Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom : kan dat zo maar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Belgacom : kan dat zo maar?

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Het gaat om en Linksys WRT54G - 2.4GHz
    Dan is je verbinding sowieso 100Mbit max en 54 Mbit als je Wireless gebruikt, bij zwakkere verbinding is dat minder. Een fibernet 120 heeft dan al geen nut, bij WiFi is zelfs 60Mbit van het abo op je eigen netwerk niet mogelijk. Dat vertellen de "marketingboys" natuurlijk niet, ze willen dat je je blind staart op "lichtsnelheid" (het equivalent van "de grootste" te willen hebben)
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #62
      Re: Belgacom : kan dat zo maar?

      Je hoort natuurlijk meer negatieve dan positieve commentaar, maar dat is ook voor Telenet zo, zoals steeds blijft vrijheid het hoogste goed, en moet je gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt . Bij mij komt echter geen Telenet binnen, zelfs ondanks hun hogere snelheid ! Iedereen maakt fouten, dus ook Belgacom, maar ik ben in de jaren dat ik met Belgacom op het internet vertoef al zeer goed geholpen geweest. Proximus is ook gewoon de beste, ik had ooit een abonnement bij Mobistar, maar ben zeer gelukkig dat ik daar vanaf ben.
      De dochter en de schoonzoon zijn overgestapt naar een of andere King of Kong formule, na de overstap kan ik er wel geen verstaanbaar gesprek meer mee voeren op de iPhone, alles klinkt als gekapt stro.

      Ik wens je dus veel succes met Telenet, en veel sterkte in de moeilijke tijden die je tegemoet gaat !

      Vriendelijke groeten.
      Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #63
        Re: Belgacom : kan dat zo maar?

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        Je hoort natuurlijk meer negatieve dan positieve commentaar, maar dat is ook voor Telenet zo, zoals steeds blijft vrijheid het hoogste goed, en moet je gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt . Bij mij komt echter geen Telenet binnen, zelfs ondanks hun hogere snelheid ! Iedereen maakt fouten, dus ook Belgacom, maar ik ben in de jaren dat ik met Belgacom op het internet vertoef al zeer goed geholpen geweest. Proximus is ook gewoon de beste, ik had ooit een abonnement bij Mobistar, maar ben zeer gelukkig dat ik daar vanaf ben.
        De dochter en de schoonzoon zijn overgestapt naar een of andere King of Kong formule, na de overstap kan ik er wel geen verstaanbaar gesprek meer mee voeren op de iPhone, alles klinkt als gekapt stro.

        Ik wens je dus veel succes met Telenet, en veel sterkte in de moeilijke tijden die je tegemoet gaat !

        Vriendelijke groeten.
        Jeff C.
        Keihard goed Jeff
        Zo hoort het.

        Van Telenet kan ik niet klagen. Zeer vriendelijk personeel, steeds snel en GOED geholpen en....nog nooit extra kosten gehad.

        Proximus is ook prima > heb ik op de smartphone hier.
        Nooit miserie en geen gezei x
        En mensen die een oplaadbaar kaartje gebruiken kunnen hun nummer een vol jaar bewaren of houden.
        Probeer dat maar eens bij de rest van de aanbieders.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #64
          Re: Belgacom : kan dat zo maar?

