Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pinkers Mercedes C W204.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Pinkers Mercedes C W204.

    Akkoord met Koen.

    De electronica wordt verondersteld om te moeten functioneren van de -53°C graden van Arjeplog tegen de + 60° C van een zwarte auto in zuid Italië. Van geen enkel apparaat verlang je dat dit bij je thuis het geval is.

    Weetjewat : probeer me eens te overtuigen dat, als jezelf je ruiten niet meer kan opendraaien bij - 30°C een electric motor het wél kan. Je wil nog starten natuurlijk.
    Proficiat, je hebt zojuist de elektronische Alaskan Malamute uitgevonden.
    Kom maar af voor een fotoshoot, wij hebben een echte Malamute. Breng maar een ferme batterij mee.

    Comment


    • #32
      Re: Pinkers Mercedes C W204.

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      wat die landrovers betreft: we kopen hier een nieuwe, laten die verschepen naar zuid afrika, brengen hem daar naar een gespecialiseerde garage, die slopen alle elektronica en zorgen dat de wagen volledig mechanisch werkt, hierna vertrek je op afrika toer en heb je pech kan elke mechanieker in de brousse je wagen terug aan de praat krijgen met een hamer en een tang. Ik vermoed dat een gelijkaardige procedure in de toekomst veel gaat toegepast worden op de wagens die wij afschrijven. Eigenlijk nog zo slecht niet want zo onstaat er daar weer een nieuwe industrie van kleine zelfstandigen.
      Charles , jij bent mijn held

      Comment


      • #33
        Re: Pinkers Mercedes C W204.

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Charles , jij bent mijn held
        dat hebben er nog niet veel tegen mij gezegd hoor
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #34
          Re: Pinkers Mercedes C W204.

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Rustig rustig, er is een tijd geweest dat Mercedes motoren superieur waren aan gelijk welke andere auto-motor met de OM617 5 cilinder 3 l diesel op kop. Dat was in de tijd dat ze kwa betrouwbaarheid aan de kop stonden. Ik noem dat de ijzeren Mercedessen.

          Inderdaad, geweldige wagen die W123! Altijd een plezier om er een toertje in te doen.
          ::: Flickr :::

          Comment


          • #35
            Re: Pinkers Mercedes C W204.

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            wat die landrovers betreft: we kopen hier een nieuwe, laten die verschepen naar zuid afrika, brengen hem daar naar een gespecialiseerde garage, die slopen alle elektronica en zorgen dat de wagen volledig mechanisch werkt, hierna vertrek je op afrika toer en heb je pech kan elke mechanieker in de brousse je wagen terug aan de praat krijgen met een hamer en een tang. Ik vermoed dat een gelijkaardige procedure in de toekomst veel gaat toegepast worden op de wagens die wij afschrijven. Eigenlijk nog zo slecht niet want zo onstaat er daar weer een nieuwe industrie van kleine zelfstandigen.
            Meteen een Zuid-Afrikaanse Mercedes kopen jong, sinds enkele jaren worden inderdaad de beste Mercedessen in Zuid Afrika gebouwd, deze van mijn broer had er 700.000 Km op de teller, een grote zescilinder, vraag mij niet welk type, maar dat ding zoop wel +20 liter, en bijna alles in ZA is benzine, ze worden gebouwd nabij Port Elisabeth (Uitenhage) en inderdaad blijkbaar nog nog steeds van de oudere motoren voorzien, dat heb ik er zelf horen vertellen van mijn broer.

            Comment


            • #36
              Re: Pinkers Mercedes C W204.

              De reden dat men die elektrica gebruikt is heel simpel : het is goedkoper. Dat het voor de klant bij problemen minder goedkoop is, is iets anders.
              Voor bepaalde elektronica heeft met zelfs geen alternatief meer. Je injectie en ontsteking mechanisch sturen, is echt geen optie meer.

              Er zijn merken genoeg die met die electronica problemen hebben. Op de vorige BMW 7 serie zat er een fout in de motorsturing, die de motor nu en dan liet uitslaan. Gelukkig is dat behoorlijk snel opgelost. T'is echt niet enkel bij Mercedes...

