Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is de tijd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar is de tijd...

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Jij was anders de eerste die hier over 'auto' begon.

Maar goed, ik had verwacht dat je iets slimmer was. Ik zal het je daarom uitleggen: het is overdrachtelijk bedoeld. Oftewel: je moet geen apparaat gebruiken als je er niet mee wilt leren omgaan. Een DSLR kopen vanwege alleen gebruik van de groene knop lijkt mij niet zo verstandig.
    Mooie draai

Ik ben wel zo slim om te beseffen dat het over camera's gaat....
    Blijft nog steeds mijn vraag: waarom staat er dan een groene knop op?
    Ne nog, waarom is dat niet verstandig.
    Last edited by mil1; 11 mei 2012, 16:24.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Jij was anders de eerste die hier over 'auto' begon.

Maar goed, ik had verwacht dat je iets slimmer was. Ik zal het je daarom uitleggen: het is overdrachtelijk bedoeld. Oftewel: je moet geen apparaat gebruiken als je er niet mee wilt leren omgaan. Een DSLR kopen vanwege alleen gebruik van de groene knop lijkt mij niet zo verstandig.
      Iedereen koopt toch wat hij/zij zelf wil zeker? Of wat men zich laat aansmeren in de eerste de beste "goedkope" winkelketen?

Ik heb toch al gezegd dat er veel mensen een dslr hebben, niet om er hun uitgebreide hobby van te maken, maar omdat men deze aangesmeerd kreeg, of omdat het verschil in prijs met de duurdere compact niet zo heel erg veel meer is...

En dan komt men voor een probleem te staan. Men wil daar dan een simpel, eenvoudig te begrijpen antwoord op. Ok, niet elk probleem is eenvoudig op te lossen, maar ook dàt valt eenvoudig te zeggen.

En die laatste 2 dingen gebeuren hier net iets te weinig. En dan heb ik het uiteraard niet over de vragen als "Ik wil een nieuw toestel kopen, wat koop ik best" of "Ik heb een Canon/Nikon dat type, welke lens koop ik nu het best"
      Maar natuurlijk over iets als "Ik heb een Canon/Nikon met die lens gekocht, en ik slaag er maar niet in om scherpe foto's te maken van mijn sportende kinderen in de sporthal"
      Op die eerste 2 vragen kan je moeilijk een zinnig antwoord verzinnen, en dat kan op een beleefde manier gezegd. Op dat 2de kan wèl een eenvoudig antwoord worden gegeven en eventueel wat bijkomende uitleg worden gevraagd aan vraagsteller. Maar dat wordt door weinigen hier nog gedaan. Veelal krijgen ze een antwoord met een hele resem technische termen, of in het slechtste geval een antwoord à la "Stilstaande fases fotograferen kan helpen"

Als je het dan toch nutteloze vragen vindt, antwoord er dan beter nièt op, in plaats van een niets zeggend antwoord te geven...
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        Ik vind het heel spijtig dat jij je dat gerief hebt laten aanpraten en dat je niet in staat bent te begrijpen hoe het werkt. Het lukt je ook niet om op het forum tips te ontvangen, want het enige dat je hier doet is commentaar geven op commentaar van anderen en topics starten over de taal waarin commentaar gegeven wordt.

een andere hobby?
        de pot verwijt de ketel enzo ....
        ik vind dat jij nogal vrij hoog van toren blaast en regelmatig toch ook de bal serieus mis slaat
        en vooral dat jij altijd gelijk moet hebben als je ergens commentaar opgeeft
        ....
        just my 2cents

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Iedereen koopt toch wat hij/zij zelf wil zeker? Of wat men zich laat aansmeren in de eerste de beste "goedkope" winkelketen?

Ik heb toch al gezegd dat er veel mensen een dslr hebben, niet om er hun uitgebreide hobby van te maken, maar omdat men deze aangesmeerd kreeg, of omdat het verschil in prijs met de duurdere compact niet zo heel erg veel meer is...

En dan komt men voor een probleem te staan. Men wil daar dan een simpel, eenvoudig te begrijpen antwoord op. Ok, niet elk probleem is eenvoudig op te lossen, maar ook dàt valt eenvoudig te zeggen.