          De komst van de Telenet technieker deze namiddag is mij dus heel slecht bevallen. De man was vriendelijk, maar heeft ondertussen de draadloze verbinding met mijn printer verknoeit.
          Ziehier het relaas :
          Ik had mij goed voorbereid en gevraagd aan de technieker of hij kon zorgen dat mijn configuratie zou werken zoals dat momenteel het geval was. Ik heb hem het goed functioneren van mijn printer van op mijn laptop gedemonstreerd en gevraagd of hij er kon voor zorgen dat dit ook zo zou zijn na het vervangen van de modem of modemrouter. Dit zou geen probleem mogen zijn, maar toch wou hij nog eens gaan kijken in de systeemvoorkeuren van mijn MacBookPro om te zien hoe de printer(s) waren ingesteld. Na een paar ingreepjes waren nl. al mijn printers plots uit de printerlijst verdwenen (deze van mijn praktijk en de twee andere van op mijn privé-adres). Een mooi begin dus..
          De man is 3 uur bezig geweest om die ene printer op mijn praktijk proberen aan de praat te krijgen. Ondertussen had hij al de nieuwe modem-router aangesloten omdat hij dacht dat het hiermee beter zou gaan. Maar hij had pech.. en na een paar telefoontjes kon men hem bij Telenet ook niet helpen. Hij stelde dan maar voor een "only modem" te plaatsen en de oude router weer in te schakelen in de hoop dat de printer dan wel zou gevonden worden. Na nog wat heen en weer gebel is hij dan zonder oplossing verdwenen met de belofte mij morgen te zullen contacteren nadat ik een reservekopie op mij MacBook zou teruggezet hebben via time machine. Hij dacht nl. dat de printers dan opnieuw te zien zouden zijn. Dit is ondertussen dus niet het geval. Er werd mij dus ten stelligste beloofd de zaak te zullen oplossen en indien nodig een software specialist te zullen sturen. Ik hoorde de technieker tegen zijn contactpersoon bij Telenet zeggen dat ze hun client toch niet in de kou konden laten staan na dit voorval waarvoor hij zich verantwoordelijk achtte. Ik ben benieuwd.. maar kan het nauwelijks geloven dat daar iets zal van komen.
          Dit is dus weer eens een bewijs dat je beter van je systeem afblijft als het goed functioneert en je niks laat wijsmaken.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #65
            Re: Belgacom : kan dat zo maar?

            Mij lijkt het eerder een bewijs dat je beter energie kunt steken in het begrijpen van je eigen systeem ipv te verwachten dat een vluchtige passant rap, met de knip van een natte vinger, jouw configuratie kan begrijpen en ze in eenzelfde vingerknip kan dupliceren op een nieuw soort netwerk ... het onmogelijke doen ze direct, voor mirakels moet men iets meer tijd uittrekken
            Moest ik die technieker geweest zijn dan bleef ik er gewoon af ... ik ken namelijk dit soort schurftige, haastje "klusjes", zeker als de eigenaar zelf niet weet hoe het in mekaar zit (wist hij dat wel dan .. etc etc ..)

            Comment


            • #66
              Re: Belgacom : kan dat zo maar?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Mij lijkt het eerder een bewijs dat je beter energie kunt steken in het begrijpen van je eigen systeem ipv te verwachten dat een vluchtige passant rap, met de knip van een natte vinger, jouw configuratie kan begrijpen en ze in eenzelfde vingerknip kan dupliceren op een nieuw soort netwerk ... het onmogelijke doen ze direct, voor mirakels moet men iets meer tijd uittrekken
              Moest ik die technieker geweest zijn dan bleef ik er gewoon af ... ik ken namelijk dit soort schurftige, haastje "klusjes", zeker als de eigenaar zelf niet weet hoe het in mekaar zit (wist hij dat wel dan .. etc etc ..)
              Ik verwacht dat een technieker die door Telenet wordt gestuurd om een systeem te komen upgraden tenminste weet waarmee hij bezig is, ofwel blijft hij er beter af. Ik denk niet dat ik de enige ben die zelf niet bedreven is in het opzetten van een netwerk. Het gaat hier enkel om de manier waarop men de goedgelovige en onwetende klant om de tuin leidt en hem met de problemen achterlaat. En dit geldt zowel voor Telenet als voor Begacom.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #67
                Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                Ik denk dat je er moeite mee hebt om het verschil te begrijpen tussen wat de technieker zijn opracht is, gegeven door zijn werkgever, en wat jij denkt dat hij zou moeten doen ... namelijk jouw config in eenzelfde zucht herconfigureren. .. als je dan nog verwacht dat elke technieker even snel elke config van "jan_met_pet/hoed" gaat begrijpen en uit het hoofd leren in de tijdspanne dat hij de modem draadjes vastvijst, dan ben je wel erg naief, ik denk dus dat je eea zwaar onderschat ... nu, niets let je om met je provider trachten af te spreken, aan de kosten van de uurprijs, of de technieker je boel kan/wil komen herconfigureren. .. wat niets verandert aan het feit dat het een "schurftig" klusje is omdat de eigenaar niet weet hoe de boel in mekaar zit en er geen historiek bestaat over al diegenen die al eens in de soep zijn komen roeren ... 't riskeert een lekkere hutsepot te zijn (gut, en dan zeg ik nog niets over ne Mac he ... )

                Comment


                • #68
                  Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                  De technieker komt om de internetverbinding in orde te zette, dat is zijn job. Hij KAN genoeg bagage hebben om thuisnetwerken in te stellen maar dat hoeft niet. Het feit dat de man daar 3 uur bezig geweest is doet al vermoeden dat hij niet echt wist hoe alles te configureren en waarschijnlijk heeft hij vandaag enkele andere klanten in de kou laten staan....

