Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pinkers Mercedes C W204.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pinkers Mercedes C W204.

yep... soms heeft een Mercedes kuren.
    bij ons was het zo; als ik de claxon indrukte de motor inhield.
    we zijn er nooit achter gekomen wat de oorzaak was.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Wat heeft Mercedes en BMW nu te maken met het al of niet gebruiken van pinkers.
      Wanneer ik 10maal vaststel dat een bestuurder zijn pinkers niet gebruikt bij een maneuver, dan zijn het meestal wagens van deze merken. Toeval ? Zal wel zeker.
      Dit is trouwens meer als grap bedoeld. Het is wel een feit waar ik me soms aan erger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
        Voor mij valt zoiets onder een constructie fout... Ik ken niet de leeftijd van de auto, maar zou eens kontakt opnemen met de hoofdimporteur van Mercedes...
        De auto is vier jaar oud, en heeft 90.000 Km op de teller.
        Ik heb gisteren een mail gestuurd naar de hoofdimporteur, temeer dat ik weet dat dergelijk probleem ook voorkwam bij de Mercedes B, en dat ze daar een terugroepactie hebben gedaan en allen vervangen, en daar bovenop, zijn deze van mijn type wagen veranderd door een nieuwe versie, wil ook wat zeggen denk ik, ik wacht eerst nog op antwoord van de importeur, ik heb er de gevaren geschetst, en hen op hun verantwoordelijkheid gewezen.

Comment

wat geeft het aan op je dashboard..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Murphy weer natuurlijk.
            Ik wou dat ik je kon helpen maar ik heb alleen uitleesapparatuur voor VW-Audi's, mijn W124 heeft die fiche nog niet en ik heb ook geen benul meer van de electronica-logica van de latere modellen.
            De pinker-hendel heeft allang een multifunctionele bediening, maar blijkbaar is de pinkerdoos die op 15 seconden kan worden vervangen ook alweer verleden tijd
            Geen idee waarom een contact voor links sommige keren kan worden geïnterpreteerd als een contact naar links of helemaal geen contact. Of zit er daar ook al van die multiplex-bedrading in ?
            Die 460€ voelt voor mij persoonlijk als iets waarvoor je je bed in kruipt en er de volgende 14 dagen niet meer uitkomt
            De pinkerdoos van mijn W123 deed ook eens ambetant, ik heb toen de pinkerdoos uitgetrokken, opengeprutst met een aardappelschiller, de contacten van het relais opgeschuurd met P400, contactspray erin en die was weer goed voor 250.000 km.
            Ik vraag me af hoe de negertjes bij wie dit soort modellen binnenkort zullen terechtkomen dit soort problemen gaan aanpakken (voor zover ze ze zullen aanpakken natuurlijk)
            Ik hoop dat het bedrag weeral niet voor 95% gaat zitten in het plaatsen van het spul wegens het moet half afbreken van het dashboard, dat zou Mercedes-onwaardig zijn en dat kan ik amper geloven.
            Secundaire circuits waar ik garagekorting krijg leveren dit soort onderdelen meestal meestal niet en de auto is te jong om op de schroot te gaan zoeken.

Ik wens je veel succes maar ik zou toch graag eens in een panel zitten om te praten met ingenieurs van vul-maar-in. Ze zijn toch allemaal hetzelfde. 400 meter koperdraad leggen is duurder dan een electrische module in massa-productie maar 400 m koper draad gaan nooit kapot, ook niet bij temperaturen tussen de -30° en de + 50°C.
            Die module echter moet gestockeerd, geïnventariseerd en geëerd worden en dat moet allemaal nog renderen achteraf.

Afschuwelijk vind ik dat, courage Geert.
            In de tijd dat ik automechanica (theorie) gaf aan de SH&NS in Brugge werkte ik samen met een graduaat automechanica, die zit allang bij Renault België en krijgt daar de garantiegevallen die in de gewone garage niet meer kunnen worden gevonden, Piet Matthijs leidt voor zover ik weet momenteel de hoofdmechaniciens op voor België voor de nieuwe modellen. Helaas geen Mercedes, anders was je probleem op 2 dagen opgelost (5 misschien want ik heb Piet in geen 15 jaar nog gezien).
            Moed.

