Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is de tijd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar is de tijd...

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
    Moeten we niet ook het Latijn vermijden? We zitten hier op een forum.

Ik ben de laatse tijd bezig met hotels te zoeken in Amerika en ik gebruik TRipadvisor voor ervaringen van eerdere gebruikers.
    Nu worden die reviews, excuseer, ongevraagd automatisch vertaald naar het Nederlands. En dat is pas storend als je een beetje Engels kent. Dus dan doet die euh site zijn best maar voor mij is dat ook niet goed.
    Jouw username (héhé) verraadt je woonplaats... Ik ben straks weer in Mechelen, op het St Romboutskerkhof, achter de bar van de Jazzzolder.

Maar het Latijn vermijden op een forum, inderdaad, op dit plein voortaan alleen Nederlands, maar dan wel zonder taalfauten, wand da is vreeselek. Dan nog liever Sanskriet.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Ik vroeg me al af waar de gekende slag onder de gordel bleef en uit welke richting die zou komen.
      En ik moet zeggen: hij kwam niet uit onverwachte hoek...
      je mag zelf een fotografieforum oprichten waar je elke reactie bekijkt en aanpast aan jouw normen.

Voltigeur
      Maar wanneer ik reageer ben ik kinderachtig en emotioneel?
      ik zou niet veel moeite hebben om eens te balderen en dat hier allemaal te citeren, maar je hebt onlangs nog de emotionele en kinderachtige reactie geplaatst dat discussies uit een topic geen invloed mogen hebben op discussie in andere topics. Het verwijzen naar het uit niet onverwachte hoek komen van de slag is ook een vorm van discussie uit een topic overhevelen naar een ander, dus echt consequent met je eigen wensen ben je ook niet.
      Last edited by putor; 11 mei 2012, 11:57.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik denk dat jij snapt wat ik bedoelde met mijn openingspost. Ok, de anderen begrepen het ook wel, maar deden liever iets moeilijker.

...
        Ik doe toch niet moeilijk? Ik heb gewoonweg een andere mening als die van jou.
        Bon, ik weet bij deze dat ik geen discussie meer moet aangaan met jou omdat ik dan toch direct als moeilijke mens te boek sta.

Comment

Ik denk dat jij snapt wat ik bedoelde met mijn openingspost. Ok, de anderen begrepen het ook wel, maar deden liever iets moeilijker.

Nu ja, begrepen of niet, veel zal er niet veranderen. Wanneer iemand een vraag stelt over "een lens" zie ik het nog wel gebeuren dat eerst een pagina vol reacties zullen komen over lenzen vooraleer iemand aan de vraagsteller duidelijk maakt dat ie eigenlijk "objectief" had moeten gebruiken i.p.v. lens...
          Op z'n De Gaulle's (de verkiezingen zijn nu toch voorbij): Je vous ai compris.

Ten andere, we hebben nu Holland in het Noorden, en Hollande in het Zuiden.

Lens of objectief, stuk glas, het zijn alledrie dure maar onmisbare accessoires...
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik vroeg me al af waar de gekende slag onder de gordel bleef en uit welke richting die zou komen.
            En ik moet zeggen: hij kwam niet uit onverwachte hoek...
            Ik zeg mijn mening, soms iets harder dan nodig en weet dat ik me ook aan zoiets mag terug verwachten.
            Dat is mijn keuze en het risico dat ik neem.

En voor de rest lijkt alles (voor mij) wel gezegd hier.
            Last edited by jumpforjoy; 11 mei 2012, 12:09. Reden: toevoeging (voor mij) om verkeerde interpretatie te voorkomen.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy

Ik zeg mijn mening, soms iets harder dan nodig en weet dat ik me ook aan zoiets mag terug verwachten.
              Dat is mijn keuze en het risico dat ik neem.

En voor de rest lijkt alles wel gezegd hier.
              Met andere woorden: onder de gordel is toegestaan, u heeft uw zegje gedaan dus het topic mag op slot...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Met andere woorden: onder de gordel is toegestaan, u heeft uw zegje gedaan dus het topic mag op slot...
                Neen, als anderen willen verder discussiëren, geen problemen mee. Ik heb niet gezegd, sluit het topic maar.
                Jij hebt dit topic gestart, jij of de moderatoren beslissen wanneer dit sluit.
                Onder de gordel toegestaan, heb ik ook niet gezegd.
                Ik heb gezegd dat als ik een wat hardere mening heb, dat ik mij aan eenzelfde reactie kan terugverwachten.
                Last edited by jumpforjoy; 11 mei 2012, 12:09. Reden: spellingsfout
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Bon, wanneer iemand het niet met mijn mening eens is, dan mag dat op allerlei manieren worden duidelijk gemaakt. Maar wanneer ik reageer ben ik kinderachtig en emotioneel?
                  Wel als je op onderstaande manier reageert:
                  De geroutineerde, doorwinterde leden zullen wel gelijk hebben zeker?
                  Aan de BD-leiding: pas alvast maar de website aan. Graag als eerste punten die op de site melden dat het forum voor (hobby)fotografen is, en niet toegankelijk voor mensen die van fotografie niet hun hobby zullen maken, ook melden dat men zich niet eerder mag registreren dan wanneer men de handleiding van hun toestel van buiten kent. En misschien een testje laten doen over de algemene kennis van hun toestel en de iets uitgebreidere basiskennis van de fotografie...
                  Nu ja, wie ben ik om een mening te hebben daaromtrent. Ik ben tenslotte ook geen lid van een elitaire fotoclub, heb geen cursus gevolgd, ik aanvaard geen tips en mijn foto's lijken nergens naar. Misschien moet ik inderdaad maar iets gaan doen in de richting van wandelen of postzegels verzamelen en mijn materiaal dat ik me heb laten aansmeren en niet weet hoe het te gebruiken, bij het grof vuil zetten, i.p.v. foto's nemen.
                  Maar das mijn mening hoor, hoef je niet te veel van aan te trekken
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

hela hela, we zijn nog niet klaar ze. Jij gaat hier nog tal van debiele opmerkingen maken en ik ga daar weer heel veel plezier in hebben. Ik heb jou echt maandenlang gemist hier.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Of zijn er die me nog eenvoudiger hobby's kunnen aanraden?
                      Haha
                      Vissen?