                  BTW, zonder de kennis van de techs in twijfel te trekken, toen Belgacom hier een reparatie deed (ADSL signaal weg) en mijn setup zag wist ie ook niet hoe alles in elkaar zat. Hij had nog nooit van een Fritzbox gehoord.... Dat telefoon via BGC binnenkwam (vaste lijn) naar de Fritzbox maar uitgaande gesprekken via VOIP had hij nog nooit gezien. Waarschijnlijk had hij geen problemen met het ADSL/VDSL deel van een installatie maar eens voorbij hun eigen modem.... niets meer....

                  Als die man echt drie uur bezig geweest is had hij er in eerste instantie beter afgebleven...
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #69
                    Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    De technieker komt om de internetverbinding in orde te zette, dat is zijn job. Hij KAN genoeg bagage hebben om thuisnetwerken in te stellen maar dat hoeft niet. ...
                    amen ..

                    (en mijn ervaring met de techniekers van belgacom is onverdeeld positief ttz die weten wel eea in te schatten, toen ik na de overschakeling naar VDSL2, 2x serieuze verbindingsproblemen had waren die toch niet te beroerd om naar mijn lokale diagnose te luisteren en dus geen tijd te verliezen met een test van de lokale situatie, ze hadden hun handen vol met de situatie in de rop ... maar goed, we wijken af ...)

                    Comment


                    • #70
                      Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      De technieker komt om de internetverbinding in orde te zette, dat is zijn job. Hij KAN genoeg bagage hebben om thuisnetwerken in te stellen maar dat hoeft niet. Het feit dat de man daar 3 uur bezig geweest is doet al vermoeden dat hij niet echt wist hoe alles te configureren en waarschijnlijk heeft hij vandaag enkele andere klanten in de kou laten staan....

                      BTW, zonder de kennis van de techs in twijfel te trekken, toen Belgacom hier een reparatie deed (ADSL signaal weg) en mijn setup zag wist ie ook niet hoe alles in elkaar zat. Hij had nog nooit van een Fritzbox gehoord.... Dat telefoon via BGC binnenkwam (vaste lijn) naar de Fritzbox maar uitgaande gesprekken via VOIP had hij nog nooit gezien. Waarschijnlijk had hij geen problemen met het ADSL/VDSL deel van een installatie maar eens voorbij hun eigen modem.... niets meer....

                      Als die man echt drie uur bezig geweest is had hij er in eerste instantie beter afgebleven...
                      Eind jaren 90 een internetverbinding aangevraagd bij Telenet... met volledige installatie door de technieker, dus normaalgezien ook de pc...
                      De technieker heeft echter, in samenspraak met mij, alleen de router geinstalleerd... en me 12meter netwerk kabel gegeven.
                      Reden: ik had 5pc's en 2 servers draaien.

                      Tussen haakjes: Je kan bij Belgacom ook kiezen dat de technieker je thuisnetwerkje configureerd, tegen meerprijs en maximum 2 pc's trouwens
                      Mijn Blog
                      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                      Comment