PaulM
            Vervangen is een kwestie van 10 minuten Paul, knoppenbediening stuur en airbag er uit,stuur eraf, met een paar vijsjes connector eraf en omgekeerd terug monteren, de module is één met bediening hooglichten en ruitenwissers, en is één stuk kostprijs van de module alleen 369€ de rest werk en even aan de computer.
            Gisteren heb ik nu ook ondervonden dat de regensensor niet correct werkt, komt allemaal uit hezelfde ingegoten electronicablok dat rond je stuurkolom zit, maar wat mij vooral stoort, is natuurlijk de prijs, maar ook dat ze het probleem kennen bij Mercedes, een stock van 15 stuks, en wetende dat de de nieuwe onder een ander serienummer staan, dat wil ook wat zeggen hé, ik wacht op een antwoord van de invoerder, geen reclame voor Mercedes als ze het probleem ontkennen, toevallig ken ik iemand die het magazijn doet bij Vereenooghe (grote Mercedes dealer), maar die man mag er dan ook weinig over zeggen hé, je kent dat.

Comment

Mercedes, zwijg er mij van, dure rommel is het.

(Ik heb er ooit ene na 3 jaar moeten wegsmijten.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht

na 12 jaar hebben we die van ons nog niet moeten wegsmijten,
                na 7jaar hebben ze die van mijn schoonmoeder nog niet moeten wegsmijten,
                na 27jaar hebben ze pas die van ne medeleider moeten verkopen (export).;.

3 tegen 1, alleh hup: nog is proberen voor ge veralgemeent?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Er is altijd kans dat je eens pech hebt. Heb ook nog ene met de vorige S-klasse geweten die niet bijster content was met de problemen met de electronica van het ding (maar dat is na verloop van tijd wel in orde gekomen). Maar prettig is het toch niet als je auto de eerste maanden meer wordt hersteld dan iets anders.

Elk merk heeft in zijn "geschiedenis" wel te kampen met probleempjes allerhande. Mercedes is daar echt niet immuun voor.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Vervangen is een kwestie van 10 minuten Paul, knoppenbediening stuur en airbag er uit,stuur eraf, met een paar vijsjes connector eraf en omgekeerd terug monteren, de module is één met bediening hooglichten en ruitenwissers, en is één stuk kostprijs van de module alleen 369€ de rest werk en even aan de computer.
                    Gisteren heb ik nu ook ondervonden dat de regensensor niet correct werkt, komt allemaal uit hezelfde ingegoten electronicablok dat rond je stuurkolom zit, maar wat mij vooral stoort, is natuurlijk de prijs, maar ook dat ze het probleem kennen bij Mercedes, een stock van 15 stuks, en wetende dat de de nieuwe onder een ander serienummer staan, dat wil ook wat zeggen hé, ik wacht op een antwoord van de invoerder, geen reclame voor Mercedes als ze het probleem ontkennen, toevallig ken ik iemand die het magazijn doet bij Vereenooghe (grote Mercedes dealer), maar die man mag er dan ook weinig over zeggen hé, je kent dat.
                    Als Mercedes nog de Mercedes van vroeger is vervangen ze dat gratis, zeker met de snelheid waarmee informatie zich nu verspreidt brengt ze dat meer op aan reclame dan de overdreven kostprijs van dat blokje. Allee zeg stel je voor wat dat ding maar moet doen, ze bouwen er een hoogtechnologische camera mee, met dat bedrag.
                    Toch vraag ik me af hoever ze nog zullen doorgaan met die toeren...misschien tot de negerkes zeggen : jamaar die modellen moeten we niet meer. Maar dat zie ik dan weeral niet gebeuren, benieuwd hoe die mannen dat zullen oplossen. Pinken zal daar wel bijzaak zijn en die ASR en ESP en ABS zal snel afgeschakeld zijn maar hoe gaan ze die Motronic injecties en die commonrails aan de praat krijgen als bepaalde sensoren kapot zijn ? Hoe gaan ze die pompverstuivers onzuivere diesel te eten geven ?
                    Van Jeeps vind ik het nog erger, ze zwieren die vol met electronica terwijl je leven er in het slechtste geval vanaf kan hangen als je ergens in Kamchatka pech hebt bij -30°C of blijft steken in een krokodillenrivier.
                    Mijn gedacht : er moet daar ergens een kortsluitknop zitten waarbij alle overbodige electronica omzeild wordt zodanig dat het ding alleen nog kan doen wat het vereist wordt te doen : rijden en remmen. Dat het dan 2 liter meer verbruikt kan me niet schelen.

