Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pinkers Mercedes C W204.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pinkers Mercedes C W204.

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Ik heb altijd gehoord dat de BMW afdeling motorfietsen weinig of niks te maken heeft met de afdeling BMW wagens. Misschien vandaar ?
    Indien zo, dan heb ik niks gezegd,
    ik was in de veronderstelling dat deze wel vrij nauw samenhingen.
    Je m'excuse dan.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Kawasaki heavy industries LTD maakt vanalles van motorfietsen tot scheepdiesels dacht ik.
      Dat kunnen allemaal aparte entiteiten zijn die op het einde van het jaar hun resultaten moeten voorleggen.
      En wat heeft Rolls Royce auto's nog rechtstreeks te maken met de afdeling straalmotoren ?

Waarom excuses ?
      Want ik kan natuurlijk ook vreselijk mis zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Op het dashboard, niets Bouk, de computer ziet er blijkbaar geen fout in, komt dus hopelijk alleen maar van de stuurmodule waar de hendel pinkers, ruitenwissers en hooglichten bediend worden.
        stel je vraag hier eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als ze je iets doen betalen zou ik nog durven die mails te zetten op hun Facebook.
          Ik heb mijn A-tje gekocht in Ieper en van hen kan ik niet klagen hoor.
          Vroeger waren de Duitse auto's ook geroemd om de electriciteit in hun wagens (moet je eerst eens gereden hebben met een franse wagen) Maar sinds ze electronica hebben ingebouwd zijn ze geen haar beter dan de Europese merken.
          Aan mijn Mazda 323F Trsi scheelde nooit iets, met mijn baby benz durven de ruitenheffers het eens laten afweten, als die te lang in de volle zon heeft gestaan gaan mijn ruitenwissers aan als ik hem start en dan staan de gegevens, die je opvraagt aan het stuur, helemaal anders ........ maar mijn "pinkers" hebben nog nooit zotte kuren gehad.
          Maar dat A-tje heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Grtz, RF
          Zeker dat ik het op hun facbook zal zetten Luc, met naam en toenaam, dat heb ik hun trouwens gezegd.
          Ik hoef het zeker niet gratis te krijgen, maar 460€ vind ik er over, binnen de twintig minuten was de klus geklaard, dus aan lonen zal het niet liggen, mat wat mij vooral stoort, is dat die dingen vervangen zijn door een ander serienummer, wat wel eens kan wijzen op problemen met de vorige versie.

Comment

Zeker dat ik het op hun facbook zal zetten Luc, met naam en toenaam, dat heb ik hun trouwens gezegd.
            Ik hoef het zeker niet gratis te krijgen, maar 460€ vind ik er over, binnen de twintig minuten was de klus geklaard, dus aan lonen zal het niet liggen, mat wat mij vooral stoort, is dat die dingen vervangen zijn door een ander serienummer, wat wel eens kan wijzen op problemen met de vorige versie.
            Had je niet beter een Skoda gekocht? Die zijn tenminste echt degelijk en betrouwbaar

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Had je niet beter een Skoda gekocht? Die zijn tenminste echt degelijk en betrouwbaar

Walter
              Inderdaad, vrienden van ons hun Skoda kost méér dan mijn Mercedes, is één dik jaar nieuw, heeft 26.000 Km en er is twee weken geleden een nieuwe EGR klep ingezet, onder garantie natuurlijk, maar de volgende zal er eentje zijn op zijn kosten.
              Skoda en goedkoop. KLIK

Comment

Inderdaad, vrienden van ons hun Skoda kost méér dan mijn Mercedes, is één dik jaar nieuw, heeft 26.000 Km en er is twee weken geleden een nieuwe EGR klep ingezet, onder garantie natuurlijk, maar de volgende zal er eentje zijn op zijn kosten.
                Skoda en goedkoop. KLIK
                Hier iets uit de nieuwsbrief van autoweek van deze week.

Een distributieketting hoort een autoleven mee te gaan. Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas niet zo te zijn.
                Naast signalen die we zelf kregen, komen bij ons Duitse zusterblad AutoBild bovengemiddeld veel alarmerende berichten binnen van Volkswagen- en Skoda-rijders over problemen met distributiekettingen. Het zou met name gaan om 140 pk 1.4 TSI’s. Reparatie betekent een flinke kostenpost die in de duizenden euro’s kan lopen. Volgens de Volkswagen-fabriek zou één en ander te wijten zijn aan een kwaliteitsprobleem bij de kettingleverancier.

Bij de Nederlandse Volkswagen-importeur herkennen ze deze problemen bij de 1.4 TSI niet. Een woordvoerder van de importeur meldt wel bekend te zijn met opgerekte kettingen bij een reeks auto’s met 1.2 TSI-motor van modeljaar 2010. Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen. Van de 941 auto’s (Golf, Polo, Golf Variant en Golf Plus) die het in Nederland betreft is inmiddels 85 procent al in de werkplaats geweest.

