Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
    Befehl ist Befehl.
    (Dat is Duits en misschien leerde je dat ook wel in 1955 .)
    Toen werden er, door de leraren, nog veel zaken met de hand uitgelegd
    Maar om terug te komen op uw 'contraire termen' nog geen antwoord gevonden
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      OMG.

Ik vermijd liever autoriteitsargumenten, maar ik ben zelf apotheker én ik sta in het geneesmiddelenonderzoek*. Ik denk dat ik wel weet waarover ik spreek. Je zal geen énkele medische wetenschapper vinden die zegt dat je een geneesmiddel kan ontwikkelen zonder preklinisch diermodel. Dierproeven zijn enorm duur en tijdsrovend, dus als ze niet nodig zouden zijn, waarom zouden ze dan nog toegepast worden? Kun je daar op antwoorden?

*Als je me niet gelooft: hier vind je een lijst met publicaties waarvan ik (co-)auteur ben.
      Ook voor de dermatologische onderzoeken?
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

OMG.

.

Ik weet het. Jochen heeft het verschil nochtans al meer dan ééns uitgelegd.
        Voor de lol zeker
        Maar bon, dieren laten afzien voor geneeskundige onderzoeken mag, pijnloos doden door een jager is not done...
        Ps. Wat gebeurt er met die dieren als die onderzoeken afgelopen zijn, en hoe is hun toestand.
        Maar we wijken af...
        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Maak je geen illusies, alle potentiële geneesmiddelen ondergaan toxiciteitstesten in dieren. Als je die stap overslaat krijg mogelijk je hele nare dingen, cfr. Softenon.
          Mensen die dierproeven veroordelen kan ik enkel aanraden om consequent te zijn en alle geneeskundige behandeling te weigeren

Ik heb voor de rest al genoeg uitgelegd hoe ik erover denk, moet je m'n posts (én die van Jochen en Leonidas) maar beter lezen.
          Last edited by ThierryM; 2 december 2011, 16:39.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Maak je geen illusies, alle potentiële geneesmiddelen ondergaan toxiciteitstesten in dieren. Als je die stap overslaat krijg mogelijk je hele nare dingen, cfr. Softenon.
            Experimenten op dieren zijn niet betrouwbaar. De fundamentele fout van onderzoek dat gebaseerd is op dierexperimenten is dat iedere soort anders reageert op medicijnen en chemicaliën. Daarom zijn resultaten verkregen uit dierexperimenten niet betrouwbaar en hebben ze doorgaans een heel ander effect bij menselijk gebruik. Gezonde dieren kunstmatig ziek maken en ze in gestresste omstandigheden houden om vervolgens de bekomen resultaten op mensen toe te passen, werkt maar zeer zelden.
            ( van het internet geplukt)
            Softenon, motilium, zijn er nog voorbeelden?
            Maar we wijken af.
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

't Is al goed jong, jij weet het veel beter dan ik. Mijn apothekerstitel en doctoraat doen niets terzake
              Antwoord dan gewoon op het volgende: als dieproeven niet representatief zijn: waarom gebeuren ze dan? Ze zijn duur en tijdsrovend, en zouden dus niets opleveren voor de industrie. Juist ja.

De tekst die jij aanhaalt zegt het volgende: dierproeven zijn maar voor 95% representatief bij mensen. Daarom is het beter om enkel in vitro te testen. Iets wat pakweg 10% representatief is voor het menselijk lichaam. Zie je hoe het niet klopt? Neem je liever een pilletje dat voor 10% getest is, of ééntje dat voor 99,5% getest is (want laatste stap is klinisch onderzoek, op mensen)?
              Last edited by ThierryM; 2 december 2011, 16:45.

Comment

Allez, wie lust er graag een stukje wild:

1) Mil1
                2) ....
                3) ....

D90 - D70 - F80 + glas

Comment

[QUOTE=mil1;3358684]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht

Moeten we er nog uitkomen wie hier de extremist is...
                  Ik denk dat je me verkeerd begrijpt... ik had 't niet over jou.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht

1) Mil1
                    2) ....
                    3) ....

Doe mij ook maar, 2 stukjes graag.

En voor ThierryM: wanneer je iets kweekt valt het niet echt meer onder de noemer wild...
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

1) Mil1
                      2) ....
                      3) ....

Ik!
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Denk je écht dat je't verschil gaat proeven tussen gekweekt wild en opgejaagd wild? Please
                        In het beste geval is de smaak hetzelfde, en in't slechtste geval steekt uw gejaagd wild vol met stresshormoon en heeft het verzuurde spieren. Lekker!

Comment

't Is al goed jong, jij weet het veel beter dan ik. Mijn apothekerstitel en doctoraat doen niets terzake
                          Antwoord dan gewoon op het volgende: als dieproeven niet representatief zijn: waarom gebeuren ze dan? Ze zijn duur en tijdsrovend, en zouden dus niets opleveren voor de industrie. Juist ja.
                          Het strekt u tot eer dat je de geneesmiddelenlobby verdedigt, anders zou maar spijtig zijn gezien uw beroep.
                          Proficiat met uw titels, maar geef toe dat er mensen zijn die met evenveel, of meerdere, titels die een andere mening toegedaan zijn.
                          Ik ben geen apotheker en kan dus niet oordelen wie gelijk heeft, maar onnodig dierenleed doet mij gruwen...
                          Ik zou hier bladzijden van het internet kunnen plukken en hier de link plaatsen, maar dat kan je zelf ook.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

[QUOTE=Voltigeur;3358802]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt... ik had 't niet over jou.
                            Sorry ik had aandachtiger moeten lezen, maar in het vuur van de strijd
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Voor mij van allerlei lelijks te beschuldigen, antwoord eerst eens op deze logische vraag:

Als dieproeven niet representatief zijn: waarom gebeuren ze dan? Ze zijn duur en tijdsrovend, en zouden dus niets opleveren voor de industrie.

Ik las dat je zoon/dochter geneeskunde studeert. Vraag het gerust eens aan hem/haar.
                              + Als je meer info wil over de ethische aspecten van dierproeven, vraag het gerust via PM. Het gaat anders teveel off topic.

Proficiat met uw titels, maar geef toe dat er mensen zijn die met evenveel, of meerdere, titels die een andere mening toegedaan zijn.
                              Graag voorbeelden. Mensen die er iets van kennen. Liefst academici.

PS: mijn onderzoek wordt door de overheid gefundeerd, en als ik "mijn" therapie ooit verkocht krijg ga ik er geen centen van zien, je kunt me dus moeilijk verwijten dat ik banden heb met de industrie. Wil je daar ook bewijs van?
                              Last edited by ThierryM; 2 december 2011, 16:59.

Comment

Denk je écht dat je't verschil gaat proeven tussen gekweekt wild en opgejaagd wild? Please
                                In het beste geval is de smaak hetzelfde, en in't slechtste geval steekt uw gejaagd wild vol met stresshormoon en heeft het verzuurde spieren. Lekker!
                                Scharrelei-batterij ei! Geen verschil denk je? Is niet anders bij wild en "gekweekt wild". Dat laatste is ook een contradictio in terminis.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X