Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on Web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tax on Web

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik ben de bewijzen persoonlijk gaan afgeven en de dame ging het direct aan haar collega doorgeven.
    Uiteraard zal ik in de toekomst wel alles inscannen en meesturen
    (of toch maar terug naar papieren aangifte als ze het te bont maken ).
    Voilà. Dààr zit de reden.
    En dan maar afgeven op de belastingsdiensten.

De papieren aangiften moeten sowieso wachten, dus als je volgend jaar nog wat meer wil afgeven op de belastingen, weet je wat te doen.

Ik lees in dit topic wel dat er aanslagen mét onkosten al uitbetaald zijn in oktober, die mensen kregen hun aanslagbiljet al in augustus.
    Dus een lotje in de loterij, en ik heb dit keer het slechte lotje getrokken (ik heb vroeger ook al zéér vroeg mijn "uitslag" gekregen en ook toen kreeg ik terug).
    Als nu in november mijn dossier afgewerkt wordt kan ik daar gerust mee leven, als het ergens in het voorjaar wordt zijn al die persmededelingen echt wel frustrerend.
    We zien wel.
    Je denkt dat in het computertijdperk alles automatisch en bliksemsnel gaat?
    Als de fiscus over moderne computers zou beschikken zou dat al iets zijn. Ik ken iemand daar er werkt en in 2004 of 2005 nog met Windows 3.11 moest werken. Die zit nu wel op XP, maar toch, het zegt wel iets over de investeringen daar. Of verregaande besparingen binnen de Ministeries. Of wat dacht je?
    Dus wat mir zegt (kon de bijlage niet lezen) maakt dan zin, niet waar? Bij mij toch.

Bovendien, (lees Verseq's post nog maar eens) alles moet nog altijd verzonden worden naar Brussel. Op zijn minst om te worden afgedrukt. Dat is ook vertraging, want heel België moet worden doorgezonden en afgedrukt in Brussel dus. Kwestie staat daar maar één printer
    Last edited by nabi; 6 november 2011, 09:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Naar het schijnt moeten ze een extra controle doen al je boven de 5000 euro moet terug krijgen?

mir
      Bij mij gaat het alvast over minder dan de helft van dat bedrag.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        En dan maar afgeven op de belastingsdiensten.
        Nabi, je valt in herhaling. Lees AL mijn posts er eens op na en vertel me waar ik "afgeef" op de belastingsdiensten. Tenzij een kritische bemerking voor jou "afgeven op" betekent.
        Nog eens: als mijn aanslag deze maand toekomt kan ik daar perfect mee leven, maar als men mijn aangifte 5 maand na indienen eens "bekijkt", en als je dan een paar keer per week hoort en leest dat vrijwel alle Tax-on-webs verwerkt zijn is dat op zijn minst frustrerend.
        Vandaar mijn openingsvraag: zijn er nog mensen die "door de mand gevallen zijn" ?

Comment

Ik ken iemand daar er werkt
          Je kan hem misschien eens vragen wat de normale gang van zaken is (duurtijd tot vestiging aanslag) na ontvangst van opgevraagde documenten.
          Dan weet ik of ik een laat kerstcadeau of een paasgeschenk mag verwachten.

Comment

Zoals al Verseq zei, dat gaat vlot. Maar als je vorige week pas bent langs geweest (of eind oktober - na de verzendingsperiode) en het was in orde, denk ik dat je aanslag deze maand kan komen, dus teruggave eind januari.
            Last edited by nabi; 6 november 2011, 12:48.

Comment

De papieren aangiften moeten sowieso wachten
              Dus alle papieren aangiften liggen tot op vandaag nog onaangeroerd ?
              Kan ik moeilijk geloven.

Comment

Dus alle papieren aangiften liggen tot op vandaag nog onaangeroerd ?
                Kan ik moeilijk geloven.
                Dat is één mogelijke interpretatie.
                Hangt er van af hoe jij dit opvat: "voorrang wordt gegeven aan de aangiften TOW" ?

Hou het voorbeeld van verseq (2 aangiften, 1 in orde,1 niet, welke doe je eerst?) in gedachten en reken er op dat manuele aangiften meer werk/tijd vereisen om te verwerken.

Comment

Allez vooruit: wie heeft na papieren aangifte de aanslag reeds ontvangen ?

