Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF 2012 bloedarmoede

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HOF 2012 bloedarmoede

Ik post geen foto's (meer). Ik heb daar ook geen nood aan, ben tevreden met mijn eigen resultaten en dat is het. En wie me zoekt kan me vinden.
    Ik probeer wél te stelen met mijn ogen van anderen en hier en daar wat bij te dragen omtrent onderwerpen waar ik misschien wél goed in ben, en ik weet ondertussen dat, als ik een vraag heb, ik hier terecht kan. Meer moet dat voor mij niet zijn.
    Het enige waar ik een gloeiende hekel aan heb zijn nieuwbakken betweters en querulanten.

Maar ik wil het wel nogmaals opnemen voor de moderatoren. Iemand noemde BD een tanker maar beeld je eens een tanker in zonder stuurlui....
    Ik zou het begot niet in hun plaats willen doen.
    Moderatoren, merci.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      ...........
      Is niet iedereen zijn ijdelheid wat gestreeld als iemand laat weten dat de plaat goed bevonden wordt ?
      ja.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Even bij stil gestaan.
        Waarom krij je meer antwoorden op deze thread dan bv een foto in showcase ? De verklaring is misschien eenvoudiger dan we wel willen zien.
        De thread hier is er een unieke op enkele weken, maanden, jaren tijd ... In Showcase heb ik iedere dag als het tegen zit een 10-tal of meer nieuwe posts ... Per post heb ik dan nog vaak 3 foto's ... Een beetje veel me dunkt. Dan heb je nog een 11 sub-groepen met elk nog eens 2 onderverdelingen ... Allemaal voor fotokes en allemaal waar iedereen graag een "oh, wat mooi ..." op krijgt .... Inderdaad een volle dagtaak.

Hoe we dit kunnen oplossen weet ik niet, alleen, er is een trop en er is een teveel.
        Misschien een soort showcase waar NIEMAND kan commentaar op geven met een beperking van 1 per week en slechts max 3 foto's (eigenlijk liever 1). Dit is dan wat de titel inhoudt. Showcase en niet meer niet min. Commentaren moeten dan maar via PM of mail. De foto op showcase moet dan ook de EXIF compleet bevatten zodat wie het zich interesseert deze informatie kan ophalen.
        Naast de showcase (dewelke slechts 1 rubriek zou zijn voor alle foto's) dan de gewone onderverdeling met enkel foto's die kunnen besproken worden. met bespreken heb ik het dan ook over bespreken. Een "oh, een mooie foto, dat heb je goed gedaan" kan dan maar dan dan evengoed het "man, dit is nu het ergste wat ik ooit van je gezien heb, wegens ...).
        Houdt in dat er wel niet op de man wordt gespeeld en er niet met potten en pannen wordt gegooid. De beoordeling moet dan ook voorzien zijn van argumenten. DUs, eigenlijk kan "oh, mooie foto" niet. Alleen de inhoud van "argumenten" is een ware black-box en dan is de waardemeting moeilijk.

Enfin, ik weet het wel. Dit is al meermaals ten berde gekomen en de gouden oplossing is er voorlopig niet. Ik weet alleen, zolang we hier deze massale posting van beelden hebben, heb ik niet echt zin om daar dagen in rond te dwalen en bij te houden waar ik nu juist ben gebleven. Het principe "Less is more" is ondertussen ook al in de vergeetput terecht gekomen, alhoewel we misschien dit wel even terug boven water halen en benadrukken.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Wim, hier heb je een opbouwende kritiek gegeven, waarschijnlijk omdat ik er ook zo over denk.
          Ik noemde die SC de "Super Showcase" en het principe is ongeveer hetzelfde.
          Blijft natuurlijk nog altijd de beoordeling van de foto’s, dit is namelijk DE moeilijkste taak, en daar zou ik graag meningen over horen.
          Iedere week passeren hier tientallen heel mooie foto’s, uit die foto's moeten de tien beste gekozen worden. Geen sinecure als je het mij vraagt.
          Ook moet alles een beetje te snel gaan, de foto’s van de maandag tot de vrijdag beoordelen en de maandag staan die al online, dit is verduiveld vlug om de tien beste uit de hoop genomineerde foto’s te filteren.
          Aan welke criteria moeten die foto's dan wel voldoen? Volgens mij zal ieder zijn eigen criteria hebben net zoals je nu de commentaren kunt lezen bij de foto's.
          Het zal dus de kunst zijn van een goede mixt te vinden om tot een acceptabel resultaat te komen.
          Ik vind dat er op uw voorstel verder gedacht mag/moet worden.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken maar ik zou maar één ding veranderen.
            Eén foto per week in schowcase. Dan gaan de fotograven vanzelf voor hun beste foto kiezen.
            Dan tuimelt uw foto niet direct naar beneden en kan je comments geven op elke foto in uw favoriete rubriek.
            Al de andere foto's komen in beoordeling (maar noem het dan anders hé).

En nu ga ik fotograferen!
            Misschien wel een vogeltje

MVG
            Johan

Comment

De SC-fora worden nu in grote mate verziekt door mensen die het nodig vinden blindelings lovende commentaar te geven opdat ze er zelf ook zouden krijgen. Het is nu eenmaal een bekend fenomeen dat je enkel reacties krijgt op je eigen foto's als je zelf ook reacties geeft. Wel, bij die reacties wil men zich het liefst zo weinig mogelijk verbranden en is het commentaar beperkt tot en . De tips beperken zich helaas tot het heilige EXIF.