                      • #71
                        Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                        Zou er iemand mij hier een uitleg kunnen geven waarom ik met het IP adres van mijn router (192.168.1.1) via mijn met kabel verbonden PC niet meer binnen geraak in het setup blad van mijn router? Na de installatie van gisteren met een fibernet modem en eraan verbonden mijn Linksys Router geraak ik wel nog in het Linksys hulpprogramma met mijn draadloze laptop, maar dus niet meer met mijn met kabel verbonden PC.
                        Ik heb al alles eens losgemaakt en aan de hand van de handleiding van Linksys opnieuw verbonden, maar het lukt niet.
                        Dank bij voorbaat.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #72
                          Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                          Besluit na "zogenaamd" upgraden van twee systemen :
                          - Op mijn privé-adres, ongewild bbox2 ongewild, geen snellere draadloze internetverbinding. Voor mij is de draadloze verbinding belangrijker aangezien ik nog zelden mijn bedrade PC gebruik. Bovendien is de verbinding in een week tijd al tweemaal uitgevallen hetgeen ik niet had met mijn eigen router. Ik heb Belgacom al gemaild om het systeem in zijn oorspronkelijke toestand te komen terugzetten.
                          - Op mijn praktijkadres : met de 'only modem' voor fibernet eveneens geen sneller internet, zelfs op PC met kabel verbonden. Een hoop miserie die nog niet is opgelost : mijn printer niet draadloos meer te bedienen en via mijn PC kan ik niet meer in het hulpprogramma van mijn router. Men zou vandaag de problemen verder komen oplossen. Indien dit niet lukt laat ik hier ook terug downgraden.
                          Hier dus in beide gevallen GEEN MEERWAARDE. Een zuiver commerciële en verwerpelijke boel bij zowel Belgacom als Telenet.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #73
                            Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                            Volgende stap in het verhaal is dat ik op mijn praktijk een software specialist mag laten komen om mijn printer weer draadloos aan de praat te krijgen op kosten van Telenet. Dat is al goed. Telenet laat blijkbaar zijn klanten niet in de steek.
                            Nu nog afwachten wat Belgacom zal doen op mijn privéadres.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #74
                              Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Besluit na "zogenaamd" upgraden van twee systemen :
                              - Op mijn privé-adres, ongewild bbox2 ongewild, geen snellere draadloze internetverbinding. Voor mij is de draadloze verbinding belangrijker aangezien ik nog zelden mijn bedrade PC gebruik. Bovendien is de verbinding in een week tijd al tweemaal uitgevallen hetgeen ik niet had met mijn eigen router. Ik heb Belgacom al gemaild om het systeem in zijn oorspronkelijke toestand te komen terugzetten.
                              - Op mijn praktijkadres : met de 'only modem' voor fibernet eveneens geen sneller internet, zelfs op PC met kabel verbonden. Een hoop miserie die nog niet is opgelost : mijn printer niet draadloos meer te bedienen en via mijn PC kan ik niet meer in het hulpprogramma van mijn router. Men zou vandaag de problemen verder komen oplossen. Indien dit niet lukt laat ik hier ook terug downgraden.
                              Hier dus in beide gevallen GEEN MEERWAARDE. Een zuiver commerciële en verwerpelijke boel bij zowel Belgacom als Telenet.
                              Die Bbox2 van Belgacom is een G-router : dus max. 54 Mb/s (helaas simplex). In de praktijk is dat 20 Mb/s als je het ding draadloos gebruikt. Je moet dus gewoon een N-router achter je Bbox2 plaatsen. Het simpelste is gewoon een netwerkaansluiting van je Bbox2 (standaard heb je er 2 (de 2 andere zijn standaard ingesteld voor Televisie) aansluiten op de switch van je router (dus niet op de WAN aansluiting). Wel zorgen dat maar 1 van de routers DHCP gebruikt.
                              Je printers daar zorg je gewoon voor reservaties in de DHCP (ik ga ervan uit dat het netwerkprinters zijn), zodat die IP's voor printers (en bv. een NAS) altijd vast blijven. Dan zullen die printers blijven werken, als je tenminste bij elke PC zorgt dat ze printen naar het juiste IP-nr...
                              In principe is het behoorlijk simpel, maar je moet het wel 100% juist doen.

                              PS : eigenlijk is de beste methode de Bbox2 in bridge mode te zetten (zodat het enkel een modem is) en de externe router de PPPoE verbinding te laten maken. Maar dat heeft wel het nadeel dat FON dan niet meer gebruikt wordt.

                              PPS : verwachten dat een provider je netwerk volledig terug goed zet lijkt me nog altijd behoorlijk overdreven. Noch Telenet, noch Belgacom doet dat. Ze zorgen voor een internetverbinding, niet voor een werkende printer. Ik denk niet dat Belgacom of Telenet bij u die printer zijn komen installeren...
                              Last edited by polleke_cgc; 7 november 2012, 11:44.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • #75
                                Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                                't Is bangelijk om te lezen wat gebruikers allemaal, automagisch, verwachten zonder dat ze er zelf eigenlijk een fluit vanaf weten! ... en dan een grote bek opzetten over hun eigen onkunde?
                                Voor de de TS ... als het niets mag kosten zal je het zelf moeten leren ... .. en als je tijd hebt om hier je ongenoegen te ventileren dan heb je zeker tijd om de technische forums af te schuimen, die staan vol oplossingen voor uw problemen, in alle maten en gewichten. .. en lees bovenstaand antwoord, 't is al 90% van uw oplossing!

                                Comment

                                Working...
                                X