Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslopende honden in natuurgebieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Loslopende honden in natuurgebieden

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Als hiermee bedoelt dat velen in staat zijn om een hond te lezen dan geef ik je volkomen gelijk...
    Dat was niet echt wat ik bedoelde, neen.
    Ik bedoelde dat er veel hondeneigenaars inderdaad bewijzen dat ze respect hebben voor de mensen die niet gediend zijn van ongewild contact met hun hond.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Comment

Verstandige mensen daar in Boutersem (2de link geplaatst door foto4fun).
      Bij ons hier in Erpe-Mere: uit het politiereglement:
      Afdeling10: Verkeer van dieren op een openbare plaats
      Artikel 32 (G.A.S): Het is de bezitters van dieren of diegenen aan wie de zorg over deze dieren werd toevertrouwd verboden deze op de openbare plaats te laten lopen zonder de nodige voorzorgen te nemen om de veiligheid of het gemak van doorgang te waarborgen.
      Artikel 33 (G.A.S): Op een openbare plaats zijn de bezitters van honden of diegenen aan wie de zorg over deze dieren werd toevertrouwd verplicht deze aan de leiband te houden. Een uitzondering wordt gemaakt voor wat betreft de jacht.
      Artikel 34 (G.A.S): Iedere eigenaar of bewaker van een hond moet er voor zorgen dat de eigendom waar de hond vrij kan rondlopen, voldoende afgesloten is of dat er voldoende voorzorgsmaatregelen getroffen worden, zodat het dier niet op een openbare plaats, of op iemand anders eigendom zonder diens toestemming, kan lopen.
      Waarvoor dank!
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Laten we dit een 'deftige' discussie houden zonder op de man te spelen, dat is voor niets nodig. Iemands mening respecteren wilt niet zeggen dat je er mee akkoord hoeft te gaan. Het lijkt er hier steeds vaker op dat men heel gaar iemand aanvalt!
        Dus veralgemenen zonder verder te kijken dan de neus lang is, is ook een deftige discussie?
        Grappig, maar dan heb ik een ander beeld van een deftige discussie...

Iemand die iedereen met honden afschildert als een dierenmishandelaar... is dat niet even iemand aanvallen?

mijn woorden waren vrij goed afgewogen hoor...
        want het komt er op neer:

Je mag niet werken als je een hond wilt...
        want als hij ziek is, en je werkt... kan je er geen zorg voor dragen,
        dus verdien je geen hond...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik heb twee katten, de ene heeft sinds vorig jaar diabetes en moet elke dag 's ochtends en 's avonds een prik insuline krijgen. Als het eens overgeslagen wordt is dat geen rpobleem, nu hij stabiel is (en verder weer kerngezond), kan hij zelfs 2 weken zonder insuline.
          Elke 3 maand naar de dierenarts...

Maar ik hebt het er voor over. Ik heb Mars gevonden in een bos, hij was toen 7 weken oud. Wanneer je een dier in huis neemt (kat, hond, muis, olifant, vrouw...) verbind je jezelf ertoe ervoor te zorgen. Ook als dat inhoudt dat ik bepaalde dingen in mijn routine moet veranderen, en ik kosten moet maken (insuline, aangepaste voeding, dierenarts...)

Je krijgt zoveel terug van je huisdier, het is het dubbel en dik waard.

We zijn wel ver verwijderd van het topic.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            Dat was niet echt wat ik bedoelde, neen.
            Ik bedoelde dat er veel hondeneigenaars inderdaad bewijzen dat ze respect hebben voor de mensen die niet gediend zijn van ongewild contact met hun hond.
            Gelukkig groeit die groep nog steeds aan een heel goede evolutie!
            Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Dus veralgemenen zonder verder te kijken dan de neus lang is, is ook een deftige discussie?
              Grappig, maar dan heb ik een ander beeld van een deftige discussie...

Iemand die iedereen met honden afschildert als een dierenmishandelaar... is dat niet even iemand aanvallen?

mijn woorden waren vrij goed afgewogen hoor...
              want het komt er op neer:

Je mag niet werken als je een hond wilt...
              want als hij ziek is, en je werkt... kan je er geen zorg voor dragen,
              dus verdien je geen hond...
              Ik zou moeten terug gaan en herlezen maar ik denk niet dat Johan gesproken heeft over dierenmishandeling... (kan mij vergissen want ik heb geen zin om het te gaan opzoeken). Het is niet moeilijk om zijn standpunt te 'begrijpen', werken in een asiel maakt je zelden vrolijk (en ik weet waarover ik praat). Je ziet daar dagelijks tot wat mensen in staat zijn en hoe honden er onder lijden. Vaak neem je ten gevolge van alle die miserie een veel harder standpunt in en scheer je mensen over dezelfde kam.

Maar daar hoef jij het zeker niet met eens te zijn... (ik ben het ook niet), maar dat kan je ook duidelijk maken zonder 'hardere' woorden te gebruiken.
              Jean Pierre.

Comment

'k heb speciaal mijn post gaan aanpassen
                (als jij je quote daar ook aanpast, dan kan er misschien kattenzand over ? )

Ik begrijp dat Johan de asiel kant kent,
                maar iedereen over 1 kam scheren is vrij lastig...
                (hij noemt het niet dierenmishandeling, maar het valt eruit af te leiden vind ik persoonlijk).
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  - Een hond is geen hobby maar een 'way of life'.
                  Dat is enkel voor de 'fanaten' zo, voor de doorsnee mens zijn ze gewoon een gezel. Je hoeft echt je leven niet om te gooien om een hond te houden... je moet er enkel een plaats in voorzien.
                  Jean Pierre.