En die laatste 2 dingen gebeuren hier net iets te weinig. En dan heb ik het uiteraard niet over de vragen als "Ik wil een nieuw toestel kopen, wat koop ik best" of "Ik heb een Canon/Nikon dat type, welke lens koop ik nu het best"
          Maar natuurlijk over iets als "Ik heb een Canon/Nikon met die lens gekocht, en ik slaag er maar niet in om scherpe foto's te maken van mijn sportende kinderen in de sporthal"
          Op die eerste 2 vragen kan je moeilijk een zinnig antwoord verzinnen, en dat kan op een beleefde manier gezegd. Op dat 2de kan wèl een eenvoudig antwoord worden gegeven en eventueel wat bijkomende uitleg worden gevraagd aan vraagsteller. Maar dat wordt door weinigen hier nog gedaan. Veelal krijgen ze een antwoord met een hele resem technische termen, of in het slechtste geval een antwoord à la "Stilstaande fases fotograferen kan helpen"

Als je het dan toch nutteloze vragen vindt, antwoord er dan beter nièt op, in plaats van een niets zeggend antwoord te geven...
          Klopt en 't is duidelijk
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Met dat eerste ben ik het helemaal eens. Dat tweede is gewoon dom.

Comment

Met dat eerste ben ik het helemaal eens. Dat tweede is gewoon dom.
              Tja, niet iedereen kan hetzelfde niveau halen, hé... Wees blij dat je zelf niet tot die andere categorie behoort.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Tja, niet iedereen kan hetzelfde niveau halen, hé... Wees blij dat je zelf niet tot die andere categorie behoort.
                Dom is sterk uitgedrukt
                Onwetend staat niet gelijk aan dom zijn vind ik.

Ben aan 't uitkijken naar een nieuwe filmcamera......
                Staan véél bomen in dat bos
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Wees blij dat je zelf niet tot die andere categorie behoort.
                  Mij hoor je daarover ook niet klagen, hè.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus

Dom is sterk uitgedrukt
                    Onwetend staat niet gelijk aan dom zijn vind ik.

Ben aan 't uitkijken naar een nieuwe filmcamera......
                    Staan véél bomen in dat bos
                    In wat je quote heb ik het niet over dom.
                    Wat ik zei over dat niveau was enkel een sneer naar degenen die zichzelf hier op een voetstuk plastsen en menen meer niveau te hebben dan een ander.

Trouwens, ik had al in 1 van mijn eerste reacties (die van 9h28 om precies te zijn) gezegd dat dom en onwetendheid niet hetzelfde zijn...

Comment

In wat je quote heb ik het niet over dom.
                      Wat ik zei over dat niveau was enkel een sneer naar degenen die zichzelf hier op een voetstuk plastsen en menen meer niveau te hebben dan een ander.

Trouwens, ik had al in 1 van mijn eerste reacties (die van 9h28 om precies te zijn) gezegd dat dom en onwetendheid niet hetzelfde zijn...
                      Ah ok
                      Ik was pas present om 11:00 uur
                      Ben toch content dat we op dit punt het eens zijn.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Als je het samenvat kan je stellen dat er hier bepaalde individuen rondstruinen die menen te moeten verklaren dat al wie een DSLR koopt en er niet perfect kan mee werken een dommerik is.
                        Kom eens, met uw twee voeten, terug op aarde....
                        Want uiteindelijk, wat betekent een 'perfecte' foto in het maatschappelijk geheel...
                        En...moest Photoshop en dergelijke niet bestaan zouden er hier veel een toontje lager mogen zingen. En daar sta je dan met jouw DSLR.....en perfecte kennis...
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                          Als je het samenvat kan je stellen dat er hier bepaalde individuen rondstruinen die menen te moeten verklaren dat al wie een DSLR koopt en er niet perfect kan mee werken een dommerik is.
                          Kom eens, met uw twee voeten, terug op aarde....
                          Want uiteindelijk, wat betekent een 'perfecte' foto in het maatschappelijk geheel...
                          En...moest Photoshop en dergelijke niet bestaan zouden er hier veel een toontje lager mogen zingen. En daar sta je dan met jouw DSLR.....en perfecte kennis...
                          Voor de pro die ervan moet leven is enkel het resultaat dat telt he mil.

