Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom : kan dat zo maar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Belgacom : kan dat zo maar?

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    ....
    Let er wel op dat je aan de BBox maar 2 toestellen "wired" kan aansluiten, de twee andere poorten zijn voor TV. Je kan die via de instellingen ook vrijgeven voor internet.

...
    Correct ... voor ik Bcom TV had liep ik met 4 wired "PC poorten"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      ah! .. 'k wou dat ze mij op een 50Mb/s profiel zouden zetten !! ... (alhoewel er een ROP staat op 50m van mijn deur, zit ik dus op een ROP, net geen 500m verderop! hoeveel pech kan een mens wel hebben! LOL!)
      EDPnet nemen... Ik zit al een tijdje op 50/6.
      Zalige upload
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Helaas heb ik Bcom TV ... dat zal dus niet gaan zeker? ...

Comment

Belgacom instaleerd die BBOxen heel graag omdat ze die met custom firmware flashen van op afstand en jij hebt daar totaal geen controle over.
          In een volgende stap maken ze van jou router een hotspot waar iedereen op kan surfen en jij mag de stroom betalen.

PS: als het om techniek gaat dan weet mijn vrouw goed genoeg dat ze haar handen er moet afhouden en zal zeker NOOIT toestemming geven aan derden om aan ons installatie te laten prutsen achter mijn gat. m.a.w. : hou uw vrouw in de hand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Belgacom instaleerd die BBOxen heel graag omdat ze die met custom firmware flashen van op afstand en jij hebt daar totaal geen controle over.
            In een volgende stap maken ze van jou router een hotspot waar iedereen op kan surfen en jij mag de stroom betalen.

PS: als het om techniek gaat dan weet mijn vrouw goed genoeg dat ze haar handen er moet afhouden en zal zeker NOOIT toestemming geven aan derden om aan ons installatie te laten prutsen achter mijn gat. m.a.w. : hou uw vrouw in de hand
            Ach ja; al bij al was het toch goed voor de commerce niet?
            En goed voor de werkgelegenheid.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Dat is inderdaad zo, maar je kan niet alles hé. Mijn vrouw houdt zich meestal bezig met alles wat privé aangaat en vermits het op ons privé adres was, is het mij even ontglipt. Ik had mij wat laten misleiden door te horen dat Belgacom een afspraak had gemaakt om één en ander te komen bekijken en een nieuwe modem te plaatsen. Maar dat ze de bestaande router zouden vervangen hadden ze niet gezegd, anders had mijn vrouw mij zeker opgebeld alvorens hen te laten beginnen. Ik had hen dan wel de nodige uitleg gevraagd. Maar goed, naar ik hier lees is dit enkel maar vooruitgang en daar kan ik alleen maar achter staan. Ik vrees alleen dat ze je hiermee weer een beetje meer vastleggen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kijk in je browser eens op http://192.168.1.1
                Je ziet daar de statuspagina van de modem (BBox2) en dan zie je tevens of je nog een ADSL dan wel VDSL signaal hebt. Je zal ook de sync snelheid en profielsnelheid kunnen aflezen.
                Mocht de BBox een paswoord vragen om op de statuspagina te geraken dan moet je het serienummer van de BBox invoeren (dit is nieuw sinds enkele weken).
                Waarschijnlijk werd er een nieuwe contactdoos geplaatst (TF2007) met de nodige filter voor VDSL terwijl je vroeger een 5-polige ADSL splitter had.

Het voordeel dat je nu hebt is een hogere snelheid. WiFi is aangepast naar FON zodat je eerder waar je komt draadloos op internet kan voor zover er een BGC klant in de buurt ook WiFi FON heeft aan staan.

Wil je toch je eigen router blijven gebruiken dan kan dat ook. De BBox moet dan in bridge gezet worden en je bestaande router moet dan de verbinding (met username/PW) opzetten. Gezien de manier waarop je alles uitlegt vermoed ik echter dat je dat niet zelf kan of wil.

Let er wel op dat je aan de BBox maar 2 toestellen "wired" kan aansluiten, de twee andere poorten zijn voor TV. Je kan die via de instellingen ook vrijgeven voor internet.

