Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslopende honden in natuurgebieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Loslopende honden in natuurgebieden

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    als je goed nadenkt/uitzoekt over welke rassen bij jouw levenswijze passen en daaruit een keuze maakt is het heel goed mogelijk om die hond een mooi leven te geven.
    Maar het is je recht om voor jezelf die beslissing te maken.
    Jij zal dat wellicht overwegen en doen
    Meeste mensen NIET.
    Veel mensen worden verliefd op een pup en die wordt gekocht.
    Een jaar of 1,5 jaar later komen ze er wel achter.
    Kortom: ik geef jouw heel graag gelijk

Pup's worden zelfs cadeau gedaan met Kerstmis...
    Kinderen vinden dat héél leuk, tot het beestje wat ouder wordt.

We gaan weer richting Pasen.
    Ben benieuwd waar je zoal gekleurde kuikentjes kan kopen...
    Kinderen vinden dit héél leuk, tot het beestje wat ouder wordt.
    ================================================== ======================
    Honden kunnen idd. last hebben van verlatingsangst zoals een collega hier terecht opmerkt.
    Dat kan je ook oplossen maar dat kost tijd.
    Het is mijn mening en die sluit ook aan met hetgeen Johan zegt: een hond die uren
    alleen moet zitten is niet mijn ding.
    Op 50 meter van mijn keukenraam hier kan ik dagelijks zien wat er zoal kan gebeuren
    met een hond die alleen is.
    Het gaat over twee oudere mensen die een jonge bulldog hebben.
    En die mensen hebben een afgesloten tuintje. Verder dan die plaats zal die hond
    nooit komen of geraken.
    De man "des huizes" zal zijn tuin niet moeten omspitten Begrijpt ge?
    Gisteren is die man uren bezig geweest met zijn (stenen) bloempotten.
    Die plaatste hij netjes volgens grootte op een stalen rek in dat tuintje.
    Ik vermoed dat die mensen nu niet thuis zijn en nog geen minuut geleden hoorde ik kabaal.
    En idd. het is er een puinhoop geworden: van die bloempotten is er niet veel over gebleven.
    Je hebt gelijk: past dat ras bij die mensen?
    Waren die niet beter af met een kleinere, of rustige hond he?
    Hun vorige hond was van hetzelfde ras en dus ik begrijp ergens waarom ze nu
    hetzelfde soort hebben gekozen.

Die problemen zijn allemaal op te lossen.
    Maar als die mensen er zich bij neerleggen en er geen problemen in zien... tja dan
    is voor mij de zaak ook opgelost he
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Is een heel foute beslissing want de hond in kwestie wordt misschien wel een heel aangenaam leven ontzegd! Het zal alvast niet beter zijn om hem nog langer in het asiel te houden!
      In het asiel wordt de gezondheid van de dieren gecontroleerd, zijn ze zelden of zelfs
      nooit alleen. En er wordt dagelijks naar ze omgekeken.
      Of het gedaan wordt weet ik niet maar het zou heel tof zijn als een begeleider of een
      paar begeleiders een wandeling zouden maken met die honden.

Ik wordt triestig van mensen die denken dat zij wel weten wat beter is voor de hond...
      Dat is een kwestie van bewijzen voorleggen he en ervaring JVP
      Als je echt letterlijk bedoeld wat je schrijft dan vind ik jouw reactie ook niet zo plezierig
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Dat kunnen of willen ze hier in meer dan 90% van de gevallen niet. Meer precies, ken ik hier vlak in de buurt welgeteld 1 hond die altijd buiten zit en zich toch relatief koest houd. Twee andere buren hebben ook een hond, die echter niet bewust langs de straatkant word gezet om de buurt (vooral de wandelaars en fietstoeristen - ik woon in de hoofdstad van de wiellerliefhebbers) te terroriseren.
        Dus,... 60% die hun hond verkeerd opvoeden? Nee, maak er maar 95% van! Misschien dat ik daar dan een beetje af doe,... allez, omdat gij het zijt.
        In jouw buurt dan
        Nu ik ben een fanatieke hondenliefhebber... maar ik zou toch een hartig woordje met de buren gaan praten! Honden mogen geen overlast bezorgen, punt! En indien de buren hardnekkig volholden weerhoudt niets je om de brave beesten op hun beurt te terroriseren (zonder ze fysiek geweld aan te doen hé).

