Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom : kan dat zo maar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgacom : kan dat zo maar?

@ Enero: heb je al eens gekeken of de router en de wireless printer in dezelfde IP range zitten: moet iets zijn in de aard van 192.168.1.101 waarbij de beiden die 1 moeten hebben, anders zal het nooit werken.
    Op de PC: cmd typen in het zoekvak en daar dan ipconfig.
    Op de printer zou dat normaal via het menu op te roepen zijn (als er een schermpje op de printer zit).
    Last edited by nete; 21 november 2012, 14:03.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Sorry, weer die bug waardoor dubbelpost....

Comment

Allen bedankt die positief reageerden op mijn update ivm de internetsituatie van deze morgen.
        Vanavond zal ik de interessante tips op mijn privé-adres eens doornemen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          @ Enero: heb je al eens gekeken of de router en de wireless printer in dezelfde IP range zitten: moet iets zijn in de aard van 192.168.1.101 waarbij de beiden die 1 moeten hebben, anders zal het nooit werken.
          Op de PC: cmd typen in het zoekvak en daar dan ipconfig.
          Op de printer zou dat normaal via het menu op te roepen zijn (als er een schermpje op de printer zit).
          Probleem van de printer is opgelost. Er is ondertussen een nieuwe met een ingebouwd netwerk.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Iemand gaf mij de raad om mijn oude router (Linksys WAG354G) te gebruiken als een Acces Point naast de Bbox2.
            Zou dit iets zijn?, of is de betere oplossing de Bbox2 in cascade te verbinden met de Linksys router? In eerste instantie is het de bedoeling de uitval van de draadloze internet verbinding tegen te gaan.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Iemand gaf mij de raad om mijn oude router (Linksys WAG354G) te gebruiken als een Acces Point naast de Bbox2.
              Zou dit iets zijn?, of is de betere oplossing de Bbox2 in cascade te verbinden met de Linksys router? In eerste instantie is het de bedoeling de uitval van de draadloze internet verbinding tegen te gaan.
              Als die router de PPPoE (edit: zie juist dat dit kan) verbinding kan opzetten dan kan je de BBox in bridged mode zetten en alle apparaten via de Linksys in het netwerk zetten. Gezien je vorige reacties kan je dat misschien best aan iemand vragen en er niet zelf aan beginnen
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Als die router de PPPoE (edit: zie juist dat dit kan) verbinding kan opzetten dan kan je de BBox in bridged mode zetten en alle apparaten via de Linksys in het netwerk zetten. Gezien je vorige reacties kan je dat misschien best aan iemand vragen en er niet zelf aan beginnen
                Deze router kan dat inderdaad.
                Volgende zaterdag "opnieuw" een bezoek van iemand van Belgacom. Voglens de contactpersoon zou men mijn vroegere router terug inschakelen. Ben benieuwd of dit dan in bridge mode zal zijn. Ik heb mij ondertussen via het internet al wat geinformeerd aangaande dergelijke opstelling en zal op de voet volgen wat de Belgacomafgevaardigde zinnens is hiervan te maken... wordt dus vervolgd.
                En voor diegenen die de taken van technici beperkt zien tot het plaatsen van de hardware zullen ze misschien hun mening even moeten herzien. Wij krijgen een tweede bezoek op aanvraag en op zaterdagnamiddag voor het bekijken van het probleem. Ik heb de indruk dat Belgacom, voor een klant die enkel al voor het telefoongedeelte met tweemaandelijks verbruik van 400 à 500€ wel iets wil doen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Die verplaatste PPPoE sessie is zelfs niet strikt noodzakelijk ... ik heb mijn WRT54 gewoon als WAP staan aka "slave" van de bbox (b-box2 WiFi disabled) en die WiFi "krijgt" zijn (vast) IP adres uit de DHCP pool van de bbox ... werkt zonder probleem en met een veel krachtiger signaal.

Comment

Kopt dat het niet "moet" maar betreft settings heb je het wel gemakkelijker op 1 toestel. De WRT zal wel wat flexibeler zijn wat betreft FW instellingen en eventuele portforwarding ook.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

• Re: Belgacom : kan dat zo maar?

Ik heb de indruk dat Belgacom, voor een klant die enkel al voor het telefoongedeelte met tweemaandelijks verbruik van 400 à 500€ wel iets wil doen.
                      Ze zouden aan zo'n torenhoge rekening misschien ook eens iets kunnen doen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ze zouden aan zo'n torenhoge rekening misschien ook eens iets kunnen doen....
                        Je mag mij altijd iets beters presenteren. Ik denk niet dat wij de enige zijn die dergelijke rekeningen hebben. Als je zaken moet doen met de telefoon als belangrijkste communicatiemiddel moet je van dergelijke rekeningen niet verschieten.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een vraagje voor diegenen die met Mac vertrouwd zijn : Zou in mijn geval als MacBookPro gebruiker, een Timecapsule (802.11 n-technologie) als vervanging voor mijn Linksys WAG354-G een betere oplossing kunnen bieden om als router te functioneren achter de Bbox2 ?
                          Ik vermoed echter dat de Timecapsule daarvoor moet verbonden zijn met kabel aan een PC of laptop, maar daar ban ik niet zeker van.Als dat zo is mag ik dit ook vergeten, althans voor wat het routergedeelte van de Timecapsule betreft.
                          Last edited by enero; 23 november 2012, 06:57.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Of hij beter is dat weet ik niet, maar ik ben een tevreden gebruiker van de TM als router.
                            Tevens verzorgt hij een 1 op 1 kopie van mijn iMac.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Is het zo dat de TimeCapsule dan met draad moet verbonden zijn aan een Mac of PC met de "Airport utility", of kan dit draadloos?
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Is het zo dat de TimeCapsule dan met draad moet verbonden zijn aan een Mac of PC met de "Airport utility", of kan dit draadloos?
                                De enige draad die aan mijn TM zit is de UTP naar de modem van Telenet.
                                Al de rest is draadloos.
                                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...