Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk en flitspaaldetectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Dus ben je, indien je gps hiervan is voorzien, eigenlijk verplicht om een nieuw toestel aan te kopen zonder de flitspaalwaarschuwingsfunctie.
    Of als uw wagen standaard GPS met radarmelding heeft ... dan moet je een nieuwe wagen kopen zonder GPS.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Dat Kaneda schrijft dat hij moet betalen om van de camera-database af te komen is volgens mij een vergissing.
      Geen vergissing, verkeerd uitgedrukt. Een update geeft me inderdaad nieuwe en geupdate kaarten, maar enkel en alleen via zo'n update worden de flitspalen in Frankrijk verwijderd. Dus ja, ofwel betalende update of nieuwe GPS of boete betalen in Frankrijk. Hoe je 't ook draait of keert, 't kost je centen...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Die logica ontgaat me.
        Voor zover ik weet kun je een camera-database bij een GPS installeren en de-installeren.
        Normaal gesproken moet je betalen voor de camera-database en/of de updates.
        De gps in mijn wagen heeft standaard flitspaalmelding, die kan je niet de-installeren of ik moet de harde schijf eruit laten halen.
        Updates van de kaart staan op DVD, ik weet ook niet hoe ik iets van een DVD kan wissen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Je aan de voorgeschreven snelheid houden is het goedkoopst..........

Comment

Dat zal dan wel VerSeg, ik had moeten vermelden dat ik sprak over de losse apparaatjes.
            Van de systemen die in de auto zitten gemonteerd/geintegreerd weet ik niets.

@ Kaneda

Misschien kun je hier iets mee:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht

Niet als je met een gps rijdt met daarin een flitspaalwaarschuwing.
              Dat kan duurder uitpakken dan een snelheidsovertreding.

Comment

Die logica ontgaat me.
                Voor zover ik weet kun je een camera-database bij een GPS installeren en de-installeren.
                Normaal gesproken moet je betalen voor de camera-database en/of de updates.
                Soms wordt het wel cadeau gegeven bij de aanschaf van een GPS maar dan kun je het altijd verwijderen als je dat wil.
                Dat Kaneda schrijft dat hij moet betalen om van de camera-database af te komen is volgens mij een vergissing.

Waar ik schrijf 'camera-database' kun je ook 'flitspaalwaarschuwing' lezen.
                Omdat je zelfs geen flitspaalwaarschuwing op je gps mag hebben, ook al schakel je het uit dan nog ben je in overtreding omdat het simpelweg niet geïnstalleerd mag zijn op uw gps toestel.
                Wanneer je al voor vertrek naar een bepaald land waar het niet is toegelaten de functie moet deleten en bij thuiskomst opnieuw installeren? tsja... waar zijn we dan "weeral" mee bezig?

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht

Ja klopt maar is in dit topic totaal naast de kwestie; ik gebruik een gps in eerste instantie om op mijn bestemming te arriveren, dat er een flitspaalwaarschuwing bijzit is bij momenten handig meegenomen maar niet levensnoodzakelijk.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Zoals Leonidas al eerder schreef:
                  "TomTom heeft flitspalen verwijderd maar in de plaats daarvan heb je nu 'gevaarlijke zones'. Je wordt dus nog steeds gewaarschuwd, alleen is het nu enkele meters rondom een flitspaal en niet meer de exacte lokatie. Gisteren getest en alles werkt. Op één ding na: bij sommige zones geeft hij bij mij geen geluidssignaal, alleen driehoek met uitroepteken in beeld. Ik weet nog niet waarom."