Heb je ook problemen gehad met de distributieketting van een TSI-motor, laat het ons weten en stuur een e-mail naar: autoweek@autoweek.nl onder vermelding van ‘TSI distributieketting’.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Hier iets uit de nieuwsbrief van autoweek van deze week.

Een distributieketting hoort een autoleven mee te gaan. Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas niet zo te zijn.
                  Naast signalen die we zelf kregen, komen bij ons Duitse zusterblad AutoBild bovengemiddeld veel alarmerende berichten binnen van Volkswagen- en Skoda-rijders over problemen met distributiekettingen. Het zou met name gaan om 140 pk 1.4 TSI’s. Reparatie betekent een flinke kostenpost die in de duizenden euro’s kan lopen. Volgens de Volkswagen-fabriek zou één en ander te wijten zijn aan een kwaliteitsprobleem bij de kettingleverancier.

Bij de Nederlandse Volkswagen-importeur herkennen ze deze problemen bij de 1.4 TSI niet. Een woordvoerder van de importeur meldt wel bekend te zijn met opgerekte kettingen bij een reeks auto’s met 1.2 TSI-motor van modeljaar 2010. Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen. Van de 941 auto’s (Golf, Polo, Golf Variant en Golf Plus) die het in Nederland betreft is inmiddels 85 procent al in de werkplaats geweest.

Heb je ook problemen gehad met de distributieketting van een TSI-motor, laat het ons weten en stuur een e-mail naar: autoweek@autoweek.nl onder vermelding van ‘TSI distributieketting’.
                  Allé, dan nog iets dat deugt bij Mercedes, met de distributieketting zijn weinig problemen gekend, maar bij de nieuwe E serie zit er blijkbaar zelfs geen distributieketting meer in, de distributie is er van de voorkant van de motor naar de achterkant verhuist (kant pasagiersruimte) en vervangen door een stel tandwielen. Vooraan de motor zit ook niets meer dat draait, geen riemschijven meer enz. de reden zou zijn veiligheid draaiende delen....

Comment

Over VW kan ik ook redelijk kort zijn.

Mijn vader met zijn bora met een tiptronic automaat en zo'n 120.000km . Klaar voor de sloop wegens een defectje aan de automaat. Kostprijs geschat zo'n 7000 Euro.
                    Wat doet hij, hij koopt een nieuwe Golf Plus met een TSI motor. (google maar eens op TSI)

Mijn Jetta die nu 4 jaar oud is heeft het euvel dat het stuur afbladerd sinds hij 3 jaar oud is. Niet zo'n prettig gevoel.
                    Dit gemeld bij de invoerder en de opmerking gekregen dat ik het enigste geval ben dat ze kennen en dat het aan zuren in mijn handen zou liggen. Op bepaalde VW forums lees ik dat ik niet de enigste ben en waarschijnlijk aan een slechte reeks zou liggen. Mijn golf V met notabene hetzelfde stuur had dit niet maar daar heeft de verantwoordelijke bij D'ieteren geen oren naar.

Had ik bij mijn Honda een opmerking gegeven bij de invoerder had ik een normaler antwoord gekregen en een serieus onderzoek, daar ben ik zeker van.

Comment

Skoda en goedkoop. KLIK
                      De prijzen in nederland van auto's zijn een pak duurder dan in België.
                      Hier kost de duurste 140 pk versie 32.330€... (link). Dat is uiteraard de prijs zonder kortingen.
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
                        Over VW kan ik ook redelijk kort zijn.

Mijn vader met zijn bora met een tiptronic automaat en zo'n 120.000km . Klaar voor de sloop wegens een defectje aan de automaat. Kostprijs geschat zo'n 7000 Euro.
                        Wat doet hij, hij koopt een nieuwe Golf Plus met een TSI motor. (google maar eens op TSI)

Mijn Jetta die nu 4 jaar oud is heeft het euvel dat het stuur afbladerd sinds hij 3 jaar oud is. Niet zo'n prettig gevoel.
                        Dit gemeld bij de invoerder en de opmerking gekregen dat ik het enigste geval ben dat ze kennen en dat het aan zuren in mijn handen zou liggen. Op bepaalde VW forums lees ik dat ik niet de enigste ben en waarschijnlijk aan een slechte reeks zou liggen. Mijn golf V met notabene hetzelfde stuur had dit niet maar daar heeft de verantwoordelijke bij D'ieteren geen oren naar.

