Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weldra failliet ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Weldra failliet ?

    Hey Belgische vrienden! Hou eens op met zeuren!
    Het is maar een crisis, he. Hoeveel crises zijn er niet geweest de laatste 40 jaar? We komen er steeds weer bovenop. Nog steeds gaat het beter dan ooit tevoren.

    Zolang we nog 60 euro per maand voor smartphone en internet kunnen betalen zal het toch allemaal wel meevallen zeker? Wat is er erg aan iets langer doorwerken? We worden toch ook veel ouder? De gemiddelde mens heeft nu langer pensioen dan 30 jaar geleden. So what's the problem?

    We spreken (bijna) dezelfde taal maar het lijkt wel of we in totaal anderssoortige landen wonen. Zoveel verschil is er nou ook weer niet, he. Cheer up.
    Last edited by Leonidas; 20 januari 2012, 08:38.

    Comment


    • #77
      Re: Weldra failliet ?

      Je hebt gelijk. We moeten geen 10 km te voet door de brandende zon lopen voor een emmer drinkbaar (?) water te gaan halen.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #78
        Re: Weldra failliet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        ....
        Binnenkort 100 euro voor een tankbeurt?
        zo zullen we inderdaad wel failliet gaan.
        hangt er helemaal vanaf, wat voor auto je hebt en van de inhoud van de tank.
        gisteren nog getankt...112 Eurootjes.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #79
          Re: Weldra failliet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Het is maar een crisis, he. Hoeveel crises zijn er niet geweest de laatste 40 jaar? We komen er steeds weer bovenop. Nog steeds gaat het beter dan ooit tevoren.
          het gaat steeds beter? dat klopt als je de gemiddelde levensstandaard beschouwd, die blijft omhoog gaan.
          De zelfmoordcijfers blijven echter ook onrustwekkend hoog, ook bij jongeren.
          het een zal wel met het ander te maken hebben.

          Comment


          • #80
            Re: Weldra failliet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Je hebt gelijk. We moeten geen 10 km te voet door de brandende zon lopen voor een emmer drinkbaar (?) water te gaan halen.
            Da's ook weer waar. Ik ben fundamenteel gelukkig
            Maar dat weerhoudt me niet om me lichtjes zorgen te maken over de toekomst.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #81
              Re: Weldra failliet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              hangt er helemaal vanaf, wat voor auto je hebt en van de inhoud van de tank.
              gisteren nog getankt...112 Eurootjes.
              grt,bouk.
              Rij jij met een Lincoln Continental bouk?
              Ik zit nu aan 80 a 85 euro per tankbeurt.

              Comment


              • #82
                Re: Weldra failliet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                De zelfmoordcijfers blijven echter ook onrustwekkend hoog, ook bij jongeren.
                Ja, maar de babysterfte is de laatste 50 jaar toch flink gedaald. Dat compenseert het toch mooi, niet?

                Als ik me nou ook nog zorgen moet maken over zelfmoordcijfers...

                Comment


                • #83
                  Re: Weldra failliet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Ja, maar de babysterfte is de laatste 50 jaar toch flink gedaald. Dat compenseert het toch mooi, niet?

                  Als ik me nou ook nog zorgen moet maken over zelfmoordcijfers...
                  in het kader van the big picture, maak ik mij daar wel degelijk zorgen over!
                  en om over compenseren te spreken in deze materie, vind ik nogal onkies...

                  Comment


                  • #84
                    Re: Weldra failliet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Rij jij met een Lincoln Continental bouk?
                    Ik zit nu aan 80 a 85 euro per tankbeurt.
                    Als mijn vader zijn s-max voltankt haalt hij al 100euro.
                    Dus een auto met een tank groter als 70 liter kan dus zeker die 115 euro halen.

