Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Kwestie van consequent zijn....
    Als ik die lijn doortrek neem ik aan dat je dan ook geen vlees meer eet?
    Wel dat is uw goed recht, terwijl het ook mijn goed recht is om vlees, vis en wild te eten.
    Leg die oogkleppen nu toch eens af.... de jacht is gereglementeerd en op een correcte wijze uitgevoerd zal het wildbestand nooit bedreigd worden.
    Het doden van dieren voor consumptie is voor de ene aanvaardbaar en voor de andere niet. Dat is een gevoelskwestie en is daardoor niet, met wat voor argumenten dan ook, voor rede vatbaar. Ieder is daarin verschillend.
    Verdraagzaamheid is hier ver te zoeken. Voor mijn part eet iedereen wat hij wil, ik zal de laatste zijn om dat te bekritiseren. Ik verwacht dan ook geen kritiek op wat ík eet.
    ik eet idd al bijna 15 jaar geen vlees meer. Ik wijs uw eetpatroon af, maar ik sta het u wel toe. Ik vind de jacht wreed en onaanvaardbaar, maar sta u zelfs dat toe. Als u per se wreed wil zijn en wil kwetsen en doden, dan heb ik liever dat u dat bij dieren doet dan bij mensen.

U mag eten wat u wilt en ik mag dat verdragen én bekritiseren tegelijkertijd. Dat betekent dat ik u het vlees niet van uw bord zal nemen of het geweer van uw schouder, maar ook dat ik daar mijn bedenkingen bij heb en die zal uiten.

Dat het geen rationele kwestie is en dat rationele argumenten hier niet op zijn plaats zijn heb ik reeds uitgelegd.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Het uitschakelen van een pijncircuit sluit niet uit dat er reflexmatig kan gereageerd worden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Reflex_%28biologie%29
      Wat jij beschrijft als instinct is gewoon een aaneenschakeling van reflexen.

Zo'n uitspraken pleiten écht niet voor je. Als je zo'n dingen zegt, geef je eigenlijk aan dat je de wetenschappelijke methode niet begrijpt.
      Jij als wetenschapper zou beter moeten weten, als er geld genoeg aan vasthangt kan alles bewezen worden. Bv Zie maar naar de professoren die zich voor de kar van de tabakslobby laten spannen. Ook zoals in dit geval halve onderzoeken bewijzen niets.
      Hier wordt geschermd met angstig gedrag. Omdat hun enig ontsnappings middel niet werkte waren die beesten in paniek. Is er ook onderzocht hoe het wel zou geweest zijn als er wel een ontsnappingsroute voorhanden was. Zou er dan ook paniek geweest zijn nadien?
      Ik durf dat sterk te betwijfelen. Ik bedoel maar dat er een proef uitgevoerd werd die, die dieren afsloot van hun normale verdedigingspatroon. Elk dier zou zo reageren. Als je een ree zo'n jasje aantrekt wordt die ook zot. Hier helpt vluchten ook niet, dus worden ze serieus in de war gebracht door iets dat hen onbekend is plus het feit dat hun normale verdediging nl het vluchtgedrag niet werkt.

Simpel uitgedrukt: in dit geval nemen deze wetenschappers aan dat de vissen dat paniekgedrag vertonen door de onaangename ervaring. Hoe hebben ze dat onderzocht, en zijn daar ook bewijzen van dat dit zo is.
      Als ik nu beweer dat die vissen in paniek zijn omdat hun verdedigingsmechanisme gefaald heeft( niet kunnen wegvluchten) is dat dan niet even plausibel?
      Begrijp je nu beter wat ik bedoel met hoe dingen kunnen geďnterpreteerd worden.
      Last edited by mil1; 5 december 2011, 19:01.
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

2) dat is larie, er bestaat doodgewoon geen enkele cursus die zegt of aantoont dat roofdieren de pens van herbivoren niet opeten. Die hebben dat foliumzuur, dat daar in zit, nodig omdat ze het zelf niet kunnen aanmaken.
        Waarom zou een leeuw dit foliumzuur uit de halverteerde maaginhoud van z'n prooi moeten halen?
        Dat foliumzuur is overvloedig aanwezig in de lever en nieren van het prooidier. Laat dit nu net de organen zijn die de leeuw het eerst opeet.
        Last edited by rubenknockaert; 5 december 2011, 18:47.