Snap wel heel goed wat je bedoelt.
                      Waar het precies zit weet ik niet.

Ik kan een technisch goede foto maken maar ik ben géén natuurtalent.
                      En dan moet ik accepteren dat anderen beter zijn
                      Maar dat wil niet zeggen dat ik ga opgeven.
                      Op dat moment is het wel gezond dat je je vragen gaat stellen.
                      Zonder wat technische basis zal het niet gaan.
                      Je zal moeten lezen en leren
                      Vooral het samenspel tussen ISO, diafragma en tijd.
                      En elke camera komt met een handleiding met eventueel wat voorbeelden.
                      Dus leer jouw camera kennen en lees de handleiding.
                      Ik heb het over de basiskennis.
                      Wat al de rest doet, denkt of wat dan ook is bijzaak
                      Kan wel iets worden voor later, achteraf.

Denk wel dat er veel impulsieve aankopen gebeuren.
                      Je krijgt dan mensen die opgeven en anderen die volhouden.

Tja en een forum is een forum he
                      En BD is wel een afspiegeling van de maatschappij, lees ik af en toe.
                      Dus? Trek je plan en zorg ervoor dat je de basistechniek van fotografie onder de knie krijgt om te beginnen.
                      Ik krijg het ook soms op mijn heupen als ik bepaalde vragen lees die reeds
                      10 of 20 maal beantwoordt zijn in bijv. de handleiding
                      Dus aan zo'n dingen doe ik niet meer mee.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Die Engelse termen vervangen gewoon het Frans, geef toe, ons Vlaams dialect zit helemaal doorweven met Franse woorden ( noem maar enkele fietsonderdelen bv).
                        En ik gebruik tegenwoordig bv het Engelse "Total Loss" ipv "Perte Totale" , terwijl ik eigenlijk "totaalverlies" moet zeggen
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Die Engelse termen vervangen gewoon het Frans, geef toe, ons Vlaams dialect zit helemaal doorweven met Franse woorden ( noem maar enkele fietsonderdelen bv).
                          En ik gebruik tegenwoordig bv het Engelse "Total Loss" ipv "Perte Totale" , terwijl ik eigenlijk "totaalverlies" moet zeggen
                          Krijg je daar veel mee te maken?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Krijg je daar veel mee te maken?
                            Eigenlijk niet, nee
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

Die worden overdonderd met moeilijke, vaak engelse, vaktermen.
                              Kijk, het weze bij deze duidelijk dat ik mij niet erger aan de Engelse termen op zich en dat ik vind dat die vervangen moeten worden door Nederlandse begrippen.
                              Het gaat er mij om dat velen die zich hier aanmelden nog weinig tot niks afweten van fotografie en een vraag stellen. Een poepsimpele vraag. Waar eigenlijk een poepsimpel antwoord op kan gegeven worden. Maar, en hier wringt het schoentje, dat velen hier het niet nodig achten om de vraagsteller van een eenvoudig, voor iedereen te begrijpen antwoord dienen. Neen, wel integendeel. Men vindt het nodig om hun eigen kennis te etaleren door de vraagsteller met allerlei, voor hem onbekende, begrippen om de oren te slaan waardoor hem het koud zweet al uitbreekt bij het lezen ervan.
                              Voor velen ìs het gewoon niet duidelijk wat DoF, diafragma, scherptediepte, ISO en dergelijke meer zijn. Ze hadden een compactje, dat bleek plots te traag voor hun spelende, voetballende (klein)kinderen, dus verkoopt men hen in de (meestal goedkoopst uitgekozen) winkel een DSLR met de uitleg dat die wèl zal doen wat ze verlangen. Niet dus... Van de handleiding begrijpen ze ook al weinig tot niks, want als je niks van fotogragie afweet, waar moet je in godsnaam gaan zoeken in dat 200 bladzijden tellend boek. Eenvoudigste oplossing? De vraag stellen op een fotografieforum waar mensen met kennis zouden moeten zijn. Maar ook hier worden ze op hun gebrekkige kennis gewezen en zouden ze beter een fotografiecursus volgen en is een DSLR niet wat zij nodig hebben... Terwijl het enige wat zij willen, hun (klein)kind scherp op de foto krijgen. Ze willen niet van fotografie hun hobby maken. Ze willen leuke, min of meer geslaagde foto's als aandenken. Niks meer, maar ook niks minder.
                              Is het dan zo moeilijk om te zeggen dat wanneer er niet voldoende licht is, zij dat niet zullen kunnen bereiken met het materiaal dat ze hebben, om die of die reden??
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Appelen met citroenen vergelijken is dit. Voor fotografie bestaat er (voorlopig nog) geen academische opleiding.
                                Wat is dat nu weer voor b*llsh*t
                                het ging hier toch om een taal die meer en meer gebruikt wordt - soms te pas en te onpas- in het Nederlands...
                                Het feit dat er zelfs geen moeite meer gedaan wordt om in een Nederlandstalige versie van cursusboeken te voorzien is in deze toch wel relevant!
                                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Working...
                                X