Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF 2012 bloedarmoede

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HOF 2012 bloedarmoede

Ik kan eigenlijk enkel spreken voor sc landscapes, maar vind dat daar wel deftig kritiek geven wordt eigenlijk. Ik hou me niet in comment te geven bij een foto van dama of marsel bv, uiteraard altijd wel zo beleefd mogelijk. En omgekeerd geven veel mensen zoals een dama, schoonspikke, codon,... altijd eerlijke comments, ongeacht de fotograaf.
    Ik spreek nu voor mezelf, dé reden waarom ik hier foto's post is om er morgen betere te maken. Met andere woorden, ik heb liever commentaar bij mijn foto dan een foto in de HOF. Ik heb hier wel één goede suggestie gelezen, namelijk het verplichten van exif (in de foto zelf). Zo heeft iedereen iets aan de foto en kan iedereen er iets van leren, goed of slecht.

En die hof...soms valt mijn mond open: soms van "wow wow WOW!", soms van "serieus? Die is zelfs nie scherp?" dus ik heb geleerd de hof naar waarde te schatten. En al een paar keer vermeld. Go out, shoot, have some fun!
    facebook

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Goeie foto's plaatsen is wat mij betreft duizend keer waardevoller dan op alle foto's van anderen een inhoudsloze reactie geven.

Voor anderen is het blijkbaar wel belangrijk om smilies uit te delen en er zelf te krijgen...
      Daar draait elk fotoforum op: zelfs daar waar topfoto's van topfotografen staan komt men niet verder dan elkaar veren in de kont te stoppen door mooi of prachtig te roepen.
      Zelden lees je een analyse van het werk. Hier een paar willekeurige voorbeelden: http://1x.com/photo/41224 of hier: http://500px.com/photo/4928232?from=editors Het Wunderful is niet van de lucht, maar wat moet een fotograaf daar mee. Geef een onderbouwde mening als die iets toevoegt of als je oprecht geraakt ben door de afbeelding en verder gewoon zonder commentaar genieten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        ......... en verder gewoon zonder commentaar genieten.
        zoals de meeste op een fotosite.(ook hier).
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

Maar ik wil het wel nogmaals opnemen voor de moderatoren. Iemand noemde BD een tanker maar beeld je eens een tanker in zonder stuurlui....
          Ik zou het begot niet in hun plaats willen doen.
          Moderatoren, merci.

PaulM
          Paul , je moet een onderscheid maken tussen moderatoren en RvB. De koers die de tanker uitzet wordt bepaald door de RvB, de moderatoren zijn (slechts) de matrozen.
          Ik ben jaren moderator geweest en geloof me. Er is één keer een mod-meeting geweest, voor de rest voer je heel plichtbewust de regeltjes uit .... tot je die begint in vraag te stellen naar het waarom.... en je stopt ermee als je geen antwoord krijgt. ofwel verlaat je BD of wordt je beschouwd als een zagevent en wordt je gebaned

Chapeau van diegenen die de moderatie nog willen doen maar verwacht van hen geen wonderen of je schiet op de pianisten.
          Er zijn anderen die het beleid wel kunnen bepalen, die hier wel meelezen maar die durven/willen antwoorden in hoop dat dit zoveelste hof-topic vlug een stille dood sterft.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

[QUOTE=. Ik heb hier wel één goede suggestie gelezen, namelijk het verplichten van exif (in de foto zelf). Zo heeft iedereen iets aan de foto en kan iedereen er iets van leren, goed of slecht.

![/QUOTE]
            Ik ben het daar niet mee eens om te verplichten de exif te geven, daarbij spelen er nog vele andere zaken of trukjes die tot een goede foto leiden: je verplicht een kok ook niet zijn recept af te staan of een schilder laten zeggen welke middelen deze gebruikt heeft voor zijn kunstwerk.
            Het is niet belangrijk hoe iemand zijn werk gemaakt heeft: alleen het resultaat is van belang. De basis voor de techniek van fotograferen leg je door het veel te doen en of op school, maar als talent ontbreekt heb je daar ook niet veel aan.
            Last edited by Binnenuit; 18 juli 2012, 11:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              ...........
              Het is niet belangrijk hoe iemand zijn werk gemaakt heeft: alleen het resultaat is van belang.
              in Showcase wel ja, maar in Beginners en Beoordeling niet.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                Paul , je moet een onderscheid maken tussen moderatoren en RvB. De koers die de tanker uitzet wordt bepaald door de RvB, de moderatoren zijn (slechts) de matrozen.
                Ik ben jaren moderator geweest en geloof me. Er is één keer een mod-meeting geweest, voor de rest voer je heel plichtbewust de regeltjes uit .... tot je die begint in vraag te stellen naar het waarom.... en je stopt ermee als je geen antwoord krijgt. ofwel verlaat je BD of wordt je beschouwd als een zagevent en wordt je gebaned
                0
                Tsja, zo had ik het nog niet bekeken, maar ik ken de interne keuken ook niet.
                Maar het bevestigt mijn mening dat er niet te veel moet geschoten worden op de mods.
                Ik "ken" er maar één en dat leek me een heel integer persoon die me wist te vertellen dat het niet te geloven is met hoeveel slijk er achter de schermen wordt gegooid naar de Mods (via PM). Ik kon het me toen amper voorstellen, nu is dat wel even anders.
                Wat ik in feite wel grappig vind is dat personen met een ban na een tijdje kunnen terugkeren uit het "vagevuur", het is toch zo, niet ?