Weet je wat interessant zou zijn?
                          Alleen foto's toelaten die recht uit de camera komen
                          Een nieuwe sectie op BD: " de Anti-Photoshoppers".
                          Gedaan dus met foefelare
                          En een verplichting om het "Zone-system" onder de knie te krijgen
                          (ik zie er al twintig googlen )

Aan aangaande software wordt ook veel geld verdient.
                          Kijk alleen maar naar Adobe.
                          Betekent ook dat meer mensen beter resultaten kunnen voorleggen.
                          Maar dat neemt hun tekortkomingen in fotograferen nooit weg.

't Is aan hen ook de keuze of ze uren en dagen naar de monitor staren he.
                          Last edited by theokus; 11 mei 2012, 20:18.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Iedereen koopt toch wat hij/zij zelf wil zeker?
                            Jup. Net zoals iemand de keuze heeft om af en toe eens een Engelse uitdrukking te gebruiken. Get over it.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Voor de pro die ervan moet leven is enkel het resultaat dat telt he
                              helemaal mee akkoord Theo.
                              Maar daar gaat het hier niet om. Sommigen laten hier uitschijnen dat een DSLR enkel verantwoord is als je een serieuze kennis hebt van de mogelijkheden van de camera!
                              Ik bezit ook een DSLR, en ik kan misschien maar één tiende gebruiken van de mogelijkheden van de camera. Tegenwoordig neem ik een foto en bekijk ik hem direct op mijn iPad. Bevalt hij mij niet pruts ik wat aan de instellingen, zoom wat in of uit, en uiteindelijk kom ik wel tot een resultaat dat voor mij goed of bevredigend is.
                              Geen uren photoshoppen voor mij!
                              Maar heb ik daarom geen recht op een DSLR, of is dat dom van mij?
                              Ik dacht het niet hé. Ook omdat ik geen goesting heb om mij in de materie te verdiepen. Ik wens alleen, zelfs met mijn beperkte kennis, een en ander te kunnen bijregelen aan de instellingen. Een DSLR is daar geschikt voor en daarom heb ik er mij een aangeschaft, niet meer maar ook niet minder.

Meer on topic: heden is er een colloquium met oa prof E. Vermeersch over het toenemende gebruik van de Engelse taal in onze universiteiten.volgens hem geen goede zaak omdat, ten eerste het Nederlands in een wetenschappelijke omgeving zeer hoogwaardig is en ten tweede het Engels heeft hier geen toegevoegde waarde.

Gray's anatomy, applied radiological anatomy, medical biochemistry, human physiology, medical genetics, ortopaedics trauma and rheumatology, guide to physical examination....dat is slechts een greep uit de boeken/cursussen in het Engels.
                              Ik ben akkoord, in het kader van Erasmus kan het interessant zijn, maar toch...
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Gray's anatomy, applied radiological anatomy, medical biochemistry, human physiology, medical genetics, ortopaedics trauma and rheumatology, guide to physical examination....dat is slechts een greep uit de boeken/cursussen in het Engels.
                                Ik ben akkoord, in het kader van Erasmus kan het interessant zijn, maar toch...
                                Het Nederlands bestrijkt maar een klein taalgebied. Vaak is het niet winstgevend om daarvoor (Engelstalige) boeken te vertalen. Dat betekent ook dat er veel meer informatie in het Engels beschikbaar is. Een arts die niet weet dat 'longontsteking' in het Engels 'pneumonia' is, loopt heel wat informatie mis als hij ernaar op zoek gaat (een simpel voorbeeld). Zij hebben dan wel het voordeel van de Latijnse naamgeving, die overal dezelfde is.

In de ICT zou het ronduit belachelijk zijn om krampachtig Nederlandse equivalenten te zoeken waar er helemaal geen bestaat. Vanaf nu geen webserver meer, maar een netdienaar. Als je met dat woord zou opgroeien leg je de link met het woord server nooit.

Taalvermenging is van alle tijden. Het enige verschil is dat we nu de woorden onveranderd uit het Engels overnemen, terwijl dat vroeger meer het Frans was en dat die woorden vernederlandst werden.

De reden dat mijn haren ten berge rijzen bij het lezen van "mijn gear" is dat 1) er een perfect Nederlands equivalent voor bestaat (materiaal of uitrusting), 2) het gebruikte materiaal in de fotografie enkel interessant is voor technische besprekingen

Sorry Voltigeur dat we je topic een beetje verruimd hebben. Jij hebt daar geen problemen mee, toch?

Comment

Working...
                                X