Omdat wij vrij veel honden hebben en wij twee jaar geleden nieuwe buren kregen zijn wij zelf met hen gaan praten. Mochten ze overlast van onze honden ondervinden dan mochten ze ons meteen daarvan op de hoogte brengen zodat we maatregels konden treffen. Na een week kwamen ze ons zeggen dat we ons geen zorgen moesten maken daar zij zelden of nooit onze honden konden horen. De honden van de boerderij op 800m daarentegen...
        Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
          Ik heb twee katten, de ene heeft sinds vorig jaar diabetes en moet elke dag 's ochtends en 's avonds een prik insuline krijgen. Als het eens overgeslagen wordt is dat geen rpobleem, nu hij stabiel is (en verder weer kerngezond), kan hij zelfs 2 weken zonder insuline.
          Elke 3 maand naar de dierenarts...

Maar ik hebt het er voor over. Ik heb Mars gevonden in een bos, hij was toen 7 weken oud. Wanneer je een dier in huis neemt (kat, hond, muis, olifant, vrouw...) verbind je jezelf ertoe ervoor te zorgen. Ook als dat inhoudt dat ik bepaalde dingen in mijn routine moet veranderen, en ik kosten moet maken (insuline, aangepaste voeding, dierenarts...)

Je krijgt zoveel terug van je huisdier, het is het dubbel en dik waard.

We zijn wel ver verwijderd van het topic.
          Ja maar het is wel de nagel op de kop
          Een huisdier (zoals een hond) vraagt werk.
          Zo'n hond wordt een deel van het gezin.
          Mensen nemen moeilijk aan dat ze moeten veranderen....
          50% van deze discussie gaat hier over niets anders
          Ze willen een huisdier (bijv. een hond) maar het leven gaat gewoon verder zoals
          ze gewoon zijn.

Ik beweer NIET dat dit er zo overal aan toe gaat.

Bij mensen is het net hetzelfde...
          Als partners er geen werk van maken, zich aanpassen enz. enz. dan zal het op een
          gegeven moment fout aflopen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Jij zal dat wellicht overwegen en doen
            Meeste mensen NIET.
            Veel mensen worden verliefd op een pup en die wordt gekocht.
            Een jaar of 1,5 jaar later komen ze er wel achter.
            Kortom: ik geef jouw heel graag gelijk

Pup's worden zelfs cadeau gedaan met Kerstmis...
            Kinderen vinden dat héél leuk, tot het beestje wat ouder wordt.

We gaan weer richting Pasen.
            Ben benieuwd waar je zoal gekleurde kuikentjes kan kopen...
            Kinderen vinden dit héél leuk, tot het beestje wat ouder wordt.
            Honden kunnen idd. last hebben van verlatingsangst zoals een collega hier terecht opmerkt.
            Dat kan je ook oplossen maar dat kost tijd.
            Het is mijn mening en die sluit ook aan met hetgeen Johan zegt: een hond die uren
            alleen moet zitten is niet mijn ding.
            Op 50 meter van mijn keukenraam hier kan ik dagelijks zien wat er zoal kan gebeuren
            met een hond die alleen is.
            Het gaat over twee oudere mensen die een jonge bulldog hebben.
            En die mensen hebben een afgesloten tuintje. Verder dan die plaats zal die hond
            nooit komen of geraken.
            De man "des huizes" zal zijn tuin niet moeten omspitten Begrijpt ge?
            Gisteren is die man uren bezig geweest met zijn (stenen) bloempotten.
            Die plaatste hij netjes volgens grootte op een stalen rek in dat tuintje.
            Ik vermoed dat die mensen nu niet thuis zijn en nog geen minuut geleden hoorde ik kabaal.
            En idd. het is er een puinhoop geworden: van die bloempotten is er niet veel over gebleven.
            Je hebt gelijk: past dat ras bij die mensen?
            Waren die niet beter af met een kleinere, of rustige hond he?
            Hun vorige hond was van hetzelfde ras en dus ik begrijp ergens waarom ze nu
            hetzelfde soort hebben gekozen.

Die problemen zijn allemaal op te lossen.
            Maar als die mensen er zich bij neerleggen en er geen problemen in zien... tja dan
            is voor mij de zaak ook opgelost he
            Je hebt overschot van gelijk, maar net daarom moeten 'we' blijven sensibiliseren... honden zijn geen geschenkjes en je koop geen hondje voor een kind tenzij dat kind heel goed weet wat een hond verzorgen hond inhoud.

Het zou al een goede zaak zijn mocht de verkoop van honden in winkels nog verder aan banden gelegd worden... en dat ook de particuliere verkoop 'gecontroleerd' wordt. Een impulsaankoop zal minder gebeuren als men enkele weken moet wachten tot men zijn puppy heeft. En let op, ik zeg hier niet dat de erkende fokkers zaligmakend zijn hé.

