Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Scharrelei-batterij ei! Geen verschil denk je? Is niet anders bij wild en "gekweekt wild". Dat laatste is ook een contradictio in terminis.
    Tuurlijk is er een verschil tussen scharrelei en batterij-ei. Maar gekweekt is geen synoniem voor industriële, stress-inducerende vleesproductie. Next!
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Denk je écht dat je't verschil gaat proeven tussen gekweekt wild en opgejaagd wild? Please
      In het beste geval is de smaak hetzelfde, en in't slechtste geval steekt uw gejaagd wild vol met stresshormoon en heeft het verzuurde spieren. Lekker!
      Dat is bull****.
      Men kan een dier in gevangenschap niet hetzelfde voederen dan een wild exemplaar.
      De spieren hebben ook minder gewerkt=minder smaak!
      Dan zouden koeien ook vol stresshormoon moeten zitten. Die zie namelijk hun 'collega's ' vóór zich geslacht worden.....
      Een wild dier heeft zeer dikwijls stress(predatoren, altijd op hun hoede zijn) en is daar dan ook tegen bestand.
      Eet maar eens een kip die op de normale wijze gemest wordt en een exemplaar dat vol met chemische rommel gepropt wordt en op enkele weken slachtrijp zijn.
      Of een varken dat vet gemest wordt met roggemeel, afval van de keuken, kleine patatjes,
      Tegen een exemplaar dat vismeel en andere rommel binnenkrijgt.
      Vegetarisch: watertomaten, waterwitloof, allemaal puur chemisch gevoed.
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oké, dat wil ik terug nemen, daar ging ik even te snel door de bocht (ik sta nl. open voor argumentatie). Maar bijv. pata negra, die varkens worden ook opgekweekt hé.

Comment

Denk je écht dat je't verschil gaat proeven tussen gekweekt wild en opgejaagd wild? Please
          In het beste geval is de smaak hetzelfde, en in't slechtste geval steekt uw gejaagd wild vol met stresshormoon en heeft het verzuurde spieren. Lekker!
          Heb jij het al geproefd dan?
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
            Het strekt u tot eer dat je de geneesmiddelenlobby verdedigt, anders zou maar spijtig zijn gezien uw beroep.
            Zo op de man spelen, dat vind ik echt niet kunnen.
            Ik probeer zelf met het nodige respect te antwoorden, al valt me dat moeilijk wanneer mijn argumenten gewoon genegeerd worden
            Geef jij ook zo'n antwoorden als je bij je huisarts/apotheker bent??

Een 100% voorspellend in vitro systeem is een potentiële goudmijn voor de industrie. Als het makkelijk haalbaar was, zou het al lang bestaan.

Heb jij het al geproefd dan?
            Ik had je al gelijk gegeven. Natrappen is nergens voor nodig.

Ik wacht nog steeds op je antwoord: Als dierproeven niet representatief zijn: waarom gebeuren ze dan? Ze zijn duur en tijdsrovend, en zouden dus niets opleveren voor de industrie.

Comment

Oké, dat wil ik terug nemen, daar ging ik even te snel door de bocht (ik sta nl. open voor argumentatie). Maar bijv. pata negra, die varkens worden ook opgekweekt hé.
              Ja in alle vrijheid, die lopen nog vrij in de bossen om er de eikels te vreten.
              En nog andere natuurlijke producten, je moet maar eens gaan kijken waar ze gepasseerd zijn, lijkt wel een omgeploegd stuk grond.
              D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ja in alle vrijheid, die lopen nog vrij in de bossen om er de eikels te vreten.
                En nog andere natuurlijke producten, je moet maar eens gaan kijken waar ze gepasseerd zijn, lijkt wel een omgeploegd stuk grond.
                Vroeger werd er bij ons elk jaar een varken vetgemest en ik kan jullie verzekeren dat die smaak anders was dan van gekweekte varkens .Ik denk dus dat vermoedelijk de smaak van echt wild ook wel anders zal zijn.Wat van het laatste het beste is weet ik natuurlijk niet .

Comment

Zo op de man spelen, dat vind ik echt niet kunnen.
                  Ik probeer zelf met het nodige respect te antwoorden, al valt me dat moeilijk wanneer mijn argumenten gewoon genegeerd worden
                  Geef jij ook zo'n antwoorden als je bij je huisarts/apotheker bent??

Ik heb alle respect voor uw gedane studies, dat is iedereen niet gegeven
                  Maar leg mij dan uit waarom er academici zijn die het tegendeel beweren, en kijk maar op internet daar vind je het wel
                  .

Een 100% voorspellend in vitro systeem is een potentiële goudmijn voor de industrie. Als het makkelijk haalbaar was, zou het al lang bestaan.

