Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pinkers Mercedes C W204.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pinkers Mercedes C W204.

Mijn schoonzoon heeft een Jetta van bijna 4 jaar oud met 146000km op de teller.
    Op 100000km vroeg hij om een nieuwe distributiriem te steken, maar werd flink uitgelachen in de garage. Nieuwe riem is pas nodig op 150000km.
    Verleden week, op een algemeen nazicht wegens geplande verkoop, terug vervanging gevraagd van de riem. Garage had echter geen tijd. Daarop heeft hij een schriftelijke bevestiging gevraagd dat de herstelkosten voor de VW garage zijn als de riem het begeeft voor er 150000km zijn afgelegd. Zonder protesteren heeft men een papier gegeven dat zij alle kosten op zich nemen als de riem nu breekt tussen zijn 146000 en 150000km. VW moet dus wel echt vertrouwen hebben in hun distrubutieriem. Ik weet niet of er een riem of een ketting in zit.
    Leuk detail : de garage biedt 10000€ voor een bijna 4 jaar oude Jetta met 146000km op de teller, bij aankoop van een nieuwe auto.

By the way : buiten brandstof, olie, olie-en luchtfilter, en banden, nog geen cent kosten gehad op 146000km.
    enig minpunt : verbruikt reeds vanaf aankoop 1l olie per 3000 km, maar dit olieverbruik wordt door VW als normaal bestempeld.
    Last edited by notex; 29 april 2012, 10:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      By the way : buiten brandstof, olie, olie-en luchtfilter, en banden, nog geen cent kosten gehad op 146000km.
      enig minpunt : verbruikt reeds vanaf aankoop 1l olie per 3000 km, maar dit olieverbruik wordt door VW als normaal bestempeld.
      146.000 km vind ik een mooie prestatie voor remblokken langs voor
      Maar ik reken dat ook onder normale slijtage, net als bougies en die toestanden.

Is het olieverbruik of olieverlies ? Bij olieverbruik wordt 1 l op 3000 km door iedereeen als zeer normaal beschouwd. Ik meen nog gehoord te hebben bij een merk dat ze de absolute slijtagegrens 1 l op 500 km vonden. Pas op : olieverbruik betekent niet automatisch dat de motor versleten is, hoewel ze je dat wel zullen laten geloven.
      Mijn onovertroffen Ford Taunus 2 made in Spain verbruikte dat ook, ik goot gewoon de oude motorolie van de Honda in de Taunus tot ik dacht : dit is niet verantwoord.
      Hoofdprobleem bleken verharde klepsteelrubbers te zijn. Ik heb nieuwe gezet voor een belachelijk bedrag en heb daar zelfs de koppakking niet voor afgehaald (voor de kenners : jaja dit kan). Het olieverbruik daalde meteen tot 1 l op 2000 Km en ik kon eindelijk zonder rode kaken vertrekken als eerste aan de lichten zonder dat de rest het wijselijk vond om afstand te laten.
      Veel hangt ook af van de soort olie en de leeftijd van de olie, én van de gebruiksomstandigheden.

Maar over die Taunus kan ik een boek schrijven, destijds op 7 jaar gekocht voor een symbolische frank van een vriend die het niet meer zag zitten en zelfs weigerde om hem over te laten aan de garage omdat hij geen mensen wou bedriegen.
      Ooit al gehoord van iemand die met zijn auto na de keuring niet meer de openbare weg op mocht ? Ook niet naar de garage ? Ik wel.
      Ooit al gehoord van iemand die door zijn remmen getrapt is, ik twee keer.
      Ooit als gehoord van iemand bij wie de getande lat van de besturing vastsloeg vlak in een bocht naar links ? Ik wel
      Ooit al gehoord van benzinetanken die begonnen lekken boven een bepaald niveau ? Ik wel.
      Ooit al gehoord van gebroken spiraalveren die niet opvielen tegen dat je naar de keuring ging, ik wel. De gebroken veer had zich opnieuw in elkaar genesteld zodat ik er geen veerspanner meer op kreeg. Ik heb het voorwiel toen max vrijgekrikt en de veer halverwege doorgeslepen. DOE DAT NOOIT OF TE NIMMER !!!!!
      Ooit al eens een keer gereden met de fameuze Variabele Venturi -carburator van Ford ? Ik wel, twee weken welgeteld. Ik heb toen alle autokerkhoven in de wijde omgeving afgereden om een oud model te vinden met een klassieke venturicarburator. Echt ergelijk : overal ontbraken die oudere carburatoren.