Sommige mensen worden inderdaad verliefd op een ras en zijn niet van hun idee af te brengen... en gaat gaat wel eens verkeerd. Er zijn rassen die als veel te gemakkelijk beschouwd worden... in een perfecte wereld zou het niet mogen, maar we zijn verre van perfect.

Wat de oudere buren betreft... wel ik ondervind dat oudere mensen nogal wat meer kunnen verdragen van hun troeteldier dan jonge mensen... vergevingsgezindheid zal groeien met de wijsheid van het ouder worden denk ik soms
            Jean Pierre.

Comment

Je hebt overschot van gelijk, maar net daarom moeten 'we' blijven sensibiliseren... honden zijn geen geschenkjes en je koop geen hondje voor een kind tenzij dat kind heel goed weet wat een hond verzorgen hond inhoud.

Het zou al een goede zaak zijn mocht de verkoop van honden in winkels nog verder aan banden gelegd worden... en dat ook de particuliere verkoop 'gecontroleerd' wordt. Een impulsaankoop zal minder gebeuren als men enkele weken moet wachten tot men zijn puppy heeft. En let op, ik zeg hier niet dat de erkende fokkers zaligmakend zijn hé.

Sommige mensen worden inderdaad verliefd op een ras en zijn niet van hun idee af te brengen... en gaat gaat wel eens verkeerd. Er zijn rassen die als veel te gemakkelijk beschouwd worden... in een perfecte wereld zou het niet mogen, maar we zijn verre van perfect.

Wat de oudere buren betreft... wel ik ondervind dat oudere mensen nogal wat meer kunnen verdragen van hun troeteldier dan jonge mensen... vergevingsgezindheid zal groeien met de wijsheid van het ouder worden denk ik soms
              Ben het met alles eens JP
              Jouw laatste paragraaf vind ik goed
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                In het asiel wordt de gezondheid van de dieren gecontroleerd, zijn ze zelden of zelfs
                nooit alleen. En er wordt dagelijks naar ze omgekeken.
                Of het gedaan wordt weet ik niet maar het zou heel tof zijn als een begeleider of een
                paar begeleiders een wandeling zouden maken met die honden.

Dat is een kwestie van bewijzen voorleggen he en ervaring JVP
                Als je echt letterlijk bedoeld wat je schrijft dan vind ik jouw reactie ook niet zo plezierig
                Er zijn asielen en asielen... en ik heb er toch wel enkele gekend in de loop van de jaren. Er zijn er waar het heel goed gaat met de honden en er zijn er waar het veel minder gaat. Ik ben begaan met het lot van de honden en ik was zo als vrijwiller 'verbonden' aan een asiel in Gent. Zelf nam ik deel aan vele wedstrijden met honden en steevast kregen we een zak hondenvoer als 'prijs'. Ik nam die steeds mee naar het asiel voor de honden daar mijn eigen honden één bepaald merk gewoon waren. Op een gegeven moment betrapte ik de baas met 'mijn' zakken voer in haar auto... voor haar eigen honden thuis!

Wat ik bedoel is dat sommige asielen te strenge eisen stellen... maar aan de andere kant klagen dat ze de honden niet meer geplaatst krijgen. En dat de hond meer dan 5 à 6 uur moeten alleen zitten is geen afdoende reden voor mij! En enkel om die reden iemand een asiel hond weigeren is voor mij een triestige zaak. Denk je echt dat een gemotiveerde kandidaat hondenbezitter het er bij gaat laten? In het slechtste geval gaat hij ergens goedkoop een hondje kopen en blijft er een hondje in het asiel zitten...
                Jean Pierre.

Comment

In jouw buurt dan
                  Nu ik ben een fanatieke hondenliefhebber... maar ik zou toch een hartig woordje met de buren gaan praten! Honden mogen geen overlast bezorgen, punt!
                  Onze burgemeester heeft zelf geen hond, maar op enkele honderde meters van zijn huis is er een hele straat naar rechts, met om de tien meter (of zelfs minder) een schuimbekkende hond in de voortuin, langs beide kanten. Ene heeft geen stem meer door het jarenlang onaflatend geblaf. En ik, die hier niet eens geboren is, die kan toch gewoon oprotten naar waarvan hij gekomen is. Of begrijpt ge niet waarom die honden daar zijn?

Comment

Er zijn asielen en asielen... en ik heb er toch wel enkele gekend in de loop van de jaren. Er zijn er waar het heel goed gaat met de honden en er zijn er waar het veel minder gaat. Ik ben begaan met het lot van de honden en ik was zo als vrijwiller 'verbonden' aan een asiel in Gent. Zelf nam ik deel aan vele wedstrijden met honden en steevast kregen we een zak hondenvoer als 'prijs'. Ik nam die steeds mee naar het asiel voor de honden daar mijn eigen honden één bepaald merk gewoon waren. Op een gegeven moment betrapte ik de baas met 'mijn' zakken voer in haar auto... voor haar eigen honden thuis!

