Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk en flitspaaldetectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    geen flauw idee, zeg jij het maar...
    tip: winterbanden
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      tip: winterbanden
      jaja, ze liggen al klaar om gemonteerd te worden.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

jaja, ze liggen al klaar om gemonteerd te worden.
        op 1 september ?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Wat een pesterijen allemaal. We zouden eens allemaal niet meer naar Frankrijk op reis moeten gaan. Het zou rap gedaan zijn...
          Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
            Wat een pesterijen allemaal. We zouden eens allemaal niet meer naar Frankrijk op reis moeten gaan. Het zou rap gedaan zijn...
            Maakt volgens mij geen bal verschil uit, dan vinden ze wel een andere methode om het geld uit onze zakken te kloppen. Dus ik laat mij daar niet aan kennen en ga ook volgend jaar en de jaren daarop volgend naar
            zuid Frankrijk op vakantie. Ik kan het mooie zomerweer en de prachtige omgeving ginds niet meer missen.
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

hmmmm... hoe zou DAT toch komen...?

>>> KLIK <<<

rarara...
              Last edited by kirsten_dl; 11 augustus 2012, 00:09. Reden: typfout aangepast :)

Comment

hmmmm... hoe zat DAT toch komen...?

>>> KLIK <<<

rarara...
                Te hopen dat dit ook andersom zal gebeuren...maar ik hoor ze al komen.."de computers in België......"
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Weer typisch Frans: miljoenen automobilisten controleren of dat ze een flitspaal detector in de auto hebben.
                  Ze kunnen het toch veel goedkoper en simpeler oplossen: op zijn Belgisch door de flitspalen -die toch al vaak hinderlijk in de weg staan- op te ruimen of zoals bij de meeste Belgische flitskasten geen flitsers er in plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
                    Je aan de voorgeschreven snelheid houden is het goedkoopst..........
                    Voilà, simple comme bonjour zegt de boer
                    Maar als je voor controle aangehouden wordt en je hebt toch een gps die volgens de Fransen niet in orde is: wat dan?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Voilà, simple comme bonjour zegt de boer
                      Maar als je voor controle aangehouden wordt en je hebt toch een gps die volgens de Fransen niet in orde is: wat dan?
                      Toestel wordt aangeslagen en deze 'hoofdprijs' las ik op diverse sites 'Penalties can include fines of up to €1,500, confiscation of the device and of the vehicle'.

Het is de Fransen duidelijk in hun bolleke geslagen en met verkeersovertredingen lachen ze niet meer. Langs de ene kant volledig terecht, doch is het ook in hun bolleke geslagen dat dit een mooie bron van inkomsten is.
                      De meeste slachtoffers vallen daar door een combinatie van factoren die ze echter niet kunnen checken met apparatuur. Het voorbijsteken zonder voldoende de tegenliggers te kunnen (willen) zien is er zo 1 van.

Toen wij vorige maand in Frankrijk waren zijn mij daar een paar zaken opgevallen. 1 daarvan is dat zij blijkbaar niet hoeven bordjes te zetten als het snelheidsverschil meer dan 20kmh bedraagt. Met sommige borden nemen zij het ook niet al te nauw blijkbaar.
                      Concreet voorbeeldje was dat ik op een 90kmh baantje aan het rijden was tegen een realistische 80 a 85kmh en achter een flauwe bocht naar rechts, die je tegen die snelheid kon nemen, er plots een bordje stond met bebouwde kom (ja zowat 4 huizen te zien). Toen wij een uur later van de andere kant terugkwamen zagen wij ze plots daar staan met een mobiel flitsding.
                      Een paar dagen later was ik aan het rijden in een dorpje en bij het buitenrijden merkte ik het bord einde bebouwde kom op aan de linkerkant ipv de rechterkant.
                      Tot zover het eengemaakte Euopa.

Comment

waren de Belgen (overheid) ook maar zo intelligent als de Fransen; er zou hier veel minder snel gereden worden op plaatsen waar dat absoluut niet mogelijk is.

Ik heb geen problemen met de Franse flitskasten, waarmee ik echter wel een probleem heb is het feit dat jij je als buitenlander en vakantieganger (je komt tenslotte je centjes bij hun verteren)
                        tamelijk geviseerd voelt. En dat is imho geen leuke manier of gevoel om op vakantie te vertrekken.

en als je ziet hoeveel er reeds werden geflitst; kan je nagaan hoe weinig mensen zich aan snelheidsbeperkingen houden... eigenlijk best wel grappig en triest tegelijk, niet?

Comment

waren de Belgen (overheid) ook maar zo intelligent als de Fransen; er zou hier veel minder snel gereden worden op plaatsen waar dat absoluut niet mogelijk is.

