Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vind er nu niemand het compleet absurd dat mensen hier gewoon moord aan het goedpraten zijn? :')
Of je dat absurd vindt of niet, zal de realiteit niet veranderen. Mensen zijn helaas ook moorddadig, zowel tegenover soortgenoten als tegenover andere dieren.
In tegenstelling tot de roofdieren, gedragen wij ons echter hypocriet : oorlog voeren en het doden van dieren dient altijd een goed doel. Zo'n doel wordt natuurlijk snel gevonden en dat heiligt dan dat er bloed vloeit. Simpel toch?
De mensheid is de planeet aan het overbevolken (we weten al lang dat als wij blijven kweken op dit tempo we onze planeet kapot maken)...
moeten we dan ook nu mensen en masse vermoorden (en we eten ze op om het goed te maken).
(waarschuw mij als dat past in de gedachtengang, want dan heb ik kevlar nodig )
Aja, want als dieren met te veel zijn moeten ze ook gewoon afgeschoten worden.
Wij zijn uiteindelijk niet zoveel beter als dieren...
Krijg direct flashback naar film met Jean Claude Van Damme, waar hij opgejaagd werd als een dier door rijke mensen...
Stel je voor,
Best cool he ?
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
De mensheid is de planeet aan het overbevolken (we weten al lang dat als wij blijven kweken op dit tempo we onze planeet kapot maken)...
moeten we dan ook nu mensen en masse vermoorden (en we eten ze op om het goed te maken).
(waarschuw mij als dat past in de gedachtengang, want dan heb ik kevlar nodig )
Aja, want als dieren met te veel zijn moeten ze ook gewoon afgeschoten worden.
Wij zijn uiteindelijk niet zoveel beter als dieren...
Krijg direct flashback naar film met Jean Claude Van Damme, waar hij opgejaagd werd als een dier door rijke mensen...
Stel je voor,
Best cool he ?
Beroepsmatig zit ik in de intensieve landbouw (laat ik het nu eens algemeen houden, mijn precieze beroep is in deze niet relevant) en zie dus alle dagen welke maatregelen er genomen moeten worden om 7 miljard mensen eten te geven, de soja, vismeeel, mais, ... transporten mondiaal. Ik stel me er ook (gelukkig) vragen bij of het nog wel allemaal houdbaar is (nee dus) maar het heeft niet enkel met het "kweken" van de mens te maken. Landen met een pover "record" op gebied van gezondheidszorg doen het alsmaar beter. De kindersterfte in een land als pakweg Bangladesh is sterk terug gelopen dus nog meer mensen in 3de wereld landen. Iedereen heeft recht op een goede gezondheidszorg maar precies hierdoor stijgt overal de levensverwachting, 1ste of 3de wereld. Ook een feit: hoe groter de armoede in een gezin hoe meer kinderen er zijn.
En dus je gedachte of mensen dan maar moeten afgeknald worden omdat we met teveel zijn hoeft niet, de rijken dienen enkel niet meer te doneren aan ontwikkelingslanden en een deel van het "probleem" wordt opgelost. Het geld blijft in het rijke land en er worden kogels bespaard. Even wreed als het afknallen .
Steeds opletten met zomaar een link te leggen met een "probleem".
Geef me één onpartijdige studie waaruit dat blijkt.
Omdat die natuurlijke vijanden indertijd als eerste zijn neergeknald door de mens.
Gelogen. Een overpopulatie regelt zichzelf, als je tenminste het aantal roofdieren de kans geeft zich eveneens te herstellen.
Ik blijf het ongelofelijk vinden dat één ras nog steeds placht te denken dat hij het beheer van wildbestanden beter kan regelen dan Moeder Natuur zélf, terwijl die laatste daar miljoenen jaren ervaring mee heeft.
Nee hoor. Ze staan op het net. Als eigen filmpjes, en zelfs als heuse reportages.Bvb de beroemde VTM reportage van een West-Vlaamse bedrijfsleider die in Zimbabwe een olifant gaat neerknallen. Of Louis Théroux die canned hunting onder de loupe neemt.
Dat eerste betwijfel ik. Wat de wetten betreft; die zijn allang aan een inhaalmanoevre toe, kwestie van wetenschappelijk aanvaarde conclusies bij te benen.
Dank U om duidelijk te maken aan het forum dat U doden voor het plezier aanvaardbaar vindt.
Dus je geeft toe dat dezelfde personen rechter en dader spelen? Pas dat toe op eender welk ander aspect van onze maatschappij, en het heet corruptie.