Wat ik bedoel is dat sommige asielen te strenge eisen stellen... maar aan de andere kant klagen dat ze de honden niet meer geplaatst krijgen. En dat de hond meer dan 5 à 6 uur moeten alleen zitten is geen afdoende reden voor mij! En enkel om die reden iemand een asiel hond weigeren is voor mij een triestige zaak. Denk je echt dat een gemotiveerde kandidaat hondenbezitter het er bij gaat laten? In het slechtste geval gaat hij ergens goedkoop een hondje kopen en blijft er een hondje in het asiel zitten...
                    Over het asiel Gent gesproken. Enkele jaren geleden hebben mijn ouders een Maltezertje gekocht in het asiel, het beestje heeft meer de veearts gezien dan wat anders en was na een kleine 6 maanden dood: nierfalen etc.
                    De veearts was niet te spreken over veel van die asiels en Gent was geen uitzondering. Er worden geen leugens verteld maar de waarheid wordt wel verzwegen. Omstandigheden waar het beestje uit komt, leeftijd, ...
                    Het zal moeilijk zijn mijn ouders opnieuw te overtuigen een asielhondje te nemen, spijtig, heel spijtig.

Comment

Onze burgemeester heeft zelf geen hond, maar op enkele honderde meters van zijn huis is er een hele straat naar rechts, met om de tien meter (of zelfs minder) een schuimbekkende hond in de voortuin, langs beide kanten. Ene heeft geen stem meer door het jarenlang onaflatend geblaf. En ik, die hier niet eens geboren is, die kan toch gewoon oprotten naar waarvan hij gekomen is. Of begrijpt ge niet waarom die honden daar zijn?
                      Dat komt voor... helaas. Maar ik zou het er toch niet bij laten. Steek een paar keer per week eens wat vuurwerk af... dat zal voor wat extra animo zorgen
                      Jean Pierre.

Comment

Juist!
                        Ik begrijp het nu JP.

Verder heb ik al dikwijls gezien dat een hond of een paar honden het huishouden
                        zeer positief kunnen beïnvloeden. Betere harmonie tussen iedereen, minder chaos
                        en meer rust in huis. Och er zijn nog meer voordelen.
                        De opluchting bij mensen als je iets kan oplossen en het nieuwe zelfvertrouwen bij
                        diezelfde mensen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Dat komt voor... helaas. Maar ik zou het er toch niet bij laten. Steek een paar keer per week eens wat vuurwerk af... dat zal voor wat extra animo zorgen
                          Awel, daar heb ik nog niet aan gedacht: Ze geven alles wat ze in zich hebben zolang je in die straat hier om de hoek bent. Sommige zijn goed getraind om het geschreeuw van hun baasjes te evenaren, ... maar voetzoekers misschien... van die kleine.... om daarmee te beginnen, dat is al en hogere league... ben benieuwd of ik er veel verkocht krijg aan de wandelaars.

Comment

Awel, daar heb ik nog niet aan gedacht: Ze geven alles wat ze in zich hebben zolang je in die straat hier om de hoek bent. Sommige zijn goed getraind om het geschreeuw van hun baasjes te evenaren, ... maar voetzoekers misschien... van die kleine.... om daarmee te beginnen, dat is al en hogere league... ben benieuwd of ik er veel verkocht krijg aan de wandelaars.
                            Soms moet men vindingrijk zijn...
                            Vooral 's nachts kan dat heel leuk worden voor de eigenaars van die beestjes... duurt meestal wel even voordat de honden ze zich terug op hun gemak voelen.

Nu, ik blijf voorstander van een goed gesprek, maar als men niet wenst te luisteren moeten ze zelf maar kennis maken met 'overlast'.
                            Jean Pierre.

Comment

Sommige zijn goed getraind om het geschreeuw van hun baasjes te evenaren
                              En eigenlijk zijn ze niet goed getraind, want een goede waakhond maakt niet veel lawaai maar is heel waakzaam.
                              Jean Pierre.

Comment

Sommige zijn goed getraind om het geschreeuw van hun baasjes te evenaren, ....

Dat lukt geen enkele hond, bij ons in de wijk heet bijna iedere hond: Hierrr of Kom Hierrr. Ik hoef mijn wekker niet te zette want ik word dagelijks door dat gebrul gewekt wanneer ze die hond vlak voordat ze naar hun werk gaan nog vlug zijn behoefte laten doen. Hun hond laten ze de hele dag alleen thuis en 's avonds begint hetzelfde ritueel.

Comment

Working...