              Ook volkswagen heeft een tijd lang (een 10-tal jaren geleden) pogen te besparen op de prijs van "randapparatuur" (ruitenbediening, sloten, krakende rubbers van stabilisatiestang, ...). Wat Volkswagen ook de naam bezorgt heeft : van heel degelijke techniek (motor, versnellingsbak, ...), maar al de rest breekt. Heb dat ook met mijn oud polo'ke mogen ondervinden. Vanaf de vorige generaties is volkswagen er wel terug in geslaagd om wat degelijker materiaal te gebruiken. Mijn huidige golf V doet het ook pakken beter dan mijn vorig polo'ke.
              Je merkte dat trouwens ook in de betrouwbaarheidsstatistieken : VW was daar nooit erg sterk in, maar de laatste 5-6 jaar gaat het in stijgende lijn. Audi staat zelfs quasi bovenaan.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #37
                Re: Pinkers Mercedes C W204.

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                De reden dat men die elektrica gebruikt is heel simpel : het is goedkoper. Dat het voor de klant bij problemen minder goedkoop is, is iets anders.
                Voor bepaalde elektronica heeft met zelfs geen alternatief meer. Je injectie en ontsteking mechanisch sturen, is echt geen optie meer.

                Er zijn merken genoeg die met die electronica problemen hebben. Op de vorige BMW 7 serie zat er een fout in de motorsturing, die de motor nu en dan liet uitslaan. Gelukkig is dat behoorlijk snel opgelost. T'is echt niet enkel bij Mercedes...

                Ook volkswagen heeft een tijd lang (een 10-tal jaren geleden) pogen te besparen op de prijs van "randapparatuur" (ruitenbediening, sloten, krakende rubbers van stabilisatiestang, ...). Wat Volkswagen ook de naam bezorgt heeft : van heel degelijke techniek (motor, versnellingsbak, ...), maar al de rest breekt. Heb dat ook met mijn oud polo'ke mogen ondervinden. Vanaf de vorige generaties is volkswagen er wel terug in geslaagd om wat degelijker materiaal te gebruiken. Mijn huidige golf V doet het ook pakken beter dan mijn vorig polo'ke.
                Je merkte dat trouwens ook in de betrouwbaarheidsstatistieken : VW was daar nooit erg sterk in, maar de laatste 5-6 jaar gaat het in stijgende lijn. Audi staat zelfs quasi bovenaan.
                Je zegt wel quasi, de Audi 100 stond ooit torenhoog in de betrouwbaarheid en is zelfs ooit verschenen in een Amerikaanse poll als meest betrouwbare auto aller tijden, niet echt akkoord want de MB W123 OM617 zat stukken solider in elkaar. Dan hebben ze idd een aantal jaren vodden geproduceerd.
                Helaas heeft mijn zoon in 2008 de Audi 100 in de prak gereden anders reden we er nog altijd mee (bouwjaar 80)
                Ewel dat was door die Sjarel die ook op korte tijd de reputatie van Opel naar de knoppen heeft geholpen, Carlos Dinges euh Lopez ?
                Geen idee voor de rest omwille van geen gegevens maar ik wil wel de curven zien over een periode van 20 jaar en niet over een periode van 4 jaar.
                De VW kever was ooit in TA de betrouwbaarste wagen boven de 100.000 km. Ik heb een Golf 1 GTi en een "jongere" Golf 2 waar wij nog dagelijks mee rijden, verleden week nog probleemloos gekeurd (de Golf 2 met 2E3 carburator is een lastig ventje betreft CO maar daar zijn de nodige trucs voor maar dat ga ik niet aan de neus hangen van iedereen hier want wie weet lezen hier mensen van de keuring mee, CO 1.4 verleden week, niet slecht voor zo'n oud bakske hé ?). Net als bij de GTi zitten zelfs de originele cardans er nog onder. Vanaf Golf III is het gedonder begonnen.
                Met de Golf V is dat idd al heel iets anders. Mijn dochter rijdt er mee.
                De Golf II van mijn vrouw ga ik volgend jaar rond deze tijd wegdoen voor een Pajero, cadeau omdat we dan 30 jaar getrouwd zijn.
                Met mijn W124 ga ik nog een jaar of 10 doen en dan zal ik ook wel zacht zijn.
                De Golf I GTi gaat niet weg.

