Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagen is OK maar dit ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Jagen is OK maar dit ...

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Volgens mij is het eigenlijk simpel. Bij mensen die voor de lol doden zit een steekje los: het beschavingsgen is door de vorige generaties niet helemaal goed doorgegeven. Of: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
    De teneur van uw mening doet mij veronderstellen dat psychotherapie soms nuttig kan zijn.

Anderzijds geef je me hiermee gelijk, nl dat excessen er altijd zullen zijn. Én die keur ik zeker niet goed.

Doden voor de lol dát is een exces, gereglementeerd doden voor CONSUMPTIE daarentegen is aanvaardbaar. Zie maar dat lekker stukje wild dat op uw bord ligt.
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
      Contradictio in terminis .
      Leg uit
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Leg uit
        Contradictio in terminis = "tegenstrijdigheid in de gebruikte woorden" (Van Dale 2005).
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

[QUOTE=mil1;3357890]
          Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht

De rotte appelen eruit: daar ben ik ook voorstander van zo simpel is dat.
          Verwijder jij dan de rotte appelen uit de andere lagen van de maatschappij? Hiermee bedoel ik dat er kaf tussen elk koren zit... dat is eigen aan de mens en zeer moeilijk te voorkomen.
          Er toch even op wijzen dat het onderste gedeelte van de quote in deze reactie van Mil1 NIET van mij komt.

Mil1, ik heb de moed opgegeven. Zoals men het al jaren zegt: met extremisten valt niet te praten, noch te onderhandelen...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Anderzijds geef je me hiermee gelijk
            Correctie: jij bent een van de laatsten die ik hier gelijk ga geven. Met voor de lol bedoel ik: zonder noodzaak / onder het zwak excuus van 'wildbeheer' / 'ontspanning' / recreatie / tijdverdrijf / eigen voedselvoorziening / ...

Comment

Associeer mij niet met voorstanders van proeven op dieren... Daar ben ik resoluut tegen!
              Je bent resoluut tegen de moderne geneeskunde? Vreemd.
              Dierenproeven zijn een (helaas) noodzakelijk kwaad bij het ontwikkelen van geneesmiddelen. Dus als je consequent wil zijn; geen pilletjes meer nemen.

En nogmaals waar zit het verschil als ik een dier schiet voor consumptie of dat een slachter dat doet met een mes of wat dan ook. ( graag een antwoord hierop)
              Ofwel haal je het uit de natuur en kweek je het op verantwoorde manier (= geen dierenleed), ofwel blijf je eraf. Als jij zelf wild kweekt, en dat zelf correct afschiet, vind ik niet dat je iets fout doet, maar dan ben je ook niet met jacht bezig.

Als er wetenschappelijke evidentie is dat een diersoort schade toericht aan een bepaald ecosysteem en geen of niet genoeg natuurlijke vijanden heeft (cfr. de Amerikaanse brulkikker); dan mag er wat mij betreft ingegrepen worden. Maar dan moet er geen spelletje van gemaakt worden.

En sorry hé, maar de jacht zoals ik ze ken is altijd voor de lol. Zelfs jagers die oprecht geloven dat hun ingreep nodig is (ze zijn er zeker) jagen nog steeds voor de fun.
              Zo een dure hobby doe je niet als je er geen plezier aan beleeft.
              Last edited by ThierryM; 2 december 2011, 14:49.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

[QUOTE=Voltigeur;3358647]

Er toch even op wijzen dat het onderste gedeelte van de quote in deze reactie van Mil1 NIET van mij komt.

Mil1, ik heb de moed opgegeven. Zoals men het al jaren zegt: met extremisten valt niet te praten, noch te onderhandelen...
                Moeten we er nog uitkomen wie hier de extremist is...
                D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Je bent resoluut tegen de moderne geneeskunde? Vreemd.
                  Dierenproeven zijn een (helaas) noodzakelijk kwaad bij het ontwikkelen van geneesmiddelen. Dus als je consequent wil zijn; geen pilletjes meer nemen.