Puur Comedy Capers, en ik kan er nog een paar bijdoen maar ik wil het bewust niet doen omdat geen mens me zal geloven.

Paul

Comment

Al goed dat de mijne geen liter olie verbruikt op 3000 km of er zit bij de onderhoudsbeurt (20 a 25.000km ) geen druppel meer in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Al goed dat de mijne geen liter olie verbruikt op 3000 km of er zit bij de onderhoudsbeurt (20 a 25.000km ) geen druppel meer in.
          Maak je geen zorgen. Je gaat veel eerder aan de kant staan met grotere problemen.
          Olie (bij)vullen gaat dan niet meer helpen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Maak je geen zorgen. Je gaat veel eerder aan de kant staan met grotere problemen.
            Olie (bij)vullen gaat dan niet meer helpen.
            Mijn W203 ( oude c klasse) had ook maar oliewissel op 22500 km en oliepeil zat nooit onder min op peilstok.Op mijn B staan nu 61000 km en heeft nog maar 2 oliewissels gehad. Opel heeft ook zulke intervallen en deze zitten normaal gezien ook niet zonder olie. Ik heb tot nu nog geen grote problemen gehad met mijn benzen ( W123 W124 W203 W245 ) Dus al een klein 1.000.000 km gereden.

Comment

Olieverbruik is zeker een normaal verschijnsel bij dieselmotoren? Ik heb toch nog al dieselrijders gezien die altijd een bus olie in de koffer liggen hebben.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Olieverbruik is zeker een normaal verschijnsel bij dieselmotoren? Ik heb toch nog al dieselrijders gezien die altijd een bus olie in de koffer liggen hebben.
                Ik dacht dat er bij sommige nieuwe auto's een bus(je) olie bij de uitrusting hoort.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  146.000 km vind ik een mooie prestatie voor remblokken langs voor
                  Maar ik reken dat ook onder normale slijtage, net als bougies en die toestanden.

Is het olieverbruik of olieverlies ?
                  Van die 146000 km is er minimaal 125000 op de autostrade gereden. Dan is't geen kunst hé.
                  Na 146000km nog steeds de originele gloeibougies.
                  Het is echt olieverbruik, maar er komt toch geen abnormale hoeveelheid rook uit de uitlaat.
                  Mijn schoonzoon vond dit olieverbruik vreemd, want zijn vorige auto (Opel Astra waar hij 250000km heeft mee gereden) kon vlot 15000 km rijden zonder dat er olie moest bijgevuld worden.

Comment

Als die jetta een TDI is, is dat normaal van die gloeiboegies : het moet al behoorlijk koud zijn vooraleer die gebruikt worden bij het starten...
                    Als er longlife-olie gebruikt wordt, is dat olieverbruik behoorlijk normaal. Die olie gaat 50.000 km. mee, maar is veel dunner, en smeert eigenlijk minder goed. Maar ze gaat langer mee, en is dus uiteindelijk goedkoper.
                    Nadeel is, dat je effectief beter zorgt dat je regelmatig je oliepeil controleert en navult.

Ik rij zelf ook met een TDI, op gewone olie. Wordt vervangen om de 15.000 km., en nog nooit last gehad van een te laag oliepeil (maar wordt evengoed nu en dan eens gecontroleerd)...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Van de 6,5 liter die er bij mij ingaan, komen er na 25.000 Km nog 6 liter terug uit, zonder bijvullen uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Mijn schoonzoon heeft een Jetta van bijna 4 jaar oud met 146000km op de teller.
                        Op 100000km vroeg hij om een nieuwe distributiriem te steken, maar werd flink uitgelachen in de garage. Nieuwe riem is pas nodig op 150000km.
                        Verleden week, op een algemeen nazicht wegens geplande verkoop, terug vervanging gevraagd van de riem. Garage had echter geen tijd. Daarop heeft hij een schriftelijke bevestiging gevraagd dat de herstelkosten voor de VW garage zijn als de riem het begeeft voor er 150000km zijn afgelegd. Zonder protesteren heeft men een papier gegeven dat zij alle kosten op zich nemen als de riem nu breekt tussen zijn 146000 en 150000km. VW moet dus wel echt vertrouwen hebben in hun distrubutieriem. Ik weet niet of er een riem of een ketting in zit.
                        Leuk detail : de garage biedt 10000€ voor een bijna 4 jaar oude Jetta met 146000km op de teller, bij aankoop van een nieuwe auto.

