Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom : kan dat zo maar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgacom : kan dat zo maar?

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Hallo Geert, dit is inderdaad één van de opties, de moeite om eens te onderzoeken. Op beide adressen wordt er TV gekeken via Telenet, enkel de vaste telefonie is Belgacom en de GSM's zijn Mobistar en dan weer Proximus. Is dat echt een goeie zaak om alles bij dezelfde provider te plaatsen ?
    Een telefoontje met duidelijke eisen en de huidige situatie naar beiden zal dat verklaren Pol.
    Bovenstaande link van Hasseltenaar, is terug zeer onduidelijk en een beetje appelen met peren vergelijken.

Ik betaal hier iets van 90€ per maand, wat zit daar in, Fibernet 60 Mb/sec onbeperkt, digitale TV, huur digicorder, het kabelabonnement,
    vaste telefoon met dag en nacht gratis onbeperkt bellen naar vaste lijnen, tussen 16U en 8U gratis gans europa en alle gsm gesprekken,
    twee gsm abonnementen waarvan één King met 150 belminuten, 1 Gb download en 10.000 sms.

Bij Telenet kan je "indien je dat van doen hebt" ook nog een aantal tv's analoog bekijken zonder bijkomende bakjes of andere rommel.

Je kan natuurlijk ook kiezen voor wat trager internet, maar snelheid werkt verslavend. http://speedtest.net/result/2113417787.png
    Last edited by Guest42; 30 oktober 2012, 12:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Een telefoontje met duidelijke eisen en de huidige situatie naar beiden zal dat verklaren Pol.
      Bovenstaande link van Hasseltenaar, is terug zeer onduidelijk en een beetje appelen met peren vergelijken.
      Daarom dat er ook "voor wat het waard is" bij staat. Wie ziet door de bomen het bos nog?
      Als je tijd hebt en tegen het wachten kan naar een Belgacom winkel gaan en daar eens een offerte laten maken.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Daarom dat er ook "voor wat het waard is" bij staat. Wie ziet door de bomen het bos nog?
        Als je tijd hebt en tegen het wachten kan naar een Belgacom winkel gaan en daar eens een offerte laten maken.
        Geen kwaad woord tegen jou hé Robert, maar tegen de wijze waarop die mannen vergelijkingen zonder cijfers zoals snelheid enz.
        online zetten.

Comment

Geen kwaad woord tegen jou hé Robert, maar tegen de wijze waarop die mannen vergelijkingen zonder cijfers zoals snelheid enz.
          online zetten.
          Had ik ook niet gedacht van jou, hoor.
          Ik zelf hecht niet zo veel belang aan snelheid en zo zullen er nog wel zijn en dan is BC toch wel interessant met zijn prijs.
          Mvg.
          Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Had ik ook niet gedacht van jou, hoor.
            Ik zelf hecht niet zo veel belang aan snelheid en zo zullen er nog wel zijn en dan is BC toch wel interessant met zijn prijs.
            Hier heb je inderdaad een punt Robert, maar ik ben ook reeds zolang weg bij Belgacom, dat ik ook niet meer weet
            wat er nog allemaal te betalen valt, vroeger moest je nog eens appart betalen voor de huur van je verbinding, bestaat dat nog ?
            Wat ik "persoonlijk" bij telenet een voordeel vind, is dat de daluren één uur vroeger beginnen, en eerlijk gezegd hou ik daar wel
            rekening mee, omdat ik nogal wat telefoontjes naar het buitenland (europa) en gsm doe, wat toch ook handiger is als dat gratis kan vanaf 16U.
            Zo kunnen wij allen wel een reden verzinnen waarom we voor een bepaalde provider kiezen, maar als ik op de Belgacom site eens ga zien
            om een pakket samen te stellen op basis van wat ik nu bij Telenet heb, dan kan ik er niet komen, of ik dat allemaal nodig heb, dat is een ander verhaal.
            Ik denk persoonlijk dat Pol (TS) wel een voordeel kan halen uit één pakket met alles er op en er aan, en zeker als zelfstandige.
            Last edited by Guest42; 30 oktober 2012, 13:20.