Vreemd dat jij dierenproeven goedkeurt, maar bon, zoek maar eens op hoeveel wetenschappers beweren dat deze proeven niet noodzakelijk zijn.

Ofwel haal je het uit de natuur en kweek je het op verantwoorde manier (= geen dierenleed), ofwel blijf je eraf. Als jij zelf wild kweekt, en dat zelf correct afschiet, vind ik niet dat je iets fout doet, maar dan ben je ook niet met jacht bezig.

We gaan er nog uitkomen laat de dieren zich maar in alle vrijheid in de natuur voortplanten. ( beter leven dan van vrijheid beroofd). Ook zie ik geen wezenlijk verschil als je bv een koppel herten uit de natuur neemt en hun nageslacht afschiet dan dat zij in vrijheid blijven en hun nageslacht afschiet.

Als er wetenschappelijke evidentie is dat een diersoort schade toericht aan een bepaald ecosysteem en geen of niet genoeg natuurlijke vijanden heeft (cfr. de Amerikaanse brulkikker); dan mag er wat mij betreft ingegrepen worden. Maar dan moet er geen spelletje van gemaakt worden.

En sorry hé, maar de jacht zoals ik ze ken is altijd voor de lol. Zelfs jagers die oprecht geloven dat hun ingreep nodig is (ze zijn er zeker) jagen nog steeds voor de fun.
                  Zo een dure hobby doe je niet als je er geen plezier aan beleeft.
                  Je zegt het zelf, zoals jij ze kent...
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                    Contradictio in terminis = "tegenstrijdigheid in de gebruikte woorden" (Van Dale 2005).
                    Ik heb geen vertaling gevraagd hé.
                    In 1955 'zat' ik in de 6de Latijnse, tegenwoordig is dat de eerste.
                    Ergo: leg uit!
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Correctie: jij bent een van de laatsten die ik hier gelijk ga geven. Met voor de lol bedoel ik: zonder noodzaak / onder het zwak excuus / eigen voedselvoorziening / ...
                      wat doet al dat wild dan in de winkels, voor de lol?
                      En als het in de winkels ligt wordt het ook verkocht hé, en geen klein beetje....
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

wat doet al dat wild dan in de winkels, voor de lol?
                        En als het in de winkels ligt wordt het ook verkocht hé, en geen klein beetje....
                        en dan? Opnamen van het stemgeluid van Walter Grootaers worden ook verkocht, dat maakt het ook nog niet ethisch verantwoord dat vast te leggen.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

...leg uit!
                          Befehl ist Befehl.
                          (Dat is Duits en misschien leerde je dat ook wel in 1955 .)
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            en dan? Opnamen van het stemgeluid van Walter Grootaers worden ook verkocht, dat maakt het ook nog niet ethisch verantwoord dat vast te leggen.
                            ...euh...Yeah right...ik hoop dat dit een grapje is...zingt die dan zo slecht
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Vreemd dat jij dierenproeven goedkeurt, maar bon, zoek maar eens op hoeveel wetenschappers beweren dat deze proeven niet noodzakelijk zijn.
                              OMG.

Ik vermijd liever autoriteitsargumenten, maar ik ben zelf apotheker én ik sta in het geneesmiddelenonderzoek*. Ik denk dat ik wel weet waarover ik spreek. Je zal geen énkele medische wetenschapper vinden die zegt dat je een geneesmiddel kan ontwikkelen zonder preklinisch diermodel. Dierproeven zijn enorm duur en tijdsrovend, dus als ze niet nodig zouden zijn, waarom zouden ze dan nog toegepast worden? Kun je daar op antwoorden?

*Als je me niet gelooft: hier vind je een lijst met publicaties waarvan ik (co-)auteur ben.

Ook zie ik geen wezenlijk verschil als je bv een koppel herten uit de natuur neemt en hun nageslacht afschiet dan dat zij in vrijheid blijven en hun nageslacht afschiet.
                              Ik weet het. Jochen heeft het verschil nochtans al meer dan ééns uitgelegd.
                              Last edited by ThierryM; 2 december 2011, 16:26.
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                Refereren naar die kwelers van Clouseau zou pas overtuigend zijn.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X