Zal dezelfde motor zijn als in die van mij. Een 1.9TDI met motorcode BXE. Kijk maar eens vanachter in de kofer op de sticker naast het reservewiel.
                        Blijkt volgens sommige mensen 1 van de meest betrouwbare diesels te zijn die vw ooit gemaakt heeft.
                        Op 110000km is er ook nog niks vervangen behalve banden en ruitenwissers. Remblokken etc zijn blijkbaar nog niet eens half weg, dit terwijl ik elke werkdag op E19 in de file sta aan te schuiven.

Bij mij zit er longlife olie in, maar zoals je al zei lust hij wel een slokje. Om de 7 a 8000 gaat er wel een liter in. Dan stel ik mij ook de vraag of er nog wel een oliewissel moet uitgevoerd worden als de olie constant door de eigenaar zelf wordt vervamgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                          Dan stel ik mij ook de vraag of er nog wel een oliewissel moet uitgevoerd worden als de olie constant door de eigenaar zelf wordt vervamgen
                          Best wel, denk aan oliefilter en verzuring.

Wat je ook moet weten, is dat teveel verversen met de huidige longlife oliesoorten ook niet aangeraden is, daar zit namelijk een detergent in dat voor X aantal km actief alle roetdeeltjes losmaakt en oplost, maar dat bij teveel verversen je dichtingen kan aantasten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                            Zal dezelfde motor zijn als in die van mij. Een 1.9TDI met motorcode BXE. Kijk maar eens vanachter in de kofer op de sticker naast het reservewiel.
                            Blijkt volgens sommige mensen 1 van de meest betrouwbare diesels te zijn die vw ooit gemaakt heeft.
                            Op 110000km is er ook nog niks vervangen behalve banden en ruitenwissers. Remblokken etc zijn blijkbaar nog niet eens half weg, dit terwijl ik elke werkdag op E19 in de file sta aan te schuiven.

Bij mij zit er longlife olie in, maar zoals je al zei lust hij wel een slokje. Om de 7 a 8000 gaat er wel een liter in. Dan stel ik mij ook de vraag of er nog wel een oliewissel moet uitgevoerd worden als de olie constant door de eigenaar zelf wordt vervamgen
                            Als je op regelmatige tijdstippen dan de oliefilter vervangt is er geen enkel probleem .Het vuil blijft daar in zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik ben ook benieuwd Geert hoe dit zal aflopen. In het verleden ook nog dergelijke stappen moeten doen bij Mercedes ivm electrische ruitenheffers die altijd maar stuk gingen. Na de garantieperiode van de wagen werden de stukken niet meer gratis vervangen.
                              Bij mijn huidig Duitse merk had ik daarentegen na 4 jaar een roestprobleempje aan één van de buitenspiegels. De beide werden zondermeer vervangen omdat men bij de concessiehouder wist dat dit een zwak punt was op het bewuste model.
                              Volgens mij hangt dus heel veel af van de concessie waar je de wagen laat onderhouden.
                              Deze morgen goed nieuws ontvangen van Mercedes garage Vereenooghe Tielt.

De pinkerhendel met aanhangende module zijn volledig gratis vervangen, ze zullen zelfs geen werkuren aanrekenen, een pluim dus voor de klantendienst van Mercedes, en natuurlijk ook voor de garage, die de rest heeft afgehandeld.

De doorslag is er wel blijkbaar wel gekomen omdat ik geschreven had dat dit tot zeer gevaarlijke situaties kon leiden, met ernstige juridische gevolgen bij een eventueel ongeval, (bij pinker naar rechts bedienen ging deze soms links pinken of omgekeerd)

Wat goed is mag ook gezegd vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Deze morgen goed nieuws ontvangen van Mercedes garage Vereenooghe Tielt.

De pinkerhendel met aanhangende module zijn volledig gratis vervangen, ze zullen zelfs geen werkuren aanrekenen, een pluim dus voor de klantendienst van Mercedes, en natuurlijk ook voor de garage, die de rest heeft afgehandeld.

De doorslag is er wel blijkbaar wel gekomen omdat ik geschreven had dat dit tot zeer gevaarlijke situaties kon leiden, met ernstige juridische gevolgen bij een eventueel ongeval, (bij pinker naar rechts bedienen ging deze soms links pinken of omgekeerd)

Wat goed is mag ook gezegd vind ik.
                                De week begint dus goed Geert.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X