Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Na de verhalen hier over hoe gevaarlijk loslopend wild voor het autoverkeer en wandelaars wel is en over de zin en onzin van de jacht toch graag een persoonlijk verhaal over hoe gevaarlijk de jacht wel is!!!
Eentje waar gebeurd.
Wij zijn wandelaars. Als het kan gaan we er op uit om de benen te strekken en de geest leeg te maken in de natuur (ja, ook landbouwgebied valt daar onder want "de natuur" bestaat eigenlijk niet meer in Vlaanderen).
Een zondagnamiddag, ver buiten het jachtseizoen.
We lopen langs een veldweg. Links weides, rechts een maïsveld.
Aan de overkant van de weide: man met hond en jachtgeweer over de schouder geplooid. Wellicht op zoek naar wild(e paddestoelen) of zo.
Hond ziet groot konijn. Zet de achtervolging in. Man klapt geweer dicht om..., maar veel te laat. Konijn stormt de weide over en rent voor zijn leven. Steekt, met de hond op de hielen, zo'n 100m voor ons de veldweg over en verdwijnt in het maïsveld...
om er 30 seconden later in volle snelheid weer uit te stormen... ter hoogte van waar wij lopen.
Konijn botst aan 1000 per uur tegen man (ik!) ter hoogte van de knie. Man valt om. Konijn en hond en man rot geschrokken.
Suf konijn en hond zetten hun weg voort.
Man STROMPELT voort. Resultaat van botsing: meniscus gescheurd en maanden buiten wandel-strijd.
Ga met zo'n verhaal maar eens naar de dokter!!! Die moet er hard om lachen... en velen met hem.
't Is nu min-of-meer genezen maar ik blijf er bij: DE JACHT IS LEVENSGEVAARLIJK VOOR DE SOORTGENOTEN VAN DE JAGER.
"Jagen is OK"?
Helaas... geen foto's .
P.S.: Wie mijn verhaal kent, weet nu ook wie er achter VIM schuil gaat .
konijnen mogen het hele jaar door bejaagd worden (voorwaarden)
Toch nog maar eens onder de gordel trappen, in dit anders zo ludieke verhaal.
Als jij valt en je scheurt uw meniscus ben jij dan een gevaar voor jezelf?
En op die basis de jacht afkeuren
Toch nog maar eens onder de gordel trappen, in dit anders zo ludieke verhaal.
Graag gedaan!
(Dat konijn deed dat ook!.)
...ben jij dan een gevaar voor jezelf?
Altijd al geweest.
En op die basis de jacht afkeuren
Hoeft niet! De jacht keurt zichzelf af dank zij het slag verdedigers die ooo zo aandoenlijk naar hun tegenstanders schieten (figuurlijk! Voor als je de knipoog ook hier niet van inziet want je neemt het wel heel erg serieus).
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
The Carnivore Restaurant situated in the countryside of Muldersdrift overlooking the Krugersdorp hills, is next to the Misty Hills Hotel. Access to this fantastic restaurant is through a stunning thatched walkway surrounded by indigenous gardens and featuring a magnificent water feature.
The restaurant is situated around a huge open fire, surrounded by 52 Masaai tribal spears holding 10 different types of meat such as pork, lamb, beef, chicken, ribs, sausages and for the more adventurous, meats such as crocodile, zebra, giraffe, impala and ostrich.
The Carnivore Restaurant situated in the countryside of Muldersdrift overlooking the Krugersdorp hills, is next to the Misty Hills Hotel. Access to this fantastic restaurant is through a stunning thatched walkway surrounded by indigenous gardens and featuring a magnificent water feature.
The restaurant is situated around a huge open fire, surrounded by 52 Masaai tribal spears holding 10 different types of meat such as pork, lamb, beef, chicken, ribs, sausages and for the more adventurous, meats such as crocodile, zebra, giraffe, impala and ostrich.
Ook reeds in Nairobi dit restaurant bezocht. Waarschijnlijk gooi ik olie op het vuur maar als je leest dat deze in Muldersdrift +500 plaatsen heeft en het overwegend toeristen zijn dan lopen er toch wel heel veel primitieve mensen rond ...
