Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: waarom een smartphone?

ik gebruik mijn smart om te bellen , agenda , mail , chat , wekkers , gps , games , nieuws , live-score boards voor sport , zaklamp , onderlegger , speelgoed , musicplayer , filmpjes kijken , fotos nemen , herinneringen plannen , shoppinglists maken , cinemaprogramma raadplegen , tvgids raadplegen , afstandbediening voor stereo , fitness cardiometer , 3G hotspot voor laptop indien nodig
    Last edited by dekoningg; 11 juli 2013, 10:19.

Comment

Ik was een van de allereersten met een GSM en nu ben ik bij de groep die dit het minst gebruikt. De reden was destijds heel simpel : mijn ouders waren bejaard toen wij in de praktijk altijd voor een hele maand op vakantie op geen enkele andere wijze bereikbaar waren, zelfs met GSM was het dikwijls op het randje of helemaal niet. Om batterijen te sparen spraken wij af dat we die altijd gingen opzetten tussen 7 en 8 uur 's avonds. In 2007 hebben we die helaas nodig gehad nav een hersenbloeding bij mijn moeder. In de praktijk : ik heb nu 3 identiek dezelfde GSM's (de oude van mijn vrouw en mijn kinderen) Nokia 3310. Af en toe doet er één piep en dan is het telkens weer zoeken wie er aan de lader moet. Bovendien heb er zelden één bij. Trouwens, ik denk niet dat er meer dan 5 mensen zijn die mijn nummer kennen, vrouw, 2 kinderen en DAMA voor de urbex en mijn broer. Zelf ken ik mijn eigen nr niet. Eerlijk !!!
      Paar weken geleden : telefoon (vaste) van één of andere operator om te peilen naar mijn belgedrag (ergerlijk vind ik, hebben ze niks mee te maken). Eerste vraag : hoeveel verbel ik per maand ? Ik vertel dat ik dat niet weet, als dat ook over een heel jaar mag zijn, dat mocht. Of dat nationaal of internationaal moest zijn of de twee samen. De twee samen.
      Even diep gezucht en geantwoord naar waarheid : dat zou toch kunnen oplopen tot een € of 2, misschien 3 €. Het gesprek was meteen afgelopen
      Als ik een GSM mee heb is dat in 50% van de gevallen op Urbextocht, in de andere 50% vergeet ik hem, tot grote ergernis van mijn vrouw overigens.
      Als ik bewaak op examens (4,5,6 ASO) moeten alle GSM's en smartphones vooraan bij mij op de tafel en dan denk ik iedere keer : manman wat een fortuin aan smartphones ligt er hier voor mij, waarom hebben die gasten dat in feite nodig ?
      Volgens mij : sociale druk.
      Ik wil dat natuurlijk niet veralgemenen tot mensen die het beroepshalve nodig hebben. Verre van, integendeel zelfs, daar is het een werkinstrument.
      Ik heb een goede vriend met een groot bedrijf in oude bouwmaterialen (even reclame maken : bvba Van Huele, Beernem), hij runt de hele zaak met een gewone GSM met fotofunctie, zelfs geen smartphone. Een computer thuis en een doorschakeling van zijn vaste telefoon naar zijn GSM voor als hij niet thuis. Ik heb nog nooit een GSM gezien die er zo versleten uitzag als die
      A propos, ik heb er heimelijk genoegen in om de (vnl vrouwelijke collega's) de gordijnen in te jagen over het feit dat ze niet meer zonder GSM en smartphone kunnen, vroeg of laat komt dan het argument : "veiligheid" ter sprake : je moest nu maar eens een platte band krijgen, wat dan ? En dan heb ik ze aan de haak natuurlijk
      Ze willen dan tegenargumenteren dat ik beweer dat een GSM een nutteloos ding is, terwijl ik dat helemaal niet doe. Ik heb wel iets tegen het feit dat een aantal mensen beweren niet meer zonder te kunnen.
      Je kan hetzelfde zeggen over een auto, een radio, een tv, een fotoapparaat, een kookplaat, een wasmachine, een stofzuiger, een microgolf.....
      Beschutting, warmte, eten, water behoren tot een compleet andere categorie van behoeften.
      Wij gaan altijd voor een maand zéér elementair op reis, zelfs een camping is een ongehoorde luxe-uitspatting, dus hoort niet tot de keuzes. Wel, na de terugkeer moet ik altijd mentaal afkicken: het feit dat je op een knopje duwt en hupsa, je hebt licht, je draait aan een knop en hupsa die plaat wordt warm, je draait een een kraan en hupsa : je hebt warm water, flesje wijn, glas bier : meteen bij de hand, op reis : water from stream (zo leer je nog eens iets over de verschillende smaken van water)
      Ik heb altijd een dag of twee nodig om na terugkeer weer dezelfde te worden, omgekeerd ook. Maar terugkeren is het moeilijkste.
      Maar ik maak altijd de fout om off-topic te gaan

