Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HOF 2012 bloedarmoede

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: HOF 2012 bloedarmoede

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
    ..........

....... mijns inziens zou het een samenwerking moeten zijn tussen verschillende personen om de objectiviteit te vergroten en het werk te verdelen.
    denk toch dat dat nog gebeurt hoor.
    in mijn tijd, mochten alle BD medewerkers nomineren.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerald Photo Bekijk bericht
      Ik heb net een oogje gegooid in de SC Modellen en Glamour. Er is stof genoeg om uit te kiezen De huidige jury zal een vogel- en natuurfanaat zijn.
      Mijn voorkeur gaat ook meer uit naar het vederkleed van een vogel of het palet aan kleuren van een vlinder dan naar lingerie bestaande uit reetveters, de Barbiepoppen ben ik ontgroeit.
      Maar het gaat bij beoordeling niet om het onderwerp van de foto, maar welk verhaal wil je met je beelden vertellen. Wat voor jury je ook hebt, ze gaan altijd uit van hun voorkeur: niets mis mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Wow. honoured that you mention me...
        Reading the whole thread and for those who know me, know me. For those who don't. I'm the awkward guy who always writes in English even though he reads and speaks Dutch/Flemish.
        Interesting points made by some people here.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Mijn voorkeur gaat ook meer uit naar het vederkleed van een vogel of het palet aan kleuren van een vlinder dan naar lingerie bestaande uit reetveters, de Barbiepoppen ben ik ontgroeit.
          Maar het gaat bij beoordeling niet om het onderwerp van de foto, maar welk verhaal wil je met je beelden vertellen. Wat voor jury je ook hebt, ze gaan altijd uit van hun voorkeur: niets mis mee.
          Haha Leuke eerste zin

Nog nooit heb ik in de HOF een slechte of lelijke foto gezien.
          Ik weet het wel: over smaak valt niet te discussiëren.
          Stuk voor stuk zijn dat steeds prima foto's die gezien mogen worden.
          De criteria waarop men foto's selecteert ken ik niet maar interesseert me ook niet.
          Ik heb me daarin ook nooit bedrogen gevoeld als ik het zo mag uitdrukken.
          En ik beken dat ik dat niveau niet zal halen
          Misschien kan ik iets na-apen maar dan bedrieg ik mezelf he.
          Neemt niet weg dat dergelijk iets mijn hobby niet zal bederven

Mocht men toch geen goed gevoel hebben in deze, dan kan men steeds terecht bij de Engelsen.
          Die hebben de beste uitdrukkingen zoals: "Least said, soonest mended"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RobMitchell Bekijk bericht
            Wow. honoured that you mention me...
            Reading the whole thread and for those who know me, know me. For those who don't. I'm the awkward guy who always writes in English even though he reads and speaks Dutch/Flemish.
            Interesting points made by some people here.
            Still look from time to time on your website Rob, always liked your work.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Er hoeft geen lingerie of barbies bij te zijn. En die vogels die er nu staan vertellen ook niet veel meer dan een portret.
              Portret fotograaf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerald Photo Bekijk bericht
                Er hoeft geen lingerie of barbies bij te zijn. En die vogels die er nu staan vertellen ook niet veel meer dan een portret.
                Het onderwerp doet er niet toe, soms de technische kwaliteit ook niet. Het gaat er vaak om welke emotie het beeld losmaakt bij de kijker.
                Ik ben ook actief op natuurfoto sites: wanneer ik een sublieme foto plaats met mooie belichting en compositie oogst ik minder lovende reacties dan bij een toevalstreffer van een koppel parende ijsvogels met een minder mooie compositie of van een zeer zeldzame vlinder met een storende grasspriet in beeld. Ook zo met straatfotografie, daar zijn het vaak de toevaltreffers die de meeste emotie oproepen maar in alle gevallen telt dat je talent voor fotografie moet hebben, kennis van je onderwerp en observatie vermogen want dan ben je beter in staat om toeval tot een treffer te maken.
                Ongeacht het foto onderwerp van HOF kan ik nog steeds genieten.

Comment

......... Het gaat er vaak om welke emotie het beeld losmaakt bij de kijker.
                  .
                  en met de kijker, bedoel je dus de mederwerkrs van BD, die bepalen wat in de HOF komt..?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Elke fotobeoordeling is op sterven na dood.
                    Geef ons wat meer pixels en schaf beoordeling maar af voor mijn part.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Het onderwerp doet er niet toe, soms de technische kwaliteit ook niet. Het gaat er vaak om welke emotie het beeld losmaakt bij de kijker.
                      Ik ben ook actief op natuurfoto sites: wanneer ik een sublieme foto plaats met mooie belichting en compositie oogst ik minder lovende reacties dan bij een toevalstreffer van een koppel parende ijsvogels met een minder mooie compositie of van een zeer zeldzame vlinder met een storende grasspriet in beeld. Ook zo met straatfotografie, daar zijn het vaak de toevalstreffers die de meeste emotie oproepen maar in alle gevallen telt dat je talent voor fotografie moet hebben, kennis van je onderwerp en observatie vermogen want dan ben je beter in staat om toeval tot een treffer te maken.
                      Ongeacht het foto onderwerp van HOF kan ik nog steeds genieten.
                      Nagel op het kopje
                      Techniek of andere regels kan je leren. Talent is aangeboren.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Goeie foto's hebben imho weinig met talent te maken, maar alles met creativiteit, zelfkritiek en doorzettingsvermogen. Iedereen kan dat leren.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Goeie foto's hebben imho weinig met talent te maken, maar alles met creativiteit, zelfkritiek en doorzettingsvermogen. Iedereen kan dat leren.
                          Dikke 2!
                          http://www.theafricabug.com

Comment

Nagel op de kop.

Ik ben ook actief op natuurfoto sites: wanneer ik een sublieme foto plaats met mooie belichting en compositie oogst ik minder lovende reacties dan bij een toevalstreffer van een koppel parende ijsvogels met een minder mooie compositie of van een zeer zeldzame vlinder met een storende grasspriet in beeld.
                            Dat forum klinkt als de hemel. Ik ga nu letterlijk op mijn blote knieën zitten; aub vertel me welk forum dat is!
                            http://www.theafricabug.com

Comment

Ja hoor, 100% akkoord. Ik heb hier (op BD) en tijdens onze fotocursussen al veelvuldig fotografen zien evolueren van aarzelende en stuntelende beginnelingen tot scheppers van prachtige beelden. Hun geheim : passie, oefening, volharding en de bereidheid om opnieuw te beginnen ! En dat kan je leren... zonder twijfel...
                              Het is natuurlijk wel zo dat sommigen het makkelijker en sneller beet hebben : dàt zijn de gelukkigen met talent. Zij voelen het als het ware sneller aan, met minder oefening, met minder leerschool...
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

U heeft in elk geval het talent om in een zin u zelf drie maal tegen te spreken.

Comment

Working...
                                X