Hier wat meer gegevens en hoe te veranderen volgens TomTom:
                  http://nl.support.tomtom.com/app/ans...rs%20frankrijk
                  Last edited by Mullie; 22 juli 2012, 05:48. Reden: Aanvulling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Frankrijk:
                    Het gebruik en bezig van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dit geldt voor signalering via een navigatiesysteem, laptop en/of mobiele telefoon. Ook het vervoeren van deze apparatuur als de software niet in werking is is niet toegestaan.
                    grt,bouk.
                    Dat wil dan dus zeggen, als je in Frankrijk wordt tegengehouden voor controle, dat ze je hele wagen ondersteboven halen
                    om iets te vinden wat flitspalen kan detecteren, bijna als een controle op drugs, maar geen hond die het ruikt........

Kan je hier niet de wet op de privacy inroepen ? zij hebben toch zonder vemoeden niet het recht om in als je data te gaan neuzen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Kan je hier niet de wet op de privacy inroepen ? zij hebben toch zonder vemoeden niet het recht om in als je data te gaan neuzen ?
                      Stel dat Frankrijk daar deze zomer de toeristen mee ambeteert, dan is daar één oplossing voor.
                      Volgende vakantie niemand naar Frankrijk en hun toerisme eens de soep laten indraaien ... zal wel snel anders zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Twee weken terug zijn we een paar dagen naar Sangatte in Frankrijk geweest. Toen we juist de autostrade afkwamen ginder een grote politiecontrole waarbij ze ook vragen stelde over het gebruik van flitspaaldetectie. Ik heb op zowel GPS als GSM flitspaaldetectie maar heb hun geantwoord dat ik dat niet had en ze hebben zelf niets gecontroleerd. Misschien dat ze het op andere plaatsen wel controleren, mijn GPS is een ingebouwde, dat kunnen ze eventueel controleren, maar als ik hun zeg dat ik geen GSM heb (met flitspaaldetectie) kunnen ze toch niet heel mijn wagen gaan doorzoeken om te zien of het wel effectief waar is dat ik geen GSM heb???
                        Wel deden ze moeilijker omdat ik geen alcoholtester bijhad, daarvoor heb ik ook een waarschuwing gekregen.

Comment

q
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
                          Wel deden ze moeilijker omdat ik geen alcoholtester bijhad, daarvoor heb ik ook een waarschuwing gekregen.
                          Hmm, niet eens meer aan gedacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dat wil dan dus zeggen, als je in Frankrijk wordt tegengehouden voor controle, dat ze je hele wagen ondersteboven halen
                            om iets te vinden wat flitspalen kan detecteren, bijna als een controle op drugs, maar geen hond die het ruikt........

Ja dat kan je wel denk ik! Ooit is een kennis van mij pa tijdens een grootscheepse controle door de politie aan de kant gezet, zij waren op zoek naar verdovende middelen en ze hebben een speurhond in zijn auto
                            losgelaten waarmee hij niet helemaal tevreden en akkoord was. Hij heeft ter plekke de Rijkswacht gebeld en een PV laten opmaken tegen de politie omdat zijn zetels (zogezegd) beschadigd waren door de nagels van de speurhond.
                            Het was een heel gedoe maar die man stond op zijn strepen en had recht van spreken; als de ordediensten U vragen of ge iets illegaals bij hebt en je antwoord daarop heel zelfzeker nee dan moeten ze jou daarin geloven imho.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Stel dat Frankrijk daar deze zomer de toeristen mee ambeteert, dan is daar één oplossing voor.
                            Volgende vakantie niemand naar Frankrijk en hun toerisme eens de soep laten indraaien ... zal wel snel anders zijn.
                            Klaar, tot zover ben je juist maar wat is het alternatief?

Wat de alcoholtester betreft; deze is pas vanaf 1 oktober 2012 wettelijk verplicht dus ze kunnen u daarvoor momenteel geen boetes geven...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Enfin, niet erg. Ga toch nooit op vakantie naar Frankrijk (naar GEEN ENKEL zuiders land trouwens, teveel risico op warm weer), enkel efkes doorrijden om naar de Eurotunnel te rijden en daarvoor heb ik geen GPS meer nodig...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

De Coyote blijft legaal in Frankrijk. Verwittigt je tijdig van gevaarlijke zones.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X