Comment

Als ik de purlut zijn reactie lees dan is het duidelijk dat hij moeite heeft om te volgen bij al die pics in al die subfora. En hij heeft ook geen zin om dat te doen.
                Dit wist ik niet, maar het lijkt alsof alleen hij de HoF beelden kiest en niemand anders van de crew? Awel chapeau dat hij het al zolang heeft volgehouden!

Maar daar zit hem volgens mij dan ook wel de zwakke schakel; purlut mag nog zo zijn best doen: deze taak is teveel voor één mens.
                Wat spontaan in me opkwam was: laat de BD leden zélf de beoordeling doen, en maak de pics anoniem.

Mvg,

J.
                http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Wat spontaan in me opkwam was: laat de BD leden zélf de beoordeling doen, en maak de pics anoniem.
                  Helpt niet tegen de kliekjes. Die mailen wel naar mekaar om naar reactie en/of beoordeling te vragen op hun foto.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                    .......... Het is nu eenmaal een bekend fenomeen dat je enkel reacties krijgt op je eigen foto's als je zelf ook reacties geeft...
                    nou en...?
                    er zijn er nu juist nog te veel die alleen maar posten en (bijna) geen comments geven.
                    grt,bouk.

Comment

@ Jochen ...Dat heet dan BD challenge hé.

Johan

Comment

Niet veralgemenen ajb

Het klopt voor het meerendeel, en ik heb er al weten opstappen omdat hun fotootjes wat kritiek kregen. Die vinden dan zeker bij 500px hun gading.

Maar er zijn er toch nog die posten om harde kritiek te krijgen en er uit te leren. Maar ze zijn spaarzaam.

Dat zie je oa goed aan het al dan niet ingaan op suggesties tot verbetering en het plaatsen van updates.

Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                        ... en allemaal waar iedereen graag een "oh, wat mooi ..." op krijgt .... I
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Ik kijk af en toe in de hof, maar die foto's heb ik dan dikwijls al gezien.

Comment

Dit HOF- draadje volg ik op de voet.
                            Zelf was ik ook wat ontgoocheld over de diversiteit van beelden in de HOF.
                            Maar dat wil niet zeggen dat dit daarom direkt moet afgeschoten worden.
                            Het HOF team zal hier ook wel uit leren en zal hier in de toekomst ook wel rekening mee houden.
                            In elk geval doe ik mijn hoed af voor de mods die zich echt inspannen voor dit forum, niet iedereen kan dit of wil dit doen.
                            Na de vele negatieve reakties (wat ook menselijk is), zijn er nu toch ook (gelukkig) al wat positieve reakties uit de bus gekomen; met echt concrete voorstellen zelfs.
                            Dit vind ik heel opbouwend, want kraken is gemakkelijk.

Ik heb hier dan ook een kleine suggestie.
                            Velen hadden hun bedenkingen bij de vele 'kliekskes' die hier gevormd worden op het forum.
                            Dat klopt, maar ook dit is menselijk en amper te vermijden. Dit is op alle fora zo.
                            Ook ik heb hier vele virtuele en persoonlijke vrienden gemaakt op het BD-forum.
                            Als die 'kliekjes' dan toch zo erg zijn, waarom dan niet anoniem posten; het is dan wel voor een stuk geëlimineerd. Er kan dan 'neutraal' beoordeeld of gereageerd worden.
                            Alhoewel.
                            Alleen aan de stijl zie ik dikwijls wie de auteur is van bepaalde posts.
                            Als macrofanaat haal ik ze er zo uit, als landschapliefhebber haal ik ze er zo uit, wit-zwart (wat hier eigenlijk onder-gewaardeerd is) herken ik ze direkt; zelfs op de verdieping modellen zit ik er nooit ver naast… enz enz…
                            Enfin, het is misschien allemaal bijkomstig…het is maar en tip.

Laat ons verder wat menselijk(er), respectvol en positief blijven op dit forum, wetende dat toch iedereen zijn inbreng heeft, als BD-bezoeker, -lid, -VZW-lid, MOD en RVB.

Ik ben ermee weg want ik ga fotograferen, er werd eindelijk wat beter weer voorspeld.
                            Wie weet kom ik in de HOF….

Groet,
                            Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Als ik de purlut zijn reactie lees dan is het duidelijk dat hij moeite heeft om te volgen bij al die pics in al die subfora. En hij heeft ook geen zin om dat te doen.
                              Dit wist ik niet, maar het lijkt alsof alleen hij de HoF beelden kiest en niemand anders van de crew? Awel chapeau dat hij het al zolang heeft volgehouden!

Maar daar zit hem volgens mij dan ook wel de zwakke schakel; purlut mag nog zo zijn best doen: deze taak is teveel voor één mens.

Mvg,

J.
                              Jochen,
                              Ik volg al lang de Showcase en beeldengeneriek niet meer wegens teveel. met HOF heb ik niets te maken.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                                ...........

Ik ben ermee weg want ik ga fotograferen, er werd eindelijk wat beter weer voorspeld.
                                Wie weet kom ik in de HOF….
                                U heeft wel de kans daarop vergroot door Uw positieve verhaal.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X