Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheidscontrole ring jette-dilbeek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snelheidscontrole ring jette-dilbeek

Hallo,

Wordt er geflitst op de ring rond Brussel ter hoogte van de werken tussen Jette en Dilbeek? Over het ganse traject is een beperking opgelegd van 70km/uur maar ik lees op sommige websites dat dit geldt tijdens de uitvoering van werken - is ni echt duidelijk? Dus wanneer men er effectief bezig is met werken. Gisterenavond omstreeks 20h30 probeerde ik m'n snelheid te laten zakken naar 70 (ter hoogte van afrit 12 want net ervoor ben ik erop gereden (kwam van Asse) maar dan wordt je bijna gelyncht door achterliggers dier er 120 blijven rijden, zelfs op de meest rechtse rijstrook!

Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

Re: Snelheidscontrole ring jette-dilbeek

Op de weg zelf staat 70 aangegeven?
    Dan is het 70 en niets anders. Hoe weet jij tot hoe laat die mannen werken? Sommige trajecten werken ze gewoon 's nachts door om het sneller te laten vooruit gaan.
    Laat ze maar lekker tegen 120 voorbijvliegen. Wie zal het slimst zijn op het einde van de rit denk je?
    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Als er 70 staat zonder tijdsvermelding is het 70.
      Geldt niet alleen voor de werken, maar ook voor de wegversmalling en/of deviatie.
      Zotten zullen er altijd zijn, maar de pakkans is groot.
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik dacht dat ik wel wat zag flitsen maar het zou ook de t.v. van Theokus geweest kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Ik dacht dat ik wel wat zag flitsen maar het zou ook de t.v. van Theokus geweest kunnen zijn.
          Die flikkert jong
          Flikken die flikkeren zou dat bestaan?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Je geen zier aantrekken van die lynchers. Als jij geen goesting hebt om boetes te betalen dan heb je geen reden om sneller te rijden.
            Gasten (zoals die lynchers) die flitscamera's nodig hebben om gewoon het verkeersreglement toe te passen, zijn eigenlijk gasten die ze van de weg zouden moeten verwijderen...
            Groeten,

Polleke

Comment

Van mij mogen ze die mannen allemaal flitsen, ik hou me aan de snelheidsbeperking bij werken al is dat soms moeilijk, je word zowat voorruit geduwd door al wat er achter rijd zoals kamions die je zelfs nog voorbij komen als je niet op past.
              Ze zouden die eens naast de autostrade moeten zetten dan zouden ze rap weten wat het is als ze op die snelheden voorbij gereden worden.
              Heb je overigens die mobiele flitspaal al gezien, ik wel toen ik een paar weken geleden naar de ardennen reed.
              Ter hoogte van lummen was er file en kon je slechts 30km rijden en al wat er aan de hand was dat ze met acht flikken die paal op aan het stellen waren op de pechstrook voor de werken, eens de flikken en de paal voorbij reden ze in de werkzone probleemloos terug 100 - 120km.
              Ze zetten die paal voor de werken dus iedereen op de rem van 120km naar 70km of het is cassa maar 100meter verder is het net als vooreen.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Nu weet ik waar mijn FLITS gebleven is
                gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Die flikkert jong
                  Flikken die flikkeren zou dat bestaan?
                  Sinds wanneer hebben de flikken autoradios van Panasonic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Je geen zier aantrekken van die lynchers. Als jij geen goesting hebt om boetes te betalen dan heb je geen reden om sneller te rijden.
                    Gasten (zoals die lynchers) die flitscamera's nodig hebben om gewoon het verkeersreglement toe te passen, zijn eigenlijk gasten die ze van de weg zouden moeten verwijderen...
                    Je hebt gelijk maar ik ben al 2 maal achteraan aangereden: een derde keer gaat mijn nek niet overleven denk ik...
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                      Je hebt gelijk maar ik ben al 2 maal achteraan aangereden: een derde keer gaat mijn nek niet overleven denk ik...
                      Sticker opkleven dat de wagen begrensd is .Heb ook iets tegen mensen die zich niet aan de snelheid houden . Het resultaat zal zijn dan de maximumsnelheden nog zullen dalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                        Als ik zie bij hoeveel mensen de hoofdsteun niet juist staat ingesteld... Als je dan vraagt waarom ze dat niet goed stellen, dan is het antwoord dat dat ding het zicht naar achter hindert (wat uiteraard gezever in pakskes is)...
                        En voor een wiplash is een klassieke voorwaartse aanrijding ongeveer even erg. Dat vind ik eigenlijk geen reden om te snel te rijden . Meer een reden om trager te rijden.