Comment

Hier heb je inderdaad een punt Robert, maar ik ben ook reeds zolang weg bij Belgacom, dat ik ook niet meer weet
              wat er nog allemaal te betalen valt, vroeger moest je nog eens appart betalen voor de huur van je verbinding, bestaat dat nog ?
              Wat ik "persoonlijk" bij telenet een voordeel vind, is dat de daluren één uur vroeger beginnen, en eerlijk gezegd hou ik daar wel
              rekening mee, omdat ik nogal wat telefoontjes naar het buitenland (europa) en gsm doe, wat toch ook handiger is als dat gratis kan vanaf 16U.
              Zo kunnen wij allen wel een reden verzinnen waarom we voor een bepaalde provider kiezen.
              Ik denk persoonlijk dat Pol (TS) wel een voordeel kan halen uit één pakket met alles er op en er aan, en zeker als zelfstandige.
              Dat is dus één uurtje vroeger dan bij BC en één van de bomen die het bos minder doorzichtig maakt.
              Voor de lijn hoef je niet meer te betalen. (En de waarborg zoals dat vroeger heette is ook al lang afgeschaft. )
              Daarom ook dat ik adviseer langs te gaan bij een BC winkel. Een neen heb je, een ja kan je krijgen. Toen ik nog bij BC werkte, was het toch wel zo dat bedrijven beter af waren bij BC dan bij TN. Velen weten overstappen, maar na een jaar (was toen minimum contract) met hangende pootjes terug kwamen. Dit kan ondertussen anders zijn. Als je op zoek bent naar de goedkoopste is shoppen de boodschap.
              Mvg.
              Robert

Comment

Ik betaal hier iets van 90€ per maand, wat zit daar in, Fibernet 60 Mb/sec onbeperkt, digitale TV, huur digicorder, het kabelabonnement,
                vaste telefoon met dag en nacht gratis onbeperkt bellen naar vaste lijnen, tussen 16U en 8U gratis gans europa en alle gsm gesprekken,
                twee gsm abonnementen waarvan één King met 150 belminuten, 1 Gb download en 10.000 sms.

Bij Telenet kan je "indien je dat van doen hebt" ook nog een aantal tv's analoog bekijken zonder bijkomende bakjes of andere rommel.

Je kan natuurlijk ook kiezen voor wat trager internet, maar snelheid werkt verslavend. http://speedtest.net/result/2113417787.png
                Daarnet al een eerste telefoontje gepleegd met telenet. Mijn interneteverbinding zal veranderen in een fibernetverbinding. En eigenaardig voor 3€ minder dan wat ik nu betaal (GroovyShake +). Dus als je niks vraagt word je in de onwetendheid gelaten. Men moet hier op mijn praktijk wel een nieuwe modem komen plaatsen en dat zou ook gratis zijn.
                Voor de rest, vaste telefonie en GSM ga ik mij nog even beraden. Voor de vaste telefonie zal er wel wat boorwerk moeten bij te pas komen omdat het binnenkomen van de telefoonkabel aan de tegenovergestelde kant van het huis is (kelder) dan de coaxkabel van telenet(garage). De wijziging wordt nogal simplistisch voorgesteld, maar uit ervaring weet ik dat het breekwerk soms tegenvalt.
                Wat mij wat verbaasde toen er sprake kwam van GSM was dat de dame beweerde dat bij een overschakeling van Mobistar naar Telenet op de i-Phone geen andere instellingen hoeven van het mobiel datanetwerk. Dat bij het plaatsen van de andere simkaart alles automatisch verloopt ???
                Maar in zijn totaliteit heb ik de indruk dat bij een totaalpakket het prijskaartje wel serieus goetdkoper is dan dit nu het geval is.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Daarnet al een eerste telefoontje gepleegd met telenet. Mijn interneteverbinding zal veranderen in een fibernetverbinding. En eigenaardig voor 3€ minder dan wat ik nu betaal (GroovyShake +). Dus als je niks vraagt word je in de onwetendheid gelaten. Men moet hier op mijn praktijk wel een nieuwe modem komen plaatsen en dat zou ook gratis zijn.
                  Voor de rest, vaste telefonie en GSM ga ik mij nog even beraden. Voor de vaste telefonie zal er wel wat boorwerk moeten bij te pas komen omdat het binnenkomen van de telefoonkabel aan de tegenovergestelde kant van het huis is (kelder) dan de coaxkabel van telenet(garage). De wijziging wordt nogal simplistisch voorgesteld, maar uit ervaring weet ik dat het breekwerk soms tegenvalt.
                  Wat mij wat verbaasde toen er sprake kwam van GSM was dat de dame beweerde dat bij een overschakeling van Mobistar naar Telenet op de i-Phone geen andere instellingen hoeven van het mobiel datanetwerk. Dat bij het plaatsen van de andere simkaart alles automatisch verloopt ???
                  Maar in zijn totaliteit heb ik de indruk dat bij een totaalpakket het prijskaartje wel serieus goetdkoper is dan dit nu het geval is.
                  Inderdaad, op een smartphone hoef je toch geen settings van je provider in te stellen? De server voor je inkomende mail etc blijft uiteraard onveranderd .
                  Het is inderdaad zo dat je bij een bepaald pakket goedkoper kan zijn, niet enkel bij TN maar ook bij je leverancier van elektriciteit of gas of GSM of ... Daarom dat je bv. gratis naar Proximus kan bellen (3x per jaar) om je belgedrag te laten onderzoeken om uit te maken of je wel een juiste formule hebt en eventueel aanpassingen te laten maken.