                Comment


                • #38
                  Re: Pinkers Mercedes C W204.

                  Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                  Inderdaad, geweldige wagen die W123! Altijd een plezier om er een toertje in te doen.
                  Ik wil het nogal geloven, zeker met de OM617 diesel, had al servostuur standaard in de tijd dat de meeste merken niet wisten wat dat was. Op 450.000 km NOOIT servo olie bijgevuld
                  Naast olie en banden en remplaatjes kan ik alle onderhoud schrijven op een sigarettenbladje.
                  Had ik geen accident gehad, ik reed er nog altijd mee.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Pinkers Mercedes C W204.

                    Vandaag een mail ontvangen van de hoofdinvoerder, via Nederland.

                    Deze namiddag is alles vervangen, en wordt een tussenkomst aangevraagd via de dealer, ik ben benieuwd.

                    Ze konder er daar niet mee lachen, dat ik meteen men beklag ben gaan doen bij de hoofdinvoerder.

                    Geachte heer Demeyere,

                    Wij verwijzen naar uw e-mail van 23 april jl.

                    Het spijt ons te vernemen dat u in het gebruik van uw Mercedes-Benz C-Klasse geconfronteerd wordt met onverwachte herstellingskosten.

                    In het kader van zijn naverkoop politiek is Mercedes-Benz steeds bereid om, op vraag van een erkend servicepunt, de mogelijkheid naar een financiële tegemoetkoming met de nodige commerciële ingesteldheid te onderzoeken.

                    Deze tussenkomsten, na het verstrijken van de waarborgperiode, hangen ook af van een zeker aantal parameters waaronder de aard van het defect.

                    Daarom is het ook belangrijk dat alvorens een erkend servicepunt een aanvraag tot tussenkomst indient, deze voorafgaandelijk een diagnose stelt om éénduidig vast te leggen welk onderdeel aan de basis lag van het vastgestelde fenomeen.

                    Dit zal hen inderdaad toelaten om een precieze aanvraag in te dienen met vermelding van de aard van het vastgestelde defect. Om die reden raden wij u ook dan ook aan om uw voertuig aan te bieden bij Vereenooghe NV te Tielt voor onderzoek.

                    Aansluitend hierop kan het servicepunt een aanvraag indienen voor een eventuele tussenkomst.

                    Wij rekenen hierbij op uw begrip voor onze werkwijze en hopen u met deze toelichtingen van dienst te zijn geweest.

                    Hoogachtend,

                    Comment


                    • #40
                      Re: Pinkers Mercedes C W204.

                      Als ze je iets doen betalen zou ik nog durven die mails te zetten op hun Facebook.
                      Ik heb mijn A-tje gekocht in Ieper en van hen kan ik niet klagen hoor.
                      Vroeger waren de Duitse auto's ook geroemd om de electriciteit in hun wagens (moet je eerst eens gereden hebben met een franse wagen) Maar sinds ze electronica hebben ingebouwd zijn ze geen haar beter dan de Europese merken.
                      Aan mijn Mazda 323F Trsi scheelde nooit iets, met mijn baby benz durven de ruitenheffers het eens laten afweten, als die te lang in de volle zon heeft gestaan gaan mijn ruitenwissers aan als ik hem start en dan staan de gegevens, die je opvraagt aan het stuur, helemaal anders ........ maar mijn "pinkers" hebben nog nooit zotte kuren gehad.
                      Maar dat A-tje heeft me nog nooit in de steek gelaten.


                      Grtz, RF


                      Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

                      Comment


                      • #41
                        Re: Pinkers Mercedes C W204.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Vandaag een mail ontvangen van de hoofdinvoerder, via Nederland.

                        Deze namiddag is alles vervangen, en wordt een tussenkomst aangevraagd via de dealer, ik ben benieuwd.

