.

                          Comment


                          • Re: Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Met mijn biotech zijn er nu veel meer aandelen die stevig gezakt zijn, maar daar slaap ik niet slecht van. In volatiele tijden gebeurt dit nu eenmaal.
                            Da's natuurlijk de ultieme "zet" om nooit te moeten bekennen "ik heb me in een aandeel vergist", het is altijd de "schuld van de beurs".

                            Nu ja, een feilloze formule bestaat helaas nog altijd niet.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Aandelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Da's natuurlijk de ultieme "zet" om nooit te moeten bekennen "ik heb me in een aandeel vergist", het is altijd de "schuld van de beurs".

                              Nu ja, een feilloze formule bestaat helaas nog altijd niet.
                              Ik heb me zeker al vergist in aandelen, en durf dat ook toegeven.
                              Mijn vergissingen zijn: Superclub (al héééél lang geleden, maar toch mijn geld teruggezien na 10 jaar), Thrombogencs, Balta en EVS.
                              Grootste successen: Ablynx, TIgenix, Recticel, WDP, ArgenX, WABCO.

                              Comment


                              • Re: Aandelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                                Hier stond al meer dan een maand een sell-order op een winst van 15% wegens geen vertrouwen meer in aandeel en management.

                                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                                Intussen blijft EVS verder stijgen. En loop je waarschijnlijk bijkomende winst mis... ? (zie #593)
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X