Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weldra failliet ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Weldra failliet ?

    Conclusie : de gewone werkende mens zit weer op eieren ivm wat de toekomst brengen zal. En geloof me, inleveren zullen we allemaal. Leren die apen in Brussel het dan nooit???
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

    Comment


    • #17
      Re: Weldra failliet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
      Conclusie : de gewone werkende mens zit weer op eieren ivm wat de toekomst brengen zal. En geloof me, inleveren zullen we allemaal. Leren die apen in Brussel het dan nooit???
      en net op het moment dat de media er ook in geslaagd zijn om de gewone werkende mens zich tegen de organisaties die hem vertegenwoordigen en verdedigen te keren. Maar ja, wie stuurt de media aan, dezelfden die de politiek aansturen?
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: Weldra failliet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        en net op het moment dat de media er ook in geslaagd zijn om de gewone werkende mens zich tegen de organisaties die hem vertegenwoordigen en verdedigen te keren. Maar ja, wie stuurt de media aan, dezelfden die de politiek aansturen?
        100% mee eens.
        Ik begrijp ook niet dat jongere mensen zich lijken neer te leggen bij deze situatie.
        Het zijn zij die grote onzekerheid tegemoet gaan.
        En het bewust kiezen voor een zondebonk kan tot grotere miserie leiden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Weldra failliet ?

          En het bewust kiezen voor een zondebonk kan tot grotere miserie leiden
          Gelukkig lopen hier geen Slobodan Milošević en zijn conquistador Radovan Karadžić rond
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #20
            Re: Weldra failliet ?

            Voorlopig weten we nog niet wat er uit de bus komt, maar dit zomaar afschaffen zonder nieuw alternatief kan niet.
            Ik ben nu bezig met mijn 13 jaar af te betalen (op 20), dus ik ben er gerust in, maar niet iedereen kan dat zeggen natuurlijk.
            Ze schaffen het federaal af, en ze beloven het via Vlaanderen terug op te starten.
            Het is inderdaad te hopen dat hier heel snel duidelijkheid komt (en liever vandaag dan morgen).

            Ze hadden veel beter eerst gezorgd voor een alternatief, en dan laten weten dat het federaal zou afgeschaft worden, maar blijkbaar is dergelijke logica te eenvoudig.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: Weldra failliet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

              Ze hadden veel beter eerst gezorgd voor een alternatief, en dan laten weten dat het federaal zou afgeschaft worden, maar blijkbaar is dergelijke logica te eenvoudig.
              Nog een voorbeeld van niet voor een alternatief zorgen, en van het aanpakken van de gevolgen in plaats van de kwaal :
              gisteren merkte de nieuwsanker op, in het gesprek met John Crombez ("mister geplafoneerde cash")
              "zou u niet beter eerst zorgen dat de BTW en lasten omlaag gaan, dan gaan de mensen niet hun toevlucht zoeken in het zwartcircuit?"
              Waarop Crombez zei dat eerst het zwartcircuit moet aangepakt worden en dat er daardoor middelen vrijkomen voor lastenverlaging.
              Ja ja, veel beloven en niks geven doet de zotten in vreugde leven.

              Comment


              • #22
                Re: Weldra failliet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik begrijp ook niet dat jongere mensen zich lijken neer te leggen bij deze situatie.
                We hebben jarenlang geteerd op een systeem dat niet werkt. De meeste jongeren beseffen veel beter dat er niets anders op zit dan harder & langer te werken. Staken levert niets op, integendeel. En wanneer die stakende (oudere) generatie dan nog eens werkwilligen gaat hinderen... dat gaat er bij mij niet in.

                In mijn ogen zijn vakbonden geen haar beter dan onze graaigrage politici.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #23
                  Re: Weldra failliet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  De meeste jongeren beseffen veel beter dat er niets anders op zit dan harder & langer te werken.
                  We weten toch allemaal langs waar het geld door deuren en ramen wordt gesmeten he.
                  Maar dat mag niet gezegd worden omwille van de political correctness.
                  En ondertussen zullen wij wel langer en harder werken.
                  Last edited by Control-Z; 19 januari 2012, 18:12.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Weldra failliet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Dat kan toch niet zoiets he.
                    Alles kan, zou je dat aanvaarden KLIK banken kunnen dat dus blijkbaar wel.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Weldra failliet ?