                    een bmw 7 heeft een tank van 82 liter.
                    als je daar dus tot op de laatste 5 liter rijd:
                    77 liter tanken * 1.516 (diesel prijs nu? ) = 116euro
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Weldra failliet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      in het kader van the big picture, maak ik mij daar wel degelijk zorgen over!
                      Zolang ik niet zelf degene ben die iemand tot zelfmoord drijft kan ik er weinig aan doen. Als ik er weinig aan kan doen ga ik er ook niet mee zitten. Zo simpel is het.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      en om over compenseren te spreken in deze materie, vind ik nogal onkies...
                      Ach, ik hanteer graag een ironische, af en toe cynische of sarcastische, schrijfstijl. Daar moet je ook al niet mee zitten.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Weldra failliet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Rij jij met een Lincoln Continental bouk?
                        Ik zit nu aan 80 a 85 euro per tankbeurt.
                        benzine in Nederland toch al zo,n 1.75 Euro per liter hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #87
                          Re: Weldra failliet ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Euh, zij die het niet willen zien: kijk eens op immoweb naar de prijzen van de huizen. Kijk dan eens wat jullie betaald hebben voor jullie huis, en transponeer dat eens op het huidige economische klimaat + het feit dat we allemaal gaan moeten inleveren én langer werken. Als je het dan nog niet ziet...

                          De oudere generatie moet zich helemaal niet aangevallen voelen, want zij zijn niet persoonlijk verantwoordelijk. Maar ook al hebben jullie lang & hard gewerkt, ik hoop dat jullie beseffen dat wij langer gaan moeten werken voor minder geld. Want dat is de enige kans om hier op een duurzame manier uit te komen. Begrip daarvoor zou jullie sieren. Postje nr. 57 hier doet mijn bloed zowat koken

                          Zelf heb ik niet echt te klagen, maar als ik zie hoe wij als 2 hoogopgeleiden van goeie afkomst al moeilijkheden hebben om een eigen huisje (met nadruk op -je) te kopen, dan kan ik me best voorstellen dat er héél véél mensen zijn die het financiëel moeilijk gaan krijgen in de toekomst.
                          -kostprijs van een huis vergeleken met toen en nu,
                          30 jaar geleden verdiende de (werkmens) 25 a 30000 fr/maand
                          een huisje (geen nieuwbouw) koste toen 3 a 4 miljoen
                          nu verdienen we 1200 a 3000 /maand en kost een huisje 150.000 €, zie eigenlijk geen verschil.
                          wat er dan wel scheelt, nu moet het een nieuwbouw zijn met alles erop en eraan want een gewoon huisje is te gewoon liefst met een keuken erin met elk toestel dat je maar kan bedenken (kijk maar es naar komen eten ).we gaan het nog niet hebben over de meubels, de thuisbioscoop,de wii, ieder een gsm en noem maar op

                          -langer werken ?... 40 jaar is 40 jaar met zen 2 ? tja die luxe moet betaalt worden,
                          dien villa, dikkenbak, 2 vakanties int jaar kan moeilijk anders als je dat allemaal wilt.
                          idd vroeger werkte er maar 1 maar ze hadden ook niks just eten op de plank.
                          het eten tja de groenten kwamen uit den tuin (nu hebben ze mooi gras)en niet uit den gb zoals nu
                          de kip kwam uit de ren die niet genoeg meer legde en zo konden ze ook es kip eten.

                          en dat pensioen, die dat een volledige loopbaan heeft zal een klein overlevingspensoentje hebben zoals het altijd geweest is, en de rest die hun volledige jaren niet halen die zullen het nog met iets minder moeten doen als ze geen 40 jaar erop zitten hebben maar langer werken nee hoor gewoon 40 jaar.

                          grts
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

                          Comment


                          • #88
                            Re: Weldra failliet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                            Ahja de politiekers. Hoe komen die aan de macht denk je? Door verkozen te worden. Je moet niet verder kijken dan de kudde ongeinformeerde (en/of ongeinteresseerde) kiezers, de bevolking zelf.
                            Omdat die kudde MOET gaan kiezen....
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • #89
                              Re: Weldra failliet ?

                              Super 95 aan 1.517Euro/L gisteren. Met mijn bescheiden wagentje tank ik ook al 65-70 Euro per tankbeurt.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #90
                                Re: Weldra failliet ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                                nu verdienen we 1200 a 3000 /maand en kost een huisje 150.000 €, zie eigenlijk geen verschil.
                                150.000€ voor een instapklaar huis (maw waar geen kosten aan zijn)? Forget it
                                Maar je toont mijn punt perfect aan

                                Kijk eens naar dit voorbeeld. Relatief betaalbare regio (relatief slecht bereikbaar), 140 000€. Da's instapklaar zeker?
                                Last edited by ThierryM; 20 januari 2012, 09:49.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X