Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom : kan dat zo maar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Belgacom : kan dat zo maar?

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    PPS : verwachten dat een provider je netwerk volledig terug goed zet lijkt me nog altijd behoorlijk overdreven. Noch Telenet, noch Belgacom doet dat. Ze zorgen voor een internetverbinding, niet voor een werkende printer. Ik denk niet dat Belgacom of Telenet bij u die printer zijn komen installeren...
    Daar ben ik het volledig mee akkoord. Maar het is een kwestie van afspraak. De technieker die hier maandag is binnengekomen is onmiddellijk op mijn MacBookPro gesprongen nadat ik hem had gevraagd ervoor te zorgen dat ik mijn printer na de installatie draadloos zou moeten kunnen verder gebruiken omwille van de dringende noodzaak ivm mijn werk. Dat was voor hem geen probleem, maar met het gekende resultaat...
    Had hij gewoon de bestaande modem weggenomen en er de nieuwe (only modem) in de plaats gezet, dan was er niks gebeurd. Maar de man wou vooral mijn router vervangen door een modem-router en dat was blijkbaar fout.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #77
      Re: Belgacom : kan dat zo maar?

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      't Is bangelijk om te lezen wat gebruikers allemaal, automagisch, verwachten zonder dat ze er zelf eigenlijk een fluit vanaf weten! ... en dan een grote bek opzetten over hun eigen onkunde?
      Voor de de TS ... als het niets mag kosten zal je het zelf moeten leren ... .. en als je tijd hebt om hier je ongenoegen te ventileren dan heb je zeker tijd om de technische forums af te schuimen, die staan vol oplossingen voor uw problemen, in alle maten en gewichten. .. en lees bovenstaand antwoord, 't is al 90% van uw oplossing!
      Jij mag hier blijven verkondigen dat gebruikers "een grote bek opzetten niettegenstaande hun onkunde", voor mij is afspraak = afspraak en dat is het..
      En was het niet de technieker die een grote bek opzette en dacht dat hij met enkele manipulaties in de instellingen van mijn printer te veranderen, de zaak zou oplossen?? Het gezond verstand (als ik er dan toch een beetje zou hebben, wat jij betwijfelt) zegt mij dat het enige wat de technieker had moeten doen was gewoon de bestaande modem eruit te nemen en de nieuwe in de plaats te zetten. Dat had binnen de 10 minuten geklaard geweest.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #78
        Re: Belgacom : kan dat zo maar?

        Ik heb in het verleden ook het een en ander geïnstalleerd voor klanten, waaronder netwerken. Maar als de klant afkwam met "wil je........"
        dan hield ik altijd de boot af. En niet omdat ik niet kundig zou zijn maar gewoon omdat je niet weet waar je eindigt.
        Je bent dus inderdaad zo een drietal uren verder en kun je de vrije avond met de vrouw en kinders weer vergeten omdat er vier andere klanten wachten.
        Wat er gebeurt is is natuurlijk niet goed en hij had er dan ook niet aan mogen beginnen.
        Mij lijkt dat als je iemand in je familie kent die een beetje van IT afweet die printer echt wel aan de gang krijgt.
        Meestal is het toch zo dat je de printer kunt aansluiten met een USB kabel, dan kunt configureren op het netwerk en dan kunt afkoppelen.
        Ik heb hier ook een Mac en een TM en een draadloze printer en destijds was dat in minder dan een uur klaar, alles vanuit de box.
        Ik hoop voor je dat alles snel werkt.

        Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #79
          Re: Belgacom : kan dat zo maar?

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Ik heb in het verleden ook het een en ander geïnstalleerd voor klanten, waaronder netwerken. Maar als de klant afkwam met "wil je........"
          dan hield ik altijd de boot af. En niet omdat ik niet kundig zou zijn maar gewoon omdat je niet weet waar je eindigt.
          Je bent dus inderdaad zo een drietal uren verder en kun je de vrije avond met de vrouw en kinders weer vergeten omdat er vier andere klanten wachten.
          Wat er gebeurt is is natuurlijk niet goed en hij had er dan ook niet aan mogen beginnen.
          Mij lijkt dat als je iemand in je familie kent die een beetje van IT afweet die printer echt wel aan de gang krijgt.
          Meestal is het toch zo dat je de printer kunt aansluiten met een USB kabel, dan kunt configureren op het netwerk en dan kunt afkoppelen.
          Ik heb hier ook een Mac en een TM en een draadloze printer en destijds was dat in minder dan een uur klaar, alles vanuit de box.
          Ik hoop voor je dat alles snel werkt.

          Ruud
          En er schijnen ook vooral problemen te zijn met het draadloos verbinden van printers met een Mac. Voor wat het waard is natuurlijk.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #80
            Re: Belgacom : kan dat zo maar?

