Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weldra failliet ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Weldra failliet ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Dan heb je zeker ook de lezersbrieven gelezen deze week?


    Wat hebben die 60ers gedaan? Pinten gedronken, véééél pinten. Gezwaaid met Amada vlaggen en nu......?

    Oei, nu gaat er zeker een slotje op komen.

    Hahahaha
    ================================================== ==================
    Wie zou Herman Coene nog kennen?
    Zoon van boer Coene uit Zichem

    Wie kent nog het programma Ouders van Nu?

    Vandaag nog gesproken met iemand die iedereen kent maar ik zeg lekker niet wie
    Die man zei dat we teveel "ver-economiseerd" zijn....
    Iedereen wil alles "hebben" en liever nog meer.
    Aanzien, wat je hebt en positie in de maatschappij is nu het streven of het doel van de meesten.
    De mensen beter maken of zorgen dat ze het beter krijgen interesseert niemand meer. En dat heeft totaal niks met de vorige zin te maken.
    Last edited by theokus; 19 januari 2012, 23:47.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #47
      Re: Weldra failliet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      We leven boven onze stand. Wie is die WE?
      Het generatie-pact is niks geworden. Wie is hier de WE die dat heeft laten gebeuren?
      Onze jeugd van klein kind tot adolescent leeft op kosten van hun ouders en op kosten van de staat.
      Tot dan toe heeft die jeugd totaal niets bijgedragen aan de staat of de gemeenschap.
      Vanaf de tijd van "Leuven Vlaams" tot nu heb ik niks meer van de jeugd gehoord.
      Behalve een ludiek proptestje omdat de regeringsvorming zolang duurde.
      Hoe zou dat komen? Eén reden is dat ze alles hebben en zelfs teveel hebben.
      En nu het LIJKT alsof het tegenzit wil jij naar Canada
      Zonder die oudjes van jaren, die 50 à 60 zijn, zou jij nog niet in Scherpenheuvel geraken
      Ik wil zwijgen van in Canada.
      Theo, jongen, je zou beter zwijgen.

      Die "We" in "we leven boven onze stand" is inderdaad iedereen. Ik heb nooit anders beweerd. Van in de jaren 70 tot nu. Moet ik anders alleen ervoor kiezen om 25% minder te verdienen en 10% meer belastingen te betalen dan m'n collega's? Ik zou nogal goed zot moeten zijn. Maar de welvaart is tanende. Ja, je ziet het al aan de armoede-cijfers. Dus jouw geliefde generatie heeft er mooi op los geleefd/geconsumeerd en laat de volgende generaties achter met de verschroeide aarde. Jouw generatie is weldra weg merkt straks dus niets meer van de miserie die ze achterlaat. Heel solidair en héél "flower-power" van jullie.

      De enige manier om je te laten horen is protesteren? Zever natuurlijk. Je denkt nog steeds in je flower-power logica (als er al sprake mag zijn van 'logica'). Je beseft blijkbaar nog niet dat het effectief ook tegenzit. Je denkt vast dat we kunnen verder aanmodderen zoals we nu bezig zijn dan? Keen probleem, sfeer is koet.

      Ik heb ook niet gezegd dat ik naar Canada wil. Ik stel enkel vast dat er blijkbaar redelijk wat jongeren wél iets in zien. En als dat zootje ongeregeld van jouw 'leuven vlaams'-generatie blijft de zaak verknoeien zoals ze al sinds de jaren 70 doen, dan zou ik effectief best wel eens kunnen vertrekken. En daar heb ik die "oudjes van jaren" niet voor nodig.

      En eerlijk gezegd vind ik je vorige post behoorlijk typerend voor je generatie. En da's geen compliment. En nu ga ik slapen want ik moet morgen vroeg weer gaan werken. Nog minstens 30 jaar te gaan. (Want ik zal nooit die LUXE hebben om op 58 op pensioen te gaan zoals jouw 'hardwerkende" generatie).


      Pff.. als ik tegen zo'n koppigaards praat krijg ik het alijd op m'n zenuwen.
      equipment: camera's, lenses & some imagination

      Comment


      • #48
        Re: Weldra failliet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Dat vind ik een oneerlijke veralgemening.
        Ik zou ze de kost niet willen geven, de arme gepensioneerden in onze samenleving!
        Oh, zeker dat er massa's arme gepensioneerden zijn. Massa's!
        (Nog zo'n gevolg van onze huidige maatschappij (gevormd door welke generatie alweer? Juist ja) : het groeiende verschil tussen arm en rijk. En per crisis wordt het verschil groter en groter.)

