Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF 2012 bloedarmoede

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: HOF 2012 bloedarmoede

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    De bloemen vliegen hier in het rond maar de potten hangen er nog aan. RF
    Niks nieuws onder de "Belgische" zon.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      De bloemen vliegen hier in het rond maar de potten hangen er nog aan.

RF
      Vind ik wel een goeie....
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Blijkbaar Jos, blijkbaar.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chrit Bekijk bericht
          IK geef je volledig gelijk Devid ! geen diversiteit.
          Het is de willekeur van de samenstellers ( en misschien de kennis die ze missen) die de leden wegjagen van het forum.

Groetjes chrit.
          Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
          Dus als ik het goed begrijp zijn er mensen die BD verlaten omdat ze niet in de HOF geraken... en/of omdat er steeds dezelfde plaatjes in staan? Heel rare mentaliteit hoor! Het moet mij ontgaan zijn hoe belangrijk het is om in de HOF te mogen staan en wat het oplevert...
          Nou! Sterke reactie van Chrit die duidelijk totaal geen besef heeft van de HoF en zijn bestaansredenen (zie mijn vorige reactie)
          De HoF is niet meer of niet minder dan een leuke selectie van de betere foto's die op BD te zien waren in de afgelopen week. Het is géén top-10, het is geen wedstrijd en je kan er niks mee winnen behalve misschien wat schouderklopjes of een beetje meer erkenning. That's it.
          Ik heb ook steeds tegen een soort stemmentellen voor de beste foto geweest omdat je hierdoor gewoon de beste gemiddelde foto verkozen krijgt, zonder uitschieters. Dat is ook vaak het probleem op andere fotosites. Vergelijk het met de top-1000 op de radiozenders op het einde van het jaar. Nummer 1 is wel een goeie, maar is die voor jou het beste muzieknummer?
          Tot een aantal maanden geleden heb ik gedurende zowat 8 jaar de HoF samengesteld, in het begin heel vaak alleen maar wel steeds in alle eerlijkheid. Wie een foto gemaakt heeft speelde totaal geen rol, er werd enkel naar het resultaat gekeken. Uit de statistieken van Jos kon je trouwens ook opmaken dat er heel regelmatig totale nieuwelingen op het forum geselecteerd werden. Ik heb ook steeds getracht om zowat ieder showcase forum te betrekken in de selectie om zoveel mogelijk variatie te brengen.
          Ik neem aan de de HoF samenstellers van vandaag dezelfde geest trachten te behouden, maar in alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik nog zelden de HoF of andere subforums bezoek.
          Voor alle duidelijkheid: ik ben geen HoF samensteller of BD-medewerker meer. Alhoewel ik BD nog een warm hart toedraag, ben ik sinds enige tijd een gewoon forumlid.

Willy
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ooit had ik de eer en het genoegen: een foto in de HOF.
            De foto in kwestie kostte me ongeveer 5 minuten werk en ik had nooit gedacht dat ze in de HOF zou komen.
            De erkenning die ik kreeg van een aantal leden vond ik eigenlijk het belangrijkste en het was heel fijn
            Er waren zelfs leden bij die ik totaal niet kende.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken maar ik zou maar één ding veranderen.
              Eén foto per week in showcase. Dan gaan de fotografen vanzelf voor hun beste foto kiezen.
              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Laat ons verder wat menselijk(er), respectvol en positief blijven op dit forum, wetende dat toch iedereen zijn inbreng heeft, als BD-bezoeker, -lid, -VZW-lid, MOD en RVB.
              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Ooops, is dit niet een beetje over het paard getild ?
              De HOF is niet meer dan een keuze van één of meerdere personen - dus altijd een subjectieve keuze. Niet meer, maar ook niet min.
              Als goede fotografen wegblijven dan heeft dat heel andere gronden...
              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              De HoF is niet meer of niet minder dan een leuke selectie van de betere foto's die op BD te zien waren in de afgelopen week. Het is géén top-10, het is geen wedstrijd en je kan er niks mee winnen behalve misschien wat schouderklopjes of een beetje meer erkenning. That's it.
              Wat mij betreft zéér relevante opmerkingen.