            Maar waarom zou dat met een Mac moeilijker zijn, als alles in hetzelfde netwerk zit zijn ze toch bereikbaar.
            Ik heb hier nog een oude Win'7 laptop in het gebruik die ook op het netwerk zit via de TM en ook perfect print.
            En ook nog MacBook pro, alles communiceert over hetzelfde netwerk.
            Die TM is aangesloten op een Fibernet modem van Telenet.
            Mijn printer staat gewoon in de slaapkamer in de kast.

            Ruud
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #81
              Re: Belgacom : kan dat zo maar?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Jij mag hier blijven verkondigen dat gebruikers "een grote bek opzetten niettegenstaande hun onkunde", voor mij is afspraak = afspraak en dat is het..
              En was het niet de technieker die een grote bek opzette en dacht dat hij met enkele manipulaties in de instellingen van mijn printer te veranderen, de zaak zou oplossen?? Het gezond verstand (als ik er dan toch een beetje zou hebben, wat jij betwijfelt) zegt mij dat het enige wat de technieker had moeten doen was gewoon de bestaande modem eruit te nemen en de nieuwe in de plaats te zetten. Dat had binnen de 10 minuten geklaard geweest.
              Belgacom levert enkel ondersteuning voor hun eigen hardware. Als je iets anders wil : doe maar, maar als er problemen zijn zal je die zelf moeten oplossen.
              Als je een BMW hebt, en je wil er een mercedes motor in, dan zal iemand die er alles van kent, daar wel in slagen. Maar of BMW je nog garantie gaat geven, is weer heel iets anders.
              Belgacom garandeert dat hun hardware werkt met hun VDSL2 netwerk. Je problemen kan je op enkele minuten per netwerktoestel oplossen. Gewoon vaste IP adressen gebruiken (ofwel door die in de DHCP server vast te leggen met reservaties, ofwel door "echt" vaste adressen te gebruiken). Als die DCHP in je router zit, dan zal vervangen van een router altijd voor problemen zorgen... En belgacom levert nu eenmaal geen aparte modems meer (hoewel je het routergedeelte in hun toestellen wel kan uitschakelen).
              Of dat netwerk nu onder windows, linux of Apple software draait doet voor dergelijke problemen niets terzake.

              Ergens vind ik het normaal dat een Belgacom technieker de Belgacom hardware kent. Maar meer hoef je niet te verwachten : de rest is voor de gebruiker... Je kan niet verwachten dat die gasten alle firmwares van alle routers kennen, of alle knepen kennen van netwerken onder windows, linux en OS X.

              Denk je dat bij mij, toen telenet geïnstalleerd werd (behoorlijk lang geleden), zij toen mijn server en router geconfigureerd hebben ? Er lag zelfs een netwerkkabel van 25 m. over de keuken en livingvloer toen ze weggingen...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #82
                Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Volgende stap in het verhaal is dat ik op mijn praktijk een software specialist mag laten komen om mijn printer weer draadloos aan de praat te krijgen op kosten van Telenet. Dat is al goed. Telenet laat blijkbaar zijn klanten niet in de steek.
                Nu nog afwachten wat Belgacom zal doen op mijn privéadres.
                Ondertussen heeft Telenet op mijn praktijk toch weer een Modem-router geplaatst aangezien er met een router alleen geen sneheidswinst was. Dat heeft men dus ook gratis gedaan. Ik heb echter besloten mijn oude printer zonder ingewerkt netwerk te vervangen door eente die dat wel heeft. Nu werkt alles prima.
                Omdat ik ook zinnens was mijn contract bij Telenet uit te breiden naar telefoon en GSM heb ik vorige week nog een telefoon gekregen van Telenet om de uitbreiding te bevestigen. Na al de problemen met de installatie van het Fibernet het ik maar besloten geen verder uitbreiding te doen. Wat telefoon betreft kan men mij geen duidelijk antwoord geven wat de ingrepen ter plaatse zullen zijn. Ik heb nl. 2 telefoonaansluitingen (beneden en boven) en ik ben niet zinnens hier een aantal kabels (coax) te laten opbouwen op de muren en door het plafond laten boren.
                Bovendien heb ik eens ruimschoots de tijd genomen om tarieven te gaan vergelijken voor wat betreft mijn individueel gebruik. Blijkt dat het verschil voor GSM (nu bij Mobilstar) en Telefoon (Belgacom) al bij al maar een paar € verschilt op maandbasis. Men maakt de formules vrij ingewikkeld zodat men alles zeer goed moet lezen. Met formules zoals "onbeperkt bellen naar vaste en of mobiele lijnen " moet je goed de kleine lettertjes lezen omdat dat meestel enkel beperkt blijft tot 's avonds en 's nachts of tijdens het weekeinde. Als je dit wil uitbreiden naar verbruik tijdens de dag en bvb. frequent bellen naar GSM (hier veel doorschakeling naar GSM), dan kom je algauw aan supplementen die het verschil tot bijna nul herleiden. Kortom als je alles goed vergelijkt zijn er geen mirakelformules bij geen van alle providers. Iedereen heeft een ander gebruikersprofiel en wat is dus bvb.de zin van 1Gig mobiel internet als je slechts een gemiddelde van 200Mb verbruikt ?
                Wat mijn privé betreft : na een melding bij Belgacom dat na de installatie van hun bbox2 de verbinding regelmatig uitviel is er een technieker de zaak komen nakijken. Het enige wat hij mij heeft aangeraden en zelf heeft gedaan is in de instellingen van de bbox een ander kanaal ingesteld. I.p.v. kanaal 1 stelde hij voor kanaal 4-6 of 10 te proberen, omdat volgens hem zowat iedereen op janaal 1 zit. Indien dit geen oplossing biedt mocht ik terug contact opnemen. Na een paar weken heb ik nu de 3 kanalen getest en nog valt de verbinding een 5-tal keer per week uit. Meestal helpt het dan de MacBookPro te herstarten om de verbinding te herstellen, maar dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn. Ik heb dus opnieuw contact opgenomen voor een definitieve oplossing.
                Ziehier een ritje "sneller maken van een internetverbinding" op twee adressen. Een oefening om zuinig mee om te springen...
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #83
                  Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                  Je hebt duidelijk geen geluk gehad.
                  Wat betreft het wegvallen van de verbinding, is het zo dat de verbinding wegvalt in je MBP omdat na herstarten je weer wel verbinding hebt.
                  Als dat zo is dan kan BC daar weinig aan veranderen in hun router. Dit kun je eventueel testen mocht je een ander apparaat hebben die ook op het netwerk zit.
                  Bv een smartphone, wanneer de MBP geen verbinding heeft en de smartphone wel dan ligt het duidelijk niet aan de router.
                  Kun je dan niet ipv de MBP te herstarten gewoon de airport opnieuw te laten zoeken naar netwerken.