        Maar de Belgen zijn de grootste spaarders van Europa. "We" hebben de grootste vermogens. Wel - dat vind ik ook een oneerlijke veralgemening. Een gepensioneerde zou moeten kunnen rondkomen met zijn pensioen en hoeft toch niet per sé een enorm vermogen op te bouwen? Nu kan je niet leven van je pensioen (want de pensioenen staan onder druk). Maar waarom kunnen die pensioenen niet hoog genoeg zijn? Omdat de jongeren niet meewillen met de nodige veranderingen?
        equipment: camera's, lenses & some imagination

        Comment


        • #49
          Re: Weldra failliet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
          Theo, jongen, je zou beter zwijgen.

          Die "We" in "we leven boven onze stand" is inderdaad iedereen. Ik heb nooit anders beweerd. Van in de jaren 70 tot nu. Moet ik anders alleen ervoor kiezen om 25% minder te verdienen en 10% meer belastingen te betalen dan m'n collega's? Ik zou nogal goed zot moeten zijn. Maar de welvaart is tanende. Ja, je ziet het al aan de armoede-cijfers. Dus jouw geliefde generatie heeft er mooi op los geleefd/geconsumeerd en laat de volgende generaties achter met de verschroeide aarde. Jouw generatie is weldra weg merkt straks dus niets meer van de miserie die ze achterlaat. Heel solidair en héél "flower-power" van jullie.

          De enige manier om je te laten horen is protesteren? Zever natuurlijk. Je denkt nog steeds in je flower-power logica (als er al sprake mag zijn van 'logica'). Je beseft blijkbaar nog niet dat het effectief ook tegenzit. Je denkt vast dat we kunnen verder aanmodderen zoals we nu bezig zijn dan? Keen probleem, sfeer is koet.

          Ik heb ook niet gezegd dat ik naar Canada wil. Ik stel enkel vast dat er blijkbaar redelijk wat jongeren wél iets in zien. En als dat zootje ongeregeld van jouw 'leuven vlaams'-generatie blijft de zaak verknoeien zoals ze al sinds de jaren 70 doen, dan zou ik effectief best wel eens kunnen vertrekken. En daar heb ik die "oudjes van jaren" niet voor nodig.

          En eerlijk gezegd vind ik je vorige post behoorlijk typerend voor je generatie. En da's geen compliment. En nu ga ik slapen want ik moet morgen vroeg weer gaan werken. Nog minstens 30 jaar te gaan. (Want ik zal nooit die LUXE hebben om op 58 op pensioen te gaan zoals jouw 'hardwerkende" generatie).


          Pff.. als ik tegen zo'n koppigaards praat krijg ik het alijd op m'n zenuwen.

          Ik kan alleen maar zeggen dat ik jou echt begrijp hoor.
          Omdat ik denk te weten waar het vandaan komt

          Het gaat over mijn & onze realiteit (van die oudjes he).
          Op een gegeven moment zal je idd. beslissingen moeten nemen die voor jou het beste zijn.

          Iedereen zowel de media, de politiek, de vakbonden en alle andere organisaties
          praten over niks anders dan over het behoud van de welvaart.
          Zonder het gewone werkende volk van mensen die nu 50, 60 of ouder zijn, was er die welvaart niet.
          Je moet me niet geloven maar de banken en hun speculanten plus het rechts geweld
          van Europa hebben alles kapot gemaakt. Niet die gepensioneerde die "2 crèmekes"
          zit te likken op een bankje aan de kust in Blankenberge...

          Toen ik 16 was kon ik aardbeien gaan plukken tijdens de vakanties
          Of andere groenten
          Elke dag naar school plus daarbij vier jaren avondschool omdat ik dat wilde.
          Ik wilde beter worden en weg uit dat gat waar ik was
          Ach, ik stop ermee
          Duurt te lang en "mins leef" (mens lief) ik weet niet of het zou helpen.
          Seffens gaan ze nog denken dat ik een dikke nek heb
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: Weldra failliet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
            Oh, zeker dat er massa's arme gepensioneerden zijn. Massa's!
            (Nog zo'n gevolg van onze huidige maatschappij (gevormd door welke generatie alweer? Juist ja) : het groeiende verschil tussen arm en rijk. En per crisis wordt het verschil groter en groter.)

            Maar de Belgen zijn de grootste spaarders van Europa. "We" hebben de grootste vermogens. Wel - dat vind ik ook een oneerlijke veralgemening. Een gepensioneerde zou moeten kunnen rondkomen met zijn pensioen en hoeft toch niet per sé een enorm vermogen op te bouwen? Nu kan je niet leven van je pensioen (want de pensioenen staan onder druk). Maar waarom kunnen die pensioenen niet hoog genoeg zijn? Omdat de jongeren niet meewillen met de nodige veranderingen?
            Awel, we komen dichterbij
            1ste paragraaf: ben ik het me eens.