Comment

Over de leeuwen die de pens begraven:

Eerst en vooral iets rechtzetten, Mil;

1) ik zeg NERGENS dat je ongelijk hebt wat betreft dat foliumzuur; ze hebben dat inderdaad nodig. Herlees de thread maar eens. Ik zeg alleen dat ze dat bestanddeel niet voornamelijk uit het darmstelsel halen, zoals jij in post #323 beweert:

Een roofdier zal allereerst de pens en omstreken opeten alvorens het voor ons lekkere vlees en organen te eten.
          ...want het roofdier kan dat inderdaad ook uit andere (beter ruikende) organen halen, en NIET uit de pens, laat staan uit de half-verteerde uitwerpselen.

2) JIJ bent het die MIJ ervan beschuldigt hier fabeltjes (je letterlijke woorden!) te verkopen; je gelooft dat begraven van het darmstelsel niet, een fenomeen dat ik beschreef in post 331.

OK...

Uit de FGASA sylabussen mag ik niet quoten; dat is course content zonder ISBN nummers, en enkel te verkrijgen is als je er voor betaalt - inclusief de opleiding trouwens geen zacht prijsje. Maar feel free om je in te schrijven, zo leer je nog écht eens iets. Hier de link: http://www.fgasa.co.za/

Maar bij deze een quote uit "The South African Bushveld, a field guide from the Waterberg", door Lee Gutteridge, ISBN 978-1-920143-13-8 :

have seen females burying the stomach contents of ruminants, in both the Waterberg and the Sabi Sand Wildtuin - this is to hide the smell of carrion in order to prevent the attraction of hyenas and other competitors.
          Lee Gutteridge is niet de minste; hij is field guide FGASA Level 3 en Trails Guide, heeft zowat 20 jaar ervaring, en geeft Nature Guide trainings om je te helpen slagen bij je FGASA examens. Zijn site hier: http://www.natureguidetraining.com/

Verder ook nog wat pics. Om aan te tonen dat dit geen gedrag is dat enkel in de door Lee voorgenoemde (Zuid-Afrikaanse) wildparken voorkomt, ben ik even gaan grasduinen in mijn RAWs van één safari in Botswana. In totaal 4 kills gezien daar, maar de luipaard-kill niet meegerekend (die dat gedrag niet vertoont omdat hij zijn prooi in een boom kan slepen) blijven er dus 3 kills over,en...

Eerste kill - leeuwen - uitwerpselen onder aarde te zien links op de foto.

Tweede kill - Cheetah - daar waren we bij van begin tot eind. Ik zet de pics als links om geen forum regels te overtreden. NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS.

Prooi net dood. De "chase" was lang, dus cheetah heeft 15 minuten nodig om op adem te komen.

Hij begint bij het openen van het karkas achteraan

Laat ingewanden ongemoeid daarbij.

Karkas nu helemaal open

Hij gaat zsm voor zoveel mogelijk vlees, want hij heeft schrik dat het kabaal van een vervet monkey en een parelhoen andere gegadigden zou lokken.

Hij werkt naar een been toe en halt er alle vlees vanaf

Een dag later gaan we effe terug kijken. Hij ligt er nog steeds, en heeft zich zodanig vol gevreten dat hij met moeite kan bewegen. Het karkas is zowat kaalgeplukt, de ingewanden liggen onder een bergje zand. Ik wou dat ik er een pic van had getrokken, maar ja wie denkt nu ooit zo'n mottige pic nodig te hebben om zich te moeten verdedigen tegen een jager op BD? Ik denk echter dat voldoende bewezen is dat de uitwerpselen voornamelijk werden vermeden bij die kill; je ziet ze overal afgebeeld. Ik kan hier enkel het begraven niet aantonen.

Derde kill - leeuwen - ingewanden onder aarde te zien links op de foto. Hier is ook de put te zien die is veroorzaakt door het begraven van de ingewanden.

En de leeuwen doen zich te goed aan het vlees tussen de ribben, ze werken vanuit de buikholte, waaruit alle ingewanden zijn verwijderd.