De reden dat men op sommige plaatsen in Duitsland wel snel mag rijden, heeft er ook mee te maken dat de pakkans in Duitsland groter is, maar voornamelijk met het feit dat een Duitser behoorlijk consequent het verkeersreglement toepast. De verkeersregels worden daar een pak beter en nauwkeuriger toegepast dan hier.

Voor het ogenblik vind je op het internet ergens een topic over ene die z'n snelheidsboetes niet wil betalen, omdat hij vindt dat de overheid eerst voor veilige wegen moet zorgen. Ergens heeft hij gelijk, maar jammer genoeg voor hem zouden onveilige wegen er moeten voor zorgen dat je trager rijdt (toch als je het veilig wil houden : je moet nog altijd je rijden aan de omstandigheden aanpassen). Hoe hij dan aan die snelheidsboetes is geraakt, is me een raadsel...
                        En zeker langs wegenwerken zou hij dus de snelheid moeten respecteren, want dat zijn plaatsen waar de overheid tenminste een poging doet om de wegen weer veilig te krijgen .
                        Last edited by polleke_cgc; 12 mei 2012, 11:25.
                        Groeten,

Polleke

Comment

Bon ... wat aan veel wegenwerken gebeurt waar niet altijd een beperking van snelheid van toepassing is.

Eerst staat er 90 binnen 300m, dan staat er 90, dan staat er 70.
                          Dit is dus normaal dat het eerst aangekondigd is mits buiten een bebouwde kom een snelheidsvermindering van meer dan 20 vooraf aangekondigd moet zijn.

Wat gebeurt er nu als ze die beperking tijdelijk willen opheffen ... ze draaien enkel de eerste borden om waar staat 90 binnen 300 meter.
                          Daardoor is de beperking van meer dan 20 niet vooraf aangekondigd en is dus het volgende bord 90 niet geldig en dus ook dat van 70 niet.
                          Wettelijk moet je enkel rekening houden met geldig geplaatste verkeersborden, hiermee moet je dus ook geen rekening houden met een bord 70 dat per ongeluk eens vergeten zou zijn langs de snelweg na werken en daar zo heel alleen ergens staat.

Dus om te weten of je daar een snelheidsbeperking hebt moet je de borden bekijken van in het begin waar de snelheidsbeperking aangekondigd wordt ... staan deze er, dan is de beperking geldig maar staan deze er niet, dan is de beperking ongeldig.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          En dan rijg je enkele maanden later een boete in de bus van 150€ wegens "opzettelijk ophouden van het verkeer".
                          Last edited by VerSeg; 12 mei 2012, 12:05.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En dan rijg je enkele maanden later een boete in de bus van 150€ wegens "opzettelijk ophouden van het verkeer".
                            Als je 70 rijdt, waar je 70 moet rijden, dan kunnen ze je moeilijk een boete geven voor het opzettelijk ophouden van het verkeer... T'is het een of het ander, hé...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als er meerdere rijstroken zijn in dezelfde richting en je rijdt links , dan misschien Da's zoals op de meest linkse rijstrook blijven rijden tegen 120 in normale omstandigheden wanneer er rechts plaats is .
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

Comment

Working...
                              X