            2de paragraaf: ben ik het ook, als is het "bijna", mee eens
            Waarom? Jongeren willen zeker mee en de meesten zullen er ook alles aan doen.
            Maar die nodige veranderingen worden de jeugd & jongeren opgelegd he, ze zullen moeten.
            Onze jonge politici zijn ook jongeren he, ga daar maar bij klagen
            En bij de banken en hun speculanten en andere fraudeurs.

            Nog iets als ik mag?
            Ooit was ik ook verbitterd, kon ik mijn agressie of woede (niet aangeboren hoor maar ze maakte mij zo) niet kwijt.
            Laat je daar niet door vangen.
            Last edited by theokus; 20 januari 2012, 00:27.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #51
              Re: Weldra failliet ?

              Theo,

              Ik ben ook op pensioen, ik ben dus ook een oude zak, ik ben dus ook een profiteur, ik ben ......aan 't werk gegaan op mijn 18, tot mijn pensioengerechtigde leeftijd (bij dezelfde baas), na de uren nog jobs gaan doen (en niet in 't zwart) om mijn kot te kunnen af betalen, ging toen niet op verlof (zelfs niet één dagje kust),......ik heb gewerkt om te bereiken wat ik nu bezit.....maar 't is allemaal toch mijn fout. Onze fout, de fout van die profiteurs die nu op pensioen zijn.

              Doei !
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

              Comment


              • #52
                Re: Weldra failliet ?

                Wie is we?
                Die politiekers alleszins niet, die hebben heel de boel verklooid..en goed verklooid....en het gaat veel verder terug dan die generatie va '68.
                Maar hoe er tegenwoordig met geld gegooid wordt alsof er niets aan de hand is
                5 regeringen...parlementen,enz... 11.000.000 inwoners... en dan nog een paar snoepers aan het Europees gedoe... snoepjes als Fin de carrière ...wel heel dure
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #53
                  Re: Weldra failliet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Theo,

                  Ik ben ook op pensioen, ik ben dus ook een oude zak, ik ben dus ook een profiteur, ik ben ......aan 't werk gegaan op mijn 18, tot mijn pensioengerechtigde leeftijd (bij dezelfde baas), na de uren nog jobs gaan doen (en niet in 't zwart) om mijn kot te kunnen af betalen, ging toen niet op verlof (zelfs niet één dagje kust),......ik heb gewerkt om te bereiken wat ik nu bezit.....maar 't is allemaal toch mijn fout. Onze fout, de fout van die profiteurs die nu op pensioen zijn.

                  Doei !

                  Ik ben niet tegen euh tegenstand hoor, ik kan er tegen
                  Een goede oppositie houdt iedereen alert.

                  Toch denk ik (hoop ik ook) dat onze collega het niet zo fout of verkeerd in onze ogen dan, zo bedoelt.
                  Er is zijn andere reactie waar we dichter bij elkaar komen
                  "we gaan werken, we dragen af en dan moeten we nog zelf zorgen voor centen voor onze oude dag".
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #54
                    Re: Weldra failliet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Wie is we?
                    Die politiekers alleszins niet, die hebben heel de boel verklooid..en goed verklooid....en het gaat veel verder terug dan die generatie va '68.
                    Maar hoe er tegenwoordig met geld gegooid wordt alsof er niets aan de hand is
                    5 regeringen...parlementen,enz... 11.000.000 inwoners... en dan nog een paar snoepers aan het Europees gedoe... snoepjes als Fin de carrière ...wel heel dure
                    Ja, 't is niet geloven. Ze hebben dus niks en delen maar uit alsof het niks is

                    Mijn broer heeft me ooit gezegd wat die verhuis kost van Brussel naar Straatsburg.
                    Ik moet wel zeggen dat die dames en heren die zetelen zeer goed zijn aangepast
                    aan de huidige economische eisen. Als je ziet hoeveel jobkes die individueel aankunnen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #55
                      Re: Weldra failliet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ik moet wel zeggen dat die dames en heren die zetelen zeer goed zijn aangepast aan de huidige economische eisen. Als je ziet hoeveel jobkes die individueel aankunnen
                      Dat zijn dan ook allemaal () jonge mensen hé. Die kunnen dat en die moeten dat. Trouwens die zijn veel geleerder dan de vroegere generaties. Dat zijn geen gepensioneerden, geen profiteurs. Dat zijn harde werkers hoor.
                      Die mensen zorgen voor het goed op de wereld, voor onze maatschappij, voor het welzijn van iedereen.

