Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pinkers Mercedes C W204.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pinkers Mercedes C W204.

Verleden week was ik hier nog aan het stoefen dat er aan mijn Mercedes C (W204 nieuw model dus) nog nooit kosten waren geweest.

Gisteren had ik wat raars voor, soms werken de pinkers niet, maar ook gebeurd het dat deze omgekeerd gaan werken, als ik Bv. rechts bedien gaan de pinkers naar links of omgekeerd, wat tot een levensgevaarlijke situatie kan leiden.

Na een telefoontje naar de dealer hoor ik dat het regelmatig voorkomt, en dat er 15 op stock zijn, maar nu komt het, prijskaartje voor het vervangen van dat knuppeltje met aanhangende module 460€
    Lijkt mij toch een vette prijs voor zo een banaal iets.

Re: Pinkers Mercedes C W204.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Verleden week was ik hier nog aan het stoefen dat er aan mijn Mercedes C (W204 nieuw model dus) nog nooit kosten waren geweest.

Gisteren had ik wat raars voor, soms werken de pinkers niet, maar ook gebeurd het dat deze omgekeerd gaan werken, als ik Bv. rechts bedien gaan de pinkers naar links of omgekeerd, wat tot een levensgevaarlijke situatie kan leiden.

Na een telefoontje naar de dealer hoor ik dat het regelmatig voorkomt, en dat er 15 op stock zijn, maar nu komt het, prijskaartje voor het vervangen van dat knuppeltje met aanhangende module 460€
    Dit is inderdaad een vette prijs Geert. Heb je daar in je omgeving soms geen parallelle markt met onderhoud van Mercedes? Mijn vrouw met haar 19jaar oude SL gaat ook al een hele tijd naar zo'n garage en inderdaad, de prijzen zijn daar wel zeer interessant in vergelijking met de officiële dealers.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dus het bestaat,

Ik heb dit onlangs met een Volvo gemerkt,
      ik reed er met de motor langs,
      plots zie ik hem richting mij pinken (op autostrade)
      en ik uit voorzorg even claxoneren,
      meneer kijkt enorm raar, en we gaan samen toch even de snelweg af...

Ik leg hem mijn verhaal uit,
      terwijl hij zei: ik pinkte naar rechts,
      (terwijl ik hem naar links zag pinken)
      maar bij een eerste test leek alles weer ok...

"grappig" dat ik hier nu hetzelfde lees.

Wel enorm dure kost,
      maar dat zijn de gevolgen van al de extraatjes natuurlijk,
      zure pil maar...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Voor mij valt zoiets onder een constructie fout... Ik ken niet de leeftijd van de auto, maar zou eens kontakt opnemen met de hoofdimporteur van Mercedes...

Comment

En in Duitsland ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
            En in Duitsland ??
            Inderdaad, dit is nog een optie. Ik heb al een aantal upgrades voor mijn wagen aangekocht in Duitsland bij een originele merkconcessie in Sexau(Freiburg). Het verschil is inderdaad verbazingwekkend. En ik heb dan het geluk dat mijn concessie hier de stukken wil plaatsen tegen betaling van het huurloon.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Moet toch 2dehands te vinden zijn ook.
              Is de plaatsing inbegrepen?
              Anders de prijs is vragen voor de hendel met de module alleen en zelf plaatsen.
              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