Comment

Bij ons hier in Erpe-Mere: uit het politiereglement:
                    Afdeling10: Verkeer van dieren op een openbare plaats
                    Artikel 32 (G.A.S): Het is de bezitters van dieren of diegenen aan wie de zorg over deze dieren werd toevertrouwd verboden deze op de openbare plaats te laten lopen zonder de nodige voorzorgen te nemen om de veiligheid of het gemak van doorgang te waarborgen.
                    Artikel 33 (G.A.S): Op een openbare plaats zijn de bezitters van honden of diegenen aan wie de zorg over deze dieren werd toevertrouwd verplicht deze aan de leiband te houden. Een uitzondering wordt gemaakt voor wat betreft de jacht.
                    Artikel 34 (G.A.S): Iedere eigenaar of bewaker van een hond moet er voor zorgen dat de eigendom waar de hond vrij kan rondlopen, voldoende afgesloten is of dat er voldoende voorzorgsmaatregelen getroffen worden, zodat het dier niet op een openbare plaats, of op iemand anders eigendom zonder diens toestemming, kan lopen.
                    Je mag gerust aannemen dat dit voor de meeste Belgische gemeentes geldt. De gemeentes die daar een uitzondering op maken zijn dun gezaaid.
                    Jean Pierre.

Comment

Laten we dit een 'deftige' discussie houden zonder op de man te spelen, dat is voor niets nodig. Iemands mening respecteren wilt niet zeggen dat je er mee akkoord hoeft te gaan.
                      Niet alleen honden spelen op de man.

Comment

Ik vind dat percentage overdreven... maar houd er rekening mee dat jouw 'negativiteit' deels voortkomt door jouw werk in het asiel. Daar zie je steeds de keerzijde van de medaille.
                        Ik zie vooral honden die wandelaars proberen te verjagen. Zelf mogen ze niet gaan wandelen. Sommigen maken zo'n kabaal als je het huis passeert dat je ze een halve kilometer verder nog hoort. Ik begrijp niet hoe die eigenaars dat verdragen: misschien zijn ze nooit thuis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                          Ik zie vooral honden die wandelaars proberen te verjagen. Zelf mogen ze niet gaan wandelen. Sommigen maken zo'n kabaal als je het huis passeert dat je ze een halve kilometer verder nog hoort. Ik begrijp niet hoe die eigenaars dat verdragen: misschien zijn ze nooit thuis.
                          Het is eigen aan de hond dat hij het 'betreden' van zijn territorium aangeeft met geblaf... zoiets kan je bij sommige rassen heel moeilijk vermijden, het is hun instinct om de anderen te waarschuwen voor gevaar. Natuurlijk als de baasjes thuis zijn moet je dit kunnen beperken. Als deze laatsten niet thuis zijn houden ze het vaak vol tot de dreiging verdwenen is. Als je als wandelaar passeert dan kan je best de honden compleet negeren, het geblaf houdt dan het snelst op.

In een grote groep honden zie je vaak dat het steeds dezelfde zijn die eerst alarm slaan terwijl de andere eerst rustig afwachten wat er gaande is.
                          Jean Pierre.

Comment

Natuurlijk als de baasjes thuis zijn moet je dit kunnen beperken.
                            Dat kunnen of willen ze hier in meer dan 90% van de gevallen niet. Meer precies, ken ik hier vlak in de buurt welgeteld 1 hond die altijd buiten zit en zich toch relatief koest houd. Twee andere buren hebben ook een hond, die echter niet bewust langs de straatkant word gezet om de buurt (vooral de wandelaars en fietstoeristen - ik woon in de hoofdstad van de wiellerliefhebbers) te terroriseren.
                            Dus,... 60% die hun hond verkeerd opvoeden? Nee, maak er maar 95% van! Misschien dat ik daar dan een beetje af doe,... allez, omdat gij het zijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Dat kunnen of willen ze hier in meer dan 90% van de gevallen niet. Meer precies, ken ik hier vlak in de buurt welgeteld 1 hond die altijd buiten zit en zich toch relatief koest houd. Twee andere buren hebben ook een hond, die echter niet bewust langs de straatkant word gezet om de buurt (vooral de wandelaars en fietstoeristen - ik woon in de hoofdstad van de wiellerliefhebbers) te terroriseren.
                              Dus,... 60% die hun hond verkeerd opvoeden? Nee, maak er maar 95% van! Misschien dat ik daar dan een beetje af doe,... allez, omdat gij het zijt.
                              tjah, 90% van de mensen zijn dan ook verkeerd opgevoed of zelfs niet opgevoed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                tjah, 90% van de mensen zijn dan ook verkeerd opgevoed of zelfs niet opgevoed...
                                Of ze zijn niet thuis.
                                Trouwens, op kavels van 12 meter, dus 8 waakhonden zetten per honderd meter, is overkill. Ik denk als je er zo eentje zet per 50 meter, dat er dan nog te wandelen valt, zonder dat er plots inbraken zouden worden gepleegd. Want die hebben we dus niet,... ---> inbraken: nul per jaar.
                                Last edited by Poza; 22 februari 2012, 15:49.

Comment

Working...