Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weldra failliet ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Weldra failliet ?

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    misschien wordt het tijd, dat er weer eens zo,n krachtig en sterke mens opstaat.
    zo 1 met een snorretje.
    kom op mensen, het gaat toch altijd zo, zie de geschiedenis.
    grt,bouk.
    Zolang ze geen honger hebben, hun tuut en vermaak.
    Hun ontwetenheid en overschilligheid zal hun nog parten spelen zal mss nog sneller komen dan men denkt, maar niet meer op een manier zoals toen.


    grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #62
      Re: Weldra failliet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Die politiekers alleszins niet, die hebben heel de boel verklooid..
      Ahja de politiekers. Hoe komen die aan de macht denk je? Door verkozen te worden. Je moet niet verder kijken dan de kudde ongeinformeerde (en/of ongeinteresseerde) kiezers, de bevolking zelf.
      Ga dan zelf in de politiek om het allemaal recht te zetten, zou makkelijk moeten zijn om met realistisch, rechtvaardig programma verkozen te worden toch?
      Vergeet het maar.

      Comment


      • #63
        Re: Weldra failliet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Minder kweken is een mes dat dubbel snijdt. Ik ben daar ook voorstander van, vnl omwille van ecologische redenen. Om economische redenen en demografische redenen is het beter om wel te kweken. 1 Anders heb je geen economische groei enerzijds en een verouderende bevolking die gedragen moet worden door een kleine groep werkende mensen.
        Eigenlijk heb je een goeie natuurramp nodig die meer dan de helft van de bevolking uitroeit om alles weer een beetje in balans te brengen. Voor de rest ben ik het wel in grote lijnen met je analyse.
        2 Bedrijven wil je zo weinig mogelijk belasten omdat zij de enigen zijn die ervoor zorgen dat de staat niet moet betalen voor een persoon die ze in dienst nemen. Cru, maar zo is het.
        1 economische groei staat niet garant voor groei van het welzijn van de bevolking. De noodzaak van groei is een mythe die zo ver doorgedrongen is dat het systeem er uiteindelijk op gebaseerd is.

        2 bedrijven moeten belast worden. Momenteel zijn er EN weinig belastingen EN massaal tewerkstelling in de privé op kosten van de staat. Je stelling gaat dus helemaal niet op. Een bedrijf heeft net als natuurlijke personen maatschappelijke verantwoordelijkheden. Belastingen betalen aan het land waarvan het de infrastructuur gebruikt is daar een belangrijke van.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #64
          Re: Weldra failliet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
          Ahja de politiekers. Hoe komen die aan de macht denk je? Door verkozen te worden. Je moet niet verder kijken dan de kudde ongeinformeerde (en/of ongeinteresseerde) kiezers, de bevolking zelf.
          En zijn ook ministers die niet verkozen zijn! Wat kunnen we daaraan doen?
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #65
            Re: Weldra failliet ?

            10767]
            ..Euh, zij die het niet willen zien:

            De oudere generatie moet zich helemaal niet aangevallen voelen.....
            Maar ook al hebben jullie lang & hard gewerkt, ik hoop dat jullie beseffen dat wij langer gaan moeten werken voor minder geld.....
            nou dat wordt dan weer eens tijd hè.
            minder vakantie.
            zaterdag ook gewoon een werkdag.
            een 60-urige werkweek.
            stempelen als je geen werk meer hebt.
            enz enz..
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #66
              Re: Weldra failliet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Euh, zij die het niet willen zien: kijk eens op immoweb naar de prijzen van de huizen. Kijk dan eens wat jullie betaald hebben voor jullie huis, en transponeer dat eens op het huidige economische klimaat + het feit dat we allemaal gaan moeten inleveren én langer werken. Als je het dan nog niet ziet...

              De oudere generatie moet zich helemaal niet aangevallen voelen, want zij zijn niet persoonlijk verantwoordelijk. Maar ook al hebben jullie lang & hard gewerkt, ik hoop dat jullie beseffen dat wij langer gaan moeten werken voor minder geld. Want dat is de enige kans om hier op een duurzame manier uit te komen. Begrip daarvoor zou jullie sieren. Postje nr. 57 hier doet mijn bloed zowat koken

              Zelf heb ik niet echt te klagen, maar als ik zie hoe wij als 2 hoogopgeleiden van goeie afkomst al moeilijkheden hebben om een eigen huisje (met nadruk op -je) te kopen, dan kan ik me best voorstellen dat er héél véél mensen zijn die het financiëel moeilijk gaan krijgen in de toekomst.

              Ik kan me wel vinden in deze reactie. En postje nr 57 is idd behoorlijk misplaatst..

              Er gaan generaties (meervoud) over gaan om de problemen die de vorige generatie ons bezorgd heeft op te lossen. 't is eigenlijk ironisch en onthullend maar eigenlijk vooral ook triestig dat het nu net van die Mei 68 generatie moet gezegd worden dat ze alles zo kapot gemaakt hebben wat hun ouders op hun beurt in gang gezet hadden. Niet alles is slecht, verre van, maar met de geboden opportuniteiten was er toch veel meer te doen?

