Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frankrijk en flitspaaldetectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frankrijk en flitspaaldetectie

Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
    Twee weken terug zijn we een paar dagen naar Sangatte in Frankrijk geweest. Toen we juist de autostrade afkwamen ginder een grote politiecontrole waarbij ze ook vragen stelde over het gebruik van flitspaaldetectie.
    En het zijn de buitenlanders die ze er het eerst van tussen halen, heb dat al heel vaak gezien in zuid Frankrijk bij een politiecontrole, alle buitenlandse nummerplaten (D, NL, B, GB, etc.) langs de kant
    terwijl de Fransen vlotjes mogen doorrijden. Zouden ze in België ook beter toepassen om al het vreemd gespuis ervan tussen te halen.

Mijn pa stelde voor om vanaf de grens Lux/Fra de gps uit te schakelen tot ginds, heb hem dan maar meteen geantwoord dat ik zulks een onnozel idee/oplossing vind;
    waarom een dure gps bij hebben die je van de 1180km in totaal maar 226km gaat gebruiken?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

[QUOTE=kirsten_dl;3612383] als de ordediensten U vragen of ge iets illegaals bij hebt en je antwoord daarop heel zelfzeker nee dan moeten ze jou daarin geloven imho.

Als de ordediensten iedereen zouden moeten geloven die "nee" zeggen, zouden ze niet veel werk hebben, vrees ik.
      Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Dus, als je een smartphone hebt met flitspaaldetectie, moet je deze thuislaten ? Je mag hem niet bij hebben ook al wordt de flitspaaldetectie niet gebruikt ?

Comment

Ik heb hier toch nog een vraagje over. Ik zelf heb een TomTom en enkele maanden geleden hebben ze alle Franse flits informatie verwijderd uit het systeem. Maar mijn flistpaalwaarschuwing werkt wel nog altijd in België en Nederland. Ben ik dan strafbaar in Frankrijk of niet?
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Nee. Enkel zal je dan misschien wel moeten aantonen dat je database enkel B & NL bevat.

Comment

Nog een alternatief: de GPK (GePlooideKaart)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Ik heb hier toch nog een vraagje over. Ik zelf heb een TomTom en enkele maanden geleden hebben ze alle Franse flits informatie verwijderd uit het systeem. Maar mijn flistpaalwaarschuwing werkt wel nog altijd in België en Nederland. Ben ik dan strafbaar in Frankrijk of niet?
                Natuurlijk niet, het ware er nog maar dat aan tekort dat de franse politie zich zou gaan bemoeien buiten hun eigen land, die wet slaat alleen op Frankrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  als de ordediensten U vragen of ge iets illegaals bij hebt en je antwoord daarop heel zelfzeker nee dan moeten ze jou daarin geloven imho.

Als de ordediensten iedereen zouden moeten geloven die "nee" zeggen, zouden ze niet veel werk hebben, vrees ik.
                  ze zien rap en hebben vlug door met zie te maken hebben hoor... de flikken van tegenwoordig zijn allemaal goed opgeleid en kennen hun wereld.
                  't is niet meer zoals vroeger toen ze amper konden lezen en schrijve en vloekten dat het een lieve lust was.
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                    Nog een alternatief: de GPK (GePlooideKaart)
                    Dan moet je wel eerst de flitspaallocaties met Typex verwijderen
                    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                      Nee. Enkel zal je dan misschien wel moeten aantonen dat je database enkel B & NL bevat.
                      Hmm, oké. Dan weet ik voldoende. Ik was al bang dat de software op zijn eigen verboden zou zijn. Want het staat natuurlijk wel op het toestel, enkel zonder de informatie over Franse flitspalen.

Al hoop ik dat ze mij niet tegenhouden, want ik spreek geen Frans. Hopelijk kunnen die flikken daar een beetje Engels.
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                        Hmm, oké. Dan weet ik voldoende. Ik was al bang dat de software op zijn eigen verboden zou zijn. Want het staat natuurlijk wel op het toestel, enkel zonder de informatie over Franse flitspalen.

Al hoop ik dat ze mij niet tegenhouden, want ik spreek geen Frans. Hopelijk kunnen die flikken daar een beetje Engels.
                        Je kan altijd eisen dat ze een tolk inhuren, meestal is de kous daarmee rap af...

citaat vanop de Garmin.be website:

Hoe uw GPS aanpassen aan de nieuwe Franse wetgeving.

In enkele seconden en zonder uw GPS aan te sluiten aan de PC, kan u de flitspaalverwittigingen uitschakelen op uw GPS, zo bent u conform de wet in Frankrijk.

Comment

Je kan altijd eisen dat ze een tolk inhuren, meestal is de kous daarmee rap af...

citaat vanop de Garmin.be website:

Of dat je héél lang aan de kant staat wachtend op een tolk. Hopelijk, voor jou dan toch, is het weer dan niet te slecht. Ik denk dat die "domme" politie jou langer aan het lijntje kan houden dan jij hen. Hun tijd is betaald en jouw vakantie wordt enkel wat minder vakantie en meer ergernis.

En Garmin zal jou niet komen helpen als je problemen hebt met de "gendarmerie". Ik dacht dat de software betreffende de flitspalen zelfs niet aanwezig mag zijn op GPS of ander toestel zoals GSM. En vermits jij zelf al hebt gesteld dat de politie niet meer zo dom is als vroeger, zou het wel eens kunnen zijn dat daar eentje bij is die zeer goed op de hoogte over het wat en hoe. Gevolg, kassa kassa, maar spijtig genoeg niet voor jou.
                          Dit is uiteraard een doemscenario, maar mijn ervaring is dat gewoon beleefd en meewerkend zijn met de politie enkel voordelig kan zijn voor jou. In elk geval zelf al zo ervaren.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Of dat je héél lang aan de kant staat wachtend op een tolk. Hopelijk, voor jou dan toch, is het weer dan niet te slecht. Ik denk dat die "domme" politie jou langer aan het lijntje kan houden dan jij hen. Hun tijd is betaald en jouw vakantie wordt enkel wat minder vakantie en meer ergernis.

En Garmin zal jou niet komen helpen als je problemen hebt met de "gendarmerie". Ik dacht dat de software betreffende de flitspalen zelfs niet aanwezig mag zijn op GPS of ander toestel zoals GSM. En vermits jij zelf al hebt gesteld dat de politie niet meer zo dom is als vroeger, zou het wel eens kunnen zijn dat daar eentje bij is die zeer goed op de hoogte over het wat en hoe. Gevolg, kassa kassa, maar spijtig genoeg niet voor jou.
                            Dit is uiteraard een doemscenario, maar mijn ervaring is dat gewoon beleefd en meewerkend zijn met de politie enkel voordelig kan zijn voor jou. In elk geval zelf al zo ervaren.
                            Allez zelle, gaan we derover wedden ofwa? Pffffffff....

Comment

Allez zelle, gaan we derover wedden ofwa? Pffffffff....
                              Met wedden hou ik me niet bezig, maar puur uit nieuwsgierigheid, waarover wil je wedden?
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Met wedden hou ik me niet bezig, maar puur uit nieuwsgierigheid, waarover wil je wedden?
                                geen flauw idee, zeg jij het maar...

Comment

Working...
                                X