Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslopende honden in natuurgebieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Loslopende honden in natuurgebieden

Nog iets (anders).

Tegenwoordig leven we in een maatschappij van 'instant behoeftenbevrediging'.

Als IK NU iets wil, wie kan me dat dan ontzeggen ?

Als je naar een serieuze fokker gaat (doet shows, kweekt honden met stamboom, max 3 rassen, selecteert op gezondheid en karakter, max 2 nestjes per jaar) of naar een asiel, en ze stellen daar 'vervelende vragen' of weigeren om je een hond mee te geven omdat ze vinden dat je niet geschikt bent voor een hond (te weinig tijd, kinderen te klein, te weinig hondenervaring), dan ga je toch gewoon even naar de Vogelmarkt of Animal Express zeker ? No questions asked !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Dus je informatie over honden halen vanop internet is niet toegestaan,
      maar je informatie over fokkers halen vanop internet is wel toegestaan.
      sta mij toe hierin geen logica te vinden.

Zal direct ook een voorbeeld aanhalen.
      wij zouden graag een golden retriever hebben.
      (herplaatser of puppy blijft de grote vraag, kans voor pup is groter... )

Ik heb al heel wat informatie vanop verschillende grote fora opgehaald...
      op het ene forum is fokker Y de beste, op het andere forum is fokker Y dan juist een broodfokker en geen liefhebber. (Ik noem hier geen namen, en ga ook geen namen noemen om dat ik geen fokkers in een negatief daglicht wil stellen).

Waarom mag ik mij dan wel betrouwen op informatie over een fokker en niet over eenduidige informatie over het ras... Als je namelijk rondleest, is de informatie over het ras en welk type hond het is eenduidig... de informatie over de fokker is verre van eenduidig...

Snap je wat ik bedoel?
      'k geef je deels wel gelijk... maar 't is dan ook weer relatief
      Natuurlijk is informatie op het internet relatief... iemand die slechte ervaringen heeft met een fokker zal er niets positief over vertellen hé. Maar met de informatie die je verzamelt krijg je toch al een inzicht. En dan moet je erop uit trekken en de fokker bezoeken. Een goede fokker is heel open wat zijn fokkerij betreft en zal je met plezier zijn fokkerij laten zien. En dan is het aan jou om je ogen de kost te geven en te vergelijken met wat je reeds gezien hebt bij andere fokkers. Geloof mij, je haalt de echte 'broodfokkers' er zo uit! En blijf weg van de fokkers die veel rassen hebben, vaak zijn dat niet echt fokkers maar opkopers!

Zoals ik merk hoe jij je voorbereidt op de nieuwe hond kan het bijna niet mis gaan... het is een kwestie van een goed overwogen keuze te maken uit het ruime aanbod.
      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Da's het verschil tussen de rassen he. Elke grote hond werd vroeger voor een bepaalde taak gekweekt, met het bijbehorende karakter.

Een Berner is eeuwen als boerenerfhond gebruikt op afgelegen zwitserse boerderijen. Het was de bedoeling dat die vreemden niet vertrouwde ! Door t infokken van Newfoundlanders is er wel veel scherpte verloren gegaan, maar dat blijft er ergens nog inzitten.

t Was de bedoeling dat die zijn erf niet verliet als hij bv in de verte een konijn zag, dus alle jachtinstinct is eruitgefokt.

Een Malamute was een groepshond, die met andere honden en mensen moest overeenkomen. Huskies moesten bv ook tijdens een deel van t jaar in hun eigen voedsel voorzien, dus t is niet merkwaardig dat die een konijn of kip zullen pakken als ze de kans krijgen.
        Vandaar dat de keuze van een ras zo belangrijk is... men moet zich heel goed de vraag stellen wat men verwacht van de hond die men in huis haalt en wat men hem kan bieden. En dan naargelang het antwoord een keuze maken uit het ruime aanbod van rassen die aan het criterium voldoen. Het moet al erg zijn wilt het dan nog fout lopen (wat altijd kan gebeuren).

De meeste rassen zijn gefokt om specifieke kwaliteiten naar boven te halen. Van een hond met degelijke kwaliteiten dan iets heel anders te verlangen is om moeilijkheden vragen.
        Jean Pierre.

Comment

Er zitten idd serieuze verschillen tussen de rassen.

Een Beagle is geen Cocker met kort haar.

Een Chihuahua heeft een heel ander karakter dan een Papillon hoewel ze hard op mekaar lijken.

Een Kuvasz is geen grote Golden Retriever ...

Een Mechelaar is veel drukker dan een Duitse Herder.

Een Australische herder is rustiger dan een Border Collie.

Als mensen zich eens zouden informeren voor ze een hond kopen, zouden er al heel wat minder dieren in t asiel zitten.

Comment

Op t internet staan er ook wel foute zaken of worden rassen beter voorgesteld dan ze zijn.

Bv een Duitse Dog kan 12 jaar worden volgens t internet ! Je mag al blij zijn als hij 8 jaar wordt. En zijn dierenartskosten, daar kan je wel een auto voor kopen.

