Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk en flitspaaldetectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
    Ik zou wel eens graag willen weten hoeveel deze 2 zomermaanden voor de Franse staat hebben opgebracht.
    Onlangs een artikel dat er voor België alleen meer dan 100.000 boetes zijn uitgeschreven en die boete van €45 die ik gekregen heb zal wel de laagste zijn die men krijgen kan voor "speeding". Dan zijn er de Nederlanders, Duitsers, ...
    Toerisme is inderdaad een belangrijke bron van inkomsten in Frankrijk ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Onlangs een artikel dat er voor België alleen meer dan 100.000 boetes zijn uitgeschreven en die boete van €45 die ik gekregen heb zal wel de laagste zijn die men krijgen kan voor "speeding". Dan zijn er de Nederlanders, Duitsers, ...
      Toerisme is inderdaad een belangrijke bron van inkomsten in Frankrijk ...

Ik ben er direkt zeker van dat dit gaat geinvesteerd worden in veiligheid .... kuch kuch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Dat heb je snel ontangen. Boete valt me eerlijk gezegd mee.

Ik denk dat ik minimaal 1 keer gepakt ben.
        Kijk, en daar loopt het dus al grondig fout... en is het héél duidelijk dat er dringend aan de mentaliteit moet worden gesleuteld i.p.v. overal nestkastjes neer te zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
        Lees vooral het instructieboekje eens door, dit is niet alleen voor een DSLR aangeraden.
        Ja lieve schat, maar het gaat niet om mijn GPS hoor, hij is van mijn pa dus moet hij dat boekje maar uit het hoofd leren vind ik...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Kijk, en daar loopt het dus al grondig fout... en is het héél duidelijk dat er dringend aan de mentaliteit moet worden gesleuteld i.p.v. overal nestkastjes neer te zetten.
          Ah, dat is nou jammer, ben je net te vroeg opgehouden met mij quoten. Toeval? Heb je de rest ook gelezen? Als je wilt suggereren dat het iets met mentaliteit te maken heeft dan zit je er weer helemaal naast.

Comment

Dus ben je, indien je gps hiervan is voorzien, eigenlijk verplicht om een nieuw toestel aan te kopen zonder de flitspaalwaarschuwingsfunctie.
            Rare gevolgtrekking.
            Een firmware update van mijn Nuvi van MAANDEN geleden zorgde er voor dat mijn toestel perfect de Franse wetgeving volgt.
            Gratis! Voor niks!
            De fabricant van mijn toestel stopt die info dus NIET ALLEEN in de flitspaaldatabank maar zorgt ook dat het aan de wettelijke norm beantwoordt.
            Gratis! Voor niks!
            Wellicht hebben heel wat gebruikers van de Garmin Nuvi reeks het NIET EENS GEMERKT dat hun toestel op die manier werd aangepast.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Ah, dat is nou jammer, ben je net te vroeg opgehouden met mij quoten. Toeval? Heb je de rest ook gelezen? Als je wilt suggereren dat het iets met mentaliteit te maken heeft dan zit je er weer helemaal naast.
              Het feit dat meer dan 100.000 Belgen op de Franse snelwegen geflitst werden deze zomer betekent dus niet dat er iets fout zit met de mentaliteit? soit, ik maak er verder geen woorden meer aan vuil... draait altijd op hetzelfde uit op BD (helaas)...

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              Rare gevolgtrekking.
              Een firmware update van mijn Nuvi van MAANDEN geleden zorgde er voor dat mijn toestel perfect de Franse wetgeving volgt.
              Gratis! Voor niks!
              De fabricant van mijn toestel stopt die info dus NIET ALLEEN in de flitspaaldatabank maar zorgt ook dat het aan de wettelijke norm beantwoordt.
              Gratis! Voor niks!
              Wellicht hebben heel wat gebruikers van de Garmin Nuvi reeks het NIET EENS GEMERKT dat hun toestel op die manier werd aangepast.
              Wij gebruiken TomTom en als je enkele postings hierboven leest dan zal je merken dat jou opmerking vijgen na Pasen zijn, verder hetzelfde antwoord als hierboven...
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Het feit dat meer dan 100.000 Belgen op de Franse snelwegen geflitst werden deze zomer betekent dus niet dat er iets fout zit met de mentaliteit?
                Ah, OK, nu begrijp ik het, denk ik. Je richtte je tot '100.000 Belgen' en niet tot mij. Dat ik in de quote stond is dus een ongelukkige toevalligheid. Hopelijk lezen die 100.000 Belgen hier ook mee en knopen ze je advies in de oren.

Comment

ben in frankrijk op vakantie geweest,niks,nada aangepast op gps!
                  we hebben iedere dag (van de 11 dagen die we gebleven zijn) minstens 250 km gereden met de gps als hulp
                  ik heb gewoon ipv dat ding aan de voorruit te hangen een andere bevestiging gemaakt juist voor de versnellingspook,zodat hij in het voorbijrijden niet zichtbaar is voor politie of eender wie!
                  bij eventuele controle gewoon een zeemvel dat erlangs ligt op de gps en geen haan die ernaar kraait!
                  zo blijven we inventief en blijft het leven toch spannend!
                  grts; M

Comment

soit, voor ons vertrek hebben we nog een update uitgevoerd op mijn pa zijn TomTom zodat we, volgens de TomTom website, volledig legaal waren en gebruik konden maken van een legale versie
                    die geen "flitspalen" detecteert maar enkel voor "gevarenzones" waarschuwt.

>>>http://nl.support.tomtom.com/app/ans...5567/related/1

Op papier allemaal schoon en wel maar in de praktijk toch net dat ietsje anders... de eerste flitspaal die we op Frans grondgebied tegenkwamen was het al prijs; het GPS toestel gaf die gewoon aan
                    zoals in het verleden (voor de recente update).
                    En de rest van de trip (zo'n 1200km) is ie lekker blijven waarschuwen bij iedere flitskast.

We hebben er ons geen zorgen om gemaakt want "wie gaat dat tenslotte controleren" was de uitleg van mijn pa...

Comment

Even naar boven, want vraag.
                      Ik ben aan een nieuwe GPS toe , is het zo dat de flitspaal waarschuwingen ( van bepaalde landen) reeds verwijderd zijn in de nieuwe toestellen ?
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Als ik mijn Garmin gekocht heb, voor die Franse wet van kracht was, stonden de Franse locaties er nog op.
                        Nadat die wet van kracht was zijn die locaties verdwenen bij een mapupdate. Het zijn nu zone's geworden. Bijna heel Rijsel is dan één zone.....
                        Dus : ik denk dat die flitspalen verdwenen zijn.
                        "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Vorige weekend in Frankrijk geweest. De Coyote geeft de gevaarlijke zones aan, maar geeft ook nog kort voor de locatie een signaal. Voor mij is er dus niks veranderd, je wordt er toch nog steeds voldoende op gewezen. Zonder Coyote had ik er toch één op twee keer opgestaan. Abonnement dus al terug verdiend.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hallo,

Ik heb in november vorig jaar een nieuwe Tomtom gekocht en daar zijn de flitspalen in Frankrijk vervangen door "gevaarlijke zones" - alles dus wettelijk ok.
                            En Tomtom heeft voor alle oudere GPS'sen ook een patch om dit in orde te zetten.

Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Zonder Coyote had ik er toch één op twee keer opgestaan. Abonnement dus al terug verdiend.
                              Triestig!

Comment

Triestig!
                                ook mijn gedacht.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X