Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loslopende honden in natuurgebieden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Loslopende honden in natuurgebieden

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik bedoel maar dat iedereen 'optimaal' van zijn hobby en vrije tijd wil genieten en geen oog heeft voor de andere recreanten.
    Ik ben al blij dat je beseft dat jij dus ook geen oog hebt voor andere recreanten.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

En ik bedoel ook dat iedereen vooral aan zichzelf denkt (ik ben daar soms ms ook schuldig aan), en dat je tegenwoordig al voor de minste opmerking een pak rammel kan krijgen.

Iedereen heeft ook een verschillende 'perceptie' over iets.

Wat voor de vrijwilligers van Natuurpunt een mooi natuurgebied is, is voor anderen misschien hun hondenwei en voor jongeren ms een plek om in t geniep wiet te smoren of wodka te drinken.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        In sommige fotogidsen raden ze je aan om je schuiltent dagenlang op dezelfde plaats te laten staan vooraleer je er zelf je intrek in neemt. Als ik dat in de Hobokense Polders doe, is ze wel weg of in brand gestoken.
        Tot driemaal toe heb ik ons schuilhutje uit de Dommel kunnen vissen, waarschijnlijk omdat iemand dacht dat het een jacht hut was. Aan een bosrand werd ook tweemaal een hutje van ons vernield. Dit was op plaatsen waar geen recreanten komen, maar wel soms natuurliefhebbers; jagers of boswachters. Toen we er een briefje aan hingen met naam en telefoonnummer dat het een observatie hut is en geen jacht hut hadden we veel minder last van vernielingen. Wij vragen altijd toestemming of een vergunning aan bij de eigenaar (beheerder) van de grond om een hut te plaatsen. Tip; indien mogelijk de hut zo plaatsen of camoufleren dat deze vanaf de paden voor passanten niet in het zicht valt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ..... zorgwekkende mensenrechtensituatie in Wit-Rusland, waar de laatste dictatuur in Europa heerst:
          grt,bouk.
          Oh, ik dacht dat dit in Oostenrijk en Spanje was: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...ersporters.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Tot driemaal toe heb ik ons schuilhutje uit de Dommel kunnen vissen, waarschijnlijk omdat iemand dacht dat het een jacht hut was. Aan een bosrand werd ook tweemaal een hutje van ons vernield. Dit was op plaatsen waar geen recreanten komen, maar wel soms natuurliefhebbers; jagers of boswachters. Toen we er een briefje aan hingen met naam en telefoonnummer dat het een observatie hut is en geen jacht hut hadden we veel minder last van vernielingen. Wij vragen altijd toestemming of een vergunning aan bij de eigenaar (beheerder) van de grond om een hut te plaatsen. Tip; indien mogelijk de hut zo plaatsen of camoufleren dat deze vanaf de paden voor passanten niet in het zicht valt.
            Ik heb (nog) geen schuilhutje, maar dat moet er ooit van komen. t Is ook niet heel duur.

Ik heb wel geen zin om het ergens te laten staan terwijl ik er niet bij ben (tenzij in mijn tuin natuurlijk).

In de Hobokense Polders hebben ze 14 dagen terug de rasters van de Galloways beschadigd, zodat de koeien op straat konden lopen ! Dat werd gelukkig nipt vermeden door attente vrijwilligers.

Houten informatiepanelen worden ook gewoon in de fik gestoken.

In de schuilhutten heb ik ook al condooms, wietzakjes en lege flessen wodka gevonden.

Dat er overal afval ligt en er soms honden loslopen is dan eigenlijk nog een minder kwaad.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...