                      Er komt een tijd dat de maatschappij zoals we deze nu kennen tenonder gaat. Het is zoals de opwarming van de aarde, het kan wel eens sneller gaan dan we denken.

                      Ikzelf ben nog geen 27 maar ben bang voor wat er nog moet komen, zolang ik eten heb en mijn medicatie, voldoende drinken en mijn geliefden bij mij ben ik al lang content. Maar niet iedereen leeft zoals ik (gelukkig maar) en er zijn veel jonge mensen met meer ambitie in het leven dan ik. Hoe het voor hen verder moet weet ik ook niet, al ben ik ervan overtuigd dat de wereld kapot gaat (of toch de mensheid). Staken? OK, iedereen kent mijn mening daarover. Ik ben ertegen maar men doet maar, zolang men de werkende mens niet wil ******. Ik werk in de openbare sector en heb met de laatste staking niet meegedaan omdat ik een cursus wilde afwerken die ik mocht (moest) volgen van mijn werkgever. Deze ging door in openbare gebouwen, guess what, die stakers komen ons daar wegjagen. Het is dikke miserie als de bussen en treinen staken, zeker als je zoals ik door het leven moet met de fiets en als je net dan die dag wil vertrekken op vakantie en de treinen/bussen/vliegers staken. Het zal je maar overkomen

                      Het geld is op, er is verkeerd mee omgegaan en we zullen er de gevolgen van moeten dragen, zoniet wordt het hier zoals Ijsland, Hongarije of Griekenland.

                      Maar de mensen voelen het imho nog niet rechtstreeks, ze hebben nog geen honger moeten lijden. Wacht maar tot de politie de veiligheid niet meer kan garanderen of den boel niet meer de baas kan en het ieder voor zich is.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Weldra failliet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Ik heb gisteren in Ter Zake die belastingcontroleur bezig gehoord.
                        Dat kan toch niet zoiets he.
                        Heb het ook gezien. Echt schandalig en door allemaal die fraudeurs en profiteurs komt alles op de nek van de gewone man want die mag dan voor de inkomsten van de staat zorgen maar die gasten doen maar op en er wordt niets aan gedaan.
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                        Comment


                        • #27
                          Re: Weldra failliet ?

                          Ja...het is weer zover en zo hardnekkig: een maatschappelijke discussie.

                          Moderator: graag een slotje erop.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Weldra failliet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            We hebben jarenlang geteerd op een systeem dat niet werkt. De meeste jongeren beseffen veel beter dat er niets anders op zit dan harder & langer te werken. Staken levert niets op, integendeel. En wanneer die stakende (oudere) generatie dan nog eens werkwilligen gaat hinderen... dat gaat er bij mij niet in.

                            In mijn ogen zijn vakbonden geen haar beter dan onze graaigrage politici.
                            Ben ik het niet mee eens Thierry.
                            De rijken worden rijker en de armoede neemt toe.
                            Een paar jaren geleden zei ik reeds dat ALS de middenklasse meer moet gaan "betalen"
                            dat zal het kot te klein zijn.

                            De mentaliteit van tegenwoordig is niet meer te verdragen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Weldra failliet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                              Heb het ook gezien. Echt schandalig en door allemaal die fraudeurs en profiteurs komt alles op de nek van de gewone man want die mag dan voor de inkomsten van de staat zorgen maar die gasten doen maar op en er wordt niets aan gedaan.
                              Lef, het is erg dat dit wordt toegelaten.
                              Zet meer mensen in he.
                              Het goed rendement van dit personeel zal je nergens meer vinden.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: Weldra failliet ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ben ik het niet mee eens Thierry.
                                De rijken worden rijker en de armoede neemt toe.
                                Een paar jaren geleden zei ik reeds dat ALS de middenklasse meer moet gaan "betalen"
                                dat zal het kot te klein zijn.

                                De mentaliteit van tegenwoordig is niet meer te verdragen.
                                De middenklasse valt stilletjesaan weg
                                zero

                                Comment

                                Working...
                                X