Vooraleer je alles in twijfel trekt; het staat je vrij de EXIF in de pics op te zoeken (data/chronologie van de shots), en het staat je vrij de reisverslagen te lezen waar deze gebeurtenissen in staan. Enkele links:

Ik hoop dat je niet gaat beweren dat ik die trip reports zo effe vandaag tussen de soep en de patatten heb neergepend.

En dan haal ik nu even terug je replies erbij...

dat is larie
          En vorige keer:
          pretentie gepaard met onkunde
          Da's afgaan hee, Mr. Wijsheid-in-pacht?

Je bent nu WEERAL een pagina verder met het spuien van mist, met naast de essentie te klappen, en met vooral het negeren van één vraag die de crux van gans deze discussie is. Voor de zowat duizenste maal;

Toon ons wetenschappelijk bewijs dat de jacht in natuurgebieden nuttig is.

Deze keer is het JOUW beurt om eens je kennis te bewijzen.

We wachten geduldig.
          Last edited by Jochen; 5 december 2011, 19:16.
          http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            Over de leeuwen die de pens begraven:

Eerst en vooral iets rechtzetten, Mil;

1) ik zeg NERGENS dat je ongelijk hebt wat betreft dat foliumzuur; ze hebben dat inderdaad nodig. Herlees de thread maar eens. Ik zeg alleen dat ze dat bestanddeel niet voornamelijk uit het darmstelsel halen, zoals jij in post #323 beweert:

...want het roofdier kan dat inderdaad ook uit andere (beter ruikende) organen halen, en NIET uit de pens, laat staan uit de half-verteerde uitwerpselen.

2) JIJ bent het die MIJ ervan beschuldigt hier fabeltjes (je letterlijke woorden!) te verkopen; je gelooft dat begraven van het darmstelsel niet, een fenomeen dat ik beschreef in post 331.

OK...

Uit de FGASA sylabussen mag ik niet quoten; dat is course content zonder ISBN nummers, en enkel te verkrijgen is als je er voor betaalt - inclusief de opleiding trouwens geen zacht prijsje. Maar feel free om je in te schrijven, zo leer je nog écht eens iets. Hier de link: http://www.fgasa.co.za/

Maar bij deze een quote uit "The South African Bushveld, a field guide from the Waterberg", door Lee Gutteridge, ISBN 978-1-920143-13-8 :

Lee Gutteridge is niet de minste; hij is field guide FGASA Level 3 en Trails Guide, heeft zowat 20 jaar ervaring, en geeft Nature Guide trainings om je te helpen slagen bij je FGASA examens. Zijn site hier: http://www.natureguidetraining.com/

Verder ook nog wat pics. Om aan te tonen dat dit geen gedrag is dat enkel in de door Lee voorgenoemde (Zuid-Afrikaanse) wildparken voorkomt, ben ik even gaan grasduinen in mijn RAWs van één safari in Botswana. In totaal 4 kills gezien daar, maar de luipaard-kill niet meegerekend (die dat gedrag niet vertoont omdat hij zijn prooi in een boom kan slepen) blijven er dus 3 kills over,en...

Eerste kill - leeuwen - uitwerpselen onder aarde te zien links op de foto.

Tweede kill - Cheetah - daar waren we bij van begin tot eind. Ik zet de pics als links om geen forum regels te overtreden. NIET VOOR GEVOELIGE KIJKERS.

Prooi net dood. De "chase" was lang, dus cheetah heeft 15 minuten nodig om op adem te komen.

Hij begint bij het openen van het karkas achteraan

Laat ingewanden ongemoeid daarbij.

Karkas nu helemaal open

Hij gaat zsm voor zoveel mogelijk vlees, want hij heeft schrik dat het kabaal van een vervet monkey en een parelhoen andere gegadigden zou lokken.

Hij werkt naar een been toe en halt er alle vlees vanaf

Een dag later gaan we effe terug kijken. Hij ligt er nog steeds, en heeft zich zodanig vol gevreten dat hij met moeite kan bewegen. Het karkas is zowat kaalgeplukt, de ingewanden liggen onder een bergje zand. Ik wou dat ik er een pic van had getrokken, maar ja wie denkt nu ooit zo'n mottige pic nodig te hebben om zich te moeten verdedigen tegen een jager op BD? Ik denk echter dat voldoende bewezen is dat de uitwerpselen voornamelijk werden vermeden bij die kill; je ziet ze overal afgebeeld. Ik kan hier enkel het begraven niet aantonen.

