Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Dit al geprobeerd?
    Hopelijk heb ik je gelinkt naar de juiste pagina.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Dit al geprobeerd?
      http://www.belgacom.be/nl/prive/prod..._px_smart_cust
      Theo, het is daar dat ik de aanvraag opgestart heb.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Dit al geprobeerd?
        Het is niet de pagina dat hem ontbreekt ... het is het "geduld".
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hihihi
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Kijk, als ik bel en OOIT eens na, BIJ BENADERING hun streeftijd, iemand aan de lijn heb, zodat ik niet uit pure ergernis de lijn dichtleg, en als men mij dan zegt, of kan zeggen, "meneer uw bestelling wordt uitgevoerd op 30 april", dan weet ik tenminste iets concreets.
            En als ik me laat bellen, dat ze dan bellen als er iemand aanwezig is, en niet onmiddellijk bellen om dan opnieuw in een ellenlange wachtrij terecht te komen.

Maar hun slogan "we zijn altijd bereikbaar" klopt (sorry dat ik daar aan durfde twijfelen): hun eindeloos, afschuwelijk muziekje heb je altijd na enkele seconden beet.

Dit: http://www.belgacom.be/nl/prive/comm...nt_window_open zou dan niet lachwekkend zijn.
            Al die moeite om "via internet" te pushen, terwijl je blijkbaar in een shop op 5 minuten geholpen raakt.
            Last edited by nete; 20 maart 2013, 08:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Al die moeite om "via internet" te pushen, terwijl je blijkbaar in een shop op 5 minuten geholpen raakt.
              Niet overdrijven Nete. Meestal staat in een winkel ook een ellenlange rij en ga je met 5 minuten wachten ook niet toekomen. Maar dat is wel in bijna elke winkel zo. 's Zondags 's morgens bij de bakker bijvoorbeeld.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Niet overdrijven Nete. Meestal staat in een winkel ook een ellenlange rij en ga je met 5 minuten wachten ook niet toekomen. Maar dat is wel in bijna elke winkel zo. 's Zondags 's morgens bij de bakker bijvoorbeeld.
                Klopt, maar in de winkel kan je inschatten hoelang je zal "mogen" wachten, aan de telefoon is het mogelijks 10 minuten ,mogelijks 45 minuten en dat is bijzonder irritant.

Comment

Nog hallucinanter: ik wil eens bellen naar de Belgacom boetiek in Gent om te vragen of zij iets aan het probleempje kunnen verhelpen als ik eens langskom, maar wat dacht je: geen telefoonnummer te vinden. Ik weet ook wel dat dat bewust is, anders krijgen die al die hopeloos wachtenden aan de lijn.
                  Google is your friend my friend: http://www.openingsuren.info/Gent/Te...eboetiek/2497/
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik wil gerust tot volgende week wachten, desnoods tot volgende maand, maar als ik vraag wanneer de omschakeling zal gebeuren (het is dus geen nieuw contract hé, gewoon een omzetting, zelfde nummer, zelfde SIM) dan is het antwoord kort: meneer, je gaat OOIT een SMS krijgen en dan is het in orde...,maar wanneer, daar hebben wij geen enkel zicht op. Knappe service, inderdaad.

En voor de zesentachtigste keer: als de antwoordtijd NOOIT op iets trekt is er een probleem. Punt.
                    kleine opmerking hieromtrent...
                    ervaring leert, bij de meeste providers trouwens, dat je altijd beter afbent van bij een verkoopspunt langs te gaan ipv via de telefoon.
                    die voeren dat in waar je bij staat, aan de telefoon vullen ze een bestandje in, wat dan weer doorgestuurd wordt naar een andere (en als je het dus vrijdagavond aanvraagt: de andere dienst werkt vermoedelijk pas terug maandag) die het dan invoert en doorstuurt naar Belgacom.
                    Met de meeste callcenters is het zelfs zo dat 1 order niet wordt doorgestuurd maar gewacht wordt tot er x-aantal orders zijn.

Het omgekeerde gebeurt zelfs nog vaker: je belt naar het nummer voor gewoon meer info, ze vragen je gegevens om je de info te sturen en voor je het weet heb je hetgene waarover je info vroeg als abonnement.
                    Belgacom heeft om die reden zelfs al het contract met verscheidene callcenters verbroken.

Verder dien je bij overgang van een abo er ook rekening mee te houden dat de provider (of het nu BGC, Telenet of anderen zijn) vaak eerst de facturatiemaand wil laten aflopen vooraleer de wijziging door te voeren. Dit om te vermijden dat de klant daarna gaat beginnen bellen over zijn factuur.