Een Boxer van 3 jaar ziet er al bejaard uit.

Alle Cavaliers hun schedel is te klein.

Er bestaan bijna geen Sint Bernards zonder heupdysplasie.

Veel Bloodhounds of Bordeaux Doggen vallen ineens dood neer als ze 3 jaar zijn zonder duidelijke reden.

Dat staat allemaal niet in de boekjes of op t internet.

Nee, volgens t internet is elk ras trouw, lief, gehoorzaam, goed met kinderen, gezond, langlevend...

De meest populaire rassen hebben ook de meeste erfelijke ziektes...

Comment

Nog iets (anders).

Tegenwoordig leven we in een maatschappij van 'instant behoeftenbevrediging'.

Als IK NU iets wil, wie kan me dat dan ontzeggen ?

Als je naar een serieuze fokker gaat (doet shows, kweekt honden met stamboom, max 3 rassen, selecteert op gezondheid en karakter, max 2 nestjes per jaar) of naar een asiel, en ze stellen daar 'vervelende vragen' of weigeren om je een hond mee te geven omdat ze vinden dat je niet geschikt bent voor een hond (te weinig tijd, kinderen te klein, te weinig hondenervaring), dan ga je toch gewoon even naar de Vogelmarkt of Animal Express zeker ? No questions asked !
              Dat is de vinger leggen op het grootste probleem (en dat hebben we hier al aangehaald). Het kopen in een opwelling... om de vrouw te plezieren, de kinderen... enz. Vandaar dat de wetgeving op dat gebied nog strenger zou mogen worden.

Ik weet niet hoe het er nu in een 'standaard asiel' aan toe gaat, maar vroeger koos je eerst een hondje en kwamen de vragen nadien. Het omgekeerde vind ik beter (en misschien doen ze het nu ook zo).
              Jean Pierre.

Comment

Er zitten idd serieuze verschillen tussen de rassen.

Een Beagle is geen Cocker met kort haar.

Een Chihuahua heeft een heel ander karakter dan een Papillon hoewel ze hard op mekaar lijken.

Een Kuvasz is geen grote Golden Retriever ...

Een Mechelaar is veel drukker dan een Duitse Herder.

Een Australische herder is rustiger dan een Border Collie.

Als mensen zich eens zouden informeren voor ze een hond kopen, zouden er al heel wat minder dieren in t asiel zitten.
                Vandaar dat ik zeg dat als je het criterium bepaald hebt je nog steeds een ruime keuze hebt.

Die Australische herder is wel een stuk krachtiger
                Jean Pierre.

Comment

Op t internet staan er ook wel foute zaken of worden rassen beter voorgesteld dan ze zijn.

Bv een Duitse Dog kan 12 jaar worden volgens t internet ! Je mag al blij zijn als hij 8 jaar wordt. En zijn dierenartskosten, daar kan je wel een auto voor kopen.

Een Boxer van 3 jaar ziet er al bejaard uit.

Alle Cavaliers hun schedel is te klein.

Er bestaan bijna geen Sint Bernards zonder heupdysplasie.

Veel Bloodhounds of Bordeaux Doggen vallen ineens dood neer als ze 3 jaar zijn zonder duidelijke reden.

Dat staat allemaal niet in de boekjes of op t internet.

Nee, volgens t internet is elk ras trouw, lief, gehoorzaam, goed met kinderen, gezond, langlevend...

De meest populaire rassen hebben ook de meeste erfelijke ziektes...
                  Hangt toch een beetje af van waar je de informatie gaat halen... en ja je kan niet echt verwachten van een fokker dat hij op zijn site gaat zetten dat het agressieve r*tzakken zijn die meer slechte eigenschappen hebben dan goede. Een site van de fokker geeft algemene info over het ras, de rest van de informatie ga je elders zoeken.
                  Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                    Zoals ik merk hoe jij je voorbereidt op de nieuwe hond kan het bijna niet mis gaan... het is een kwestie van een goed overwogen keuze te maken uit het ruime aanbod.
                    Dank u (denk ik )
                    Wij proberen ons zo goed mogelijk voor te bereiden...
                    We zijn beiden nogal dierenvrienden en willen zeker zijn dat we (als de hond er komt) hem een zo leuk mogelijk leven kunnen geven (wat voor ons inderdaad de nodige opofferingen zal meebrengen...)

We gaan er al zeker niet te licht over (zijn al meer als een half jaar ons aan het oriënteren, terwijl het zeker nog een half jaar duurt voor we een hond kunnen nemen )
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Martin Gaus was vroeger ook wel hard, maar hij is niet te bekakt om te zeggen dat hij verkeerd bezig was.

Cesar Milan hangt nu nog de methodes van Martin Gaus van 20 jaar terug aan.

Je ziet ook enkel zijn successtories, niet de honden die ingeslapen worden omdat ze niet te helpen zijn...

Hij is ook slim genoeg om vooral honden van celebs te behandelen (mond tot mond reclame bij de happy few).