                        Ze konder er daar niet mee lachen, dat ik meteen men beklag ben gaan doen bij de hoofdinvoerder.
                        Ik ben ook benieuwd Geert hoe dit zal aflopen. In het verleden ook nog dergelijke stappen moeten doen bij Mercedes ivm electrische ruitenheffers die altijd maar stuk gingen. Na de garantieperiode van de wagen werden de stukken niet meer gratis vervangen.
                        Bij mijn huidig Duitse merk had ik daarentegen na 4 jaar een roestprobleempje aan één van de buitenspiegels. De beide werden zondermeer vervangen omdat men bij de concessiehouder wist dat dit een zwak punt was op het bewuste model.
                        Volgens mij hangt dus heel veel af van de concessie waar je de wagen laat onderhouden.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Pinkers Mercedes C W204.

                          Volgens mij weten ze maar al te goed waar er fouten in de productie zijn geweest.
                          Auto's terug roepen, zoals Toyota een tijdje geleden, schaad wel het imago van het merk.
                          In Japan kunnen ze dat niet hebben (hun eergevoel en de passie om auto' en motoren te maken) en zullen ze de auto's laten nazien op eigen kosten.
                          In Duitsland wachten ze gewoon af, als het niet direct levensgevaarlijk is.
                          Hoewel, als de richtingaanwijzers op hol slaan kan dit wel levensgevaarlijk zijn.


                          Grtz, RF


                          Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

                          Comment


                          • #43
                            Re: Pinkers Mercedes C W204.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            In Duitsland wachten ze gewoon af, als het niet direct levensgevaarlijk is.
                            Hoewel, als de richtingaanwijzers op hol slaan kan dit wel levensgevaarlijk zijn.
                            Nochtans hebben ze bij bmw een terugroep actie gedaan voor hun s1000R motoren,
                            waar de bout van de drijfstang blijkbaar kan loskomen, waardoor het volledige motorblok in de soep draait...
                            Onmiddellijk hebben ze een terugroep actie van alle 2012 modellen ingezet...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Pinkers Mercedes C W204.

                              Ik heb jaren VW Audi en Mercedes gedaan en daar waren ook regelmatig terugroepacties hoor alleen is een Duitser slimmer en roept de auto's in kleine aantallen en op verschillende tijdstippen terug zodat het niet zo opvalt.
                              Er zijn merken zoals Toyota die bij een fout ineens alle auto's terugroept en zoiets blijft niet on opgemerkt.
                              Bovendien zullen duitse merkenrijders het ook niet aan de klok hangen dat hun kar terug binnen moet en geven de meeste duitse merken niet toe dat ze met een fabrieksfout zitten zoals bv de VW Passat die jaren geleden met het probleem zat dat de bout op de krukas door metaalmoeheid af brak en de motor om zeep hielp, nog nooit meegemaakt zeiden de dealers dan terwijl ze verdomd goed wisten dat het een constructiefout was en er zo duizenden motoren aan hun eind gekomen zijn.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment


                              • #45
                                Re: Pinkers Mercedes C W204.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Nochtans hebben ze bij bmw een terugroep actie gedaan voor hun s1000R motoren,
                                waar de bout van de drijfstang blijkbaar kan loskomen, waardoor het volledige motorblok in de soep draait...
                                Onmiddellijk hebben ze een terugroep actie van alle 2012 modellen ingezet...
                                Ik heb altijd gehoord dat de BMW afdeling motorfietsen weinig of niks te maken heeft met de afdeling BMW wagens. Misschien vandaar ?
                                Ik kan toch een straf verhaal vertellen over de motorfietsenafdeling, ik heb een kennis met een oldtimermodel (boxer 750 dacht ik) en op een oldtimer meeting liep er daar iemand rond die vragen stelde naar de tevredenheid van de BMW modellen. Nick had helemaal geen klagen tenzij zijn kleppendeksels die toch wel erg corrodeerden.
                                Ah Meneer, wie bent U en waar woont U ? Verder niks meer tenzij 3 maanden later twee splinternieuwe kleppendeksel in de bus. Gratis.

                                Een over Kawasaki, toen ik mijn nieuwe Z1300 had heb ik een vriendelijke brief gestuurd naar Goegebeur&Vigoni (de importeurs) dat ik graag wel een werkplaatshandboek zocht omdat de techniek mij mateloos interesseerde en de gekende Haynes was toen nog niet beschikbaar. Ik krijg, helaas, het verkeerde model (van een 1100 of zo, kon ik niks mee doen. Stuur alles terug met, -tot mijn grote spijt enz enz....
                                Paar weken later een Garagewerkplaats boek in de bus, met onze oprechte excuses....
                                Gratis.
                                Ik vertelde het ooit aan concessiehouder Simoens in Blankenberge en die kreeg bijna een beroerte, "en ik godv****" moet er voor betalen".