Comment

Allez vooruit: wie heeft na papieren aangifte de aanslag reeds ontvangen ?
                    papieren aangifte gedaan en een week geleden aanslag gekregen in mijn voordeel.
                    Dus terug te krijgen.

ook mijn jongste dochter , aanslag binnen , nul operatie , jobstudente.

mijn tweede dochter , papieren aanvraag , zelfde tijd ingediend door mij , geen aanslag gehad.

dus voor mijn fammilie 66% OK.
                    Last edited by dacale; 6 november 2011, 19:38. Reden: tekst toegevoegd
                    Groeten Leon
                    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Nog eens: als mijn aanslag deze maand toekomt kan ik daar perfect mee leven, maar als men mijn aangifte 5 maand na indienen eens "bekijkt", en als je dan een paar keer per week hoort en leest dat vrijwel alle Tax-on-webs verwerkt zijn is dat op zijn minst frustrerend.
                      Fout van de media.
                      Overal lees je dat en dat geeft een verkeerde mening aan de mensen.
                      Slechts één keer een artikel gelezen waar stond dat de meeste elektronische aangiftes waar geen bijkomende controle voor nodig is reeds verwerkt zijn.
                      Dat van die bijkomende controle staat er meestal niet bij maar dit maakt net het verschil.
                      En navraag doen hoelang het gaat duren heeft geen zin, ze geven het standaard antwoord dat het voor juni volgend jaar zal zijn.

En ja, ik was ook al eens gefrustreerd door die boodschap ... in ditzelfde topic trouwens, maar ik heb mijn mening herzien.
                      Last edited by VerSeg; 6 november 2011, 22:38.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

We zijn nu 18 november, nog altijd niks, nada.
                        Ik zal maar aannemen dat mijn elektronische TOW aangifte door het opvragen van de "papieren" bewijzen "gedegradeerd" is naar een papieren aangifte, met alle gevolgen vandien ?

Comment

We zijn nu 18 november, nog altijd niks, nada.
                          Ik zal maar aannemen dat mijn elektronische TOW aangifte door het opvragen van de "papieren" bewijzen "gedegradeerd" is naar een papieren aangifte, met alle gevolgen vandien ?
                          Had je nu een papieren aangifte gedaan zonder die bewijsstukken erbij, dan hadden ze die ook opgevraagd maar zou je vermoedelijk nog véél langer mogen wachten hebben.
                          Heb nu nog wat geduld, het is nog niet te laat om de berekening deze maand te ontvangen, trouwens dat ze die nu de eerste of laatste dag van de maand toesturen maakt toch niet uit voor de uitbetaling.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Had je nu een papieren aangifte gedaan zonder die bewijsstukken erbij, dan hadden ze die ook opgevraagd maar zou je vermoedelijk nog véél langer mogen wachten hebben.
                            Heb nu nog wat geduld, het is nog niet te laat om de berekening deze maand te ontvangen, trouwens dat ze die nu de eerste of laatste dag van de maand toesturen maakt toch niet uit voor de uitbetaling.
                            Klopt misschien wel, maar bij een papieren aangifte hoor je de bewijzen sowieso mee te sturen, maar ik meen te lezen dat bij een TOW aangifte dat niet hoeft, ze vragen het wel indien nodig. Daar heb ik me dus laten vangen . Trouwens of het geholpen zou hebben betwijfel ik, als ze toch maar in oktober eens gaan kijken of alles erbij zit.
                            En de papieren aangifte hoort niet persé langer te wachten (zie dacale een paar posts terug #54).
                            Volgend update einde van de maand.

Comment

ik meen te lezen dat bij een TOW aangifte dat niet hoeft, ze vragen het wel indien nodig.
                              Mocht je bij TOW nooit bewijzen moeten geven, dan zou elke fraudeur gewoon TOW gebruiken.
                              Bij TOW wordt je er wel op gewezen dat je alle bewijsstukken moet behouden voor mochten deze opgevraagd worden.
                              Maar je moet ervan uitgaan dat als je onkosten inbrengt, je die ook moet bewijzen ... dus standaard bijvoegen kan nooit kwaad, integendeel zelfs.

Trouwens of het geholpen zou hebben betwijfel ik, als ze toch maar in oktober eens gaan kijken of alles erbij zit.
                              Dan had je 9/10 geen vraag gekregen als alles erbij was en zat je berekening nu al in de bus.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

30 november: niks, nada, rien de knots, dus toch de loterij, of misschien bewust de TOW aangiftes met investeringen NA al de papieren aangiftes.

Als ze zo vlug zijn als de diensten van Reynders om te antwoorden op mijn algemene vraag dan ziet het er heel slecht uit.

Comment

Working...
                                X