Onwillekeurig moet ik denken aan een communiefeest een aantal jaar geleden waarbij een van de vrienden de trics en trucs van zijn nieuwe Range Rover kwam demonstreren. Tot wanneer hij naar huis moest, dan verscheen er "wrong key code " op de display en het ding was zo dood als een pier. Gebeld naar de verdeler maar het was zondag en meer dan tuut-tuut-tuut kwam er niet uit de telefoon. Ik heb die brave mens naar huis gevoerd met mijn oude W123 300D. Hij heeft onderweg niks gezegd.
                    Of nog een andere, die zo'n Chrysler Vision V6 gekocht had (midden jaren 90). Computers overal, testritje gehad op een mooie zondagnamiddag, fantastisch, spiksplinternieuwe wagen. Het kofferdeksel opent op afstand, zie maar, ja maar dat kofferdeksel sloot niet meer. Gebeld naar de garage (alles dicht), instructieboekje doorgelezen, niks aan te doen. Goed, ik die koffer toegebonden met het eerste best touw dat ik vond en hij de maandag naar de garage.
                    "Helaas meneer, dat is het zender-ontvanger blokje dat defect is, helaas zal het wel enige tijd duren voordat we dat stuk bij ons hebben uit Amerika".
                    Waarop Raoul, kalme vent als hij is (chirurg) hem wees op het feit dat er een gelijkaardig model in de toonzaal stond. "Idd meneer, wat wil u daarmee zeggen ?"
                    "Haal het stuk eruit en vervang het".
                    Ze hebben het gedaan !!!!!!!
                    4 jaar later, op 60.000 km ong. motor naar de vaantjes, hij heeft er in overname voor een nieuwe A3 nog 200.000 Bef (5000 €) voor gekregen en was blij dat hij er vanaf was.
                    Belastingen buiten beschouwing gelaten heeft hij op die wagen op 4 jaar tijd 5/6 van de prijs verloren.
                    Ik kan zo nog een paar straffe verhalen uit de mouw schudden voor - Chrysler Voyager, Pontiac, Citroën
                    Allee, nog veel succes met de pinkers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      wat geeft het aan op je dashboard..?
                      grt,bouk.
                      Op het dashboard, niets Bouk, de computer ziet er blijkbaar geen fout in, komt dus hopelijk alleen maar van de stuurmodule waar de hendel pinkers, ruitenwissers en hooglichten bediend worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht

Rustig rustig, er is een tijd geweest dat Mercedes motoren superieur waren aan gelijk welke andere auto-motor met de OM617 5 cilinder 3 l diesel op kop. Dat was in de tijd dat ze kwa betrouwbaarheid aan de kop stonden. Ik noem dat de ijzeren Mercedessen.
                        Van bussen was bekend dat ze de helft meer kilometers reden dan een andere motor.
                        Door interne beslissingen (ik dacht onder Schrempp) zijn ze dan de plastieken toer opgegaan, veel elektronica en veel compromissen hebben de betrouwbaarheid zwaar aangetast en ze zijn toen heel snel gezakt in de statistieken voor betrouwbaarheid.
                        Je moet maar eens zoeken naar de S-reeksen van de vorige generatie, waar zijn die allemaal naartoe ? En ze werden verdorie ineengezet door arbeiders met fluwelen handschoenen, lasergelast, de auto's bogen zich naar de mechaniciens ipv de mechaniciens naar de auto.
                        In mijn ogen zijn de W124 de laatste ijzeren Mercedessen, ik heb er een van +20 jaar en er komt daar helemaal niks aan, alle elektriciteit, alle electronica, zeer logisch en makkelijk bereikbaar. Bij mijn W123 300 D ben ik op 450.000 km nooit maar aan de lijnpomp geweest, bij mijn W124 benzine nooit aan de carburatie.
                        Met mijn W123 heb ik ooit 1 gloeibougie vervangen, een injector zelfs nooit, wie hetzelfde kan zeggen moet nu zijn hand opsteken.
                        Wat niet wil zeggen dat mijn volgende auto automatisch een Mercedes van een nieuwere generatie zal zijn. No way.
                        Maar ik wil altijd een klein wedstrijdje houden injectoren veranderen, ik een W123 en jij een W204.