Smartphone ? Why not, zolang ik hem niet moet betalen. Maar ik heb daar geen behoefte aan.
      Last edited by Guest2; 11 juli 2013, 11:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Paar weken geleden : telefoon (vaste) van één of andere operator om te peilen naar mijn belgedrag (ergerlijk vind ik, hebben ze niks mee te maken). Eerste vraag : hoeveel verbel ik per maand ?
        Irritante vraag inderdaad, vooral als je er nadien over nadenkt, kan je antwoorden: "jullie als operator factureren me naar mijn belgedrag, dus ik neem aan dat je mijn belgedrag toch weet?"

In de praktijk komt het erop neer dat het gaat om een verkoper die je een abonnement wil aansmeren. En die telesales mensen werken via een extern callcenter dat al deze info over het belgedrag niet heeft (om privacyredenen). En zij bellen gewoon via een automatisch systeem klant na klant op om hetzelfde product te verkopen, meestal zonder iets persoonlijks te weten over het "dossier" van die klant.
        Nadien geeft zo'n contactcenter deze klantlijsten door aan de operator, die op zijn beurt de contracten van de telefonisch goedgekeurde abonnementen opstuurt naar de klanten, die het op hun beurt schriftelijk moeten tekenen.
        Last edited by anonymous; 11 juli 2013, 12:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          vroeg of laat komt dan het argument : "veiligheid" ter sprake : je moest nu maar eens een platte band krijgen, wat dan ? En dan heb ik ze aan de haak natuurlijk
          Ik heb er gisteren nog langs de weg bezig gezien. Ze halen een het fluo vestje uit de smarphone. Nadien downloaden ze de krik-app om de auto op te heffen. De kruissleutel kunnen ze uit de telefoon klikken zoals bij een zakmes, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Ik heb er gisteren nog langs de weg bezig gezien. Ze halen een het fluo vestje uit de smarphone. Nadien downloaden ze de krik-app om de auto op te heffen. De kruissleutel kunnen ze uit de telefoon klikken zoals bij een zakmes, ...
            Dat eerste en dat tweede versta ik nog maar voor die kruissleutel zou ik voorstellen om hem als tepel-piercing aan te brengen. Kwestie van wat sneller te worden geholpen.

Comment

Ik heb nooit begrepen waarom zich iemand druk kan maken over wat iemand
              anders al dan niet heeft.

Comment

Precies mijn gedachte. Iedereen moet lekker doen waar'ie zin aan heeft en plezier aan beleefd. Het is verspilde energie om je te ergeren aan wat een ander doet of laat. Heb je zelf het meeste last van.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik heb nooit begrepen waarom zich iemand druk kan maken over wat iemand
                  anders al dan niet heeft.
                  Dan zit u op een fout forum: ik ken maar weinig websites waar zovelen met hun nieuwste aanwinsten pronken als de deze en daar is niets mis mee, net zomin als iemand het nut van een bepaald ding (Smartphone) ter discussie stelt.
                  Hoe vaak krijg je in je omgeving niet te horen: ik snap niet dat je zoiets gekocht hebt. Dat kreeg ik bv te horen toen jaren geleden ik als een van de eerste in mijn omgeving een mobieltje kocht, nog geen jaar later hadden ze er zelf drie in huis.
                  Het gaat eigenlijk ook niet om het ding op zich maar hoe ga je er mee om en daar zijn ze de laatste jaren totaal mee doorgeslagen, maar ook dat hersteld zich weer. Ik weet me nog te herinneren uit de jaren vijftig toen wij als een van de weinigen een TV hadden (mijn vader werkte bij Philips en het was een jubileum geschenk) dat Kennissen en familie nooit zo'n ding zouden kopen: het was slecht voor je ogen en ze konden niet tegen de straling, veel onzin omdat ze nog niet de middelen hadden er zelf een aan te schaffen. Enige jaren later hadden ze allemaal zo'n kijkkastje en ze waren er niet voorweg te slaan maar ook de gezelligheid was weg tijdens visite want de uitknop werkte blijkbaar nooit. Maar ook dat heeft zich hersteld.

