Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF 2012 bloedarmoede

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: HOF 2012 bloedarmoede

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Mijn hof is niet gespit... en staat vol brandnetels en ander fantastisch onkruid. Buurman vaak ook neeschuddend, maar mijn 'beestjes' houden er zo van
    Onkruid bestaat niet: maar het is een aanduiding voor planten die je op die plek niet wenst en er toch staan. In uw hof staat dus geen onkruid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      en als ik goed zie werden 50% van de fotos in het buitenland getrokken of er in belgie niets te fotograferen valt.... en voor alle duidelijkheid het zijn geen vacantiefotos
      Misschien valt er idd weinig te fotograferen in dit land?
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

@Doudeke: subliem! en fantastisch to the point.
        In alle eerlijkheid: Er zitten soms ook fotos in de HoF waarvan ik denk: huh? Maar dan denk ik ook even snel: waarom zou mijn mening beter zijn dan die van een ander. Het zijn gewoon 2 meningen. Voor de ene is techniek het summum, voor de ander kan dat hem geen reet schelen en is het het gevoel die uit de foto spreekt: there's no right or wrong...Zoals Doudeke zegt, het zal altijd wat zijn. Wat niet zegt dat ik bij de volgende HoF ook niet weer een 'Huh?' gevoel kan hebben. Doe wel (en doe dat zo goed mogelijk) en zie niet om zeker?
        En als er een iets is wat de forumleden zélf kunnen doen: openstaan voor kritiek en eerlijk opbouwende kritiek geven, foto per foto, zonder schroom voor naam, faam, vriend of vijand...dat ontbreekt hier imho soms veel meer...
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          U heeft in elk geval het talent om in een zin u zelf drie maal tegen te spreken.
          Je zult dan wellicht een andere definitie van "talent" aanhouden dan Kariboe, Jochen of mezelf. Wat mij betreft hoef je geen talent te hebben om creatief te zijn. Een open geest is meer dan genoeg.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            Je zult dan wellicht een andere definitie van "talent" aanhouden dan Kariboe, Jochen of mezelf. Wat mij betreft hoef je geen talent te hebben om creatief te zijn. Een open geest is meer dan genoeg.
            Een open geest en vrijheid Thierry.

Maar ik kan het nog niet eens zijn met jouw zienswijze over talent en creativiteit

Ik zag net Leonardo da Vinci en zijn tekeningen + technieken.
            Zou Henri Van Herwegen daar zijn inspiratie gehaald hebben?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Hey juppekes

Nog niet op gelet dat er vandaag nog geen HOF is

Dat is ook niet van hun gewoonte om zo laat te zijn
              Bootjes

Comment

Maandagavond, 22hr30 en nog geen HOF. Zou het met dit topic te maken kunnen hebben?
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Maandagavond, 22hr30 en nog geen HOF. Zou het met dit topic te maken kunnen hebben?
                  Rustig... 't is ook vakantie en 't was ook een mooie zomerdag voor de samensteller(s) van de HOF... lijkt me...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Camps Voor zijn gezwam heb ik mijn abonnement op de Morgen opgezegd, vroeger wisselde hij nog af met Bernard Dewulf maar nu heeft hij het kot voor zich alleen.
                    Daarmee zou ik niet graag aan tafel zitten, laat staan op een eiland.

Ik heb zo het vermoeden dat, als je de Styx moet oversteken en de de bootsman in zicht komt hij een evenbeeld zal zijn van Camps. (cfr Meulenaere)
                    Die Koen van Knack? Ik lees hem ook wel graag, maar die doopt zijn pen ook wel eens in dezelfde vitrioolpot!
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                      Rustig... 't is ook vakantie en 't was ook een mooie zomerdag voor de samensteller(s) van de HOF... lijkt me...
                      Greetz, Kariboe
                      Dat denk ik ook !
                      En ... het zijn mensen hé, dan kan er al eens iets tegenzitten ook hé ... (maar ik hoop natuurlijk van niet !)
                      Master the craft, and the art will follow.
                      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar
                        Rustig, rustig, ... De zon heeft fel geschenen vandaag hé ...
                        De HOF komt nog online (van horen zeggen).
                        En neen, dit topic heeft daar niets mee te maken.

Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

prima keuze deze keer in het HOFje.
                          en van alles wat.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                            Rustig, rustig, ... De zon heeft fel geschenen vandaag hé ...
                            Ze heeft zo fel geschenen dat de samenstellers van de HoF de paaltjes van vorige week nog eens gebruikt hebben.
                            Waarschijnlijk last van een zonneslag of zo.
                            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Ik vind de keuze voor platliggende foto's zeker niet verkeerd, met dit weer.

Comment

Interessante discussie waarbij er eentje de roeste nagel héél elegant op de kop heeft getikt

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                                Heb ik mijn hof zo netjes omgespit en geschoffeld en alle onkruid gewied, komt
                                de buurman naast me staan. Terwijl hij een hand op mijn schouders legt, schudt
                                hij met zijn te groot hoofd van neen. Alsof hij Spinoza is.
                                "Er staat te weinig prei in, denk ik," zegt hij nadenkend. "En te veel radijsjes. En
                                onvoldoende krulsla."
                                "En indien ik die wel had gehad, dan was het goed, buurman?"
                                Opnieuw schud hij zijn hoofd. Enfin, het waggelt toch. "Natuurlijk niet... Het is
                                nooit goed. Want dan was er te weinig spinazie en te veel soorten sla. Begrijp je?"
                                “Niet goed, neen.”
                                “Dat is omdat je onvoldoende kent, omdat je talent ontbeert, omdat je het gewoon
                                niet ziet. Niet voelt. Gevoelens en ervaring en talent. Daar gaat het om.
                                Het komt er een beetje spuwerig uit. Want de buurman heeft dit alles wel. En alle
                                buurmannen hebben het. En alle buurmannen kunnen je vertellen dat het niet en
                                nooit goed is. En alle buurmannen samen hebben altijd gelijk.
                                Maar je kijkt naar je hof en denkt; het is zo slecht nog niet. Het is eigenlijk best
                                goed zo. Het is eigenlijk best in orde. Per slot van rekening is het maar een hof.
                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                                X