Toch heb ik de indruk dat ze ze zich aan het herpakken zijn in Stuttgart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Bij één van mijn Mercedessen (C) heb ik ook problemen gehad met een ingegoten electonicablok (instrumentpaneel) en het moest ook helemaal vernieuwd worden. Het aantal electronische ruitenheffers die ik heb moeten laten vervangen was ook niet meer te tellen (die achteraan werden zelfs nooit gebruikt). Dus ook veel miserie gehad met de electronica van Mercedes. Een paar jaar geleden vertelde mij nog een technicus van Mercedes dat het falen van die ruitenheffers wellicht te maken had met het feit dat men in die tijd nog na leveren van de wagen een apart alarmsysteem moest laten plaatsen voor de verzekering en dit gebeurde meestal door een derde partij.
                          Mijn vrouw heeft ook al tal van gelijkaardige problemen gehad aan de SL.
                          Het is ook één van de redenen waarvoor ik het merk verlaten heb, maar er zullen bij andere merken de dag van vandaag ook wel electronica problemen opduiken zeker. De wagens zittten momenteel vol van die dinges.
                          Momenteel zoek ik al een tijd naar een reden waarom mijn dagteller en datum en uur regelmatig wegvallen nadat de wagen een paar dagen heeft stil gestaan. Aanvankelijk dacht ik dat het te maken had met de batterij (na drie jaar korte afstanden en massa's electronische toestanden). In de afstandsbedieningen heb ik nieuwe batterijtjes geplaatst omdat die niet zelfopladend zijn als ik mijn sleutel in het contact steek.(de wagen in nl. uitgerust met een comfort-openingssysteem zadat je de sleutel niet nodig hebt om de deur te openen en te starten). Overigens geeft de batterij de laatste tijd na een paar oplaadbeurten toch steeds 80% aan. Dus een probleempje dat ik momenteel oon niet opgelost krijg. In de garage denkt men aan een nieuwe batterij, maar of dit het probleem zal oplossen is maar de vraag. Met starten heb ik echter tot nog toe geen problemen gehad..
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Die electronica is tegenwoordig een pest vind ik, dat ze zoiets gebruiken om de motor juist te laten functioneren vind ik top maar dat ze al de rest via electronica laten werken is een pest. Bovendien zijn er veel monteurs die als ze de auto niet uit kunnen lezen er niets meer van bakken want dan weten ze het ook niet meer.
                            De winstmarges op nieuwe auto's zijn laag en dat verdienen ze achteraf terug aan herstellingen want zelf kan je het meestal niet meer.
                            Vroeger bestonden auto's uit vele onderdelen en kon je elk ding apart vervangen terwijl nu auto's bestaan uit componenten die een hoop dingen voor hun rekening nemen maar die bij vervanging ook navenant kosten en das niet alleen bij Mercedes zo maar bij zowat alles wat hedendaags is.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Die electronica is tegenwoordig een pest vind ik, dat ze zoiets gebruiken om de motor juist te laten functioneren vind ik top maar dat ze al de rest via electronica laten werken is een pest.
                              Hier ben ik het niet mee akkoord,
                              elektronica op de motor is ook een pest van jewelste,
                              Kennis van me rijdt ook een mb w202 c220 cdi,

op sommige momenten als hij optrekt, springt de EPC-waarschuwing aan,
                              motor gaat even in noodloop, en beslist dan plots om er mee op te houden...
                              (een keer zat ik erbij op autostrade, minder prettig hoor)

laten uitlezen bij de dealer: ja het kunnen meerdere problemen zijn:
                              -raildruk sensor
                              -sensor hier,
                              -sensor daar,
                              -sensor zus,
                              -computersturing hier
                              ...

nog steeds niet opgelost...
                              (en voor we dan verder mercedes bashen, zelfde verhalen heb ik zelfs van min cliootje al gehoord )
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

wat die landrovers betreft: we kopen hier een nieuwe, laten die verschepen naar zuid afrika, brengen hem daar naar een gespecialiseerde garage, die slopen alle elektronica en zorgen dat de wagen volledig mechanisch werkt, hierna vertrek je op afrika toer en heb je pech kan elke mechanieker in de brousse je wagen terug aan de praat krijgen met een hamer en een tang. Ik vermoed dat een gelijkaardige procedure in de toekomst veel gaat toegepast worden op de wagens die wij afschrijven. Eigenlijk nog zo slecht niet want zo onstaat er daar weer een nieuwe industrie van kleine zelfstandigen.
                                Albums
                                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Working...
                                X