                                Nog één, lang geleden (20 jaar) had ik 1 van de eerste Pro laserprinters, een 12 ppm Citizen die gelijkwaardig was aan het Xerox model 7075. Twee jaar nadien : "fuser failure". Ik terug naar de schurk waar ik hem gekocht had SDV in Zele. Niks te bedisselen, nieuwe fuser : 18.000 BEF werk inbegrepen. En owee: zelf niet aan beginnen, de gevoeligheid van de drum nietwaar, en dan ben je nog dubbel zoveel kwijt.
                                Allee, al bij al mocht ik gelukkig zijn want ze hadden de drum nog kunnen redden.
                                6 maanden later : weer perte total, ik naar Xerox in Koninghooikt of Koningslo of zoiets met nb een Citizen-printer. De week daarop mocht ik hem weer gaan halen. Wat is de rekening ? Niks Meneer er zat een vijs los in het toestel. Faktuur met allemaal nullen.
                                Die rotzakken van Software Developments Zele hadden een vijs niet aangespannen.
                                Die fuser is nog een keer kapot geweest maar dat was uiteindelijk gewoon een lange buisvormige halogeenlamp die bij Xerox geen 4000 BEF kostte BTW inbegrepen. Ik heb hem toen zelf vervangen en het heeft me geen uur werk gekost. De drum heb ik "gered" door hem direct in een zwarte plastieken zak te steken.

                                Je hebt jaren tijd om een goede reputatie op te bouwen maar op 1 maand kan je die volledig ruïneren. Toyota heeft fouten gemaakt maar ik zie geen enkele europese CEO op TV ooit zo ootmoedig zijn excuses aanbieden voor zijn overmoed, laksheid en falen.

                                Nog één om te eindigen : jaren geleden, mijn W123 300D (mechanische regelaar) kreeg bij ong 80 90 km/h kuren : hij begon te schokken. Gas bij of gas los en alles OK. Enkel bij constant 80-90 schokkerig. 200.000 km of zoiets
                                Tsja, een dieselpomp is specialistenwerk dus ik voor de eerste keer in mijn leven naar een Bosch specialist (ga niet zeggen waar). Ah ja meneer, uw pomp is versleten, waarschijnlijk hebt U altijd met minderwaardige diesel gereden. Die moet gereviseerd worden. Wat gaat me dat kosten ? Tsja, toch een 30.000 BEF (jaren 90) en dan denk ik : ja zeggen is 40.000 betalen.
                                Ik naar IDE Bosch dienst in Pittem, als ik even moet de pompspecialisten mocht spreken.
                                Ja dus, en ik naar de garage waar ik mijn verhaal uit de doeken doe, een van die mannen zegt spontaan : oh we kennen dat, dat is het Bonanza-effect. Niemand weet hoe dat komt en wie zegt dat hij het weet liegt. Ik kan daar nieuwe veren insteken en de kans dat het over is, is dan 50%, in het geval van de slechte 50% ga je betalen en je zal kwaad zijn omdat het niet over is. Ik ben naar de 2e IDE vestiging ergens op de baan naar naar Oudenaarde en ik hoor hetzelfde verhaal : ik wil een revisiepomp steken hoor maar dat kost geld
                                Ik : jamaar, wat moet ik nu doen ?
                                Hij : geen 80-90 constant meer rijden, het zal overgaan, waarschijnlijk is het te wijten aan summiere resonantie tussen veren.
                                Ik terug naar huis en een halfjaar de constante 80-90 gemeden en bij 240.000 km was dat echt weg. Ik heb met die wagen nog probleemloos 200.000 km gereden tot die dikzak van een Dehaene besloot om de taksen te verdubbelen.

                                Kijk eens, dat heeft IDE NUL euro opgebracht maar ik heb al veeeeeeel mensen doorgestuurd naar IDE.

                                Paul M

                                Comment

                                Working...
                                X