Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gestopt met roken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gestopt met roken

Proficiat! Volhouden

Comment

Niet zonder enige fierheid kan ik melden dat ik nu 4 weken tabaksvrij ben.
      Ondertussen heb ik al een goedkoop kitlensje uitgespaard, en ik voel me er behoorlijk goed bij.
      Nog een jaartje volhouden en je kan een fullframe halen.
      Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
      http://www.flickr.com/photos/dollias/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik ben er bijna vanaf en ook met Champix.
        Helaas blijft mijn echtgenote roken en dat helpt niet echt
        Rook gezond ... laat je pijpen

Een gratis advies van

Tjerri

Comment

Ondertussen ook al bijna 5 maand gestopt. Gewoon geen nieuw pakje meer gekocht.
          Ik was wel een eerder rare roker. Normale dagen kwam ik met een pakje niet toe. Maar 3 dagen niet roken wegens familie uitstap was ook geen probleem.

Vandaar dat ik er enorm in geloof dat niet de verslaving een probleem is. Ik heb nog nooit ook maar één fysisch ontwenningsverschijnsel gevoeld. Maar nu nog zijn het situaties die ervoor zorgen dat ik aan roken denk. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit in huis gerookt, maar als ik nu buitenstap heb ik nog vaak de neiging een sigaret te nemen.

Eigenlijk is dit de beste raad die ik iemand kan geven om te stoppen: indien je binnen rookt, stop dat dan en ga een paar maand naar buiten om te roken. Als je dan volledig stopt, zal je veel minder aan sigaretten denken als je binnenshuis bent, wat altijd meegenomen is.

En verder, veel succes.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Proficiat voor diegene die gestopt zijn met roken!!! Volhouden zo want dat is een hele stap en daar heb je toch wel wat moed voor nodig!

Groetjes,
            Ann

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Hallo,

Niet zonder enige fierheid kan ik melden dat ik nu 4 weken tabaksvrij ben.
              Ondertussen heb ik al een goedkoop kitlensje uitgespaard, en ik voel me er behoorlijk goed bij.

Als hulpmiddel heb ik Champix (doktersvoorschrift) gebruikt, en voor mij is dat echt een goede methode, die ik alleen maar kan aanraden aan rokers die er ook aan denken te stoppen.

Groetjes,
              Proficiat Tommie. En volhouden hé.
              Zelf nu 5,5 maanden rookvrij. Met Champix als hulp.
              Het geeft een tof gevoel om, na al die (vele) mislukte pogingen op "karakter" nu met behulp van enkele weken een Champikske te nemen, terug in een zuurstofrijke wereld te kunnen leven.
              En dat "karakter" valt nog mee. Maar de "omgeving" heeft wel de mond vol dat rokers stinken maar die omgeving doet er voor de rest niets aan om een roker te helpen met het stoppen. Integendeel......
              Aan al diegenen die willen stoppen met roken : niet twijfelen. Ga naar je arts en geniet van het juiste pilleke. Het helpt echt. En je mag tegen pilletjes nemen zijn, het onnatuuurlijk vinden. Maar roken is nog veel erger, ongezonder, duurder. En 99% van der rokers weten dat. Maar dat stoppen is zo moeilijk.

Enne..... 'k Heb geen kitlens gekocht. Wel een fiets, met computer en een fiets GPS van Garmin. Nu vechten we, met veel plezier trouwens, tegen de kilootjes. En 'k rij nooit meer verloren.

Groetjes
              Skitch
              Last edited by Skitch; 5 december 2008, 21:43.
              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Rook gezond ... laat je pijpen

Een gratis advies van

Tjerri
                Flauw

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

proficiat !

BTW .. dringend advies: nooit aan je vrouw zeggen dat je die lens kocht met wat je "uitspaarde" aan cigaretten .. wedden dat ze je zegt dat zij nooit gerookt heeft, en er dus zeker een nieuwe Delveaux van af kan, met wat ze heel haar leven al "uitspaarde"...

... been there, done that .. dat grapke koste me toen meer dan nen delveaux .. ik zen na 20 jaar roken gestopt .. en ik rookte meer dan een pakske per dag. Mijn madam was dus 20 jaar eerder "gestopt" .. soit .. ben nu al meer dan 15 jaar gestopt met roken .. en mijn levensstandaard was vermoedelijk anders als ik anderhalf pakske per dag was blijven roken ... durf niet uit te tellen hoeveel geld er in rook zou zijn opgegaan .. maar 't zal gelijkaardig geweest zijn met wat ik aan Fortis en KBC aandelen in rook heb zien opgaan

Comment

Mijn madam rookte mee, en is samen met mij gestopt.

Zij heeft al wat boeken en kleren "uitgespaard".

Comment

Volhouden! De eerste drie dagen zijn de moeilijkste, daarna zwakt het af, maar is het de kunst om niet in de vele vallen te trappen. Zelfs na een jaar zijn er nog steeds sommige situaties waarbij je denkt aan de smaak van een sigaret, maar de drang om er dan ook effectief aan toe te geven is wel ongelooflijk veel verminderd.
                      (Ik ben vandaag exact 2 jaar gestopt.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Volhouden! De eerste drie dagen zijn de moeilijkste, daarna zwakt het af, maar is het de kunst om niet in de vele vallen te trappen. Zelfs na een jaar zijn er nog steeds sommige situaties waarbij je denkt aan de smaak van een sigaret, maar de drang om er dan ook effectief aan toe te geven is wel ongelooflijk veel verminderd.
                        (Ik ben vandaag exact 2 jaar gestopt.)
                        Inderdaad, de eerste jaren blijft de drang (vooral gewoontedrang), nu doet het me niks meer.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Beste Bdr's ,

Ik ben ondertussen al 5 jaar gestopt met roken , en zonder hulpmiddelen , en dus op karakter .
                          En om eerlijk te zijn , ik begon het vervelend te vinden.
                          Ik heb maar één gouden raad om te stoppen met roken , en dat is :
                          Maak een afspraak met de tandarts , om de eenvoudige reden , dat de nicotine in je tandsteen zit , en dit moet weg.
                          Hopend op een zeer goede afloop.

Groeten ,

Rohnny
                          Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Proficiat! En volhouden eh.

Ik ben ondertussen 9 jaar gestopt met roken, na de 5de of 6de poging van de ene dag naar de andere.
                            Als enig hulpmiddel... mijn karakter.
                            Ben zo ook al 5 jaar van de sigaret af. Enig minpuntje, ben 20 Kg verzwaard
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Ik ben ondertussen 18 jaar gestopt met roken. En...ik heb er geen minuut spijt van. Maar toch...heb ik na al die tijd soms nog trek in een sigaretje. Vooral na een zware maaltijd.
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Hey juppekes

Wat ik wel moet toegeven als ex-roker.

Als er nu een roker bij mij komt staan denk ik soms "heb ik vroeger ook zo gestonken uit mijne bek"
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X