                  Ruud
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                    Oh ja, je kan ook nog bij de netwerkopties je WIFi toevoegen aan bekende netwerken zodat de MBP direct zoekt naar het netwerk mocht de verbinding wegvallen.
                    Misschien helpt het.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                      Ben je nu niet algemeen wat te negatief ingesteld wat providers betreft?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Het gezond verstand (als ik er dan toch een beetje zou hebben, wat jij betwijfelt) zegt mij dat het enige wat de technieker had moeten doen was gewoon de bestaande modem eruit te nemen en de nieuwe in de plaats te zetten. Dat had binnen de 10 minuten geklaard geweest.
                      Laat het nu net die gevallen zijn waar de meeste mensen over klagen : "De installateur kwam langs en ik mocht hem niet eens iets vragen of hij wou niet even iets nakijken, zo klantonvriendelijk dat die was".
                      Het is net als op dit forum, mensen stellen een vraag en de ene probeert te helpen, de andere niet ... maar daarom zijn het niet altijd specialisten die alles perfect kennen, alleen "proberen" ze te helpen.
                      En ja ... soms lukt dat niet, maar men moet er van uitgaan dat het met de beste bedoelingen is en niet om de mensen te pesten.
                      Zelf nooit iemand willen helpen maar dat het uiteindelijk toch niet gelukt is?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Nu werkt alles prima. .../... Na al de problemen met de installatie van het Fibernet het ik maar besloten geen verder uitbreiding te doen.
                      Ja ...

                      Wat telefoon betreft kan men mij geen duidelijk antwoord geven wat de ingrepen ter plaatse zullen zijn. Ik heb nl. 2 telefoonaansluitingen (beneden en boven) en ik ben niet zinnens hier een aantal kabels (coax) te laten opbouwen op de muren en door het plafond laten boren.
                      Waarom zou men coax moeten leggen op de muren voor telefoon?
                      Komen uw aansluitingen niet binnen op één centraal punt in uw huis (meestal garage of berging) en ligt uw bedrading al niet voor uw bestaande installatie?
                      Als je van BGC naar Telenet overschakelt worden er in uw huis geen nieuwe kabels gelegd hoor, die worden op dat centraal punt afgekoppeld van de bestaande binnenkomende kabel en dan aan de modem aangesloten.