1. Zelfkritiek & fora minder "flooden" met foto's. Toon enkel je beste in showcase en doe dat met mate. Zo krijgen oa. andere, minder bekende fotografen "exposure".
              2. Wees redelijk, vriendelijk maar blijf eerlijk.
              3. Zorg voor inhoud, zowel op fotografisch vlak, als in het geven van commentaar. Koen is daar trouwens erg sterk in
              4. Onthou dat het maar een forum is

Wat mij betreft: ik ben er van overtuigd dat ik betere foto's ben gaan maken sinds ik er minder deel
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Wat mij betreft: ik ben er van overtuigd dat ik betere foto's ben gaan maken sinds ik er minder deel
                Ja maar je mag toch nog eens wat meer pics laten zien van wat je in Afrika hebt uitgespookt hoor!
                http://www.theafricabug.com

Comment

Haha
                  Een miniselectie: http://www.flickr.com/photos/thierry...7629542051687/
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik merk dat er hier veel zijn die menen over "beter" fotografische kennis te beschikken dan de huidige HOF samensteller.
                    Wel goed nieuws voor jullie.

Stel je kandidaat voor de Hall Of Fame werkgroep en help mee de HoF samen te stellen.

Dan kunnen jullie jezelf eens bewijzen en zal de HoF er (volgens jullie) op vooruitgaan en is iedereen weer tevreden

Zich aanmelden kan door een gemotiveerd e-mailtje te sturen naar vzw@belgiumdigital.com.

We wachten vol spanning op de eerste kandidaturen
                    Last edited by zunoel; 19 juli 2012, 19:27.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Leon,

ik ben tevreden dat de rvb dit topic alsook het belang van een nieuwe werkgroep HoF ter harte neemt en publieke een oproep doet naar kandidaten.
                      Ik hoop dat jullie een constructieve en gevarieerde werkgroep kunnen samenstellen die kwaliteit, techniek, creativiteit, objectiviteit en originaliteit hoog in het vandaal draagt.

voor wie ooit dacht: deze foto moet in de HoF => dit is je kans !
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid;
                        ik hoop dat jullie een constructieve en gevarieerde werkgroep kunnen samenstellen die kwaliteit, techniek, creativiteit, objectiviteit en originaliteit hoog in het vandaal draagt.
                        Leuk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Thanks !
                          Greetz, Koen
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Ik merk dat er hier veel zijn die menen over "beter" fotografische kennis te beschikken dan de huidige HOF samensteller.

Stel je kandidaat voor de Hall Of Fame werkgroep en help mee de HoF samen te stellen.

Dan kunnen jullie jezelf eens bewijzen en zal de HoF er (volgens jullie) op vooruitgaan en is iedereen weer tevreden

Zich aanmelden kan door een gemotiveerd e-mailtje te sturen naar vzw@belgiumdigital.com.

HoF op zich lig ik niet echt het meest wakker van. En de bal naar de 'klagers' terug spelen lost niet direct iets op denk ik.
                            Maar er zijn in het verleden (en ook nu weer) voorstellen gedaan om bvb SC echt SC waardig te kunnen maken en de getoonde kwaliteit zo ook een boost te kunnen geven voor dat onderdeel.
                            Worden zulke voorstellen ook daadwerkelijk met een open, positieve instelling besproken op jullie vergaderingen of ligt de koers van de 'tanker' halsstarrig vast zoals uitgezet door de RVB?
                            Ook het posten op 1024 pixels, zoals tegenwoordig op verschillende fora standaard is, valt hier blijkbaar niet te verdedigen.

Een forum is er door en voor de leden, maar argumenten van de leden worden schijnbaar niet aangepakt als je ziet dat die argumenten regelmatig terug aangehaald worden. (Ik zet er 'schijnbaar' bij omdat ik geen weet heb van de interne keuken.)

Dit is niet als aanvallende kritiek bedoeld en in elk geval chapeau voor iedereen die zich belangeloos inzet om aan een forum mee te helpen.

Grtz,
                            Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht

Het valt mij op dat je hier spreekt over 'de hof samensteller'. Hieruit leidt ik 2 zaken af, er is 1 persoon die beslist wie in de hof komt en we mogen niet weten wie het is.

Persoonlijk vind ik dat een beetje jammer, mijns inziens zou het een samenwerking moeten zijn tussen verschillende personen om de objectiviteit te vergroten en het werk te verdelen.
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

• Ik heb net een oogje gegooid in de SC Modellen en Glamour. Er is stof genoeg om uit te kiezen De huidige jury zal een vogel- en natuurfanaat zijn.
                                Portret fotograaf

Comment

Working...
                                X