Derde kill - leeuwen - ingewanden onder aarde te zien links op de foto. Hier is ook de put te zien die is veroorzaakt door het begraven van de ingewanden.

En de leeuwen doen zich te goed aan het vlees tussen de ribben, ze werken vanuit de buikholte, waaruit alle ingewanden zijn verwijderd.

Vooraleer je alles in twijfel trekt; het staat je vrij de EXIF in de pics op te zoeken (data/chronologie van de shots), en het staat je vrij de reisverslagen te lezen waar deze gebeurtenissen in staan. Enkele links:

Ik hoop dat je niet gaat beweren dat ik die trip reports zo effe vandaag tussen de soep en de patatten heb neergepend.

En dan haal ik nu even terug je replies erbij...

En vorige keer:

Da's afgaan hee, Mr. Wijsheid-in-pacht?

Je bent nu WEERAL een pagina verder met het spuien van mist, met naast de essentie te klappen, en met vooral het negeren van één vraag die de crux van gans deze discussie is. Voor de zowat duizenste maal;

Toon ons wetenschappelijk bewijs dat de jacht in natuurgebieden nuttig is.

Deze keer is het JOUW beurt om eens je kennis te bewijzen.

We wachten geduldig.
            De eerste kill: heb jij al eens de ingewanden van zo'n buffel gezien? En dat ligt onder zo'n klein beetje aarde
            Bij kill nummer drie: al die ingewanden van die zebra onder dat hoopje gras?
            Heb jij de grootte alleen al van zo'n pens al gezien bij die dieren?

De jacht in natuurgebieden is nuttig In onze streken als er overaantallen zijn van bv konijnen en houtduiven.
            Verder is ze nuttig voor de consumptie. Dat zijn geen wetenschappelijke testen voor nodig, dat bewijs ligt er elk jaar in de winkels.
            En het gaat hier niet over nuttig zijn, het gaat hier over het recht van een stuk wild te schieten om te consumeren. Er worden geen dieren uitgeroeid. De dieren zijn in 99% van de gevallen op slag dood, van de impact alleen al. Dus dierenleed is hier niet aan de orde.
            Het is niet omdat jij vegetariër zijt dat je het recht hebt om mij het recht te ontzeggen wild te eten. Simpeler: heeft een vos meer recht op een haas dan de meerderheid van de bevolking?
            Ook de vergelijking dat het beter is dat ik mijn lusten botvier op dieren ipv op mensen, tart hier ook alle redelijkheid.
            Maar ik heb het al lang begrepen hoor, zolang er iemand is die geen vegetariër is zal men tot in het extreme toe, trachten van die persoon af te schilderen als een beest. Of erger, want bij jullie komen de dieren op de eerste plaats. Toch zeker vóór diegenen die vlees durven consumeren.
            En uiteindelijk, de jacht is gereglementeerd toegelaten door de wet. In álle landen ter wereld. Steek jullie energie liever in het laten afschaffen van de jacht, maar, en dat beseffen jullie wel, zal nooit lukken. En waarom? Omdat het overgrote deel van de mensen niet zo'n extreem gedachtengoed aanhangen. De jacht is goed en het resultaat lekker
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

De eerste kill: heb jij al eens de ingewanden van zo'n buffel gezien? En dat ligt onder zo'n klein beetje aarde

