Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk en flitspaaldetectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    En ik heb ook zo'n hekel aan het signaaltje dat je hoort telkens wanneer je een beetje sneller rijdt dan toegelaten... maar ook hierin heb ik geen inspraak.
    Wordt er gerookt in de wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Stel dat Frankrijk daar deze zomer de toeristen mee ambeteert, dan is daar één oplossing voor.
      Volgende vakantie niemand naar Frankrijk en hun toerisme eens de soep laten indraaien ... zal wel snel anders zijn.
      Dit staat voor mij al zo goed als vast. No more France.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
        Wordt er gerookt in de wagen?
        Enkel wanneer de winterbanden erop liggen...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

eerder op de dag een update uitgevoerd op het GPS toestel van mijn pa, TomTom Flitslocaties app (inclusief Frankrijk) staat er nog steeds op.
          Volgens de gegevens/uitleg die ik op de website van TomTom lees zou het, na een recente update, volgens TomTom aangepast moeten zijn conform de nieuwe Franse wetgeving in verband met flitslocaties.

Maar hoe controleer je zoiets? Effe tot Rijsel rijden om te checken of de GPS nu wél of niet flits(paal)locaties aangeeft? hmmmm....
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Maar hoe controleer je zoiets? Effe tot Rijsel rijden om te checken of de GPS nu wél of niet flits(paal)locaties aangeeft? hmmmm....
            Effe een route ingeven met een adres ergens in frankrijk, de routedemo laten afspelen en hopen dat je geen flitspalen tegenkomt, want dan heeft je update niet gewerkt...

Comment

Ik heb kunnen constateren dat er op de route Perpignan - Clemont-Ferrand - Parijs - Lille behoorlijk wat flitspalen zijn bijgekomen en dat ze niet allemaal aangekondigd worden door TomTom's 'gevaarlijke lokaties' of door de bekende waarschuwingsborden langs de weg. De financiële consequenties daarvan laat ik later nog wel eens weten...

Comment

Op de ring rond Metz mag je eerst 110 rijden tot er een bord 90 staat. Vlak voorbij het 90 bord is mijn dochter op 11 augustus om 3h 's nachts geflitst aan 97 kmh. Eergisteren zat de boete al in de bus. 90€ verhoogd met 12,5€ administratiekosten van de leasingmaatschappij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Ik heb kunnen constateren dat er op de route Perpignan - Clemont-Ferrand - Parijs - Lille behoorlijk wat flitspalen zijn bijgekomen en dat ze niet allemaal aangekondigd worden door TomTom's 'gevaarlijke lokaties' of door de bekende waarschuwingsborden langs de weg. De financiële consequenties daarvan laat ik later nog wel eens weten...
                  Vorige week naar Bretagne geweest en heb dit zelf ook ondervonden, mijn TT toont nu 'gevaarlijke lokaties' maar veel flitsboxen die er al jaar en dag staan worden nu niet meer weergegeven . Ook ik vrees enkele brieven in e bus te krijgen.

Comment

En dit wil ik niet onthouden:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
                      Effe een route ingeven met een adres ergens in frankrijk, de routedemo laten afspelen en hopen dat je geen flitspalen tegenkomt, want dan heeft je update niet gewerkt...

Werkt het echt zo simpel of ben je mij erdoor aan 't sleuren?

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      hmmm... interessant artikel, wij hebben al beslist om geen alcoholtester mee te nemen en er onderweg ook geen te kopen, althans toch niet dit jaar want ze worden pas verplicht vanaf 1 oktober 2012.

Nu, mij gaat die hele affaire niet uit angst om geflitst te worden want ik rijdt nooit sneller dan staat aangegeven (als je reeds 12 jaar in een straat woont waar max. 50km/u is toegelaten en waar ze aan 120km/u voorbij scheuren weet je naderhand wel beter...)

Comment

Ik ga niet meer naar Frankrijk op vakantie, zo simpel is dat. Omhoog gevallen volkje... Voor dezelfde prijs van een krot in Frankrijk, heb je een luxe villa met indoor zwembad in Hongarije. En het weer EN het eten vallen daar zeer goed mee.
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

En zoals verwacht een boete in de bus van mij tripje vorige week in Frankrijk wegens te snel gereden. Ik reed 104km/h waar max 90km/h mocht.
                          Betaald via het internet met een boete van €45

EDIT: geflits tss Lille en Parijs door een vaste camera maar TT gaf dus deze niet meer weer
                          Last edited by Sultana; 25 augustus 2012, 14:08.

Comment

Ik reed 104km/h waar max 90km/h mocht. Betaald via het internet met een boete van €45
                            Dat heb je snel ontangen. Boete valt me eerlijk gezegd mee.

Ik denk dat ik minimaal 1 keer gepakt ben. Op het moment dat je niet langer 130 of 110 mag zet ik de cruise control uit maar als ze net na dat bord 90 een camera zetten rij je toch te hard langs die flitspaal...

Comment

Werkt het echt zo simpel of ben je mij erdoor aan 't sleuren?
                              Lees vooral het instructieboekje eens door, dit is niet alleen voor een DSLR aangeraden.

En zoals verwacht een boete in de bus van mij tripje vorige week in Frankrijk wegens te snel gereden. Ik reed 104km/h waar max 90km/h mocht.
                              Betaald via het internet met een boete van €45
                              Dat is dan een luttel bedrag.
                              Zonde van het geld maar het is niet zoveel dat je er een week ziek van bent.

Comment

Ik zou wel eens graag willen weten hoeveel deze 2 zomermaanden voor de Franse staat hebben opgebracht.

Comment

Working...
                                X