              Het gaat ook helemaal niet over individuele mensen - ik kom persoonlijk immers heel goed overeen met de meeste van je leeftijdsgenoten, Theo - maar het gaat om het 'hogere', de mentaliteit die ingebakken zit in een generatie, de uitgangspunten en filosofie. Daarom dat ik het ook steevast heb over die Mei 68 generatie. Die heeft een redelijk omlijnde filosofie en is duidelijk 'attribueerbaar' aan die bepaalde generatie. Ze lopen er zélf immers ook vaak mee te koop. Omdat ze blijkbaar trots zijn om er toe te behoren... om heel eerlijk te zijn: de idealen die daarin geschreven staan zijn inderdaad mooi, maar als je ziet wat er in werkelijkheid van geworden is... dan kan je toch niet anders dan bijzonder cynisch zijn. Daarom begrijp ik ook niet waarom die mensen nog steeds trots over hun mei 68 spreken.. of is het eerder weemoed naar die jeugdige dagen van toen?
              equipment: camera's, lenses & some imagination

              Comment


              • #67
                Re: Weldra failliet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                10767]

                nou dat wordt dan weer eens tijd hè.
                minder vakantie.
                zaterdag ook gewoon een werkdag.
                een 60-urige werkweek.
                stempelen als je geen werk meer hebt.
                enz enz..
                grt,bouk.
                Daar gaan we inderdaad naar toe. Hoe denk je immers dat het er in China aan toegaat op de werkvloer?
                equipment: camera's, lenses & some imagination

                Comment


                • #68
                  Re: Weldra failliet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  1 economische groei staat niet garant voor groei van het welzijn van de bevolking. De noodzaak van groei is een mythe die zo ver doorgedrongen is dat het systeem er uiteindelijk op gebaseerd is.

                  2 bedrijven moeten belast worden. Momenteel zijn er EN weinig belastingen EN massaal tewerkstelling in de privé op kosten van de staat. Je stelling gaat dus helemaal niet op. Een bedrijf heeft net als natuurlijke personen maatschappelijke verantwoordelijkheden. Belastingen betalen aan het land waarvan het de infrastructuur gebruikt is daar een belangrijke van.
                  Bedrijven betalen al gigantische belastingen. Ook Electrabel.
                  Alleen al aan werkgeversbijdragen op werknemerslonen.
                  equipment: camera's, lenses & some imagination

                  Comment


                  • #69
                    Re: Weldra failliet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    En zijn ook ministers die niet verkozen zijn! Wat kunnen we daaraan doen?
                    Het gaat hier eerder over partijen, aangezien die uiteindelijk de boel controleren, individuele leden/ministers zijn niet het probleem.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Weldra failliet ?

                      Als ik zie dat mijn pa toen ik een tiener was (30 jaar terug) de alleenverdiener was, en we toch een groot huis hadden in een leuke buurt (afbetaald op 10 jaar), we een grote auto hadden, op reis konden gaan, mijn moeder niet moest gaan werken, maar ook niet stempelde. En we kwamen niets tekort ... Nu is dat niet meer mogelijk.

                      Nu moeten jonge koppels een lening op 30 jaar aangaan, geld krijgen van ma en pa, beiden fulltime werken en na hun uren nog in t zwart gaan werken ...

                      Er zijn idd teveel jobs voor te weinig mensen, maar nog steeds promoot men 'economische groei' en het op de wereld zetten van kinderen.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #71
                        Re: Weldra failliet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
                        Daar gaan we inderdaad naar toe. Hoe denk je immers dat het er in China aan toegaat op de werkvloer?
                        en hebben daarom ook een grote economische groei.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #72
                          Re: Weldra failliet ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          10767]

                          nou dat wordt dan weer eens tijd hè.
                          minder vakantie.
                          zaterdag ook gewoon een werkdag.
                          een 60-urige werkweek.
                          stempelen als je geen werk meer hebt.
                          enz enz..
                          grt,bouk.

                          Nu Ik ga er 1 post aan vuil maken.

                          Maar:

                          Ik ken iets te veel gepensioneerden die een afbetaald huis en mooie auto hebben,
                          en die een pensioen hebben hoger als mijn loon.
                          Ik ben een professionele bachelor qua opleiding (dus heb een vrij mooi diploma) en dus geen slecht loon.
                          Ik klaag verder niet, dit jaar kan ik waarschijnlijk een bouw aanvatten, en met of zonder lening, ik ben vrij zeker van mijn zaak (neemt even hout vast, want in deze economie is eigenlijk niks zeker)

                          Maar om de gepensioneerden met de vinger te wijzen? Ik denk dat ons werk best minder hard geworden is... Vergelijken moet je niet enkel op jaren doen, maar ook eens op de uren gewerkt, en wat voor werk en dergelijke.