                      Zoals de banken, de CEOs, zij met hun bonussen, die met zitpenningen in zoveel verschillende grote multi nationals,........enz.

                      en ja, ik ben in mijn gat gebeten en 'k voel me (onterecht) aangevallen als gepensioneerde.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #56
                        Re: Weldra failliet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        Dat zijn dan ook allemaal () jonge mensen hé. Die kunnen dat en die moeten dat. Trouwens die zijn veel geleerder dan de vroegere generaties. Dat zijn geen gepensioneerden, geen profiteurs. Dat zijn harde werkers hoor.
                        Die mensen zorgen voor het goed op de wereld, voor onze maatschappij, voor het welzijn van iedereen.

                        Zoals de banken, de CEOs, zij met hun bonussen, die met zitpenningen in zoveel verschillende grote multi nationals,........enz.

                        en ja, ik ben in mijn gat gebeten en 'k voel me (onterecht) aangevallen als gepensioneerde.
                        Perfidia is een Mexicaans liedje perman.
                        En dat begint met: "Je weet niet wat ik geleden heb".
                        Het gaat dan wel over de liefde
                        En ik wil ook niet overdrijven of me voordoen als een hopeloze sukkelaar maar
                        het is zo. Ik vergeet dat nooit maar ik kan er wel mee leven en het was ooit anders ook.
                        Als ik dat "gat" zie waar ik woonde en leefde en ik bekijk mijn oude klasfoto van de
                        lagere school he, de lagere school; dan ben ik ergens content dat iedereen het heeft
                        kunnen maken in het leven.
                        Er zitten daar zelfs een paar hoge pieten bij
                        Er was toen nog (?) motivatie en "bijsturing".
                        Die laatste heeft ook slachtoffers gekost en dat heb ik van zeer nabij moeten meemaken.
                        Maar ok, dat is een ander verhaal.
                        Toch heeft de jeugd van tegenwoordig het niet gemakkelijker dan wij.
                        Ze hebben misschien meer materiële zaken maar of ze een beter leven hebben durf ik
                        niet zo direct beweren.
                        Vandaag nog wat cijfers vernomen in Ter Zake.

                        We hebben allemaal bergen gezien of muren...maar uiteindelijk zijn we er over heen geraakt op één of andere manier
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #57
                          Re: Weldra failliet ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          en ja, ik ben in mijn gat gebeten en 'k voel me (onterecht) aangevallen als gepensioneerde.
                          Ze mogen ons & het nadoen.
                          Ben benieuwd.
                          Binnen 30 à 40 jaar weten we het. Zorg maar voor een paar goei zitplaatsen
                          in de hemel voor een goed zicht
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #58
                            Re: Weldra failliet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Perfidia is een Mexicaans liedje perman.
                            En dat begint met: "Je weet niet wat ik geleden heb".
                            Bijna juist Theo, het is: niemand weet...
                            Maar dat liedje, mooie lyrics in een prachtige taal.
                            D90 - D70 - F80 + glas

                            Comment


                            • #59
                              Re: Weldra failliet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              .......
                              De rijken worden rijker en de armoede neemt toe.


                              De mentaliteit van tegenwoordig is niet meer te verdragen.
                              misschien wordt het tijd, dat er weer eens zo,n krachtig en sterke mens opstaat.
                              zo 1 met een snorretje.
                              kom op mensen, het gaat toch altijd zo, zie de geschiedenis.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #60
                                Re: Weldra failliet ?

                                Euh, zij die het niet willen zien: kijk eens op immoweb naar de prijzen van de huizen. Kijk dan eens wat jullie betaald hebben voor jullie huis, en transponeer dat eens op het huidige economische klimaat + het feit dat we allemaal gaan moeten inleveren én langer werken. Als je het dan nog niet ziet...

                                De oudere generatie moet zich helemaal niet aangevallen voelen, want zij zijn niet persoonlijk verantwoordelijk. Maar ook al hebben jullie lang & hard gewerkt, ik hoop dat jullie beseffen dat wij langer gaan moeten werken voor minder geld. Want dat is de enige kans om hier op een duurzame manier uit te komen. Begrip daarvoor zou jullie sieren. Postje nr. 57 hier doet mijn bloed zowat koken

                                Zelf heb ik niet echt te klagen, maar als ik zie hoe wij als 2 hoogopgeleiden van goeie afkomst al moeilijkheden hebben om een eigen huisje (met nadruk op -je) te kopen, dan kan ik me best voorstellen dat er héél véél mensen zijn die het financiëel moeilijk gaan krijgen in de toekomst.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X