Comment

Een smartPhone, dat is een Multitool, net als onderstaande Leatherman.
                    Voor de volledigheid deze foto is gemaakt met een iPhone 4 s

MVG, Jeff C
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Voor mij geen smartphone, ik zie er voor mezelf absoluut het nut niet van in. Ik heb een goedkope gsm (met de gewone basisfuncties), daarmee heb ik tegelijk een klok, alarm, kan er foto's mee nemen (vreselijk slechte kwaliteit, maar daarvoor heb ik me dan een goed fototoestel aangeschaft), kan ik bellen en berichten versturen.
                      Ik ben niet afhankelijk van het internet, ik moet niet op elk moment van de dag mijn email kunnen lezen, het weerbericht, daarvoor kijk ik wel naar de lucht, de uren van de bus en de trein, die vind ik wel op de stations zelf,...
                      Ik neem overal een klein notaboekje mee naartoe, daar kan ik in bijhouden wat ik wil en het kost me amper iets en het weegt niets. Mijn afspraken kan ik nog altijd zelf onthouden en mijn shoppinglijst eveneens (een beetje hersentraining is nooit slecht ).

Enfin, dit geldt gewoon voor mezelf. Ik reis zeer veel en zie niet in hoe het mij bij mijn reizen van nut zou kunnen zijn. Ik zou meer tijd moeten besteden aan het vinden van een stekker om die smartphone opgeladen te krijgen
                      Voor alle voorstanders, geniet ervan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Dan zit u op een fout forum: ik ken maar weinig websites waar zovelen met hun nieuwste aanwinsten pronken als de deze en daar is niets mis mee, net zomin als iemand het nut van een bepaald ding (Smartphone) ter discussie stelt.
                        Hoe vaak krijg je in je omgeving niet te horen: ik snap niet dat je zoiets gekocht hebt. Dat kreeg ik bv te horen toen jaren geleden ik als een van de eerste in mijn omgeving een mobieltje kocht, nog geen jaar later hadden ze er zelf drie in huis.
                        Het gaat eigenlijk ook niet om het ding op zich maar hoe ga je er mee om en daar zijn ze de laatste jaren totaal mee doorgeslagen, maar ook dat hersteld zich weer. Ik weet me nog te herinneren uit de jaren vijftig toen wij als een van de weinigen een TV hadden (mijn vader werkte bij Philips en het was een jubileum geschenk) dat Kennissen en familie nooit zo'n ding zouden kopen: het was slecht voor je ogen en ze konden niet tegen de straling, veel onzin omdat ze nog niet de middelen hadden er zelf een aan te schaffen. Enige jaren later hadden ze allemaal zo'n kijkkastje en ze waren er niet voorweg te slaan maar ook de gezelligheid was weg tijdens visite want de uitknop werkte blijkbaar nooit. Maar ook dat heeft zich hersteld.
                        Maar de TV en GSM waren wel nuttige uitvindingen. Een smartphone daarentegen lijkt mij eerder een leuk stuk speelgoed dat dingen vervangt, maar zelf niets nieuw introduceert.
                        Het is een stuk laptop, camera, GSM én GPS in één, maar doet onder voor de kwaliteit van de vier. Een echte laptop werkt beter, een echte camera neemt betere foto's, een GSM is niet defect na een val op de grond en een GPS doet het langer. Het is alleen kleiner.
                        Met vriendelijke groet,
                        Caltson
                        Sander Photography Official website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Dan zal ik wel op een verkeerd forum zitten. Op de verkeerde golflengte.
                          Maar hoe dan ook, een smartphone is een prachtig ding. Het is een stom
                          ding. Te dom voor woorden. Te slim voor woorden. De één heeft het, een
                          ander niet.
                          Het kan me allemaal niet schelen.
                          Dat is mijn boodschap: iedereen het zijne en ik het mijne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caltson Bekijk bericht
                            Het is een stuk laptop, camera, GSM én GPS in één, maar doet onder voor de kwaliteit van de vier. Een echte laptop werkt beter, een echte camera neemt betere foto's, een GSM is niet defect na een val op de grond en een GPS doet het langer. Het is alleen kleiner.
                            Maar neem je een echte laptop, camera, GSM en GPS mee als je op pad gaat? Ik wel, in een smartphone. Ben geen pakezel
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik gebruik de mijne (buiten bellen en SMS'en) vooral om foto's te nemen, als GPS, om spelletjes te spelen, om muziek te luisteren, filmpjes te kijken en te internetten.
                              FLICKR PHOTOSTREAM
                              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Hoe los je de volgende situatie op met een smartphone?
                                Situatie : het is donker, het regent, je hebt een dringende afspraak, je bent gehaast, het verkeer achter jou heeft nog meer haast, het is het volle spitsuur en je bent op de "Square de la Place de la Nation (Parijs)" met je auto.
                                De GPS van je smartphone ging juist zeggen welke straat je moest inrijden maar dat wordt onderbroken door de telefoon.
                                Je schoonmoeder belt net om te zeggen dat ze twee weken op vakantie komt.
                                Wat doe je?
                                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Working...
                                X