Martin Gaus kon even rijk zijn als Cesar Milan, t is gewoon een kwestie van marketing. En Nederland is de VS niet.

Cesar ligt goed in de markt bij de vrouwen.

Als je ziet hoeveel volk naar zijn shows in t Sportpaleis komt, dat snap ik niet. Koop dan zijn dvd's he.

Pas op, ik zeg niet dat hij slecht is, integendeel.

Idem bv Jamie Oliver, niet de beste kok van Engeland, maar met een hoog 'knuffelgehalte' en een heel sterke marketingmachine achter hem.

Maar we geraken off topic.

Koeno, wat voor hond zou je nemen ?

Comment

Martin Gaus was vroeger ook wel hard, maar hij is niet te bekakt om te zeggen dat hij verkeerd bezig was.

Cesar Milan hangt nu nog de methodes van Martin Gaus van 20 jaar terug aan.

Je ziet ook enkel zijn successtories, niet de honden die ingeslapen worden omdat ze niet te helpen zijn...

Hij is ook slim genoeg om vooral honden van celebs te behandelen (mond tot mond reclame bij de happy few).

Martin Gaus kon even rijk zijn als Cesar Milan, t is gewoon een kwestie van marketing. En Nederland is de VS niet.

Cesar ligt goed in de markt bij de vrouwen.

Als je ziet hoeveel volk naar zijn shows in t Sportpaleis komt, dat snap ik niet. Koop dan zijn dvd's he.

Pas op, ik zeg niet dat hij slecht is, integendeel.

Idem bv Jamie Oliver, niet de beste kok van Engeland, maar met een hoog 'knuffelgehalte' en een heel sterke marketingmachine achter hem.

Maar we geraken off topic.

Dat is wat ik zei... eens een mediafiguur moet je inspelen op de mensen en je constant aanpassen om nieuwe mensen aan te spreken. Doorgaans blijven de trouwe volgers wel aan je zijde, zelf al maak je een bocht van 180°

Voor de media is dat knuffelgehalte belangrijk hé... en als er dan nog een 'zielige' achtergrond bij komt dan is men helemaal fan En dan is het zaak om alles zolang mogelijk uit te melken.

Hmmm waren we niet al een tijdje off topic

Ik denk dat Koeno een Golden Retriever wenst te nemen, een heel leuk maar onderschat ras
                        Jean Pierre.

Comment

1 vraagje, waarom tussen elke zin een extra witruimte,
                          Persoonlijk vind ik dit zeer lastig lezen? (niet slecht bedoeld ofzo he).

We twijfelen nog, we zijn gek op het karakter (en looks) van een Golden Retriever...
                          We hebben met 3-tal golden retrievers al gaan wandelen/ravotten (eentje van 1jaar en paar van 5-6 jaar als ik mij niet vergis)

Waren zeer lieve en zachte honden in het huis,
                          maar eenmaal buiten actievelingen die héél graag "speelden" en gingen zwemmen...
                          of in de modder duiken

Maar op andere fora kreeg ik al modder naar mijn hoofd omdat er soms dagen zijn dat de hond meer als 6u alleen zitten (vriendin is leerkracht, dus is 3 dagen vroeger thuis of moet pas later vertrekken als mij, maar dit houdt in dat er nog steeds 2 dagen zijn dat hij iets langer alleen zit). Nu heb ik al geleerd zo'n dingen naast mij neer te leggen... naar verhalen van andere mensen heb ik geleerd dat dit alles moet lukken... als je de pup een degelijke opvoeding geeft

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                          Ik denk dat Koeno een Golden Retriever wenst te nemen, een heel leuk maar onderschat ras
                          Goed gegokt? waar heb ik dit al aangegeven ?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Dank u (denk ik )
                            Wij proberen ons zo goed mogelijk voor te bereiden...
                            We zijn beiden nogal dierenvrienden en willen zeker zijn dat we (als de hond er komt) hem een zo leuk mogelijk leven kunnen geven (wat voor ons inderdaad de nodige opofferingen zal meebrengen...)

We gaan er al zeker niet te licht over (zijn al meer als een half jaar ons aan het oriënteren, terwijl het zeker nog een half jaar duurt voor we een hond kunnen nemen )
                            Mocht iedereen zo te werk gaan dan zouden er veel minder honden in 't asiel zitten...
                            Vergeet niet dat bij sommige fokkers er een behoorlijk wachtlijst is... dus binnen zes maanden is echt niet lang meer. Mocht je bij de Golden Retriever je gedacht niet vinden... de Nova Scotia Duck Tolling Retriever is ook een heel aangename hond met prima kwaliteiten en is iets kleiner dan de Golden.
                            Jean Pierre.

Comment

Zal direct ook een voorbeeld aanhalen.
                              wij zouden graag een golden retriever hebben.
                              (herplaatser of puppy blijft de grote vraag, kans voor pup is groter... )
                              Hier heb je dat gedaan... hé ik lees de reacties hoor
                              Jean Pierre.

Comment

Strak, ik was vergeten dat ik het daar al meegegeven had

Comment

Working...
                                X