"Met OPZET" zal je bedoelen want je vertelt het met een air van "zie mij eens, ik kan me dat permitteren en jullie arme stumpers niet".
"Primitieve mensen" meet je trouwens niet aan het aantal bezoekers dat een restaurant in één keer aan tafel kan zetten .
De argumentatie pro-jacht zal geen nieuwe pro-jacht adepten aantrekken. Want ze is gebaseerd op onwaarheden, halve waarheden, bijsleuren van argumenten die er niet toe doen, persoonlijke aanvallen, naast de kwestie geleuter, ons-kent-ons spelletjes, enz.
En de mensen die het niet zo voor de jacht hebben gaan die van de andere zijde al evenmin over de streep krijgen.
Dat is eigenlijk de enige vaststelling die hier bevestigt wordt.
Ném. En nu ga ik op zoek naar dat konijn om het ne sjot onder zijn achterste te geven. En ik neem voor de veiligheid een jager met geweer mee voor als het me nog eens aanvalt. En daarbij, konijnen mag je schieten buiten het jachtseizoen. Onder voorwaarden, maar ik vind dat mijn argumentatie van wraak veel sterker is dan die van de échte jagers .
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Ook reeds in Nairobi dit restaurant bezocht. Waarschijnlijk gooi ik olie op het vuur maar als je leest dat deze in Muldersdrift +500 plaatsen heeft en het overwegend toeristen zijn dan lopen er toch wel heel veel primitieve mensen rond ...
Je zou het ook vanuit een ander oogpunt kunnen bekijken, zonder onze voorouders minachtend neer te sabelen zoals sommigen hier doen
Onze voorouders leefden van de jacht en de visvangst ( ook dobbelen en vrouwen behoorden tot hun interesses maar laten we niet afwijken)
In de loop der tijden zijn sommigen softer geworden en gaan de emo toer op als het om consumptiedieren gaat.
Niets houdt hen tegen om, desnoods, vegetariër te worden. Maar dat men stopt om anderen hun wil of hun eigengereide visie op te dringen. doen wij toch ook niet
"Met OPZET" zal je bedoelen want je vertelt het met een air van "zie mij eens, ik kan me dat permitteren en jullie arme stumpers niet".
"Primitieve mensen" meet je trouwens niet aan het aantal bezoekers dat een restaurant in één keer aan tafel kan zetten .
De argumentatie pro-jacht zal geen nieuwe pro-jacht adepten aantrekken. Want ze is gebaseerd op onwaarheden, halve waarheden, bijsleuren van argumenten die er niet toe doen, persoonlijke aanvallen, naast de kwestie geleuter, ons-kent-ons spelletjes, enz.
Fout omgekeerd daarentegen.... daar kan ik wel inkomen
Dat is eigenlijk de enige vaststelling die hier bevestigt wordt.
Ném. En nu ga ik op zoek naar dat konijn om het ne sjot onder zijn achterste te geven. En ik neem voor de veiligheid een jager met geweer mee voor als het me nog eens aanvalt. En daarbij, konijnen mag je schieten buiten het jachtseizoen. Onder voorwaarden, maar ik vind dat mijn argumentatie van wraak veel sterker is dan die van de échte jagers .
Na de verhalen hier over hoe gevaarlijk loslopend wild voor het autoverkeer en wandelaars wel is en over de zin en onzin van de jacht toch graag een persoonlijk verhaal over hoe gevaarlijk de jacht wel is!!!
Eentje waar gebeurd.
Wij zijn wandelaars. Als het kan gaan we er op uit om de benen te strekken en de geest leeg te maken in de natuur (ja, ook landbouwgebied valt daar onder want "de natuur" bestaat eigenlijk niet meer in Vlaanderen).
Een zondagnamiddag, ver buiten het jachtseizoen.
We lopen langs een veldweg. Links weides, rechts een maïsveld.
Aan de overkant van de weide: man met hond en jachtgeweer over de schouder geplooid. Wellicht op zoek naar wild(e paddestoelen) of zo.