BTW: "Proximus" zal er niet sneller op worden
                Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Kijk in je browser eens op http://192.168.1.1
                  Je ziet daar de statuspagina van de modem (BBox2) en dan zie je tevens of je nog een ADSL dan wel VDSL signaal hebt. Je zal ook de sync snelheid en profielsnelheid kunnen aflezen.
                  Mocht de BBox een paswoord vragen om op de statuspagina te geraken dan moet je het serienummer van de BBox invoeren (dit is nieuw sinds enkele weken).
                  Waarschijnlijk werd er een nieuwe contactdoos geplaatst (TF2007) met de nodige filter voor VDSL terwijl je vroeger een 5-polige ADSL splitter had.

Het voordeel dat je nu hebt is een hogere snelheid. WiFi is aangepast naar FON zodat je eerder waar je komt draadloos op internet kan voor zover er een BGC klant in de buurt ook WiFi FON heeft aan staan.

Wil je toch je eigen router blijven gebruiken dan kan dat ook. De BBox moet dan in bridge gezet worden en je bestaande router moet dan de verbinding (met username/PW) opzetten. Gezien de manier waarop je alles uitlegt vermoed ik echter dat je dat niet zelf kan of wil.

BTW: "Proximus" zal er niet sneller op worden
                  Ik vermoed dat het gebruik van FON enkel voor Belgacom-Proximus klanten is of heb ik dat mis ?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ach ja; al bij al was het toch goed voor de commerce niet?
                    En goed voor de werkgelegenheid.
                    Bedankt voor je overbodige tussenkomst theokus zonder enige meerwaarde. Ik heb je veeg goed begrepen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vermits je privé b klant bent en in je praktijk T klant Pol
                      Kan je niets regelen om alles in één pakket te gieten ?
                      Beide partijen zullen volgens mij het beste van zichzelf willen geven.
                      Belgacom gaat er op vooruit, dat is zeker, maar qua mogelijkheden (in het bijzonder op tv gebied en snelheid)
                      vind ik Telenet nog steeds een flinke stap voor.

Comment

Ik heb hier ook een hotspot, maar als ik de modem uitschakel mag jij eens proberen te komen surfen op "mijn" hotspot.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Vermits je privé b klant bent en in je praktijk T klant Pol
                          Kan je niets regelen om alles in één pakket te gieten ?
                          Beide partijen zullen volgens mij het beste van zichzelf willen geven.
                          Belgacom gaat er op vooruit, dat is zeker, maar qua mogelijkheden (in het bijzonder op tv gebied en snelheid)
                          vind ik Telenet nog steeds een flinke stap voor.
                          Hallo Geert, dit is inderdaad één van de opties, de moeite om eens te onderzoeken. Op beide adressen wordt er TV gekeken via Telenet, enkel de vaste telefonie is Belgacom en de GSM's zijn Mobistar en dan weer Proximus. Is dat echt een goeie zaak om alles bij dezelfde provider te plaatsen ?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Hallo Geert, dit is inderdaad één van de opties, de moeite om eens te onderzoeken. Op beide adressen wordt er TV gekeken via Telenet, enkel de vaste telefonie is Belgacom en de GSM's zijn Mobistar en dan weer Proximus. Is dat echt een goeie zaak om alles bij dezelfde provider te plaatsen ?
                            Voor wat het waard is. Klik.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Identiek aan TN dus... Your point?

Net als bij TN kan je je hotspot uitschakelen. De duopolisten spelen beiden hetzelfde spel.

Momenteel wordt er een Fritzbox getest om te gebruiken op VDSL, Eens goedgekeurd gaat die bij alternatieve spelers gebruikt kunnen worden. Modems moeten voldoen aan bepaalde voorwaarden en als BGC "binnenkort" vectoring gaat toepassen zullen de modems dat moeten aankunnen. Vandaar dat nu alleen de Bbox en Sagem (technisch hetzelfde maar andere firmware) toegelaten worden.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

...
                                Wie kan er nu iets hebben tegen een FW upgrade die meer functionaliteit biedt? .. en ongeweten wireless? Daar zijn (voorlopig?) legio methoden om daar een stokje voor te steken!

Comment

Working...
                                X