Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weldra failliet ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Weldra failliet ?

    Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
    -kostprijs van een huis vergeleken met toen en nu,
    30 jaar geleden verdiende de (werkmens) 25 a 30000 fr/maand
    een huisje (geen nieuwbouw) koste toen 3 a 4 miljoen
    nu verdienen we 1200 a 3000 /maand en kost een huisje 150.000 €, zie eigenlijk geen verschil.
    wat er dan wel scheelt, nu moet het een nieuwbouw zijn met alles erop en eraan want een gewoon huisje is te gewoon liefst met een keuken erin met elk toestel dat je maar kan bedenken (kijk maar es naar komen eten ).we gaan het nog niet hebben over de meubels, de thuisbioscoop,de wii, ieder een gsm en noem maar op

    -langer werken ?... 40 jaar is 40 jaar met zen 2 ? tja die luxe moet betaalt worden,
    dien villa, dikkenbak, 2 vakanties int jaar kan moeilijk anders als je dat allemaal wilt.
    idd vroeger werkte er maar 1 maar ze hadden ook niks just eten op de plank.
    het eten tja de groenten kwamen uit den tuin (nu hebben ze mooi gras)en niet uit den gb zoals nu
    de kip kwam uit de ren die niet genoeg meer legde en zo konden ze ook es kip eten.

    en dat pensioen, die dat een volledige loopbaan heeft zal een klein overlevingspensoentje hebben zoals het altijd geweest is, en de rest die hun volledige jaren niet halen die zullen het nog met iets minder moeten doen als ze geen 40 jaar erop zitten hebben maar langer werken nee hoor gewoon 40 jaar.

    grts
    Uw veralgemeningen slaan als een tang op een varken.
    Komen eten? al eens gekeken wie dat daar aan meedoet?

    Als er al jeugd in meedoet, dan is het jeugd dat in het huisje van mama of papa woont..

    Verder is mijn laatste reis al 8 jaar geleden...
    Dit jaar ga ik voor het eerst nog eens op reis... met de tent... om het goedkoop te houden...
    mijnen dikken bak is een cliootje, ja hoor, echt dik...

    en al mijn luxe? ik heb een crt-tv, de meubels in mijn huurhuis... zijn van de huurbaas...

    en wil je weten hoeveel van de jeugd in het zelfde bootje als mij zit?
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #92
      Re: Weldra failliet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      150.000€ voor een instapklaar huis (maw waar geen kosten aan zijn)? Forget it
      Maar je toont mijn punt perfect aan

      Kijk eens naar dit voorbeeld. Relatief betaalbare regio (relatief slecht bereikbaar), 140 000€. Da's instapklaar zeker?
      instapklaar, dat heb ik nergens gezegt he
      die waren toen ook niet instap klaar, verre van.
      het voorbeeld dat je aantoond wel ja deze waren toen ook zo

      grts
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #93
        Re: Weldra failliet ?

        Dus volgens jou is de prijs van vastgoed hélemaal niet gestegen in de laatste 30-40 jaar? Right.
        Last edited by ThierryM; 20 januari 2012, 09:59.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #94
          Re: Weldra failliet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          ......
          nu verdienen we 1200 a 3000 /maand en kost een huisje 150.000 €, zie eigenlijk geen verschil.
          nou...dat heb je in Nederland niet hoor.
          misschien een hutje op de hei.
          denk dat we daarom vaak een tweede huisje in België hebben.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #95
            Re: Weldra failliet ?

            Bouk, heb je op m'n voorbeeld geklikt? Da's nét iets beter dan een hutje op de hei, maar veel scheelt het niet
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #96
              Re: Weldra failliet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Dus volgens jou is de prijs van vastgoed is hélemaal niet gestegen in de laatste 30-40 jaar? Right.
              yep, enkel de luxe is gestegen dat men wil.

              grts
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

              Comment


              • #97
                Re: Weldra failliet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                yep, enkel de luxe is gestegen dat men wil.

                grts
                Hierop, en het zal grof overkomen, kan je maar 1 ding zeggen:

                Ignorance is bliss.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #98
                  Re: Weldra failliet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Bouk, heb je op m'n voorbeeld geklikt? Da's nét iets beter dan een hutje op de hei, maar veel scheelt het niet
                  yep en las dit:
                  bewoonbare oppervlakte: 5 m²
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #99
                    Re: Weldra failliet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Hierop, en het zal grof overkomen, kan je maar 1 ding zeggen:

                    Ignorance is bliss.
                    Inderdaad. Degoutant. Wij hebben geen digitale tv, kijken nog op een oude beeldbuis, hebben een basis-internetverbinding, één kleine wagen en huren een oud appartement met een verouderde keuken en badkamer. Het enige keukenapparaat die naam waardig dat we hebben is een blender. Mijn laatste reis dateert van juli 2010. Ik heb in 2011 géén verlof gehad. Gelukkig kunnen we sparen om binnenkort misschien een ietwat degelijk huis te kopen. Ik heb alles wat ik nodig heb, maar iemand die mij komt vertellen dat ik te luxueus leef kan een mep op zijn gezicht verwachten.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • Re: Weldra failliet ?

                      Ben volbloed Belg maar kwoon en werk al enkele jaren in Nederland. Het verschil in mentaliteit valt me steeds meer op. Wat een negativisme hebben jullie toch. Hup schouders d'r onder, verandering begint met je zelf. Vooral in je hoofd

                      Comment


                      • Re: Weldra failliet ?

                        35 jaar geleden betaalden mijn ouders 2.000.000 BEF voor een supergroot (niet nieuw gebouwd) afgewerkt huis (24are, 6 grote slaapkamers, living 70m2, keuken 40m2, dubbele garage, volledig onderkelderd...) beiden ambtenaar, dus geen artsen of notarissen of zo...

                        Nu is de gemiddelde prijs voor een niet-afgewerkte woning 200.000 euro (8.000.000) en dan heb je 3 gemiddelde slaapkamers, met wat chance 6-7 are, een living van 30-40m2 en met veel chance een plaats om je auto te stallen.

                        Hun huis is nu bijna 400.000 geschat... Ik nodig een koppel ambtenaren uit dit te kopen zonder externe hulp...

                        Ik zie wel een verschil hoor!

                        Comment


                        • Re: Weldra failliet ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Inderdaad. Degoutant. Wij hebben geen digitale tv, kijken nog op een oude beeldbuis, hebben een basis-internetverbinding, één kleine wagen en huren een oud appartement met een verouderde keuken en badkamer. Het enige keukenapparaat die naam waardig dat we hebben is een blender. Gelukkig kunnen we sparen om binnenkort misschien een ietwat degelijk huis te kopen.
                          Hehe, herkenbaar,
                          wij wonen in een huis met (en ik lieg niet) kartonnen binnenmuren... isolatiewaarde: 0.
                          een garage waar geen normale auto in past.

                          Wij hebben wel 2 wagens... we hebben het gewoon nodig... openbaar vervoer red het niet voor ons (kosten/baten analyse zit snor ).

                          wij zijn ons financieel aan het voorbereiden om te bouwen...
                          Juist daar ga ik metser dienen, om (belachelijke) kosten te drukken...

                          ja hoor, pure luxe wat ik meemaak
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • Re: Weldra failliet ?

                            30 jaar geleden kon je een modaal huis kopen voor 2 miljoen. Voor 4 miljoen had je een nieuwbouw.
                            Chinezen verdienen 150 à 200 euro per maand, geen 50.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Weldra failliet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              instapklaar, dat heb ik nergens gezegt he
                              die waren toen ook niet instap klaar, verre van.
                              het voorbeeld dat je aantoond wel ja deze waren toen ook zo

                              grts
                              Als de huizen toen hetzelfde waren (want dit voorbeeld is een huis dat inderdaad in geen 40jaar vernieuwd is geweest) waarom spreekt iedereen dan van die verhoogde welvaart die we te danken hebben aan de vorige generatie? Het is dus exact hetzelfde niveau van welvaart als ik je goed begrijp, maar dan met minder pensioen, langer werken en ...
                              equipment: camera's, lenses & some imagination

                              Comment


                              • Re: Weldra failliet ?

                                [Mod-Les]Maatschappelijke discussies kunnen hier echt niet, gasten.[Mod]
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                                Comment

                                Working...
                                X