Ik had je al gelijk gegeven. Natrappen is nergens voor nodig.
                  Heb jij je dan al ingeschreven op mijn lijst van wildadepten?
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Vroeger werd er bij ons elk jaar een varken vetgemest en ik kan jullie verzekeren dat die smaak anders was dan van gekweekte varkens .Ik denk dus dat vermoedelijk de smaak van echt wild ook wel anders zal zijn.Wat van het laatste het beste is weet ik natuurlijk niet .
                    Dat spek zal alleszins niet naar vis geroken hebben
                    Dankzij vrienden heb ik het geluk dat ik nog kan genieten van normaal vetgemeste dieren.
                    Geloof me, ik ken het verschil
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Afschaffen (verbieden) die troep.
                      Wordt politiek gesteund door de VLD: Sas Van Rouveroi en Vera Van Der Borght.
                      In hoeverre zijn jagers morele entiteiten in onze samenleving? Vertegenwoordigen zij de gedachtengang van de modale burger? Als je een dier zo kunt afmaken wat met het respect naar iedereen? Het is een aparte troep die bepaalde instincten wil onderhouden. Deze van het overheersen en niet respecteren van alles wat leeft (inclusief de mens).
                      Iedereen die geld heeft, staat boven de wet in Vlaanderen. Een grote schare aan duurbetaalde advocaten en hop de rechtspraak is krom of de wet wordt aangepast.

Voor mij zijn die jagers al lang "niet meer" van deze tijd....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maker Bekijk bericht
                        Afschaffen (verbieden) die troep.
                        Wordt politiek gesteund door de VLD: Sas Van Rouveroi en Vera Van Der Borght.
                        In hoeverre zijn jagers morele entiteiten in onze samenleving? Vertegenwoordigen zij de gedachtengang van de modale burger? Als je een dier zo kunt afmaken wat met het respect naar iedereen? Het is een aparte troep die bepaalde instincten wil onderhouden. Deze van het overheersen en niet respecteren van alles wat leeft (inclusief de mens).
                        Iedereen die geld heeft, staat boven de wet in Vlaanderen. Een grote schare aan duurbetaalde advocaten en hop de rechtspraak is krom of de wet wordt aangepast.

Voor mij zijn die jagers al lang "niet meer" van deze tijd....
                        Het wild wordt wel massaal geconsumeerd door de modale burger.
                        Zonder jacht geen wild.
                        Deze twee gegevens in acht genomen is de conclusie snel gemaakt hé

Rare gedachtenkronkel... 'respectloos overheersen incl. de mens' dat hebben we hier nog niet gehoord.... maar stilaan raak ik aan alles gewend... al stel ik me wel vragen bij sommige hersenspinsels hier geëtaleerd.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

2: een mens kan dat wel
                          Dat is net het punt. Een leeuw kan dat niet. Dus hem valt niet te verwijten als hij zijn prooi met veel geweld doodbijt. Een mens die een antiloop met een bot mes begint levend te villen is toch iets schandaliger dan een leeuw die gewoon doet wat hij moet doen om te overleven, nee?
                          3: bull****, hij heeft ook vegetatie nodig en haalt dat uit de ingewanden van prooidieren.
                          Bullsh*t? Dat een leeuw vlees nodig heeft om te overleven? Bullsh*t? Sinds wanneer is een leeuw plantenliefhebber? Of sinds wanneer is dat beetje half verteerd gras drijvend in maagzuur of in de darmen (str*nt dus) van een dode antiloop een bewijs dat een leeuw gras nodig heeft? Sinds wanneer is het woord carnivoor van betekenis veranderd? Sinds jij dat allemaal beslist hebt?

Ik zie hier geen enkele reden waarom een mens geen antilope mag consumeren. Maw oogkleppenargumentatie.
                          Wel jezelf correct citeren, om toch beetje redelijkheid te behouden. Je vroeg welk meerrecht een leeuw heeft om een antiloop te doden, niet waarom een mens geen antiloop mag eten. En ik geef je feiten dat elk klein kind kan opsommen. Oogkleppenargumentatie? Met feiten? Rare woordenboek heb jij daar.

Comment

Caleido, eerst dacht ik niet te reageren op zo veel onkunde maar het is altijd fijn om een medemens iets bij te leren nietwaar

Citaat:
                            Oorspronkelijk geplaatst door mil1
                            2: een mens kan dat wel
                            Dat is net het punt. Een leeuw kan dat niet. Dus hem valt niet te verwijten als hij zijn prooi met veel geweld doodbijt. Een mens die een antiloop met een bot mes begint levend te villen is toch iets schandaliger dan een leeuw die gewoon doet wat hij moet doen om te overleven, nee?