De jacht in natuurgebieden is nuttig In onze streken als er overaantallen zijn van bv konijnen en houtduiven.
              Verder is ze nuttig voor de consumptie. Dat zijn geen wetenschappelijke testen voor nodig, dat bewijs ligt er elk jaar in de winkels.
              En het gaat hier niet over nuttig zijn, het gaat hier over het recht van een stuk wild te schieten om te consumeren. Er worden geen dieren uitgeroeid. De dieren zijn in 99% van de gevallen op slag dood, van de impact alleen al. Dus dierenleed is hier niet aan de orde.
              Het is niet omdat jij vegetariër zijt dat je het recht hebt om mij het recht te ontzeggen wild te eten. Simpeler: heeft een vos meer recht op een haas dan de meerderheid van de bevolking?
              Ook de vergelijking dat het beter is dat ik mijn lusten botvier op dieren ipv op mensen, tart hier ook alle redelijkheid.
              Maar ik heb het al lang begrepen hoor, zolang er iemand is die geen vegetariër is zal men tot in het extreme toe, trachten van die persoon af te schilderen als een beest. Of erger, want bij jullie komen de dieren op de eerste plaats. Toch zeker vóór diegenen die vlees durven consumeren.
              En uiteindelijk, de jacht is gereglementeerd toegelaten door de wet. In álle landen ter wereld. Steek jullie energie liever in het laten afschaffen van de jacht, maar, en dat beseffen jullie wel, zal nooit lukken. En waarom? Omdat het overgrote deel van de mensen niet zo'n extreem gedachtengoed aanhangen. De jacht is goed en het resultaat lekker
              en waar heb jij de ingewanden dan al gezien,
              jij ontkracht zonder ENIG bewijs wat een ander met foto's en ervaring kan aantonen...

je vraagt om bewijzen,
              je krijgt ze,
              je ontkracht ze zonder bewijzen
              en vraagt nieuwe bewijzen?

komt al het wild uit de winkels door puur geschoten wild? geloof ik niet,
              zal heel wat van gekweekt worden ook lijkt mij...

maar je wilt niet graag ongelijk krijgen,
              en duwt jezelf direct in een slachtoffer rol om zo je gelijk te willen halen.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                ik eet idd al bijna 15 jaar geen vlees meer. Ik wijs uw eetpatroon af, maar ik sta het u wel toe. Ik vind de jacht wreed en onaanvaardbaar, maar sta u zelfs dat toe. Als u per se wreed wil zijn en wil kwetsen en doden, dan heb ik liever dat u dat bij dieren doet dan bij mensen.

U mag eten wat u wilt en ik mag dat verdragen én bekritiseren tegelijkertijd. Dat betekent dat ik u het vlees niet van uw bord zal nemen of het geweer van uw schouder, maar ook dat ik daar mijn bedenkingen bij heb en die zal uiten.

Dat het geen rationele kwestie is en dat rationele argumenten hier niet op zijn plaats zijn heb ik reeds uitgelegd.
                Eerst en vooral, u hoeft het mij niet toe te staan ik zal het wel doen zonder uw goedkeuring!
                Waar haalt u het recht om mijn stuk vlees te bekritiseren. Is het verboden bij wet? Ik dacht het niet! Als je er niet mee akkoord gaat let er jou niets om een partij op te richten die het consumeren van vlees verbiedt. Alleen zal je niet genoeg aanhangers vinden, en dat op zich zegt al genoeg, dacht ik. Dus zolang er mensen zijn zal er wild gegeten worden, met of zonder uw toestemming.
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Eerst en vooral, u hoeft het mij niet toe te staan ik zal het wel doen zonder uw goedkeuring!
                  Waar haalt u het recht om mijn stuk vlees te bekritiseren. Is het verboden bij wet? Ik dacht het niet! Als je er niet mee akkoord gaat let er jou niets om een partij op te richten die het consumeren van vlees verbiedt. Alleen zal je niet genoeg aanhangers vinden, en dat op zich zegt al genoeg, dacht ik. Dus zolang er mensen zijn zal er wild gegeten worden, met of zonder uw toestemming.

Dus jij mag mensen bekritiseren,
                  maar mensen mogen uw vlees niet bekritiseren...

Ode aan jou man,
                  je haalt je geloofwaardigheid met elke post onderuit :-)

(en toch moei ik mij weer )
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    en waar heb jij de ingewanden dan al gezien,
                    jij ontkracht zonder ENIG bewijs wat een ander met foto's en ervaring kan aantonen...

je vraagt om bewijzen,
                    je krijgt ze,
                    je ontkracht ze zonder bewijzen
                    en vraagt nieuwe bewijzen?

komt al het wild uit de winkels door puur geschoten wild? geloof ik niet,
                    zal heel wat van gekweekt worden ook lijkt mij...

maar je wilt niet graag ongelijk krijgen,
                    en duwt jezelf direct in een slachtoffer rol om zo je gelijk te willen halen.