Comment

Het is daarom dat de meeste mercedes rijders ze niet gebruiken, wist je dat niet.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Murphy weer natuurlijk.
                  Ik wou dat ik je kon helpen maar ik heb alleen uitleesapparatuur voor VW-Audi's, mijn W124 heeft die fiche nog niet en ik heb ook geen benul meer van de electronica-logica van de latere modellen.
                  De pinker-hendel heeft allang een multifunctionele bediening, maar blijkbaar is de pinkerdoos die op 15 seconden kan worden vervangen ook alweer verleden tijd
                  Geen idee waarom een contact voor links sommige keren kan worden geïnterpreteerd als een contact naar links of helemaal geen contact. Of zit er daar ook al van die multiplex-bedrading in ?
                  Die 460€ voelt voor mij persoonlijk als iets waarvoor je je bed in kruipt en er de volgende 14 dagen niet meer uitkomt
                  De pinkerdoos van mijn W123 deed ook eens ambetant, ik heb toen de pinkerdoos uitgetrokken, opengeprutst met een aardappelschiller, de contacten van het relais opgeschuurd met P400, contactspray erin en die was weer goed voor 250.000 km.
                  Ik vraag me af hoe de negertjes bij wie dit soort modellen binnenkort zullen terechtkomen dit soort problemen gaan aanpakken (voor zover ze ze zullen aanpakken natuurlijk)
                  Ik hoop dat het bedrag weeral niet voor 95% gaat zitten in het plaatsen van het spul wegens het moet half afbreken van het dashboard, dat zou Mercedes-onwaardig zijn en dat kan ik amper geloven.
                  Secundaire circuits waar ik garagekorting krijg leveren dit soort onderdelen meestal meestal niet en de auto is te jong om op de schroot te gaan zoeken.

Ik wens je veel succes maar ik zou toch graag eens in een panel zitten om te praten met ingenieurs van vul-maar-in. Ze zijn toch allemaal hetzelfde. 400 meter koperdraad leggen is duurder dan een electrische module in massa-productie maar 400 m koper draad gaan nooit kapot, ook niet bij temperaturen tussen de -30° en de + 50°C.
                  Die module echter moet gestockeerd, geïnventariseerd en geëerd worden en dat moet allemaal nog renderen achteraf.

Afschuwelijk vind ik dat, courage Geert.
                  In de tijd dat ik automechanica (theorie) gaf aan de SH&NS in Brugge werkte ik samen met een graduaat automechanica, die zit allang bij Renault België en krijgt daar de garantiegevallen die in de gewone garage niet meer kunnen worden gevonden, Piet Matthijs leidt voor zover ik weet momenteel de hoofdmechaniciens op voor België voor de nieuwe modellen. Helaas geen Mercedes, anders was je probleem op 2 dagen opgelost (5 misschien want ik heb Piet in geen 15 jaar nog gezien).
                  Moed.

PaulM

Comment

Vroeger kon je zelf inderdaad nog iets aan een auto repareren, maar nu maken ze die volgens mij bewust zo dat je er niet veel meer aan kan doen.

De tijd dat ze van elk schakelaartje een draad trokken tot aan de lamp is bij de meeste auto's al lang voorbij.
                    En als er dan wat stuk gaat kan je niet anders dan langs de kassa passeren voor modules die een heleboel geld kosten.

(Bij mijn Clio is gisteren het hendeltje om de deur van binnen uit open te doen afgebroken (rechterkant), ik heb dat plastieken onderdeel voorlopig met een soldeerbout aan elkaar gesmolten, maar dat zal waarschijnlijk niet lang heel blijven. Misschien vind ik dat wel ergens tweedehands. Het zal "plastiek-moeheid" zijn na zo'n 11 jaar.)
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Mischien eens met een aerosol bevriezen, kan helpen, gebeurd nog al eens in elektonica,
                      kost rond de 10€, veel succes nog.MVG
                      https://ggpics.be/

Comment

Informeer eens bij deze (klik, )toch niet zo ver van waar je woont.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Gisteren had ik wat raars voor, soms werken de pinkers niet,
                          Problemen met de pinkers, met een mercedes ?
                          Ik wist niet dat een mercedes pinkers had !
                          Meestal zie ik mercedessen afdraaien zonder te pinken, dus ik vermoedde dat die niet eens aanwezig waren.
                          Net zoals bij BMW trouwens,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Meestal zie ik mercedessen afdraaien zonder te pinken, dus ik vermoedde dat die niet eens aanwezig waren.
                            En dat geeft je dan automatisch het recht om te generaliseren en in iemand anders zijn topic te gaan trollen?
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                              Wat heeft Mercedes en BMW nu te maken met het al of niet gebruiken van pinkers.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X