Had ik bij mijn Honda een opmerking gegeven bij de invoerder had ik een normaler antwoord gekregen en een serieus onderzoek, daar ben ik zeker van.
                        De joden van D'Ieteren zijn inderdaad van een heel stroeve soort. Het gaat zelfs zover dat het oa mijn garagehouder geregeld op de zenuwen werkt.
                        Met mijn polo'tje heb ik op 8 jaar bv. 3 nieuwe motortjes voor de ramen mogen steken (toen ik de wagen overliet aan de garage bij aankoop van mijn nieuwe wagen was juist het 4e gesneuveld...). Na dat 3e heb ik d'Ieteren zelf ook gecontacteerd. Heb toen een e-mail terug gekregen met de bewering dat ik bij aankoop van mijn volgende auto een tegemoetkoming zou krijgen. Heb die bij die aankoop effectief gevraagd, maar uiteraard niet ontvangen, naar verluidt omdat de duur tussen de vorige breuk en de aankoop te lang was (dat ging over een 2 jaar)...
                        Mocht d'Ieteren ooit nog iemand zo'n briefje terugsturen, dan weet je, dat je het met een behoorlijk grote korrel zout moet nemen.
                        2 van die 3 motortjes zijn trouwens door de garage hersteld aan de helft van de prijs (omdat ze telkens net uit garantie waren (2 jaar)). Maar als op 1 auto uiteindelijk 4 zo'n motortjes sneuvelen, kan je moeilijk spreken dat er geen fout in zat. voor D'Ieteren is dat geen probleem uiteraard...
                        Eigenlijk hoorden die motortjes met de centrale vergrendeling bij een optiepack dat gratis werd aangeboden. Uiteindelijk heb ik er iets meer dan de nieuwprijs voor betaald .

De reden dat ik wel die golf gekocht hebt, ligt trouwens zuiver aan de garage. Die mensen doen wel pogingen om zaken op te lossen. Maar de invoerder maakt het hen niet altijd makkelijk...
                        Groeten,

Polleke

Comment

[QUOTE=François01;3522288]

[QUOTE]

En wat zegt de kettingleverancier dan ? VW zorgt voor onvoldoende smering en de ketting wordt te warm en rekt.
                          Tenzij hij doorspringt kan ik me niet voorstellen dat een kettingvervanging tot in de vele duizenden euro's kan oplopen.
                          Je kiest voor een ketting om een autoleven lang gerust te zijn, dat is toch de taak van de VW -ingenieurs? Niet kappen op de leveranciers die chocolatten ketting leveren, controleren die chocolatten kettingen en monteer dan de goeie.
                          Computers overal, maar één centrale doos die de afgelopen 6 maanden in de gaten houdt kan niet waarom niet ? In de vliegtuigwereld kan het wel.
                          Als je de helft van de tijd boven je max toeren hebt gedraaid, geen discussie. maar in het andere geval moet je zo'n chip toch reset vrij kunnen maken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Heb toen een e-mail terug gekregen met de bewering dat ik bij aankoop van mijn volgende auto een tegemoetkoming zou krijgen...
                            In dat geval zou ik ze beleefd antwoorden dat ze daar de kans niet voor zouden krijgen.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              In dat geval zou ik ze beleefd antwoorden dat ze daar de kans niet voor zouden krijgen.
                              In alle beleefdheid zou ik ze bovendien nog garanderen dat ik wild om me heen ga schoppen in de media.
                              Ik betaal met goed geld en daarvoor verwacht ik goed materiaal.
                              Eerlijk = eerlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                In alle beleefdheid zou ik ze bovendien nog garanderen dat ik wild om me heen ga schoppen in de media.
                                Ik betaal met goed geld en daarvoor verwacht ik goed materiaal.
                                Eerlijk = eerlijk
                                Je kan dat doen : veel helpt het niet. De garage heeft de 2e en 3e motor maar voor de helft aangerekend (deze waren telkens ook uit garantie (ook op herstellingen heb je 2 jaar)), dus eigenlijk hoefden ze dat niet te doen.
                                D'Ieteren vond dat dat voldoende was, een klant vindt dat natuurlijk niet.

Je moet dergelijke zaken ook in z'n perspectief plaatsen : de kostprijs van die herstellingen t.o.v. de totale prijs van het rijden met dat polo'ke, en dan maak ik me daar eigenlijk minder zorgen in. Uiteraard moet je het als klant wel proberen : een nee heb je in ieder geval, een ja zou kunnen (maar niet bij D'Ieteren...). Maar ik ben ook niet het soort mens, dat in zo'n probleempjes blijft tijd steken, tot ik grijs haar heb. Ik kan dat beter besteden...
                                Oh ja : de 3 herstellingen samen hebben me minder gekost dat je pinker-historie .

Nu : mijn huidige Golf doet het na 6 jaar nog altijd voortreffelijk. Dergelijke "domme" kosten zijn er nog niet (0 €), en ik leef op hoop dat het zo blijft. Het polo'ke was na 8 jaar buitengesmeten (oa omdat ik die zever beu was : ik mocht dan dus motortje nr. 4 ook laten herstellen...), maar ook om andere reden die hier op Belgiumdigital ook wel te vinden zijn... De pinkers werken ook nog voortreffelijk .
                                Last edited by polleke_cgc; 28 april 2012, 23:15.
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X