Hond ziet groot konijn. Zet de achtervolging in. Man klapt geweer dicht om..., maar veel te laat. Konijn stormt de weide over en rent voor zijn leven. Steekt, met de hond op de hielen, zo'n 100m voor ons de veldweg over en verdwijnt in het maïsveld...
om er 30 seconden later in volle snelheid weer uit te stormen... ter hoogte van waar wij lopen.
Konijn botst aan 1000 per uur tegen man (ik!) ter hoogte van de knie. Man valt om. Konijn en hond en man rot geschrokken.
Suf konijn en hond zetten hun weg voort.
Man STROMPELT voort. Resultaat van botsing: meniscus gescheurd en maanden buiten wandel-strijd.
Ga met zo'n verhaal maar eens naar de dokter!!! Die moet er hard om lachen... en velen met hem.
't Is nu min-of-meer genezen maar ik blijf er bij: DE JACHT IS LEVENSGEVAARLIJK VOOR DE SOORTGENOTEN VAN DE JAGER.
"Jagen is OK"?
Helaas... geen foto's .
P.S.: Wie mijn verhaal kent, weet nu ook wie er achter VIM schuil gaat .
Voilà se eindelijk iemand die toe toegeeft dat jagers noodzakelijk zijn, al was het maar om die gevaarlijke, wilde konijnenpopulatie in te dijken. Dappere mensen die jagers...
Zou je er aub willen mee ophouden om je eigen teksten in mijn teksten te plaatsen bij het quoten!
Je vertoont die slechte gewoonte hier al een tijdje en zo lijkt het of IK jou nonsens neergeschreven heb.
Oók wandelen met GPS?
Zou je er aub willen mee ophouden om je eigen teksten in mijn teksten te plaatsen bij het quoten!
Je vertoont die slechte gewoonte hier al een tijdje en zo lijkt het of IK jou nonsens neergeschreven heb.
Zijn er geen optiekers in jouw buurt? Waarschijnlijk kunnen die je helpen.
Recht over mijn deur dan nog wel .
Maar het heeft daar NIETS mee te maken.
Als IEMAND ANDERS (weet je; er zijn nog lezers op dit forum) die quote leest, neemt die niet altijd de moeite om de oorspronkelijke tekst te lezen om rustig te gaan vergelijken wie wat neergeschreven heeft. En denkt dus inderdaad dat alles wat daar in die quote staat van mij komt. Dat heeft met respect voor andermans woorden te maken.
Ik hoop dat je DAT tenminste begrijpt?
Oók wandelen met GPS?
Recht over mijn deur dan nog wel .
Maar het heeft daar NIETS mee te maken.
Als IEMAND ANDERS (weet je; er zijn nog lezers op dit forum) die quote leest, neemt die niet altijd de moeite om de oorspronkelijke tekst te lezen om rustig te gaan vergelijken wie wat neergeschreven heeft. En denkt dus inderdaad dat alles wat daar in die quote staat van mij komt. Dat heeft met respect voor andermans woorden te maken. Ik hoop dat je DAT tenminste begrijpt?
Over denigrerend spreken gesproken...
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Eindelijk.... iemand met een nuchtere kijk op de dingen
... die vooral aansluit bij uw eigen visie
Denk wel dat er hier nog moeite gedaan hebben om de zaken nuchter te bekijken. Maar naar het einde toe maken sommigen er echt wel een belachelijke en uitdagende voorstelling van.
Bij deze ook mijn laatste post in dit topic. Genoeg pro's en con's (en belachelijke zaken) aan bod gekomen op die 13 pagina's tijd.
Denk wel dat er hier nog moeite gedaan hebben om de zaken nuchter te bekijken. Maar naar het einde toe maken sommigen er echt wel een belachelijke en uitdagende voorstelling van.
Bij deze ook mijn laatste post in dit topic. Genoeg pro's en con's (en belachelijke zaken) aan bod gekomen op die 13 pagina's tijd.
Groeten (en smakelijk )
Kurt
Ik dacht eerder aan onafhankelijke visie
Morgen fazant á la Brabanconne, dat kan niet tegenslagen hé
Comment