Nu, wat ik ook wou zeggen : er is helemaal niks mis met een discussie, zolang bepaalde adjectieven vermeden worden, in het Nederlands : zolang het respectvol, eerlijk, beleefd en to-the-point blijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Nu, wat ik ook wou zeggen : er is helemaal niks mis met een discussie, zolang bepaalde adjectieven vermeden worden, in het Nederlands : zolang het respectvol, eerlijk, beleefd en to-the-point blijft.
                  Vandaar zo vreemd dat er gisteren weer eentje naar het vagevuur verbannen is. Hoewel, uit het oogpunt van de mods helemaal niet zo vreemd. Maar het was een gezonde discussie, zonder de adjectieven die jij hier vernoemt. Dus ja, voor mij toch vreemd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    Paul ... Er is één keer een mod-meeting geweest ...
                    Devid je vergeet wel te vermelden dat een eventuele modmeeting het liefst niet te ver van huis mocht zijn. Laat die Limburgers dan maar honderden km's rijden
                    Dat is voor iedereen een wens, maar voor jou iets meer!
                    (BTW: de RVB-Limburgers maken voor elke vergadering grote verplaatsingen)

Voor de laatste modmeeting heb je afgeblazen terwijl we een datum probeerden vast te leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      @ Jochen ...Dat heet dan BD challenge hé.

Johan
                      Da's rond één bepaald thema, niet?
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Jochen,
                        Ik volg al lang de Showcase en beeldengeneriek niet meer wegens teveel. met HOF heb ik niets te maken.
                        Ah OK dan doet iemand anders het?
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Devid je vergeet wel te vermelden dat een eventuele modmeeting het liefst niet te ver van huis mocht zijn. Laat die Limburgers dan maar honderden km's rijden
                          Dat is voor iedereen een wens, maar voor jou iets meer!
                          (BTW: de RVB-Limburgers maken voor elke vergadering grote verplaatsingen)

Voor de laatste modmeeting heb je afgeblazen terwijl we een datum probeerden vast te leggen
                          Lut , het siert je dat je als Rvb reageert, alleen heel spijtig dat je rond dit topic slechts reageert op 6 woorden :rolletjes:
                          die dan nog onjuist zijn
                          Er is maar 1 mod "echte" meet geweest waar in san marco waarvoor ik 340 km voor heb gereden. ( november 2009 )

Een andere meeting waarvoor ik 400 km heb gereden (augustus 2008) waren Wim en ik als moderator pas op het eind toegelaten nadat de RvB alles al had beslist.

De laatste meet waarover je sprak was geen modsmeet maar een mogelijkheid om de visie rond het bof-team en hof-tem toe te lichten.
                          Nadat we van de voorzitter via pm te horen kregen dat alle vooropgestelde agendapunten werden afgevoerd wegens onhaalbaar, was het ook niet meer dan logisch dat we ( met 4 West-Vlamingen: ik, T.billy, William en Tantine) geen verloren km's zouden rijden en de tijd in nuttigere projecten te steken.

Misschien kun je een overzicht geven van de pure moderator-meetings in de laatste jaren ? (let wel: geen rvb meetings, bd-live meeting, maar vergaderingen enkel met de moderatoren ?)

Dan wil ik gerust nog een overzicht geven van alle Bot-meeting die hebben gehouden in Gent in de afgelopen 5 jaar ( wat ook 200 km is heen en terug)
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Doen jullie even rustig aan? Ik ga een nieuwe thermos koffie zetten.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Laat asjeblief de mods uit heel deze discussie.
                              Met z'n allen willen we dat SC beter wordt, of niet?
                              Laat het ons daarbij houden.
                              Dank bij voorbaat.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Doen jullie even rustig aan? Ik ga een nieuwe thermos koffie zetten.
                                Groot gelijk Jos.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X