Een leeuw bijt zijn prooi niet met veel geweld dood, hij versmacht die door de luchtpijp dicht te persen met zijn tanden. Dat heeft ook een reden ( zoek het maar eens op) Wie wil er hier een dier levend villen met een bot mes? Een duveltje te veel of gewoon kinderlijke fantasie

Citaat:
                            3: bull****, hij heeft ook vegetatie nodig en haalt dat uit de ingewanden van prooidieren.
                            Bullsh*t? Dat een leeuw vlees nodig heeft om te overleven? Bullsh*t? Sinds wanneer is een leeuw plantenliefhebber? Of sinds wanneer is dat beetje half verteerd gras drijvend in maagzuur of in de darmen (str*nt dus) van een dode antiloop een bewijs dat een leeuw gras nodig heeft? Sinds wanneer is het woord carnivoor van betekenis veranderd? Sinds jij dat allemaal beslist hebt?

Leren lezen: er staat het woordje 'ook'. Dus valt uw hele argumentatie in duigen...
                            De meeste prooidieren van de leeuw zijn herkauwers en die hebben 4 magen. Onderaan vindt je de hele uitleg hierover. In die optiek is de pens van groot belang, bestudeer dat maar eens terdege...
                            Dichter bij huis: nog nooit een kat gras zien eten
                            ?

Citaat:
                            Ik zie hier geen enkele reden waarom een mens geen antilope mag consumeren. Maw oogkleppenargumentatie.
                            Wel jezelf correct citeren, om toch beetje redelijkheid te behouden. Je vroeg welk meerrecht een leeuw heeft om een antiloop te doden, niet waarom een mens geen antiloop mag eten. En ik geef je feiten dat elk klein kind kan opsommen. Oogkleppenargumentatie? Met feiten? Rare woordenboek heb jij daar.

Hier ontgaat mij de zin van uw betoog
                            Dat elk klein kind dat kan opsommen, dát begrijp ik en daar kan ik nog inkomen ook

Spijsvertering

Herkauwers hebben vier magen: de pens, de netmaag, de boekmaag en de lebmaag. De eerste drie zijn voormagen, de lebmaag is de echte maag. Een herkauwer kauwt het eten eerst oppervlakkig, waarna het in de netmaag en de pens terechtkomt. Dit vertraagt de passage van het voedsel door het maagdarmkanaal, waardoor het voedsel in de netmaag/pens tijd krijgt om langer voor te verteren. In de netmaag en pens bevinden zich bacteriën die het voor zoogdieren normaal gesproken niet goed verteerbare cellulose in de celwanden van planten afbreken tot glucose, waardoor een belangrijke hoeveelheid chemische energie in het voedsel die anders niet zou kunnen worden benut, door herkauwers toch deels kan worden opgenomen. De ontstane glucose wordt door de bacteriën zelf gebruikt; ze produceren daarbij vluchtige vetzuren en eiwitten die de koe opneemt en gebruikt. De dubbele bindingen in de speciale vetzuren van herkauwers zijn vaak geconjugeerd en hebben een cis-trans configuratie. Zie ook: Conjugated Linoleic Acid (CLA).
                            Na 20 tot 45 minuten gaan de grofvezelige materialen als spijsbrokken terug naar de mond waar het fijngemalen en vermengd wordt met speeksel. Dit duurt 50 tot 70 seconden per spijsbrok. Bij terugkeer in de pens gaan de fijndelige materialen via de netmaag naar de boekmaag. De netmaag heeft aan de binnenzijde een netvormige structuur, de boekmaag heeft aan de binnenzijde bladen zoals in een boek. Tussen de bladen van de boekmaag worden de spijsbrokken uitgeperst. Deze vloeistof gaat als eerste naar de lebmaag, waarna langzaam de spijsbrok volgt. De maagsappen werken hier op het voedsel in voor de verdere vertering.
                            Vloeibaar voedsel wat niet herkauwd wordt, gaat direct naar de lebmaag. Omdat jonge dieren alleen maar melk drinken, hebben ze een grote lebmaag, die 75 tot 80% van de totale maaginhoud beslaat. De eerste drie magen worden nog niet gebruikt en zijn nog niet uitgegroeid. Langzaam worden deze drie magen groter en kan het jonge dier wat vast voedsel gaan eten. Uiteindelijk is de pens uitgegroeid tot ongeveer 75% van de totale maaginhoud.
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

(Wie wil er hier een dier levend villen met een bot mes?)
                              _____
                              Moslims tijdens het offerfeest...!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                (Wie wil er hier een dier levend villen met een bot mes?)
                                _____
                                Moslims tijdens het offerfeest...!
                                grt,bouk.
                                je bedoelt misschien levend slachten met een vlijmscherp mes.

Ik heb eens gehoord over een jachttechniek van een of ander natuurvolk die misschien economisch nog interessant is. Ze doden een beest, komen twee dagen later terug en eten de maden op. Uiteindelijk hebben ze zo meer kcal, eiwitten,... dan door het dier zelf op te eten.
                                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
                                X