Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom : kan dat zo maar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgacom : kan dat zo maar?

heb je een HP printer? De wizard verbinding op je HP laten lopen en het paswoord(je nieuwe) ingeven op je printer. Voor andere merken zal het wellicht gelijklopende zijn. Mijn zoon had met zijn HP printer, Macbook en Ipad wat meer werk om draadloos(terug thuis na jaren kot) af te drukken maar met een software update was dat ook opgelost
    Flickr één
    Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
      heb je een HP printer? De wizard verbinding op je HP laten lopen en het paswoord(je nieuwe) ingeven op je printer. Voor andere merken zal het wellicht gelijklopende zijn. Mijn zoon had met zijn HP printer, Macbook en Ipad wat meer werk om draadloos(terug thuis na jaren kot) af te drukken maar met een software update was dat ook opgelost
      Het is een Ricoh Aficio 1515. Moeilijk beestje om draadloos aan de praat te krijgen met de MacBookPro. Kan het in elk geval zelf niet.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Geert, hoe is je ervaring met Telenet als GSM-provider ?
        Mits Telenet geen eigen netwerk heeft en dat van Mobistar gebruikt is een Telenet mobiel abonnement eigenlijk een verdoken Mobistar abonnement met minder toeters en bellen aan.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Mits Telenet geen eigen netwerk heeft en dat van Mobistar gebruikt is een Telenet mobiel abonnement eigenlijk een verdoken Mobistar abonnement met minder toeters en bellen aan.
          Wat heeft Mobilstar dan meer aan toeters en bellen dan Telenet ?
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

... Men moet hier op mijn praktijk wel een nieuwe modem komen plaatsen en dat zou ook gratis zijn...
            Zorg dat je vantevoren goed ingelicht bent over de werkzaamheden !

Picha

Comment

Wat heeft Mobilstar dan meer aan toeters en bellen dan Telenet ?
              Bepaalde instellingen dat je kan aanpassen via de provider zijn enkel beschikbaar via Mobistar maar niet via Telenet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                Zorg dat je vantevoren goed ingelicht bent over de werkzaamheden !

Picha
                Jawel, ik stel mij de vraag of ze zelf de nieuwe modem/router zullen installeren. Volgens de verkoopsafdeling zou dat geen probleem zijn, maar ik twijfel eraan als dat wel gaat gebeuren zonder bijbetaling.
                Ik zal hen ook, vooraleer ze beginnen vragen of ze mijn MacBookPro willen configureren om mijn printer draadloos te bedienen zoals dit nu het geval is. Maar ik vrees al dat ze dit niet zullen willen doen. Het zal dan waarschijnlijk een njet zijn ivm de upgrade. Ik kan mij immers tijdens mijn werkuren niet ontdoen van mijn randapparatuur. Onmiddellijk iemand anders vinden om dit te komen regelen is immers niet mogelijk.
                Het is toch niet normaal dat men je router afkoppelt en nadien er niet voor zorgt dat je toestellen weer normaal functioneren. Ik heb op mijn privé dus wel een technieker mogen laten komen om mijn printers weer aan de praat te krijgen. Mits betaling natuurlijk.Niet iedereen is zo handig om dit zelf voor mekaar te krijgen. Nu nog eens hetzelfde op mijn praktijk.. Ik denk dus niet dat dit zal doorgaan.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik zal hen ook, vooraleer ze beginnen vragen of ze mijn MacBookPro willen configureren om mijn printer draadloos te bedienen zoals dit nu het geval is. Maar ik vrees al dat ze dit niet zullen willen doen. Het zal dan waarschijnlijk een njet zijn ivm de upgrade.
                  Dat gaat geen enkele installateur doen. Ze zorgen voor de aansluiting en dat de modem correct werkt, de rest is voor jou. Logisch toch. Wat als er iets misloopt bij de configuratie? Hoe lang wil je dat ze "gratis" aan je netwerk werken?
                  Als je de upgrade weigert zal je m.i. alleszins kosten moeten betalen voor het vergeefse bezoek.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Dat gaat geen enkele installateur doen. Ze zorgen voor de aansluiting en dat de modem correct werkt, de rest is voor jou. Logisch toch. Wat als er iets misloopt bij de configuratie? Hoe lang wil je dat ze "gratis" aan je netwerk werken?
                    Als je de upgrade weigert zal je m.i. alleszins kosten moeten betalen voor het vergeefse bezoek.
                    Hier ooit een nieuwe modem door een technieker van Belgacom geplaatst en die configureerde 2 PC's en mijn laptop.
                    Misschien doordat het een luie ambtenaar was en geen hard werkend iemand van een onderaannemer.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Hier ooit een nieuwe modem door een technieker van Belgacom geplaatst en die configureerde 2 PC's en mijn laptop.
                      Dan heb jij geluk gehad. Eigenlijk mogen ze dat zelfs niet.
                      Zelf zou ik het niet eens willen. Na installatie van de Sagem (BBox voor de alternatieve ISP's) was de technieker nog maar net buiten of de config van de modem was al aangepast. Modem in bridge, Fritzbox er achter om de verbinding te maken, switch aangesloten en alle PCs konden op internet en printen. Nog geen kwartiertje werk.
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Dan heb jij geluk gehad. Eigenlijk mogen ze dat zelfs niet.
                        Zelf zou ik het niet eens willen. Na installatie van de Sagem (BBox voor de alternatieve ISP's) was de technieker nog maar net buiten of de config van de modem was al aangepast. Modem in bridge, Fritzbox er achter om de verbinding te maken, switch aangesloten en alle PCs konden op internet en printen. Nog geen kwartiertje werk.
                        Het kan natuurlijk ondertussen veranderd zijn, maar één PC mocht door de technieker geconfigureerd worden. Overige moest je zelf doen.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Moet ik dan als zelfstandige mijn activiteiten onderbreken als ik zelf de configuratie niet kan doen? Dat is toch maar al te gek. Men wil je een pakket aansmeren om je beter vast te hebben en dan zou men je PC nog zelfs niet toegankelijk maken voor het net.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Na nog even Telenet gecontacteerd te hebben blijkt het mogelijk te zijn een andere "modem only" te plaatsen (vervangen) voor een fibernet aansluiting. Ik vraag mij in dit geval af of de snelheid die fibernet garandeert dan ook nog dezelfde zal zijn. Kan mijn eigen bestaande router daar dan geen vertragende factor zijn?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik vraag mij in dit geval af of de snelheid die fibernet garandeert dan ook nog dezelfde zal zijn. Kan mijn eigen bestaande router daar dan geen vertragende factor zijn?
                              Is die Gigabit? Als je router een 100Mbit exemplaar is dan kan je inderdaad snelheidsverlies hebben als je een 100 of 120Mbit abo hebt.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Is die Gigabit? Als je router een 100Mbit exemplaar is dan kan je inderdaad snelheidsverlies hebben als je een 100 of 120Mbit abo hebt.
                                Het gaat om en Linksys WRT54G - 2.4GHz
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X