Nochtans is dat hier bij ons (Pajottenland nabij Ninove) wel het geval; alle fazanten eruit (al drie jaar geen meer gezien sinds die ene jachtbeurt voor mijn deur).
Ik zal U het verschil even duidelijk maken. Het eerste is je onnodig mengen in de natuur en deze onnodig leed bezorgen voor eigen plezier. Het betekent ook natuurlijke evenwichten ontwrichten. Het tweede is een dier eten wiens bestaansreden sowieso was: menselijke consumptie. En dat dier wordt - in theorie - geslacht op een pijnloze manier.
Voor alle duidelijkheid; ik heb geen zin meer om in te gaan tegen mensen die vitten op één detail en - gewild of niet - de discussie weg sturen van zijn essentie. Dit zal de laatste keer zijn:
@ Putor; zoals ik zei; het is maar het resultaat van enkele seconden gegoogle. Doe zélf anders wat moeite. Ontkennen dat we amper ergens staan wat betreft in kaart brengen van levensvormen is tamelijk absurd.
@Hasseltenaar: ik betwist het begrip "voedselketen" niet. Ik zeg dat er méér is dan eten en gegeten worden als het gaat om je plaatsje in de pyramide die "biotoop" heet. Er gelden ook andere regels zoals concurrentie en bescherming. Een leeuw doodt een luipaard omdat die (een deel van) dezelfde prooien najaagt. Een dagga boy doodt uit voorzorg ("al wat ik doodt zal mij niet opeten"), en dat die dagga boy een grazer is is irrelevant.
Back on track, boys?
Here we go dan.
Ga eens in tegen de argumenten die ik eerder postte (zie de quote van Fraçois hierboven).
Jagen is OK omdat jagen ( indien correct gedaan ) een stuk natuurbeheer is.
mvgr
Jo(han)
Waarom blijft men jagen toch altijd zien als natuurbeheer?
Jager is er alleen maar voor het plezier van de rijken.
Jagen moet verboden worden. Punt uit.
En ik lees hier zoveel kritiek op de jacht, en 100% terecht. Maar waarom dan geen petitie starten om de jacht te verbieden?
Effe iets recht zetten
Een kop- of nekschot is onzin.
Op kleinere diersoorten zoals haas, konijn, patrijs, fazant, enz. wordt gejaagd met hagel.
Daarmee is het niet mogelijk om op het hoofd te richten omdat de hagel zich verspreidt en dus is het kop- of nekschot per definitie larie. En meestal zijn die beestjes wel dood hoor, zelfs met één hagelkorreltje.
Wat betreft het grotere wild, in België everzwijn, ree, hert en dergelijke, daar plaatst men een bladschot. Dit situeert zich achter de schouder, ter hoogte van het hart en de longen. Dus kop- of nekschot = larie.
Nu wat betreft de jacht: persoonlijk ben ik voorstander, allen al omdat ik graag wild eet. En als die uitgevoerd wordt zoals het hoort is er niks mis mee tenminste als het dient voor consumptie. Het is tenminste nog een gezond stuk vlees, en niet zoals onze biefstuk die, onder andere, vol antibiotica zit.
Menselijk afgeslacht??? In slachthuizen worden soms ook dieren aan de achterpoot omhoog getrokken zonder dat ze dood zijn( de pin is niet op de juiste plaats terecht gekomen) en dan worden ze ook maar de keel over gesneden. Varkens worden geëlektrocuteerd...
Om nog maar te zwijgen over hoe dieren geslacht worden in de islamcultuur....
Tenslotte: ik eet graag wild, mag ik? Wie heeft het recht mij dat te verbieden.
mil
En wie geeft u het recht om wild te schieten? Of te laten schieten? Al heb ik mijn twijfel over de afkomst van dat zogenaamde wild. Waarschijnlijk eerst gekweekt in een illegaal hok om het daarna als tam wild te gaan afschieten.
En ik lees hier zoveel kritiek op de jacht, en 100% terecht. Maar waarom dan geen petitie starten om de jacht te verbieden?
7.4. Petities en enquêtes
In het verleden zijn petities en enquêtes vaak de oorzaak geweest van oeverloze discussies. Daarom is het oproepen om petities te ondertekenen of het organiseren van enquêtes via het forum in regel niet toegestaan.
grt,bouk.
In het verleden zijn petities en enquêtes vaak de oorzaak geweest van oeverloze discussies. Daarom is het oproepen om petities te ondertekenen of het organiseren van enquêtes via het forum in regel niet toegestaan.
grt,bouk.
Comment