Comment

Maar in zijn totaliteit heb ik de indruk dat bij een totaalpakket het prijskaartje wel serieus goedkoper is dan dit nu het geval is.
                    Goed begonnen is half gewonnen Pol.

Inderdaad nu en dan eens nagaan of je nog het goedkoopste hebt is tegenwoordig aan te raden. "Slapende contracten" noemen ze dat,
                    tegenwoordig zowel bij internet, gsm als energieleveranciers verdienen ze dik aan mensen die er niet op letten.

Comment

Dit is volkomen normaal.
                      De installateur moet een deftige werking garanderen via het geleverd materiaal en hoeft uw privé-router niet te kennen of aan te passen.
                      Wil je die router blijven gebruiken, dan moet je die zelf terug configureren ofwel zorgen dat je er tijdens de installatie bij bent en kan assisteren om er op in te loggen.

Als je met je wagen naar de garage gaat voor onderhoud, dan vragen ze je ook de aanhangwagen af te koppelen als die er nog aan zou hangen.
                      Last edited by VerSeg; 31 oktober 2012, 01:41.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dit is volkomen normaal.
                        De installateur moet een deftige werking garanderen via het geleverd materiaal en hoeft uw privé-router niet te kennen of aan te passen.
                        Wil je die router blijven gebruiken, dan moet je die zelf terug configureren ofwel zorgen dat je er tijdens de installatie bij bent en kan assisteren om er op in te loggen.

Als je met je wagen naar de garage gaat voor onderhoud, dan vragen ze je ook de aanhangwagen af te koppelen als die er nog aan zou hangen.
                        Bij Belgacom TV wordt de huur van de decoder met een euro per maand verhoogd vanaf februari 2013.

Ook afzonderlijke internetformules stijgen.
                        Zo stijgt bijvoorbeeld Internet Comfort van 34,05 euro naar 35,95 euro per maand, en gaat internet Maxi van 44,94 euro naar 46,20 euro per maand.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dit is volkomen normaal.

Kan ik heel goed begrijpen, maar voor mensen die helemaal geen soep hebben gegeten van al die IT spullen is dit wel heel vevelend. Dat de drempel om langst om hoger wordt voor diegenen die wat aan de kant zijn blijven staan is te begijpen. En elke dag is er wel iets dat niet goed of niet meer functioneert.
                          Gisteren constateerde ik bvb dat een printer tgv het plaatsen van de bbox niet meer draadloos te bedienen is. Er zal dus weer eens een technieker moeten bij te pas komen vermoed ik, want zelf ben ik niet in staat op dit op te lossen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Goed begonnen is half gewonnen Pol.

Inderdaad nu en dan eens nagaan of je nog het goedkoopste hebt is tegenwoordig aan te raden. "Slapende contracten" noemen ze dat,
                            tegenwoordig zowel bij internet, gsm als energieleveranciers verdienen ze dik aan mensen die er niet op letten.
                            Geert, hoe is je ervaring met Telenet als GSM-provider ?
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

de B-Box2 die je kreeg is vermoedelijk omdat je overgezet bent naar VDSL2. En 'officieel' is daarvoor de B-Box2 nodig.
                              Indien ze je gewoon, zonder de b-box te brengen je overgezet hadden, was je verbinding zowiezo weg geweest.
                              Indien je echter een router hebt die VDSL2 ondersteund kan je die ipv de B-box zetten MAAR daar geven ze dan geen support op moest het foutlopen

wat betreft dat gebruiken van je wifi als hotspot
                              1. dit is een aparte verbinding, het gaat niet van je data af.
                              2. je kan je uitschrijven hiervoor, nadeel is natuurlijk, als jij je hotspot weghaalt kan je zelf ook niet gratis op de andere hotspots
                              Last edited by Biohazard79; 31 oktober 2012, 08:12.
                              Mijn Blog
                              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Geert, hoe is je ervaring met Telenet als GSM-provider ?
                                Ik heb er persoonlijk geen problemen mee Pol, niet hier en niet in het buitenland.
                                Bij mij dient een GSM om te bellen en eventueel een bericht te sturen, wat 3G en dat soort toestanden betreft, geen ervaring mee.

Comment

Working...
                                X