Dan is er nog http://community.belgacom.be bij belgacom, waar je je kan registreren en je vraag kan stellen op het forum of aan Eva (wat je trouwens ook via twitter en belgacom kan, maar ik raad via dat forum privéberichtje naar Eva te sturen met je gegevens) ervaring leert me dat dit ook redelijk snel gaat en je registreren, berichtje maken en doorsturen duurt geen 23 minuten.

Verder ook over je tijdstip: om 11u lang moeten wachten is inderdaad minder voorkomend... maar op een vrijdag om 15u of 17u verwachten dat je op 1 2 3 binnenbent is echt wel veel gevraagd hoor.
                    Ik heb zelf voor verschillende providers hun callcenters gewerkt en de meeste mensen bellen vanaf.... rara 15u...
                    Het is zoals een spitsuur maar dan voor supportnummers.... met andere woorden: file.

Komt ook nog bij dat je wanneer je in een periode dat de provider een bepaalde promotie/actie belt je er ook zeker mag van zijn dat de telefonische flow groter is
                    Last edited by Biohazard79; 20 maart 2013, 14:19.
                    Mijn Blog
                    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Klopt, maar in de winkel kan je inschatten hoelang je zal "mogen" wachten, aan de telefoon is het mogelijks 10 minuten ,mogelijks 45 minuten en dat is bijzonder irritant.
                      nog nooit een gepensioneerde voor je gehad in de winkel die informatie komt vragen zeker
                      Mijn Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                        nog nooit een gepensioneerde voor je gehad in de winkel die informatie komt vragen zeker
                        Voor eender welke file, de gepensioneerde is verantwoordelijk!
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Verder dien je bij overgang van een abo er ook rekening mee te houden dat de provider (of het nu BGC, Telenet of anderen zijn) vaak eerst de facturatiemaand wil laten aflopen vooraleer de wijziging door te voeren. Dit om te vermijden dat de klant daarna gaat beginnen bellen over zijn factuur.

Dan is er nog http://community.belgacom.be bij belgacom, waar je je kan registreren en je vraag kan stellen op het forum of aan Eva (wat je trouwens ook via twitter en belgacom kan, maar ik raad via dat forum privéberichtje naar Eva te sturen met je gegevens) ervaring leert me dat dit ook redelijk snel gaat en je registreren, berichtje maken en doorsturen duurt geen 23 minuten.
                          1) Het betreft een overgang van Pay&Go naar Smart 20, met behoud van nummer en SIM, dus niks facturatieperiode die eerst moet aflopen. Volgens hen zal de restwaarde ven de prepaid kaart zelfs in mindering komen van de eerste factuur. Sta me toe hierover twijfels te hebben als de rest zo "soepel" verloopt.

2) Gisteren Eva gemaild en vanmorgen inderdaad al antwoord, nu ja antwoord ...: "meneer, ik kan niets raadplegen in de e-shop service, gelieve eens te bellen naar die dienst....."

En sorry hé, als het blijkt dat de mensen vooral bellen vanaf 15 uur, dan kunnen ze zich daar misschien ietwat tegen wapenen ipv de wachttijden ontoelaatbaar te laten oplopen. Voor de zeventachtigste keer: als de antwoordtijd NOOIT op iets trekt is er een probleem. Punt.

Update: zes dagen na de eerste (vermiste) aanvraag en twee dagen na de tweede (misschien intussen ook vermiste ?) aanvraag: NIKS SMS
                          Last edited by nete; 20 maart 2013, 18:47.

Comment

Voila zie, ik als gepensioneerde heb het weeral gedaan zie. Ben ik nu geen sukkelaar..
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              ik als gepensioneerde ..
                              Collega

Comment

Update: rond 9 uur 0800/99974 gebeld en waarempel na een minuutje een heel vriendelijk persoon aan de lijn.

"Uw aanvraag meneer is bij ons dinsdagmorgen 19 maart binnengekomen" (kleine 20 uur na het aanmaken (uitprint ligt hier naast mij).
                                "Onze techniekers hebben uw vraag nog niet behandeld, wanneer dat zal gebeuren weet ik niet, het zal wel niet lang meer duren. En als het gebeurd is krijgt u BINNEN DE 24 uur DAARNA een SMS'je"

Waarom zet onze vriend Bellens eigenlijk een call-center voor zijn e-shop op als die mensen nooit iets zinnigs kunnen vertellen ?

Comment

Working...
                                X