Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on Web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tax on Web

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Ja, en?
    Dit schreef je toen:

Zoals al Verseq zei, dat gaat vlot.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Dit schreef je toen:

Zoals al Verseq zei, dat gaat vlot.

Dus?

Het gaat inderdaad vlot maar waarom niet bij jou dus?

Op 30 november 2011, eergisteren, waren - volgens een vandaag gepubliceerde statistiek - voor aanslagjaar 2011 via tax-on-web 3.089.714 aangiften ingediend. Het cijfer van de manuele aangiften vind ik niet terug.
      Er zijn voor datzelfde aanslagjaar al 4.410.312 inkohieringen gebeurd. (1.055.329 te betalen, 1.069.494 nul en 2.285.489 teruggaves), dus zijn er evenveel dossiers in orde bevonden en afgesloten. M.a.w. de belastingdiensten zitten zeker niet stil en er is een reden waarom jouw aangifte nog niet is afgehandeld.
      Is de ambtenaar die je dossier behandelt nalatig of heeft een code vergeten? Is hij langdurig ziek? Of hij leest hier mee en denkt "die Nete ga ik eens liggen hebben"
      Of misschien heeft wel hij zijn werk gedaan en ligt het probleem elders? Of nog iets anders?
      Heb jij dan niet gevraagd aan die man in Gent hoe het komt dat net jouw dossier blijft liggen? Dat zou ik toch hebben gedaan.
      Last edited by nabi; 2 december 2011, 09:52.

Comment

Heb jij dan niet gevraagd aan die man in Gent hoe het komt dat net jouw dossier blijft liggen? Dat zou ik toch hebben gedaan.
        De man die ik aan de lijn had zit in Brussel (ik had speciaal Gent niet lastig gevallen om ze zeker niet te irriteren). Hij ging nu Gent contacteren omdat hij het ook eigenaardig vond dat na zes weken mijn bewijsstukken nog niet eens in het systeem ingebracht zijn.

Is de ambtenaar die je dossier behandelt een code vergeten? Is hij langdurig ziek?
        Dat gaf die persoon ook aan als mogelijkheid (uiteraard logisch dat hij collega's afschermt).

Waar vind je de statistiek waarvan je de cijfers aanhaalt ?
        Last edited by nete; 2 december 2011, 12:01.

Comment

Ik zeg niets maar vaak zijn de belastingplichtigen de schuld van de achterstand omwille van het niet tijdig en vooral onvolledig indienen van de nodige documenten.

Comment

De man die ik aan de lijn had zit in Brussel (ik had speciaal Gent niet lastig gevallen om ze zeker niet te irriteren).
            Ik denk ook dat dit net het omgekeerde is dan wat je moet doen.
            Op elke aangifte staat welk kantoor je moet contacteren in geval van vragen.
            Hier heeft het kantoor u gecontacteerd, jij hebt daarop gereageerd door de documenten binnen te doen maar als het er op aankomt dat je over hetzelfde een vraag hebt, dan ga je elders?
            Ik weet niet of je ooit als bediende gewerkt hebt maar als je met een job bezig bent en plots gaat een klant rechtstreeks naar je baas om te vragen of jij wel met je werk bezig bent zoals het moet, dan komt dit toch in het verkeerde keelgat!
            Resultaat is dat ze net dan gaan zoeken om toch nog iets te vinden dat het mogelijks kan vertragen, al is het dat ze naast de kopijen nu eens de originelen willen zien om te verifiëren dat ze wel echt zijn.
            En een gerechtvaardigde reden kunnen ze altijd bedenken hoor.

Maar het blijft nu bij gokken ... zie eerst wat er van komt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Maar het blijft nu bij gokken ... zie eerst wat er van komt.
              Dat zal het worden vrees ik.
              Maandag toch maar efkes naar de dienst in Gent bellen, dan ben ik tenminste zeker of die binnengebrachte bewijzen niet in rook zijn opgegaan.

Comment

Verseg zei

Ik denk ook dat dit net het omgekeerde is dan wat je moet doen.
                Op elke aangifte staat welk kantoor je moet contacteren in geval van vragen.
                Hier heeft het kantoor u gecontacteerd, jij hebt daarop gereageerd door de documenten binnen te doen maar als het er op aankomt dat je over hetzelfde een vraag hebt, dan ga je elders?
                Ik weet niet of je ooit als bediende gewerkt hebt maar als je met een job bezig bent en plots gaat een klant rechtstreeks naar je baas om te vragen of jij wel met je werk bezig bent zoals het moet, dan komt dit toch in het verkeerde keelgat!
                Resultaat is dat ze net dan gaan zoeken om toch nog iets te vinden dat het mogelijks kan vertragen, al is het dat ze naast de kopijen nu eens de originelen willen zien om te verifiëren dat ze wel echt zijn.
                En een gerechtvaardigde reden kunnen ze altijd bedenken hoor.