Ik heb geen problemen met de Franse flitskasten, waarmee ik echter wel een probleem heb is het feit dat jij je als buitenlander en vakantieganger (je komt tenslotte je centjes bij hun verteren)
                          tamelijk geviseerd voelt. En dat is imho geen leuke manier of gevoel om op vakantie te vertrekken.

en als je ziet hoeveel er reeds werden geflitst; kan je nagaan hoe weinig mensen zich aan snelheidsbeperkingen houden... eigenlijk best wel grappig en triest tegelijk, niet?
                          De weken dat wij er gezeten hebben zijn we enkel op secundaire wegen voorbijgestoken geweest door de lokale bevolking. Op de snelweg zelf heb ik eerlijk gezegd zelf weinig buitenlanders gezien die er zwaar overgingen.
                          De enigste nummerplaten waar ik een probleem mee had en die meestal wel fragant de regels overtraden en roekelozer reden dan de Fransen zelf waren de Luxemburgers.
                          Volgens mij is de Franse politie doelbewust gaan staan waar ze toeristen konden leegplukken, of dat nu met veiligheid te maken had ja of nee laat ik in het midden.

Zelf ben ik helemaal geen hardrijder. Ik rij nu toch al 24 jaar met de auto en heb in Europa nog maar 1 boete gekregen, namelijk een boete voor het parkeren voor mijn eigen oprit (no kidding). Maar ik hekel wel dat alles gekoppeld wordt aan 'te hard rijden'. Waar er nu een zwaar ongeluk gebeurd waar men 70 mag rijden en er 85 gereden was is de veroorzaker nu plots een moordenaar (zie ook diverse lezerscommentaren op de nieuwssites), maar men vergeet dat er misschien vroeger op diezelfde baan 90 mocht gereden worden.
                          Als het van mij afhing reed het hier vol met anonieme voertuigen met camera's in die overtreders ter pleke staande kon houden en die dan ook ineens de rekening gepresenteerd kunnen krijgen. Dit heeft veel meer effect dan achteraf een papiertje in de bus met een overschrijving en de kous is af en desnoods kun je nog discussieren met die camerabeelden.
                          Voor de staat zal dit wel niet kunnen want zo'n paaltje dat flitst brengt meer geld op en minder moeite.

Comment

Op de site van Garmin kan je je gps updaten zodat de flitspalen in Frankrijk verwijderd zijn. GRATIS, zelf gedaan, niks betaald.

Waarom hebben jullie een waarschuwing nodig voor flitspalen? Hou je gewoon aan de voorziene snelheid, dan heb je toch geen problemen?
                            Niks gevaarlijker dan iemand die tegen 150 voorbij vliegt en dan plots alles dicht gooit omdat zijn/haar GPS laat weten dat er een fotooke getrokken gaat worden van de auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                              Waarom hebben jullie een waarschuwing nodig voor flitspalen? Hou je gewoon aan de voorziene snelheid, dan heb je toch geen problemen?
                              Niks gevaarlijker dan iemand die tegen 150 voorbij vliegt en dan plots alles dicht gooit omdat zijn/haar GPS laat weten dat er een fotooke getrokken gaat worden van de auto.
                              In Nederland kun je ook een bekeuring krijgen voor 3 km/h te snel rijden.
                              Voor de gevallen dat je onbewust enkele kilometers te snel rijdt kun je nog iets doen.
                              Niet iedereen heeft cruise-control en als de weg een beetje afloopt ga je al snel enkele km's harder zonder je er erg in hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                In Nederland kun je ook een bekeuring krijgen voor 3 km/h te snel rijden.
                                Voor de gevallen dat je onbewust enkele kilometers te snel rijdt kun je nog iets doen.
                                Niet iedereen heeft cruise-control en als de weg een beetje afloopt ga je al snel enkele km's harder zonder je er erg in hebt.
                                Voila, da's onder andere één geldige reden en in mijn geval heb ik daar geen inspraak in. Ik rij met mijn ouders op verlof; het is hun wagen en hun gps en als pa beslist dat de flitspaalfunctie geactiveerd
                                wordt dan is dat zo, heb ik helemaal niks in te zeggen.
                                Ik heb hem al meermaals gezegd dat ik liever zonder flitspaaldetectie rij, zijn antwoord hierop; "tsja, het zit er nu toch op dus waarom zouden we er geen gebruik van maken"?!
                                En ik heb ook zo'n hekel aan het signaaltje dat je hoort telkens wanneer je een beetje sneller rijdt dan toegelaten... maar ook hierin heb ik geen inspraak.

Comment

Working...
                                X