Wel de ingewanden van een koe, en dat gaat niet onder zo'n klein hoopje.
                    En slachtoffer? Zo voel ik mij helemaal niet hoor, ik behoor tot een meerderheid die graag wild lusten...
                    Als het niet geschoten is in de vrije natuur mag het niet verkocht worden als wild....
                    En doet u vooral moeite om het geweer van mijn schouder te krijgen, maar dat zal niet lukken denk ik. Toch niet door hetgeen jij aanvoert als argumentatie.
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Wel de ingewanden van een koe, en dat gaat niet onder zo'n klein hoopje.
                      En slachtoffer? Zo voel ik mij helemaal niet hoor, ik behoor tot een meerderheid die graag wild lusten...
                      Als het niet geschoten is in de vrije natuur mag het niet verkocht worden als wild....
                      En doet u vooral moeite om het geweer van mijn schouder te krijgen, maar dat zal niet lukken denk ik. Toch niet door hetgeen jij aanvoert als argumentatie.
                      mijn liefje:
                      als spring je met dat geweer op je schouder voor een leeuw in galop,
                      ik hou je nog niet tegen...

maar om jacht mee goed te praten : neen dat doe ik niet,
                      niet met jouw "argumentatie". (ow die is er niet).
                      ik voer geen argumentatie, ik meld gewoon dat jij het ook niet doet (in het wild rondtrappen telt niet mee als argumentatie hoor)

Comment

Dus jij mag mensen bekritiseren,
                        maar mensen mogen uw vlees niet bekritiseren...

Ode aan jou man,
                        je haalt je geloofwaardigheid met elke post onderuit :-)

(en toch moei ik mij weer )
                        Ik bekritiseer nooi iemand die geen vlees eet. Dat is zijn eigen vrije keuze en die respecteer ik.
                        Maar ik aanvaard niet dat men mijn vlees bekritiseerd om reden dat diegene die kritiek uit ook geen vlees eet. Maar dat wordt niet gerespecteerd.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

mijn liefje:
                          als spring je met dat geweer op je schouder voor een leeuw in galop,
                          ik hou je nog niet tegen...

maar om jacht mee goed te praten : neen dat doe ik niet,
                          niet met jouw "argumentatie". (ow die is er niet).
                          ik voer geen argumentatie, ik meld gewoon dat jij het ook niet doet (in het wild rondtrappen telt niet mee als argumentatie hoor)
                          Sorry, ik ben hetero ik kan je niet verder helpen
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

zonder argumentatie ga jij zelfs deze discussie niet verder helpen.

Comment

zonder argumentatie ga jij zelfs deze discussie niet verder helpen.
                              Hoeft daar argumentatie bij? Ik zorg voor wild, zoals elke slager zorgt voor vlees.
                              Eenvoudig toch, liefje
                              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Die ingewanden van die buffel zijn al twee dagen oud, net zoals dat karkas. Daar is het vocht al uit, en alles wat enigszins van onder de aarde kan worden gehaald is al snel opgegeten door gieren.

Waarom de hoop van de zebra niet groter is weet ik niet. Misschien was er daar net een deuk in de grond, weet ik veel. Ik ga iig geen extra RAW's (waar grotere hopen zichtbaar zijn) meer gaan processen om jou plezier te doen.

Je vroeg bewijs en kreeg bewijs, niet alleen in fotos maar ook dmv een quote uit het boek van een gerespecteerde gids. Eindconclusie is; ik heb gelijk en jij hebt ongelijk. En een zeer gebrekkige kennis van het gedrag van leeuwen.

Zeer pijnlijk dat je de bewijzen niet aanvaard. Man up, mijnheer de stoere jager!

En nog pijnlijker is dat je weeral probeert te negeren: Toon ons bewijs dat jagen nuttig is voor natuurgebieden.

Je bent elke credibiliteit al kwijt. Maar ga gerust door. Het is vermakelijk.
                                http://www.theafricabug.com

Comment

Working...
                                X