dacale zei

ik denk niet dat men zich daar mee bezig houdt , bij de ene komt het aanslagbiljet snel
                en bij de andere later, en dat zal altijd zo zijn en blijven.
                Neem nu de studiebeurzen , die worden ergens in februari pas uitbetaald , dan is het
                schooljaar al een half jaar bezig.
                En of het een kopie is of een origineel , zet er er desnoods uw hantekening op ieder
                blad voor ge het inscant en doorstuurt in PDF formaat (meest gebruiksvriendelijk
                bv in document zwart wit en 150 dpi)

mischien ook eens bellen naar 1700 (gratis dienst) en rustig afwachten is de boodschap.
                Groeten Leon
                http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Vanmiddag een aangetekende brief met de melding dat ik maar gedeeltelijk bewijzen heb binnengebracht. En inderdaad, op de eerste brief stond er een hele uitleg wat ik allemaal moest bewijzen inzake energiebesparende uitgaven en dan ergens wat verder één lijntje met het verzoek ook nog wat andere bewijzen te bezorgen.
                  Los overgekeken.
                  Mijn levensverzekering, indertijd gekoppeld aan de lening voor mijn huis, loopt nu 32 jaar, al een paar TOW aangiftes werd dat zonder meer aanvaard. Nu moet ik zelfs 25 euro bewijzen die ik betaal voor de zorgverzekering. Enkel voor een gift moet ik geen bewijzen bezorgen. (maar zal die er toch maar bijsteken).
                  OK, ik ben dus in fout hier, maar moet dat nu zes weken duren eer men mijn dossier terug vastneemt om vast te stellen dat er nog iets ontbreekt ?
                  Enfin, morgen de rest binnenbrengen en eens vragen of ze willen kijken of alles nu correct is. In vergelijkbaar tempo ergens dus half januari een aanslag en einde maart mijn centjes terug.
                  Lijkt er me toch een heel klein beetje op dat er daar misschien een nieuwe controleur zit die zich efkes moet bewijzen.

Comment

OK, ik ben dus in fout hier
                    Lezen we dit goed?

maar moet dat nu zes weken duren eer men mijn dossier terug vastneemt om vast te stellen dat er nog iets ontbreekt ?
                    Denk je niet dat zij net hetzelfde denken in de genre van "Kan die dat nu niet van de eerste keer goed doen?".

Lijkt er me toch een heel klein beetje op dat er daar misschien een nieuwe controleur zit die zich efkes moet bewijzen.
                    Lees hiervoor mijn reactie nog eens in #80, vooral de zin die begint met : Resultaat is dat ze net dan ...
                    Hou er wel rekening mee dat mits het niet in orde was dit jaar, dat je dan de volgende jaren ook een grondige controle riskeert.
                    Last edited by VerSeg; 6 december 2011, 11:28.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Vanmiddag een aangetekende brief met de melding dat ik maar gedeeltelijk bewijzen heb binnengebracht. En inderdaad, op de eerste brief stond er een hele uitleg wat ik allemaal moest bewijzen inzake energiebesparende uitgaven en dan ergens wat verder één lijntje met het verzoek ook nog wat andere bewijzen te bezorgen.
                      Los overgekeken.
                      Mijn levensverzekering, indertijd gekoppeld aan de lening voor mijn huis, loopt nu 32 jaar, al een paar TOW aangiftes werd dat zonder meer aanvaard. Nu moet ik zelfs 25 euro bewijzen die ik betaal voor de zorgverzekering. Enkel voor een gift moet ik geen bewijzen bezorgen. (maar zal die er toch maar bijsteken).
                      OK, ik ben dus in fout hier, maar moet dat nu zes weken duren eer men mijn dossier terug vastneemt om vast te stellen dat er nog iets ontbreekt ?
                      Enfin, morgen de rest binnenbrengen en eens vragen of ze willen kijken of alles nu correct is. In vergelijkbaar tempo ergens dus half januari een aanslag en einde maart mijn centjes terug.
                      En daar bovenop vandaag in de krant dat de server van de belastingcontrole defect is.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        En daar bovenop vandaag in de krant dat de server van de belastingcontrole defect is.
                        ?? niet gezien in de krant.
                        Maar in het verleden is dat meer dan eens gebeurd. En dat valt te verwachten, natuurlijk als je weet dat de besparingen bij de overheden doorgaans gebeuren op een plaats waar het juist beter is niet te besparen. Waar dan net wel zou moeten bespaard worden ... wordt het geld langs vensters en deuren weggesmeten. Maar daar zit de gewone ambtenaar niet.

Comment

?? niet gezien in de krant.
                          Maar in het verleden is dat meer dan eens gebeurd. En dat valt te verwachten, natuurlijk als je weet dat de besparingen bij de overheden doorgaans gebeuren op een plaats waar het juist beter is niet te besparen. Waar dan net wel zou moeten bespaard worden ... wordt het geld langs vensters en deuren weggesmeten. Maar daar zit de gewone ambtenaar niet.
                          Het belangske van vandaag op blz 13 in de rechtse kolom.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            dat je dan de volgende jaren ook een grondige controle riskeert.
                            Heb ik geen enkel probleem mee, als ze, als ik terug moet krijgen, mijn dossier eerst geen 5 maanden aan de kant leggen, en dan, na een foutje van mijn kant, nog eens zes weken, en vervolgens om het af te werken nog ..... tijd.

Dus veel kans volgens jou dat ik voor jaaaaaren in het sukkelstraatje zit bij de laatste 1 of 2 procent TOW-ers die behandeld worden ? Mooi vooruitzicht.

Zijn er hier nog TOW-ers die zitten te wachten op hun "uitslag" ?

Comment

Hey juppekes

Zijn er hier nog TOW-ers die zitten te wachten op hun "uitslag" ?
                              Yep

Vorig jaar stond het half november al op mijn rekening

Nu moet ik nog mijn brief krijgen

Maar alle andere jaren kreeg ik toch maar mijn brief in januari om in maart op mijn rekening te hebben.

Dus eigenlijk was vorig jaar een uitzonderlijke vroege teruggave, nu zal het weer zijn zoals vroeger.
                              Bootjes

Comment

Dit http://forum.belgiumdigital.com/f59/...et-276062.html waren nog tijden hé

Comment

Working...
                                X