                      Met formules zoals "onbeperkt bellen naar vaste en of mobiele lijnen " moet je goed de kleine lettertjes lezen omdat dat meestel enkel beperkt blijft tot 's avonds en 's nachts of tijdens het weekeinde.
                      Nu niet overdrijven hé ... de kleine letterkes hoef je daarom niet echt gaan te zoeken, wat die formules inhouden is anders toch wel zeer duidelijk aangegeven ... als je leest wat er staat. OK, niet alle providers geven dit even duidelijk aan.
                      Wat het prijsvergelijk betreft, je moet ook de pack-prijs bekijken en niet elk product apart, dit kan een groot verschil uitmaken.
                      Nu ja, zoals je zelf aanhaalt is ieders verbruik anders.

                      wat is dus bvb.de zin van 1Gig mobiel internet als je slechts een gemiddelde van 200Mb verbruikt ?
                      Net als je met je telefoon 24/24 en 7/7 kan bellen ... maar wie doet zoiets nu?
                      Het is niet omdat je het kan, dat je het daarom ook altijd gebruikt, vervelender is als je het nodig hebt maar het niet krijgt.

                      Na een paar weken heb ik nu de 3 kanalen getest en nog valt de verbinding een 5-tal keer per week uit. Meestal helpt het dan de MacBookPro te herstarten om de verbinding te herstellen, maar dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn. Ik heb dus opnieuw contact opgenomen voor een definitieve oplossing.
                      Als twee toestellen met elkaar niet deftig kunnen communiceren ... dan zijn er natuurlijk ook twee mogelijkheden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Net als je met je telefoon 24/24 en 7/7 kan bellen ... maar wie doet zoiets nu?
                        Je moet daar de kleine lettertjes maar eens van lezen. Probeer anders je telefoon maar eens 24/7 te laten "open" staan. Er is altijd een FUP. (kijk naar telenet met hun "vrij" downloaden waarbij je toch vlug mails krijgt om je gedrag aan te passen als je "grootverbruiker" bent).
                        Eerlijker is om direct te stellen dat je xx uur gratis mag bellen.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #87
                          Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Wat mijn privé betreft : na een melding bij Belgacom dat na de installatie van hun bbox2 de verbinding regelmatig uitviel is er een technieker de zaak komen nakijken. Het enige wat hij mij heeft aangeraden en zelf heeft gedaan is in de instellingen van de bbox een ander kanaal ingesteld. I.p.v. kanaal 1 stelde hij voor kanaal 4-6 of 10 te proberen, omdat volgens hem zowat iedereen op janaal 1 zit. Indien dit geen oplossing biedt mocht ik terug contact opnemen. Na een paar weken heb ik nu de 3 kanalen getest en nog valt de verbinding een 5-tal keer per week uit.
                          Wireless van de Bbox is nu niet direct de beste (understatemenr!). Je zou eens moeten kijken welke netwerken er actief zijn in je buurt. Daar zijn tooltjes genoeg voor (geen idee van Mac tools). Ik zie in mijn fritzbox 8 APs op ch1, 2 op ch6, 1 op ch7, 1 op ch10 en 2 op ch11. De meesten staan dus default (ch1) en dat waren ook diegenen waar er voor men met FON begon geen beveiliging op zat.

                          Ik ben voorstander van het gebruik van de verplichte modem in bridge zodat ik de vrijheid heb om het eigen netwerk te organiseren zoals ik zelf wil. Nadeel is een extra "bakske" en dat je toch een beetje moet weten waar je mee bezig bent maar voor de rest niets dan voordelen.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #88
                            Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Je moet daar de kleine lettertjes maar eens van lezen. Probeer anders je telefoon maar eens 24/7 te laten "open" staan. Er is altijd een FUP. (kijk naar telenet met hun "vrij" downloaden waarbij je toch vlug mails krijgt om je gedrag aan te passen als je "grootverbruiker" bent).
                            Ik had het niet over 24 uur een lijn open laten maar 24/24 "kunnen" bellen ... kunnen ook 500 communicaties zijn van een paar seconden.
                            Je huurt je lijn toch 24/24 en betaalt dus ook voor "mogelijk" gebruik op de uren dat je gaat werken of in uw bed ligt.
                            En dat bedoelde ik net ... je abonnement laat het toe, maar je kan er geen gebruik van maken.
                            Dat is net als die 1GB data als je maar 200MB gebruikt ... sommigen hebben daar meer geniet van dan anderen maar het is nu eenmaal inbegrepen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                              Dat klopt inderdaad en dat betekent dat je zelf op heel veel plaatsen gratis hotspots vindt
                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik vermoed dat het gebruik van FON enkel voor Belgacom-Proximus klanten is of heb ik dat mis ?
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Belgacom : kan dat zo maar?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                                Dat klopt inderdaad en dat betekent dat je zelf op heel veel plaatsen gratis hotspots vindt
                                Fon of Homespot ... tot nu toe nog niet veel tegengekomen uitgezonderd voor mijn eigen deur.
                                Misschien eerder plaatsgebonden?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...