                          Wil je echt besparen?
                          het is al zoveel gezegd, ik hoorde deze week een politieker van zijn voeten maken omdat ze aan zijn loon gingen zitten.
                          Nadien krijg ik te horen dat meneer NA dat ze van zijn loon afhouden.... hij nog steeds 13.000nette verdient... per maand... dat verdien ik op 9 maand... en die meneer moet helemaal zo lang niet werken...

                          Breng het loon van die politiekers naar 6000 netto... ze verdienen nog riant en het zal héél wat besparingen meebrengen.

                          Sommige jongeren (ow pas op, ik ben 25) vallen gepensioneerden aan:
                          Mijn grootvader is op 45 gestopt met werken (begonnen op zijn 14). Hij is gestopt nadat hij van 4-hoog van een stelling viel...
                          Zijn pensioentje? net genoeg om de maand rond te komen...


                          De gepensioneerden onder vuur nemen is gemakkelijk,
                          en ik begrijp dat sommigen iets meer respect moet hebben voor de jeugd...
                          wij zullen moeten werken tot 65 (of langer) en alles zal voor ons duurder worden.
                          En we zullen wss geen gouden jaren meer meemaken...
                          De luxe die onze ouders kennen, en als normaal bevinden... daar zullen wij moeten voor knokken...

                          maar ik denk dat het hier geen zin meer heeft om vingertjes te wijzen,
                          misschien moeten we SAMEN onze schouders onder ons land zetten... en de economie vooruit helpen... ipv aanvallen naar anderen...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Weldra failliet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            en hebben daarom ook een grote economische groei.
                            grt,bouk.
                            en omdat ze daar in China met zovelen zijn en zo'n grote economische groei hebben, halen ze de kaas van onze boterham weg.
                            ze zuigen de grondstoffen en olie naar zich toe, waardoor het Westen daar een meerprijs voor moet betalen.
                            Binnenkort 100 euro voor een tankbeurt?
                            zo zullen we inderdaad wel failliet gaan.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Weldra failliet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Iedereen zowel de media, de politiek, de vakbonden en alle andere organisaties
                              praten over niks anders dan over het behoud van de welvaart.
                              Zonder het gewone werkende volk van mensen die nu 50, 60 of ouder zijn, was er die welvaart niet.
                              Je moet me niet geloven maar de banken en hun speculanten plus het rechts geweld
                              van Europa hebben alles kapot gemaakt. Niet die gepensioneerde die "2 crèmekes"
                              zit te likken op een bankje aan de kust in Blankenberge...
                              Vast en zeker was die welvaart er anders niet, maar de vraag is HOE is die er gekomen? Er is veel welvaart gekomen, maar er hangt ondertussen wel een gigantisch zwaard van Damocles te bengelen boven het hoofd van jullie kinderen. Moet ik dan blij zijn?

                              Om het 'plastisch' uit te drukken: vergelijk de maatschappij met een lichaam. Aou je dan niet liever een natuurlijke groei en welvaart verkozen hebben voor een groei op hormonen en preparaten? En nu zeggen ze: "doe ons maar eens na!".. wel neen, dat ben ik dus niet van plan. Eerst moet al die vuilnis uit het lichaam van onze maatschappij. We moeten gaan kuren en dat is soms moeilijk/pijnlijk en kost veel geld. Het gedopeerde en vette lichaam van onze maatschappij moet eerst een moeilijke en pijnlijke transformatie ondergaan vooraleer we verder kunnen. Anders is het game over.

                              En dat is erg jammer om dat de vorige generatie héél goed beseft dat ze zich hebben zitten doperen en nog veel beter beseft dat de volgende generaties met de gebakken peren zullen zitten. Maar ik kan enkel concluderen dat dat hen blijkbaar minder kan schelen dan hun hebzucht.
                              equipment: camera's, lenses & some imagination

                              Comment


                              • #75
                                Re: Weldra failliet ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                en hebben daarom ook een grote economische groei.
                                grt,bouk.
                                Niet vergeten dat het veel makkelijker is om te groeien als je straatarm bent.
                                Zeg wat je wil van China e.d. maar dat is nog gewoon een ontwikkelingsland waar de levensstandaard nog héél ver van de europese verwijderd is.
                                Als ze ooit in de buurt komen van onze levensstijl zal het daar ook rap gedaan zijn met groeien. Wat een enorme pretentie hebben sommigen hier dat China "ons" armer maakt. We zijn verdorie zo rijk als de zee diep is tegenover de gemiddelde chinees.
                                Als ze Iphones in Europa of Amerika gaan produceren ga je er een héél stuk meer voor betalen. Dan zal het kot ook weer te klein zijn als we ons plots al die technologische speeltjes niet meer kunnen permitteren omdat de arbeiders 1500 per maand moeten verdienen in plaats van 50.
                                Last edited by JCviggen; 20 januari 2012, 08:33.

                                Comment

                                Working...
                                X